Skocz do zawartości

Pytania i odpowiedzi pomocne w budowie modeli


Maciek007

Rekomendowane odpowiedzi

Tfu, nie uściśniłem. Zakupiłem pastę FINE.

 

Rabbit666 JA mam wszystkie trzy. Finem wygładzasz mikro nierówności( po uprzednim zeszlifowaniu claru papierem 2500 ew.2000). Corase daje już delikatny efekt lustra

 

Ale z tego co ja się doczytywałem to polerkę robimy Corase->Fine->Finish. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę I teraz szukam jakiegoś odpowiednika pasty Finish.

 

Mogę prosić o kilka porad, ale w oparciu o produkty które możemy kupić w zwykłych sklepach, jakiś lakierniczych. Na co zwrócić uwagę, żeby się nie naciąć.

 

Wiem, dla was te pytania pewnie są lamerskie, ale cóż, kto pyta nie błądzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabbit- śmiało zainwestuj w pastę Automax oraz Tempo. Działają na tej samej zasadzie, czyli zdejmują wierzchnią warstwę farby. Nie wchodzą z nią w żadną reakcję. Nie wchodzą w reakcję z plastikiem. Można nimi śmiało polerować elementy przezroczyste. Kosztują kilka złotych. No i są dostępne w sklepie samochodowym na rogu, albo stoisku w supermarkecie.

Efekt gwarantowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qalimar oj odradzam używanie do końcowej polerki past tempo, w szczególności jakich kol wiek past . Bardzo łatwo przetrzeć się na kantach, rogach itp . Osobiście do końcowej polerki używam mleczka polerskiego o najmniejszej gradacji APP [ o ile się nie mylę] , a niedawno nabyłem mleczko Gunze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasta Tempo i inne pasty do polerki samochodów w 1:1 to zły pomysł. Wie m bo użyłem pasty Tempo do polerki końcowej mojego Volvo VN - jak sami mozecie zobaczyć na zdjęciach powstały mikro rysy widoczne w słońcu. Nie jest to wina mojej złej polerki - te pasty mają za duża gradacje i dlatego powstaja rysy.

Osobiście używam past Tamiya - corse-fine-finish -> w tej kolejności - efekt możecie zobaczyć na mojej Mazdzie RX-7 - zero rysek, a powierzchnia jest jak lustro ( oczywiście przed polerowaniem szlifuje karoserie na mokro papierem 2500).

Zdecydowanie odradzam pasty typowo samochodowe, polecam modelarskie

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasta Tempo i inne pasty do polerki samochodów w 1:1 to zły pomysł. Wie m bo użyłem pasty Tempo do polerki końcowej mojego Volvo VN - jak sami mozecie zobaczyć na zdjęciach powstały mikro rysy widoczne w słońcu. Nie jest to wina mojej złej polerki - te pasty mają za duża gradacje i dlatego powstaja rysy.

Osobiście używam past Tamiya - corse-fine-finish -> w tej kolejności - efekt możecie zobaczyć na mojej Mazdzie RX-7 - zero rysek, a powierzchnia jest jak lustro ( oczywiście przed polerowaniem szlifuje karoserie na mokro papierem 2500).

Zdecydowanie odradzam pasty typowo samochodowe, polecam modelarskie

 

Pozdrawiam

Messer

 

Messer, pasta to połowa sukcesu- "szmata" do polerowania to ta druga połowa... Choćbyś nie wiem jakiego cudownego środka użył, nieodpowiednia polerka załatwia na cacy wszystko.

Niemniej zawsze można spróbować na czymś innym niż właściwy model i wyrobić sobie na temat własne zdanie. I o to chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qalimar masz racje - nie wspomniałem o tym ( dla mnie to oczywiste) - sory. Ja poleruje szmatkami które kiedyś dostałem od znajomej - sa to szmatki pochłaniające kolory, które wrzuca sie do prania. Wygladają trochę jak z mikrofibry ale sa od niej duzo delikatniejsze i moim zdaniem idealnie sprawdzają sie w polerowaniu

 

Co do próbowania - po to jest ten dział by juz sie nie uczyć na błędach ale skorzystać z doświadczenia innych.

