Kryn3k Napisano 31 Sierpnia 2014 Share Napisano 31 Sierpnia 2014 Mam pytanie za 100pkt, czy ktoś gdzieś widział, przeróbkę modelu golfa mk2, z gti na zwykłą wersję w dodatku 5-cio drzwiową? A może ktoś taki model wypuścił (w skali 1/24, 1/25)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 31 Sierpnia 2014 Share Napisano 31 Sierpnia 2014 Mk2 w 1:24 jest tylko 3d, i tylko wersja GTI, jak chcesz zwykłą musiał byś się bawić w zrobienie zwykłych zderzaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadzior Napisano 7 Września 2014 Share Napisano 7 Września 2014 Może dla niektórych to głupie czy banalne pytanie ale czym się różni aoshima od hasegawa? Bo chcę kupić z allegro model i w opisie jest jedna nazwa a na głównej stronie że tak powiem inna. Jak z jakością tych modeli? Z góry dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 7 Września 2014 Share Napisano 7 Września 2014 kadzior, ja mam VW T2 z Hasegawy. Ładnie odlany, bez nadlewów, ślady po wypychaczach jeśli są, to w miejscach niewidocznych.Wypraski w trzech kolorach , części przeźroczyste w porządku Model nie tak bardzo szczegółowy jak revella, ale jestem zadowolony. Jeśli Cię interesuje, mogę wstawić in boxa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadzior Napisano 7 Września 2014 Share Napisano 7 Września 2014 Proszę bardzo ja planuje kupić 350z. I stąd moje pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlugi6661 Napisano 8 Września 2014 Share Napisano 8 Września 2014 Ja mam problem tego typu, kupiłem szary podkład Tamiya Fine Surface Primer. W modelu mam do pomalowania inny kolor na dachu, inny na reszcie karoserii. Podkład kupiłem po położeniu pierwszej warstwy farby (olejna Revell Ferrari Red) na karoserię oprócz dachu (całość umyta w ludwiku, zmatowana). Podkład chciałem wypróbować na dachu, zabezpieczyłem więc pomalowaną karoserię, prysnąłem na dach i... tragedia ;/ Po jakiś 10s podkład zaczął pękać w niektórych miejscach, podobna sytuacja na karoserii w miejscu gdzie padło "parę kropek" po złym zabezpieczeniu. Pytanie brzmi dlaczego się tak stało? Możliwe, że na dachu była jakaś odrobina farby czerwonej po malowaniu karoserii, która weszła w reakcję z podkładem ? Zeszlifowałem to do plastiku, umyłem, wysuszyłem - drugi raz to samo, podkład jakby pękał, łuszczył się. Dopiero zaczynam więc proszę o podpowiedź, boję się kłaść podkład dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Barthez Napisano 8 Września 2014 Share Napisano 8 Września 2014 Witam, Jaki zestaw pojazdu cywilnego proponujecie na początek zabawy z modelarstwem i w jakiej skali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 8 Września 2014 Share Napisano 8 Września 2014 Ja mam problem tego typu, kupiłem szary podkład Tamiya Fine Surface Primer. W modelu mam do pomalowania inny kolor na dachu, inny na reszcie karoserii. Podkład kupiłem po położeniu pierwszej warstwy farby (olejna Revell Ferrari Red) na karoserię oprócz dachu (całość umyta w ludwiku, zmatowana). Podkład chciałem wypróbować na dachu, zabezpieczyłem więc pomalowaną karoserię, prysnąłem na dach i... tragedia ;/ Po jakiś 10s podkład zaczął pękać w niektórych miejscach, podobna sytuacja na karoserii w miejscu gdzie padło "parę kropek" po złym zabezpieczeniu. Pytanie brzmi dlaczego się tak stało? Możliwe, że na dachu była jakaś odrobina farby czerwonej po malowaniu karoserii, która weszła w reakcję z podkładem ? Zeszlifowałem to do plastiku, umyłem, wysuszyłem - drugi raz to samo, podkład jakby pękał, łuszczył się. Dopiero zaczynam więc proszę o podpowiedź, boję się kłaść podkład dalej Bardzo dziwna sytuacja. Nie znajduję żadnego logicznego wytłumaczenia, podpowiedzieć mogę jedynie malowanie bardzo, ale to bardzo cienką warstwą (w przypadku sprayu to będzie bardzo trudne). Owszem, farby lubią się zważyć, ale z reguły dzieje się tak, jeśli kolejna warstwa jest bardziej agresywna od poprzedniej, np. odradzam malowanie akrylami (tymi śmierdzącymi, nie wodnymi) na emalie. Jeśli przygotowałeś plastik ze zmatowieniem i odtłuszczeniem włącznie