karambolis8 Napisano 18 Marca 2013 Share Napisano 18 Marca 2013 Farba ci się ścina. Albo jest stara, albo to nieodpowiedni rozcieńczalnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 18 Marca 2013 Share Napisano 18 Marca 2013 użyłem spirytus rektyfikowany 95%. Używaj wódki, albo rozcieńczaj spirytus wodą destylowaną aby farby się nie ważyły. Spirytus do akryli jest za mocny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekl1975 Napisano 18 Marca 2013 Share Napisano 18 Marca 2013 użyłem spirytus rektyfikowany 95%. Używaj wódki, albo rozcieńczaj spirytus wodą destylowaną aby farby się nie ważyły. Spirytus do akryli jest za mocny. Tyle, że jest to farba Vallejo z serii Liquid Gold, czyli farba akrylowa na bazie alkoholu a nie wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 19 Marca 2013 Share Napisano 19 Marca 2013 użyłem spirytus rektyfikowany 95%. Używaj wódki, albo rozcieńczaj spirytus wodą destylowaną aby farby się nie ważyły. Spirytus do akryli jest za mocny. Tyle, że jest to farba Vallejo z serii Liquid Gold, czyli farba akrylowa na bazie alkoholu a nie wody. dobrze napisałeś na bazie alkoholu a nie "czynnika" do jego tworzenia, zrób tak jak piszą forumowicze aby nie marnować spirutusu, zmieszaj go 1:1 z wodą (niekoniecznie destylowaną) ja kiedyś kupiłem mały spirytus 100 ml. i wymieszałem z wodą niegazowaną z biedronki i było ok - wymieszałem 1:1 i 200 ml. gotowe; pół do rozcieńczania farb a pół dla mnie za chęć zrobienia powyższego -- jest to chyba jeden z najtańszych możliwych rozcieńczalników, ewentualnie kup najtańszą 100 ml. wódkę (około 5 pln) i obadaj na tym + oczywiście opóźniacz ze 2 kropelki . Modelarstwo super żecz nie dość że robisz co lubisz to i przy okazji można sobie pozwolić troszkę porozcieńczać z opóźniaczem (wódka + opóźniacz "śledzik)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 19 Marca 2013 Share Napisano 19 Marca 2013 "Bardzo dobre" rady dajecie koledze zbychm Nie miałem nigdy tych farb, ale wszedłem na strony sklepów i piszą: Seria Liquid Gold to pigmenty metaliczne na bazie alkoholu. Stworzone z metalicznych pigmentów, rozpuszczalne tylko w alkoholu, te kolory są nieskończenie bardziej błyskotliwe niż ich odpowiedniki na bazie wody i absolutnie trwałe na światło. Kolory można mieszać ze sobą, są suche prawie natychmiast po nałożeniu. Mogą one być od razu malowane lub lakierowane. Ciężar właściwy pigmentu powoduje powstawanie osadu na spodzie pojemnika, farby powinny być dokładnie wstrząśnięte lub wymieszane przed użyciem. Gdyby okazało się konieczne rozcieńczenie farby, należy dodać czystego alkoholu (stężenie 96%). Liquid Gold nie można mieszać z wodą, najmniejszy kontakt z wodą spowoduje, osadzenie się rdzy w słoiku. Pędzle należy myć w tylko alkoholu. Do pracy narażonych na działanie wilgoci, powierzchnie płynnego złota mogą być chronione przed utlenianiem lakierem Anti Rust (art. nr 70599). Gold Liquid zawiera alkohol i dlatego jest palny, ale produkt nie zawiera ksylenu i toluenu, i nie jest toksyczny ani szkodliwy w normalnych warunkach użytkowania. Czyli co, nieważne co pisze producent - wódeczka jest dobra na wszystko, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 19 Marca 2013 Share Napisano 19 Marca 2013 "Bardzo dobre" rady dajecie koledze zbychmNie miałem nigdy tych farb, Kolego, jeżeli farba "waży" się od spirytusu, rozwiązaniem jest zmniejszenie "procentów", czyli domieszka wody lub gotowiec, czyli wódka. Jeżeli nie używałeś farb, to skąd taka autorytatywna wypowiedź? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 19 Marca 2013 Share Napisano 19 Marca 2013 "Bardzo dobre" rady dajecie koledze zbychmNie miałem nigdy tych farb, Kolego, jeżeli farba "waży" się od spirytusu, rozwiązaniem jest zmniejszenie "procentów", czyli domieszka wody lub gotowiec, czyli wódka. Jeżeli nie używałeś farb, to skąd taka autorytatywna wypowiedź? To nie jest moja autorytatywna wypowiedź, tylko cytat ze sklepu modelmania.pl. Ja się na Vallejo nie znam więc się nie wypowiadam, a Wy nie odróżniacie farb akrylowych wodnych od farb spirytusowych, ale jak widać nie przeszkadza to Wam w dawaniu pseudo dobrych rad. Poza tym nie rozumiem jak farba się może ważyć. Jak mam wagę to sobię ją mogę zważyć, ale żeby farba się ważyła. Co najwyżej może się warzyć jak ktoś na przykład doda wody do farby spirytusowej. Do kolegi marekl1975 - może po prostu ten spirytus był lekko chrzczony i miał za dużo wody. Poza tym jak pisze producent osadzanie pigmentu jest naturalne i należy każdorazowo farbę wymieszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati13u Napisano 21 Marca 2013 Share Napisano 21 Marca 2013 Witam! Kupiłem farbę Vallejo metallic na bazie alkoholu. Chciałem malować aerografem i jako rozcieńczalnika użyłem spirytus rektyfikowany 95%. Farba niby rozcieńczona, ale za każdym razem odtrąca się pigment i na dnie zbiorniczka powstaje gęsty osad. Co jest grane? A mieszałeś wcześniej min. 15 min? Sam takich nie miałem, lecz z opinii na forum figurkowym jeden z użytkowników miał podobny problem i winą był brak dobrego wymieszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matthew Napisano 24 Marca 2013 Share Napisano 24 Marca 2013 Mam pytanie, a właściwie problem. Malowałem zawsze farbami olejnymi Model Master, do pewnego momentu w którym zaczęły się problemy. Szukam dedykowanego rozcieńczalnika do tych farb ale... Ile ich jest? Chodzi mi o malowanie aerografem oczywiście. Spójrzcie: 1. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-model-master.html 2. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-olejnych.html 3. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-30-ml.html 4. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-malowania-aerografem.html 5. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-olejnych-do-aerografu.html I jak tu nie zgłupieć? Czym rozcieńczać? Tylko tym do aerka? Po co ta cała reszta? Bardzo liczę na pomoc i z góry dzięki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 24 Marca 2013 Share Napisano 24 Marca 2013 Mam pytanie, a właściwie problem. Malowałem zawsze farbami olejnymi Model Master, do pewnego momentu w którym zaczęły się problemy. Szukam dedykowanego rozcieńczalnika do tych farb ale... Ile ich jest? Chodzi mi o malowanie aerografem oczywiście. Spójrzcie: 1. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-model-master.html 2. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-olejnych.html 3. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-30-ml.html 4. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-malowania-aerografem.html 5. http://hobby-model.pl/rozcienczalnik-do-farb-olejnych-do-aerografu.html I jak tu nie zgłupieć? Czym rozcieńczać? Tylko tym do aerka? Po co ta cała reszta? