Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Dorzucę jeszcze jedno zdjęcie , gdzie widać taki wózek trochę wyrażniej.

Trochę to wygląda jakby orginalną konstrukcją zajęła się jakaś "złota rączka "

I jednocześnie widać że PTB do cięzkich nie należał.

 

qm2k.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

I rzeczywiście , w takim dużym hangarze , jak ktoś był leniwy mógł się pobawić w ciąganie PTB na wózku , szczególnie 800 , zamiast targać pod pachą .

Ale na loty , jak zwykle PTB lądował na "pace" holownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy samolot typu PFMN (94N) nb. 7815 z muzeum w Drzonowie latał w szarym kamuflarzu czy to tylko taka radosna twórczość własna muzeum? Sądząc po fotkach to napisy eksploatacyjne są na szarym malowaniu którego jest na samolocie coraz mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moim zdaniem sądząc po fotkach samolot po całości był pomalowany na szaro razem z pierścieniem przy wlocie powietrza - na pewnym etapie swojego życia. Cała górna połowa tej powłoki w zasadzie już odpadła odsłaniając naturalny kolor blach. Tam gdzie widać szare są i napisy eksploatacyjne a gdzie goła blacha nie ma nic.

 

viewtopic.php?f=86&t=28815

 

^ sugeruję się fotkami z tematu. Zwłaszcza ten pierścień wlotowy zdradza kolor. A mam jakiś taki pociąg do szarych migów więc pomijając mój pomysł na serię 9600 i pfm w takim kolorze był by miłym uzupełnieniem w kolekcji. Muszę teraz coś wybrać. Wpadłem na 7815 bo chciał bym go zrobić ze specbelką lub nawet i IAB 500 pod kadłubem A jak jeszcze by był szary...

 

Ale może ktoś zna lepiej eksponat albo wie coś więcej o tym samolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotografie archiwalne są i on jest srebrny. Typowe malowanie poremontowe. Tak pomalowano m.in. 7814 i inne. Nie było szarych PFM N.

http://www.pbase.com/roel/image/135328266

Robisz samolot z 2 plm. Belkę i pulpit montowano, szkolenia robiono, IAB nie podwieszano.

Jeśli nie wierzysz mogę zapytać technika tego s-tu. Jest na pierwszym zdjęciu w podlinkowanym przez ciebie warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 7814 z fotki też jest srebrny? Widząc fotkę dał bym sobie rękę uciąć że jest szaro biały Ale skoro tak mówicie. No ten temat będę musiał dobrze przemyśleć. Koniecznie musi być wersja N bo zwykłego PFM mam. Skoro N to powinna być i specebelka dla rozróżnienia a i IAB dla samego przykładu, że dało się coś takiego podwiesić...

 

Bardzo trudno mi rozróżnić kolor wg. zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 7814 z fotki też jest srebrny? Widząc fotkę dał bym sobie rękę uciąć że jest szaro biały Bardzo trudno mi rozróżnić kolor wg. zdjęć.

Też mi się wydaje że chyba jest on szaro-biały .Ale ja znowu sugeruję się tym iż na pewno pomalowany jest pierścień na wlocie .No to skoro pierścień , to i cały kadłub.

Ale może okazać się że to kwestia padającego światła , warunków , ustawienia aparatu .Ręki bym sobie nie obciał, ale zakład bym przyjął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały, to jest tam tylko w szachownicach. Pisaliśmy juz o tych drezdeńskich malowaniach dziesiat stron temu. To srebrny lakier epoksydowy z werniksem .Spójrz jak dobrze odbija sie w kadłubie płyta .

Zdjęcie jest robione na płycie postojowej przed hangarem , gdzie samoloty stały ,,twarzą,, do słońca stąd prześwietlenia na dziobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka oczywiście , a mnie ciekawi kiedy Nasze Muzea posiadające "na stanie " 21 zdecydują sie pokazać np. ekspozycję uzbrojenia pod tymże samolotem .Powiedzmy z powyższą wyrzutnią i S-24 .Zastanawiam sie czy ktokolwiek w tych instytucjach w momencie wycofywania 21 zainteresował się co do mozliwości pozyskania wyposażenia do tych samolotów .Chciałbym sie mylić na plus .

young -dzięki za linka .W sumie nawet fajne fotki rzadko spotykanego wyposazenia 21.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy czy posiada może ktoś instrukcję użytkowania silnika R11-F2S , Potrzebna jest mi ta instrukcja do zrobienia pracy o tym silniku na przedmiot "silniki lotnicze i kosmiczne" na uczelni w Dęblinie Najlepiej by było gdyby była w języku polskim Gdyż ja niestety w swoich zbiorach takowej instrukcji nie posiadam.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dęblin: jest RS-2US, R-3S, MARSY, działka, jeśli pamiętam też jakieś bomby (?) (zdjęcia były w moim ostatnim zbiorze). Tu nie liczyłbym na wiele, młode muzeum, dopiero się rozbudowuje.

Kraków: to jest dla mnie zagadka. Byłem dwa razy, raz tylko na zewnątrz, na początku mojej fascynacji migami i nie pamiętam co tam pokazują.

Drzonów: tu liczę na więcej (jadę w tym roku) widząc zdjęcia z ich strony:

027.Eksp.o.pol.po.1945r.jpg

028.Eksp.o.pol.po.1945r.jpg

029.Eksp.o.pol.po.1945r.jpg

Jest i ta wyrzutnia

030.Eksp.o.pol.po.1945r.jpg

002.pawilon.wystawowy.jpg

nie jest wcale źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PiotrPilot -w WZL się pytałeś ? Może tam się jakaś uchowała. Ale o instr. użytkowania silnika może być ciężko. W jednostkach używali przewaznie tylko w ET.

Życzę owocnych poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka, pewnie ten sam użytkownik wystawiał poprzednio SATURNa (linkowałem). Tym razem PU-12-40U jak widać z (UM) 9353

http://allegro.pl/belka-do-podwieszania-uzbrojenia-w-samolotach-i3864821812.html

 

Wbrew pozorom ta wyrzutnia mimo iż konstrukcyjnie stara jak świat była na wyposażeniu także UM - z niej można było odpalać pociski S-24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny pokaz kunsztu Pilotów i organizacji takich lotów .Jestem ciekaw czemu u Nas nie podjęto takiego wyzwania , choć "Metodyka Szkolenia 21bis " przewidywała take loty .

Jednocześnie trzeba powiedzieć ,że oczywiście takie loty były na 21 możliwe , ale cytując powyższe wydawnictwo

"ze specjalnie przygotowanych pasów gruntowych i śnieżnych .....gdy wytrzymałośc gruntu wyności nie mniej niż 7kG/cm kwadratowy....a loty z nawierzchni pokrytej śniegiem po oczyszczeniu i uwałowaniu pasa , przy czym grubośc nawierzchni snieżnej nie powinna być większa niż 15cm."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.