to nie miało prawa tak się stać. Wiem, jednak się stało, jedyne co mi przychodzi do głowy to coś nie tak z konkretnym pojemnikiem, który kupiłeś (stara farba?) albo jedną z czynności tylko wydaje ci się, że zrobiłeś, np. dach był tłusty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlugi6661 Napisano 8 Września 2014 Share Napisano 8 Września 2014 Diobeu a jeżeli na dachu było trochę farby czerwonej (plastik też był czerwony mogłem nie zauważyć, że tam prysnąłem czerwoną farbą) i na to prysnąłem podkład to mogło popękać ?? Skoro farba jest olejna a podkład Tamiya akrylowy (jeżeli dobrze myślę) to chyba nie powinno ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 8 Września 2014 Share Napisano 8 Września 2014 Śmierdzi ta Tamiya czy jest bezzapachowa? Jak śmierdzi i jest akrylowa to jak najbardziej mogło "popękać", dokładnie to samo stało się u mnie w Queen Mary 2. Przestrzegam przed malowaniem akrylami na emalie, zwłaszcza niedawno malowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlugi6661 Napisano 8 Września 2014 Share Napisano 8 Września 2014 Oj stary śmierdzi na potęgę ;/ "Na emalie" czyli revell / humbrol olejny też jest emalią ? Jeśli tak, to by się zgadzało - było niedawno malowane P.S Queen Mary piękna, ogólnie nie gustuję w statkach ale ten robi wrażenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 8 Września 2014 Share Napisano 8 Września 2014 To za wszelką cenę unikaj malowania taką Tamiyą na Revella/Humbrola. Tak, Humbrol i Revell olejny jest emalią. Może odważyłbym się takiego kroku po bardzo długim schnięciu i cienkiej warstwie emalii, powiedzmy 3 miesiące w cieple, ale tak naprawdę zrobię wszystko żeby tego błędu już nie powtórzyć. Odwrotnie nie będzie na bank problemu, tzn. na podkłąd Tamiya czy Mr. Hobby można bez problemu malować emalią, robię to ciągle, benzyna jest za słaba żeby ruszyć taki akryl, nie wiem czy cokolwiek może go ruszyć poza specjalnymi do tego zmywaczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlugi6661 Napisano 8 Września 2014 Share Napisano 8 Września 2014 wow dobrze wiedzieć, czyli jak gdzieś zrobimy za dużo podkładu to też będzie problem, aby to zmyć czymś normalnym. W końcu wiem na czym polegał problem. Szkoda, że w sklepie, gdzie kupowałem podkład powiedzieli, że śmiało można położyć podkład na położony wcześniej lakier :P w każdym bądź razie dzięki wielki znowu mądrzejszy o coś nowego pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 8 Września 2014 Share Napisano 8 Września 2014 Problem może tkwi w tym, że akryl to jest zbyt bardzo szerokie pojęcie (nie do końca przeze mnie zrozumiałe). Bezbarwny sidolux jest akrylowy i można go kłaść na wszystko. Podobnie Pactrę, akrylowy Revell czy nawet Model Master (Uwaga: MM jak i Revell robią zarówno farby akrylowe i olejne). Natomiast Tamiy'a czy Gunze "H" już są bardziej agresywne i zbliżone do farb celulozowych, których nie można kłaść na olejne bo wygryzą. Tym bardziej farby podkładowe jak sama nazwa wskazuje są pod, a nie na farbę. Ponieważ mają za zadanie wgryźć się w plastik więc żrą wszystko co popadnie, a więc i położone wcześniej emalie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rucek Napisano 10 Września 2014 Share Napisano 10 Września 2014 Panowie jak się ma lakier Pactra A18 Clear do modeli cywilnych? (pojazdów) Da się go polerować na błysk?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gadas_75 Napisano 11 Września 2014 Share Napisano 11 Września 2014 Panowie jak się ma lakier Pactra A18 Clear do modeli cywilnych? (pojazdów) Da się go polerować na błysk?? Sam oceń: viewtopic.php?f=73&t=37995 Bezbarwny to właśnie Pacta A18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rucek Napisano 11 Września 2014 Share Napisano 11 Września 2014 Rozcieńczałeś go czymś czy prosto z butelki?? PS. Czy stosujecie preshading do modeli samochodów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 12 Września 2014 Share Napisano 12 Września 2014 Problem może tkwi w tym, że akryl to jest zbyt bardzo szerokie pojęcie (nie do