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Mam do Was prośbę.

Na zdjęciach poniżej są elementy pneumatyki z zestawu KFS - na wszystkich trzech zdjęciach są te same elementy w tej samej kolejności, sfotografowane z różnych stron.

Ja niestety nie wiem, jak się one nazywają i do czego służą, stąd prośba o identyfikację (według poniższych numerów).

Jeśli ktoś wie, do czego te elementy służą, to proszę o informacje - będą one przydatne wszystkim.

th_IMG_4610.jpg th_IMG_4597.jpg th_IMG_4595.jpg

 

Prosiłbym również o identyfikację powyższych elementów na schematach pneumatycznych hamulców i poduszek:

th_Hamulce-schemat.jpg th_Poduszki-schemat.jpg

 

Pomocne byłoby przypisanie elementów KFS do schematów, np. "2" to "F", a 6 to "A" (oczywiście to tylko przykład).

 

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sposob na dojscie gdzie co powinno byc to chyba tylko porownywanie ze zdjeciami. Porównywałem te elementy z tym co jest w vovlo f88 i nie pasowalo nic, do scani 141 tez ze bardzo nie pasowalo. Moze to do nowszych modeli jest ale wg mnie te elementy są zbyt "proste" do współczesnych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś wie, do czego te elementy służą, to proszę o informacje - będą one przydatne wszystkim.

Kilka bardzo podobnych zaworów było montowanych w polskich ciężarówkach, np. nr 2, 5 i 8 można zaadoptować na regulator ciśnienia. Nie pamiętam do czego służył nr. 12 ale był montowany pod ramą w okolicy tylnego mostu - wiem bo notorycznie nawalał i co rusz trzeba było wymieniać w nim membranę. Natomiast w przyczepie Autosan 11,5 t. były montowane nr 7 i 9, ponad to do któregoś z nich była zamontowana dźwigienka lub przycisk zwalniający hamulec postojowy. Oczywiście mowa jest tylko o podobieństwie akcesorii KFS do realnych zaworów bo w realu mogły trochę się różnić wyglądem zewnętrznym.

Do poniższego schematu (układ hamulcowy naczepy) można by przypisać zawory nr 3 i 6, a także trójniki nr 15 i 16 (przy siłownikach):

0d8330e38848c1ee.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Andrzeju, na Ciebie zawsze można liczyć.

Ten schemat, który pokazałeś, również posiadam i właśnie tak samo mi się wydawało - że elementy 3, 6, 15 i 16 można zastosować do układu hamulcowego, a reszta będzie fikcyjna. Zresztą, moja instalacja będzie raczej skromna.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Czy ma ktoś zdjęcia zamontowanej pompy hydraulicznej do HDS? Interesuje mnie, jak to wygląda w praktyce - czy pompa jest zamontowana bezpośrednio na skrzyni biegów (w którym miejscu), czy jest napędzana jakimś wałem (gdzie wtedy się znajduje)?

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi Panowie, w jakim sklepie mogę dostać belkę świetlną (tą na dach ciężarówki), czy to niebieską czy pomarańczową? W ostateczności jak takie coś zrobić...?

 

Chodzi ci o koguty?? Jak tak to masz w zestawie italerii jeden duży kogut i chyba 2 małe.

A jeżeli chcesz belke ze światłami halo to tak samo zestaw italerii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Koledzy pytanie za pifko(dorośli) a sok (młodzież). Gdzie kupiliście takie podkładki (niebieskie z różnymi kątami i liniami)do sklejania modeli?! Czasem widzę na zdjęciach że macie a ni grzyba nie wiem gdzie kupić Google coś się nie spisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.