PiotrPilot Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 Według mnie nie jest to masa wywarzająca stateczniki poziome. Lecz tak jak pisał babcia ,że jest to dziób zbiornika pod kadłubowego 490l. Zdjęcia są naprawdę super Prosimy o więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 I parę słów o samej migołapce by się przydało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 Bardziej na mase wywazajacą ze statecznika poziomego .?100% przód zbiornika- masa jest elementem "odlewanym-kutym" w całości , w życiu by się tak nie zgięło , co najwyżej urwało , a przede wszystkim liny ATU nie doszły do statecznika .Zawadziły zbiornik od spodu i po wszystkim. Gdzieś widziałem materiały o siatce , zobaczymy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 To mi pachnie ze zdjęciami z Komisji BL, bo coś to zdjęcie 3 w kolejności z wypuszczonym spadakiem i zapiętym zamkiem i hakiem spadochronu nie pasuje do "ogólnej koncepcji " zdarzenia . Kiedyś je ściągnąłem z jakiejś strony, podczas przeglądania materiałów zachomikowanych rzuciły mi się w oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 nie za bardzo pamiętam aż takich uszkodzeń ale ja pamietam, faktycznie tak byl uszkodzony statecznik, pilot naciskal na przycisk w kabinie ale nie na ten co powinien ot taka mala "pomylka" ladowanie odbywalo sie na mokrym pasie, wbrew temu co podal finiszer samolot przyziemil na poczatku pasa, razem z komisja przeszlosmy po sladach kol od "migolapki" do miejsca przyziemienia. Zludzenie przyziemienia w polowie pasa dala kaluza ktora wieczorem w swietle APM'mow dala podobny efekt jak w chwili kiedy kola dotykaja pasa "dymek". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krynio70 Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 Widze tu nasz samolot 0876 po twardym ladowaniu w 1997 roku przez por.A.D. samolot po miesiacu wrocil do latania! nie bede sie rozpisywal jak do tego doszlo gdyz juz kiedys na stronie BD to opisalismy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 mikele napisał parę słów o samej migołapce by się przydało Akurat to wogóle nie moja działka, jak miałem pod ręką opis tego 'skomplikowanego ' urzadzenia to doszedłem do wniosku że tym to się chyba nikt nie zainteresuje .Jak tak bardzo chcesz wiedzieć na jakiej zasadzie działa , to mam nadzieję że widziałeś jak na lotniskowcach samolot wpada w takie rozciągnięte w poprzek sieci. Wtedy gdy wiadomo że z powodu awarii nie złapie sie za hak. Migołapka to jest dokładnie to samo .2 poziomo rozciągnięte między składanymi podporami stalowe liny , między linami pionowe "parciane " pasy. Liny stalowe nawinięte na bębny z hamulcami hydraulicznymi. Samolot wpadając, powoduje kontrolowane -hamowane rozwijanie lin z obu stron, obu bębnów.Jak widać na zdjęciach za bardzo to delikatne nie jest, stalowe liny tną jednak poszycie, wszystko zależy od prędkości samolotu wpadającego w migołapke .Przed końcem pasa startowego znajdują sie czujniki-fotokomórki i one powinny zareagować automatycznie na predkość kołującego samolotu [ gdy pędzi szybko , a to jest końcówka pasa, wiadomo że wypadnie ] i podnieść podpory z linami które normalnie leżą na ziemi.Inaczej stwarzały by ewentualne zagrożenie dla startujących samolotów , czy np. wykonujących zbyt niski i dlugi tzw. kosiak.W sytuacji zagrożenia to raczej kierownik na wieży włącza migołapkę, z góry widać i samolot i drogę jaką ma do przebycia, i raczej w takich sytuacjach nikt sie nie myli i nie zastanawia. Jeden włącznik do góry i momentalnie liny są w górze, napęd też jest hydrauliczny. A niżej zdjęcie , na którym widać że samolot po "awarii technicznej " miał się dobrze i dalej latał co prawda z łatą na ogonie A tutaj zdj. 9313UM z Babich Dołów gdzie ładnie widac co sie dzieje jak samolot zawadzi podwoziem o liny migołapki [ nie mam pojęcia kto zawalił tam sprawę, samolot chyba startował , ale czemu była postawiona migołapka ? ] I co najciekawsze obydwaj piloci wyszli z tego cało, niesamowite.Trochę więcej zdjęc jest na stronie BD. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 Czyli zbiornik. Na tym rosyjskim forum maja zagwozdke z naszymi M/MF . Z ciekawostek, jeden z dyskutantów napisał że samoloty M/MF wystepują w dokumentacji jako ,,SAMOLOT 94M,,! . Najbardziej zastanawia mnie ten ,,obzor 75,, czyli 21 MF z Gorki. U siebie znalazłem tzw model Gorki jako ,,produkt 96MF,, Odnosnie 9444 ,to ładniej wygladał z cyframi od 23- cich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 Odnosnie 9444 ,to ładniej wygladał z cyframi od 23- cich pewnie że ładniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 Scenę z migołapką znajdziemy w filmie Anflug alpha 1, dostępnym m.in. na youtube. Świetny kąsek dla fanów MiG-21 Ja zaś jeszcze w temacie spadochronu na f-13/pf. Tutaj f-13 na pracach w Goleniowie, ładnie widać otwarty pojemnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 http://www.youtube.com/watch?v=-lpo1lJlk7M http://www.youtube.com/watch?v=oBW5hytTP5Y Fragment w/w filmu własnie z migołapką. I fragment 5-50min. Na drugim fragmencie ok .2min -bardzo ładnie widać podnoszenie siatki. Ale fachura zatrzymal się bezbłędnie-przed samą siatką. Niesamowite.Tak jak katapultowanie się bez fotela , ot taki film dla nie mających pojęcia o lotnictwie .Tyle że brakuje Nam ujęć z tamtych lat, a może są raczej porozrzucane po " świecie " Jakby tak z tych wszystkich filmów usunąć wątki romantyczno -gospodarskie , to byłoby na co popatrzeć Ale dzięki young No i oczywiście polskie akcenty , Nasze 21, wymiana eskadr w ramach ćwiczeń. em-napisał Na tym rosyjskim forum maja zagwozdke z naszymi M/MF . Z ciekawostek, jeden z dyskutantów napisał że samoloty M/MF wystepują w dokumentacji jako ,,SAMOLOT 94M,,! . To jak oni nie mogą dojść , tzn .koniec świata , jak to mówił nieodżałowany Popiołek. My braliśmy co Nam dali , a póżniej ? Nie wiem czy nie było potencjału , czy raczej kasy na jakieś modernizacje w ramach typu s-lotu. A może ciągle patrzyliśmy na coś nowszego ? Skan z ksiązki "pokładowej " mojego ostatniego 21, nb.1910 -wersja M i między remontami wymieniono mu silnik na nieco starszą wersję .Tzn że z kasą nie było chyba za wesoło. Upychaliśmy wszystko co było pod ręką . Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I w ramach wspomnień , zdjęcie z tego ros. Forum -samolot 8910 MF-Zegrze -Debrzno -Goleniów-Łask , na zdjęciu wg mnie -zachodnia stojanka 26plm. Uploaded with ImageShack.us I egipska szparka z gondolą strzelecką z wojny 1967r. Uploaded with ImageShack.us Odnosnie 9444 ,to ładniej wygladał z cyframi od 23- cich pewnie że ładniej Bo w Słupskim 28 wszystko było ładne, zaraz po Zegrzańskim 26 Всего из Горького пришло 20 ед. Все они были приняты 11.12.1975 г. 34-м иап ПВО (2-й к ПВО), В/Ч 3651, аэр. ГДЫНЯ - БАБЕ-ДОЛЫ. 96007399 96007405 96007436 96007489 96007502 96007555 96007600 96007656 96007675 96007715 96007760 96007788 96008022 96008039 96008055 96008099 96008113 96008015 96008122 96008189 А вот чем они отличались от МиГ-21МФ Московского завода: - радиостанцией Р-832М вместо Р-802В; - установкой фотоаппарата А-39 (на 16 машинах из 20) за нишей переднего шасси; - возможностью подвески контейнера СМ со станцией СПС-141Е. Może ja żle tłumaczę, ale ma ktoś może zdjęcie jak był umiejscowiony ten aparat foto za wnęką przedniej goleni na tych MF . I czy to chodzi o samoloty których nie przyjęto w M-ku z powodu "niedoróbek ' ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 A niżej zdjęcie , na którym widać że samolot po "awarii technicznej " miał się dobrze i dalej latał co prawda z łatą na ogonie i numer juz po "mojej" malej ingerencji z biala obwodka........... jak wszystkie z I klucza od "Wesolka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 Może za wnęką przedniego podwozia, oznacza, że w luku akumulatorów? Za wnęką zaraz była antena ramowa ARK i pokrywa luku akumulatorów. Egipskie FR-y miały aparaty (2x?) w miejscu (luku) akumulatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 Troszke dziwne , oblatanie samolotu w 5 miesiecy po skonczeniu remontu . Chyba ze to jakiś myk,o którym chciałbym wiedzieć . A kto ,,ingerował ,, w kolorystyke 9483 ? ciekawe z tymi SPS ami... I kwestia ,gdzie zabudowano akumulatory ? skoro na ich miejsce poszły aparaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 W artykule Adama Gołąbka z Lotnictwa z Szachownicą można poczytać o Migach z serii 9600, min. o wyposażeniu w aparaty foto, ale fotki takiego samolotu nigdzie nie widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 I kwestia ,gdzie zabudowano akumulatory ? skoro na ich miejsce poszły aparaty. em - I o tym samym pomyśłałem, ale chyba te "Nasze " tak nie miały wyglądać , jak zaprezentowane poniżej egipskie , może" aku" nad aparatami ? Ale tam nie było miejsca , nie mam pojęcia jak to rozwiązali. Naprawdę chciałbym zobaczyć , pewnie jak każdy z Nas. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Zostaje tylko miejsce na "aku" w ok. gdzie powinno być w innych wersjach działko. Nie mam zielonego pojęcia . Odnośnie oblotu proszę mnie nie zmuszać do wertowania papierów sprzed 30 paru lat Sprawa jest bardzo prosta , w obydwu przypadkach podana jest data tylko ostatniego oblotu samolotu.W pierwszym wypadku s-lot stał od zakończenia prac tj . od 30.VI do X, pózniej w okresie 10 .X-16XI miał 3 obloty [ niesprawności , regulacje , złe parametry itp . ] W drugim od zakończenia remontu 5.XI 88-do 14. o2.89 wykonano 5 lotów kontrolnych. Książki pokładowe nie kłamią ciekawe z tymi SPS ami... I wzystko by pasowało, samoloty przyszły do BD, z BD poszły do Zegrza , z Zegrza do Malborka , to pewnie pózniej zapłaciliśmy za szkolenie i przyjazd ekipy CCCP do samolotów w M-ku. Odnośnie malowania 9483 to nie ma co pytać , marek_1101 i tak sie nie przyzna Ale tego " siwka " to chyba nie On [ a może ? ] , ale w Słupsku na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 Egipskie RMF aparaty miały zabudowane w miejscu działka Gsz 23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 Egipskie RMF aparaty miały zabudowane w miejscu działka Gsz 23 Patrząc na zdjecia raczej w rejonie anteny ARK i akumulatorow.Praktycznie owiewka konczy się w na wysokosci dodatkowych chwytów powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 Egipskie RMF aparaty miały zabudowane w miejscu działka Gsz 23 W życiu , widac wyraznie, że owiewki zawierające aparaty są na "miejscu "akumulatorów , niemal pod kabiną. Zresztą u Gordona są ładne rysunki tej wersji samolotów , niestety nie ma rzutów od spodu. Żeby było ciekawiej ,te same samoloty przenoszą jednoczesnie typowe zasobniki rozpoznawcze podwieszane pod kadłubem.A tak wogóle to Egipt miał tylko 7 sztuk tej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 Ale tego " siwka " to chyba nie On [ a może ? ] , ale w Słupsku na pewno A wlasnie ze "ON"..... i w Slupsku........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 30 Stycznia 2011 Share Napisano 30 Stycznia 2011 marek 1101 Coś kojarzę wlasnie z tym siwym malowaniem [ nie byłem pewien czy to Ty czy ktoś z Chłopaków ze Słupska ], bo tu jakiś "cwaniaczek " z 41 próbował kiedyś jakiś kit wciskać. No ale dużo się nie pomyliłem. I artystę prawie odgadłem , i miejsce tworzenia dzieła. D Szukam cały wieczór tych zdjęć MF z miejscami na aparaty foto za przednią stójką. Ale kicha totalna , przekopałem już pół Forum BD, i tylko parę zdjęć z tamtego okresu, ale żadne nie ukazuje spodu samolotu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 to Ty czy ktoś z Chłopaków ze Słupska A ja to niby skad? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 to Ty czy ktoś z Chłopaków ze Słupska A ja to niby skad? Sorry . Żle to ująłem , miałem na myśli " Ktoś inny ze Słupskiej Ekipy"Nie chciało mi sie szukac , ale nie byłem pewien jak temu gościowi wytłumaczyłeś. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Tyle tylko znalazłem na temat aparatów A-39 [ AFA-39 ], za wielkie to nie są , może jakby przesunęli antenę ARK i trochę luk akumulatora w kierunku działka , to mozna było chyba wygospodarować miejsce na aparat. Nie mam pojęcia jak to było rozwiązane , a foto "samolieta niet " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 (edytowane) To trzeba szukac zdjęć lewej strony kabiny. Tam powinen być pulpit sterowania AFA. A w tych naszych serii 9600 miejsce na aparat widze tylko w panelu akumulatorów. Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 31 Stycznia 2011 Share Napisano 31 Stycznia 2011 Pewnie dlatego ,że były tak nafaszerowane AWIONIKĄ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.