końca przeze mnie zrozumiałe). Bezbarwny sidolux jest akrylowy i można go kłaść na wszystko. Podobnie Pactrę, akrylowy Revell czy nawet Model Master (Uwaga: MM jak i Revell robią zarówno farby akrylowe i olejne). Natomiast Tamiy'a czy Gunze "H" już są bardziej agresywne i zbliżone do farb celulozowych, których nie można kłaść na olejne bo wygryzą. Tym bardziej farby podkładowe jak sama nazwa wskazuje są pod, a nie na farbę. Ponieważ mają za zadanie wgryźć się w plastik więc żrą wszystko co popadnie, a więc i położone wcześniej emalie. Owszem, mianem akryl określa się zarówno wodno rozpuszczalne Pactry i tego typu farby jak i te śmierdzące, agresywne. Dla mnie podział jest prosty, nie śmierdzący akryl to taki, którym nie umiem malować, nie lubię i nie chcę. Śmierdzący akryl to taki, którego lubię bo jak coś śmierdzi to znaczy że działa ;) Czy wgryza się w plastik - nie wiem, na pewno ma lepszą przyczepność. Prawie za to na pewno zniszczy warstwę emalii, bo IMO emalia ma rozcieńczalnik który poddaje się mocniejszemu rozcieńczalnikowi akrylu. Tak ja to obrazowo widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 12 Września 2014 Share Napisano 12 Września 2014 PS. Czy stosujecie preshading do modeli samochodów? Ja szczerze mówiąc po obejrzeniu kilku filmików odpuściłem sobie. Zbyt mglisty efekt jak dla mnie, ale ja się nie znam na niuansach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazik41 Napisano 26 Września 2014 Share Napisano 26 Września 2014 Nie wiem czy włąściwy temat ale chodzi mi o podkład czy może byś w spraju o nazwie U-POL POWER CAN. Z góry dzięki za otpowiedż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 26 Września 2014 Share Napisano 26 Września 2014 Patrząc na kartę charakterystyki wygląda na zwyczajny podkład akrylowy w sprayu. Plastiku raczej tym nie zabijesz, ale nie maluj tym na emalie bez uprzedniego spróbowania, bo możesz zważyć farbę. Jeśli chcesz tego używać jako podkład to możesz być zadowolony, szybko wyschnie, fajnie się będzie szlifował, staraj się malować drobnymi warstwami, bo może zalewać linie podziału i detale przy wielokrotnym malowaniu. Acha, no i pewnie będzie nieźle śmierdział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazik41 Napisano 26 Września 2014 Share Napisano 26 Września 2014 Dzięki za odpowiedz został mi po malowaniu roweru i nie mam paragonu żeby go oddać to wpadłem na ten pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlugi6661 Napisano 1 Października 2014 Share Napisano 1 Października 2014 Słuchajcie a kwestia polerowania - kupiłem 2 pasty Tamiya - course, czyli tą początkową i finish, końcową. Model polakierowałem błyszczącym humbrolem i zacząłem "zabawę"... Po pierwsze każda pasta wchodzi głęboko w rowki, łączenia karoserii i masakrycznie jest ją potem wydłubywać - macie jakiś patent? Coś robię źle ? Po drugie: po zeszlifowaniu niedoskonałości lakieru pierwszą z nich zacząłem polerować tą drugą - efekt dużo gorszy niż świeżo położony lakier bezbarwny. Używam miękkich ściereczek, najpierw wcieram do takiego stopnia, aby nie było jej prawie widać (model wydaje się tłusty), potem suchą ścierą to poleruję aż skrzypi. Wczoraj położyłem drugą warstwę lakieru, bo efekt był zerowy i boję się znowu kłaść pastę, mam dość polerowania bez efektu. P.S od razu zapytam o szpachlowanie już pod kątem przyszłego modelu - chciałem wczoraj kupić szpachlówkę i ufff....Tamiya: light curing putty, epoxy putty, puty basic type, puty white, oraz Humbrol Model Filler - zgłupiałem. Na czym pracuje się najlepiej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 1 Października 2014 Share Napisano 1 Października 2014 Tamiya ma fatalny skurcz, odradzam. Revell sobie chwalę choć to też nie jest to, co szpachla samochodowa na samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dlugi6661 Napisano 1 Października 2014 Share Napisano 1 Października 2014 samochodowa mówisz..ale to się chyba na kilogramy kupuje co ? I czymś się pewnie rozcieńcza / coś dodaje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.