young Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 Katastrofę 1911 opisuje w książce o 32 PLRT M.Mikołajczuk. Wg. niego był to 3 czerwiec 1987 i zadanie na rozpoznanie parą. Całość jest dokładniej opisana. I kilka zdjęć 1911 jeszcze w Powidzu 1423 ze zdjęcia qalimar (qalimar nie rozumiem, piszesz o 1273 a na zdjęciu 1423) I bonus, goście w Goleniowie, eRy dość często gościły na lotnisku 2 PLM, po powrotach znad morza jak i na kilku przebazowaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 qalimar (qalimar nie rozumiem, piszesz o 1273 a na zdjęciu 1423) Tak dokładnie-pisałem o 1273, a zdjęcie 1423 było małym bonusem.;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 Jeszcze jedno mnie zastanawia, zawsze sądziłem że zasobnik D/R był przypisany do konkretnej maszyny i nie mieszano ich pomiędzy różnymi egzemplarzami, a na zdjęciu od qalimar 1423 ma zasobnik D, a na drugim zdjęciu z mojego posta widać go w locie z zasobnikiem R. Czyżbym się mylił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 Ogólnie rzecz wyglądała następująco- zasobniki R i D były wymienne, wraz z nimi należało oczywiście zmienić pulpit w kabinie. Gdy było dużo eRów pod ręką, dość rzadko dokonywano takich podmianek. Niemniej jednak stosowano w zależności od potrzeb. Pamiętam pytanie- hak dla młodych- "pokaż mi w kabinie przełącznik zrzut zasobnika...";-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 No ,no takich pytań na kazdym typie sie troche znajdzie;) Uploaded with ImageShack.us Pomózcie ,jakie mu dac numery.He,he tzn takie jak na zdjeciu,wcześniejsze czerwone w zółtych lamówkach i kolorową gęsią z lewej, czy tez najwczesniejsza ,z czerwonymi numerami i godłem Zegrza,tym pierwszym. Ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 em- ten jest najbardziej nietypowy, czarne numery nieco żałobne, ale ok. A tu macie pieśń pogrzebową dla Era (okaleczonego w 3el z cech rozpoznawczych): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 Czy mix felg pełnych i tych z dziurami miał zastosowanie w czasie słuzby czy też to taka pomnikowa dowolność ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 A tego to Ci teraz nie powiem- nie miałem aż tak nafciarskich skłonności. Przejrzę film, który kiedyś nakręciłem, to Ci na to pytanie odpowiem. Coś dla smaczku: http://www.airplane-pictures.net/image.php?p=88497 Na kadłubie miał napis Polish Air Force. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 13 Maja 2010 Share Napisano 13 Maja 2010 Witam znalazłem zdjęcie Miga-21 bis z 9plm z Vikingiem na stateczniku pionowym . Starałem się odtworzyć to godełko w prostym programie paint. Więc sorki za jakość ,ale zawsze to dodatek do swoich zbiorów. Od czasu gdy się dowiedziałęm ,że istniało takie godełko szukałem . Aż tu nagle wczorajszego wieczorku wpadło mi to w ręce. Z czego jestem bardzo dumny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 13 Maja 2010 Share Napisano 13 Maja 2010 Witam PiotraPilota [znajdujemy czas na MiGi mimo gorączkowego okresu maturalnego?]Jeśli dobrze dedukuję to z okresu pobytu zegrzańskich 21 w Holandii i chyba wyjasniło sie skąd wzięło sie to dziwne malowanie przodów kadłuba na jasno -niebieski części Bisów. Fajnie że kolejne dzieło Śp"Bacy"Piotra Jachera znajdzie swoje miejsce w zbiorach miłosników 21.Powodzenia w spełnieniu marzeń. Do em z moim wzrokiem jest coraz gorzej , ale akurat na tym zdjeciu trudno ocenic czy to są 2 rózne koła. Musiałbym zobaczyc obydwa koła od wewnętrznej strony. Ale w praktyce nie było mozliwe założenie 2 różnych typów kół, rózniły się bowiem one iloscią tarcz hamulcowych, co skutkowałoby zapewne skutecznoscią hamowania jednego i drugiego koła, co z kolei doprowadziłoby zapewne do wytoczenia sie s-lotu z pasa. Czysto teoretyczne dywagacje bo nie spotkałem sie z 2 róznymi kołami na jednym samolocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 14 Maja 2010 Share Napisano 14 Maja 2010 PiotrzePilocie-czy mógłbys wkleić powyzsze zdjęcie , ale tym razem bez "twórczości