Jarekk Napisano 1 Kwietnia 2010 Share Napisano 1 Kwietnia 2010 Jako były "radzik" w sprawach osprzętowych nie wypowiadam się. Wesołych Świąt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 1 Kwietnia 2010 Share Napisano 1 Kwietnia 2010 Aby zrealizować to zadanie w tylnej części kasku pilota była założona specjalna poduszka (też wypełniana tlenem), która umożliwiała dociągnięcie maski do twarzy pilota. Poprzez specjalny przewód łączyło się ją z maską (z lewej strony maski była taka krótka cienka rurka ze złączem).Tak na marginesie piloci chyba tego nie robili (nie łączyli tej poduszki z maską). Pozdrawiam. Dops. W hełmie Zsz-5 jest taka poduszka, jej przewód podłącza się do maski km-36 i przy wydechu poduszka wypełnia się i dociska facjate do maski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 1 Kwietnia 2010 Share Napisano 1 Kwietnia 2010 Toc radio tez osprzęt / avionika ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dops01 Napisano 4 Kwietnia 2010 Share Napisano 4 Kwietnia 2010 To jest właśnie tak jak opisał to Patyk. Podanie dodatkowego tlenu do maski pilota powodowało wypełnienie tej poduszki i mocniejsze dociśnięcie maski do twarzy. To umożliwiało wytworzenie nadciśnienia oddechowego w masce. Oczywiście pod warunkiem, że maska była założona prawidłowo i "nie dyndała". Na wysokościach lotu powyżej 12000 m to nadciśnienie było tak duże, że aby nie rozerwało płuc pilota koniczna była jego kompensacja poprzez WUK. Pozdrawiam. Dops Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 13 Kwietnia 2010 Share Napisano 13 Kwietnia 2010 Wątek posprzątany. W razie jakichkolwiek zastrzeżeń proszę o pw do mnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Kwietnia 2010 Share Napisano 18 Kwietnia 2010 Ciekawostka, propagandowa fikcja , czy szalony pomysł nawiedzonych umysłów ? Na rosyjskojęzycznym forum opisane jako" mysliwiec taranujący dalekiego zasiegu "Przecież to by się chyba nawet nie oderwało od ziemi, 3x800+2x490, masakra. A może STASI "potrafiła "zmobilizowac ludzi do takich czynów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 18 Kwietnia 2010 Share Napisano 18 Kwietnia 2010 Z pustymi baniakami dałby radę. Może tylko transportował gdzieś te zbiorniki bo na wewnętrznych węzłach podskrzydłowych nie ma instalacji paliwowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Kwietnia 2010 Share Napisano 19 Kwietnia 2010 Wszystko sie zgadza , tylko takie przebazowanie z tyloma zbiornikami, jest pozbawione sensu.W takim wariancie samolot gwałtownie traci na zasięgu, jesli zbiorników nie odrzuci. Wcale bym sie nie zdziwił, jesli DDR-owcy cos kombinowali z przerabianiem instalacji paliwowej.W końcu Luftwaffe eksploatując 29 ,tez przystosowała 29UB do podwieszania pod skrzydła zbiorników paliwowych [ chyba od SU-22 ].A tak w ogóle ,jedyny raz w życiu widziałem start 21 , w wariancie 1x800, pod kadłubem , 2x490 pod skrzydłami, myslelismy że zabraknie pasa, ale w koncu sie oderwał.Samolot w ramach sprawdzenia oplot wykonywał lot jako "naruszyciel"na trasie Babie Doły-Goleniów-Wrocław , i z powrotem. Nauka radziecka nie takie przypadki znała. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 19 Kwietnia 2010 Share Napisano 19 Kwietnia 2010 Te zbiorniki podskrzydłowe do MiG-29 to PTB-1150 od su-20/22. Ta konfiguracja 800l + 2x490 to daje 1780 litrów nafty, to jest ok. 1350 kg ładunku. Myślałem ze max. obciążenie dla szybkiego to 4xFAB-250. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Kwietnia 2010 Share Napisano 19 Kwietnia 2010 Ta konfiguracja 800l + 2x490 to daje 1780 litrów nafty, to jest ok. 1350 kg ładunku. Myślałem ze max. obciążenie dla szybkiego to 4xFAB-250. Jak widac sprzęt radziecki może znieśc czasami dużo więcej niż podaje teoria. Człowiek się całe życie uczy.Przy egzaminie na klasę mistrzowską,egzaminator zadał mi pytanie -"samolot ze zb.1x490+2 bomby 500 ,pilot nie może zrzucic bomb ,co musi zrobic przed powrotem na lotnisko ?"Kombinowałem jak koń pod górę, w końcu nie wytrzymałem i powiedziałem ,żeby sie pomodlił i "wysiadał".Klasa mistrzowska przesunęła sie o rok, trochę kasy przeszło obok, a odpowiedż była tak jak mówisz.W takim wariancie w ogóle nie powinien startowac.Ale tak jak napisałem , to był jedyny taki start. Sorry za brak ogonków, cos mi starenki komp zaczyna szwankowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Kwietnia 2010 Share Napisano 19 Kwietnia 2010 Dobrze ze jest co wspominac wracając