Skocz do zawartości

La prima "aringa" - Lockheed F-104G Starfighter, Hasegawa, 1/72


abtb

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam w kolejny niedzielny poranek z kawą  :D 

Dziś tradycyjnie kolejny "śledź" -  ale  tym razem  to pierwszy  włoski "śledź" :wink: .   Przed fotkami odrobina historii tego egzemplarza.

Nasz bohater:

g5zUKEK.jpg

 

oraz fotka przedstawiająca    F-104G "9998" startujący do pierwszej prezentacji w locie w Palmdale 3 marca 1962r.

CCTbIdo.jpg

 

Samolot opuścił fabrykę Lockheed-a w Palmdale w Kalifornii w lutym 1962 roku z numerem producenta 9998 i 3 marca 1962 roku został formalnie przekazany Włoskim Siłom Powietrznym. Kapitan Franco Bonazzi, będący wówczas członkiem Połączonych Sił Testowych F-104G (JTF) w Edwards AFB, wykonał loty akceptacyjne.  Samolot został następnie tymczasowo „wypożyczony” przez IAF firmie FIAT i używany przez Vittorio Sanseverino, głównego pilota testowego FIAT, na loty zapoznawcze w Palmdale przed wysyłką do Turynu we Włoszech.  W Turynie samolot został ponownie zmontowany i otrzymał numer seryjny IAF MM6501. 9 czerwca 1962 MM6501 ponownie wzbił się w powietrze pilotowany przez Vittorio Sanseverino, a 29 września 1962 ponownie dostarczony do IAF i ponownie przyjęty przez Franco Bonazziego.  W 1962 roku MM6501 został przydzielony do Centrum Testów w Lotach IAF (RSV-Reparto Sperimentale di Volo) w Pratica di Mare z kodem RS-1. Ostatnią rolą operacyjną samolotu  były loty rozpoznawcze w składzie  3° Stormo w Villafranca, aż do „przejścia na emeryturę” , kiedy to samolot wystawiono w Muzeum IAF w Vigna di Valle

 

Tyle tytułem wstępu (chyba rekordowego jak na mnie :mrgreen:), teraz prezentacja modelu:

 

UUGRjyp.jpg

 

iownlqH.jpg

 

MsLQ3vo.jpg

 

B1Mm4JO.jpg

 

fTlzZj4.jpg

 

vbbXuXr.jpg

 

yPagX96.jpg

 

rRMrdxY.jpg

 

qUC3ZRm.jpg

 

Om3YRWI.jpg

 

KeLtqFx.jpg

 

jx1Cnkj.jpg

 

R8TwHYB.jpg

 

pfHdHjZ.jpg

 

7KJ4XOP.jpg

 

FKTqoyo.jpg

 

I na dziś tyle.

 

 :kawa:

 

Edytowane przez abtb
  • Like 22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna praca. 

Zarówno biel góry, jak i wycieniowanie spodu robią świetne wrażenie.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model przedni w rzeczy samej. :brawo:

A pod śledzika najlepszy jeden głębszy....

oddech wziąść bo z zapartym tchem bez powietrza długo się nie popodziwia. :mrgreen:

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Xmen napisał:

Ledwie człowiek forum włączy już śledziem zalatuje.:haha:

Model bardzo ładny.:super:

A coś się spodziewał? Niedziela bez śledzia, to niedziela stracona. "Tradyszyn" jak śpiewał Tewje Mleczarz.

A śledź jak zwykle - śledź :super:

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dziękuję wszystkim za opinie i uwagi :piwo:

Miło mi, że po raz 34-ty udało mi się zrobić ładny model "śledzia", który trafił swoim wykonaniem w gusta kolegów. Jak wiadomo nie jest to "ostatnie słowo" w temacie - bo do pokazania są jeszcze turek i kanadyjczyk.  I być może - będzie  coś jeszcze :chytry: 

 

 

 

Edytowane przez abtb
  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Aha, zapomniałem jeszcze przekazać bardzo istotną informację/uwagę/sugestię w drażliwym temacie:

 

W dniu 21.07.2024 o 08:11, Xmen napisał:

Ledwie człowiek forum włączy już śledziem zalatuje

Proponuję niedzielę poświęcić na kopanie ziemniaków a na forum zajrzeć dopiero w poniedziałek - zapach "śledzia" powinien już dość mocno wywietrzeć :mrgreen:

Choć z drugiej strony nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym zapachem - wszak "śledź" wziął się z niemieckiego Erdnagel (śledź od namiotu) od charakterystycznego wbijania się  samolotu w ziemię w czasie katastrofy. Więc skąd ten "zapach"? :hmmm:

Mógłby kolega @Xmen wysmażyć ze cztery zdania wyjaśnienia tego zapachowego problemu :chytry:

Edytowane przez abtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Xmen napisał:

Jeszcze?.placze:

A skąd takie zdziwienie? Ja to mam już dość ale jak wiadomo:

Vox populi - vox Dei

To co ja poradzę że są "naciski"  :haha:

Ludziska kalki i maski przysyłają i straszą że jak nie zrobię to   koczować  pod oknem będą (i nie daj Boże pomidory mi z folii wyżrą :strach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ci ludzie nie mogą sobie sami skleić modeli tylko się kimś innym wysługują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Xmen napisał:

A to ci ludzie nie mogą sobie sami skleić modeli

Może "mamroty" jakieś :hmmm:

A poza tym "37"  brzmi lepiej niż "36".   Że nie wspomnę o okrągłej "40-tce" :haha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, abtb napisał:

Że nie wspomnę o okrągłej "40-tce" :haha:

Naprawdę?:hmmm:Jprd.:benc:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, abtb napisał:

Mógłby kolega @Xmen wysmażyć ze cztery zdania wyjaśnienia tego zapachowego problemu :chytry:

Ale po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, patrykd napisał:

Dlaczego płyta lotniska jest taka czysta.

Bo taki miałem kaprys? :D

A może sugerowałem się tą fotką:

g5zUKEK.jpg

 

A może jest po deszczu i cały kurz spłyną wraz z wodą do odwodnienia liniowego?

 

Problem akademicki, tak jak brak kurzu na oponach tego Helcata:

lYE9DOF.jpg

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.