własnej" Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 14 Maja 2010 Share Napisano 14 Maja 2010 Ja nie Piotr ;) ale zdjęcie jest tutaj link i jak dobrze napisałeś babacia131 było to w Holandii, tu inne zdjęcia link2 link3 link4 Ale mieli wyobraźnię malarską Ci którzy tak podmalowali te przody, albo poprostu nie starczyło farby na więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 14 Maja 2010 Share Napisano 14 Maja 2010 Tak zdjęcie znalazłem na tamtej stronce. Ale jesli chodzi o godełko Vikinga na 9809 to jak dobrze pamiętam także zostało zrobione na wzór z samolotów US. NAVY ,a do tego były malowane HUMBROLAMI modelraskimi. Więc nie ma się co dziwić . Ale dla mnie wszystko co związane z Zegrzem to coś więcej niż tylko ciekawostka i zdjęcie. A w sczzególnosci z śp. Bacą i technikami pracującymi z tatą . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 15 Maja 2010 Share Napisano 15 Maja 2010 PiotrPilot, czy ten Viking nie jest pierwowzorem godła o którym piszesz? Pochodzi on z książki "Samoloty bojowe świata" z 1986r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 15 Maja 2010 Share Napisano 15 Maja 2010 To jest właśnie ten wojownik. Protoplasta radosnej twórczosci Śp.BACY technika-legendy 26plm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 15 Maja 2010 Share Napisano 15 Maja 2010 Tak to to jak już wcześniej pisałem posiadam nawet książkę z której śp.Baca korzystał Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 Panowie, mam pytanie odnośnie Bisa z Babich Dołów nr 8705. Ten nr dodany jest jako bonus do Kalek HDL-a z nr 0809. Razem z nr 8705 są dodane dwa delfiny ale instrukcja milczy na temat ich rozmieszczenia. Wg. instrukcji pod kabiną jest biały ptaszek - symbol S, a delfiny gdzie dać? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 Delfinek jest chyba pod kabiną: ale chyba tylko po lewej stronie kadłuba: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 Zupełnie nie mogę dopasowć zdjęcia do instrukcji. Babie Doły 1994. Instrukcja podaje schemat do 8705 -od dzioba do dyszy - oko, za okiem biały ptaszek na niebieskim tle, nr boczny, pod wiatrochronem mały biały ptaszek, na ustrzeniu indianiec. To po co dołączyli delfiny jak nie są pokazane w instrukcji malowania? To malowanie z delfinkami jest chyba póżniejsze - znika biały ptaszek za okiem a pojawia się nowe godło za nr bocznym + delfin pod wiatrochronem. Pogmatwane te nasze oznakowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 (edytowane) Orka znajdowała się z lewej strony (godło I klucza 1 eskadry) To nie jest ptaszek tylko biały duszek,początkowo malowany bez niebieskiego tła (godło III klucza 2 eskadry) Krystek. Zdjęcia pokazują Migi z okresu istnienia 1 Dywizjonu Lotniczego MW, a kalki godła eskadr i kluczy 34 PLM MW. Edytowane 12 Czerwca 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 Te zdjęcia są robione praktycznie pod koniec służby bisów, więc schemat godeł na 8705 mógł ulec zmianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 (edytowane) Leszku , a nie było małej karteczki z ,,bokorysem,, 8705 jako errata ? Litera ,,S,, oznaczony jest własnie delfinek, pod wiatrochronem. Tylko lewa strona. Zebyś nie miał łatwo to godło 34 PLM z orłem było pozbawione koloru niebieskiego .Ha. Edytowane 12 Czerwca 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 Godło 1 eskadry 34 PLM MW - Indianin to eskadra A w 1 DLMW Godło 2 eskadry 34 PLM MW - Chińczyk to eskadra B w 1 DLMW Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 12 Czerwca 2010 Share Napisano 12 Czerwca 2010 em- była mała karteczka , tylko ze symbol S na tej karteczce to na duzym arkuszu jest biały duszek, a na arkuszu dodatkowym orki nie są opisane żadnym symbolem ze schematu. Stad to zamieszanie z moim pytaniem. Ale teraz już wiem o co chodzi z rozmieszczeniem godeł, dzieki wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 13 Czerwca 2010 Share Napisano 13 Czerwca 2010 Uploaded with ImageShack.us Tak to wygładało w okolicach 1995/6 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.