do tematu podwieszeń, czy macie moze w swoich zbiorach zdjecie zbiornika-bomby zapalającej ZP[ZB]-500 ? Cos w tym rodzaju, uzywana na pewno przez Rosjan w Afganistanie .Rodzaj zbiornika podwieszanego pod skrzydłami,wypełnianego napalmem [ cieczą zapalajacą ] ale wygladał inaczej niz typowa 490. W Naszych 21 mozna było podobno stosowac typowe zb.490, które miały wkręcone z przodu zapalniki od S-5, chociaz tego tez nigdy nie widziałem, przynajmniej na Bisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 19 Kwietnia 2010 Share Napisano 19 Kwietnia 2010 (edytowane) ZB-500: Masa bomby: 354 kg Masa ładunku: 215 kg Długość: 2825 mm Średnica: 500 mm ZB-500Sz ZB-500SzM: Masa bomby: 317,5 kg Masa ładunku: 260 kg Długość: 2503 mm Średnica: 500 mm ZB-500 AS ZB-500RT: Edytowane 19 Kwietnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Kwietnia 2010 Share Napisano 19 Kwietnia 2010 Dzięki serdeczne i zgodnie z tradycją poproszę o trochę danych, ewentualnie Rozumiem że można było to podwiesic nawet pod UM ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 23 Kwietnia 2010 Share Napisano 23 Kwietnia 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 24 Kwietnia 2010 Share Napisano 24 Kwietnia 2010 Niezły widok Fajnie trafć na takie lotnisko , a szczeglnie podczas "Dni Lotnych". I duże wrażenie na mnie robi tak duża płyta CPPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 24 Kwietnia 2010 Share Napisano 24 Kwietnia 2010 Piękna sylwetka eF-ki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 25 Kwietnia 2010 Share Napisano 25 Kwietnia 2010 Uploaded with ImageShack.us [/img] Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Nawiązując do zdjęcia , naprawdę ukazującego piękno sylwetki F-13, .pozwolę sobie wrzucić chińskie wersje eFki. Dla tego pracowitego społeczeństwa , nie ma rzeczy niemożliwych, ale świadczy tez o wytrzymałosci i możliwosciach 21. I jako ciekawostkę rysunki wersji rozwojowych chińskiego J-7 [odpowiednika 21F-13]Coś chyba robię nie tak , bo wkleja mi się rysunek baaaardzo wielki. Poradzicie coś na to , bo oglada się to bardzo niewygodnie. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 25 Kwietnia 2010 Share Napisano 25 Kwietnia 2010 Zmniejsz rozmiar tej planszy do 800x600 punktów. Albo daj miniaturkę do pliku w pełnej rozdzielczości. A tu nasz eF(13) : Ponoć zdjęcie z Krzesin, mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 25 Kwietnia 2010 Share Napisano 25 Kwietnia 2010 Przyznam się, że mi to bardziej wygląda na Modlin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 25 Kwietnia 2010 Share Napisano 25 Kwietnia 2010 Jest to całkiem możliwe ,że to Modlin. Bo według mnie Zegrze , Krzesiny itp. lotniska wojskowe odpadają . Bo w tle zdjęcia widać dość duży obszar zalesiony. Ale to tylko moje zdanie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 25 Kwietnia 2010 Share Napisano 25 Kwietnia 2010 Też mi krajobraz nie za bardzo przypomina Krzesiny więc chciałem się upewnić. Kolejna identyfikacja miejsca: UM 5710 służył na Krzesinach: Skończył tak : A to zdjęcie gdzie wykonano? I może jakieś bliższe dane odnośnie kraksy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 25 Kwietnia 2010 Share Napisano 25 Kwietnia 2010 3 Zdjęcie "Agaty" mogło być robione w Sochaczewie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 27 Kwietnia 2010 Share Napisano 27 Kwietnia 2010 Apropos trzynastek - Fiszer i Gruszczyński podają, że Czesi utracili 42 ze 169 uzytkowanych (w latach 1961-1990) Mig-21 F-13. Czy to możliwe, żeby w warunkach pokoju utracić jedną czwartą maszyn danego typu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 27 Kwietnia 2010 Share Napisano 27 Kwietnia 2010 Apropos trzynastek - Czesi utracili 42 ze 169 uzytkowanych (w latach 1961-1990) Mig-21 F-13. W ciągu 29 lat to wcale nie tak dużo , 1,5 samolotu srednio na rok .Wpadło mi w ręce jakieś zestawienie Naszych katastrof 21F-13, w latach 63-67 wychodzi 6 samolotów, prawie taka sama srednia. Prosze porównac sobie katastrofy np.kanadyjskch F-104 , horror.A druga sprawa ze w tamtym okresie wprowdzania tych s-lotów latało sie bardzo , ale to bardzo dużo, to i katastrof było więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 28 Kwietnia 2010 Share Napisano 28 Kwietnia 2010 Szukam fotki tego egzemplarza ale z lewego boku, i dobrej fotki z prawego boku żebym mógł zidentyfikowac godło przed nr bocznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.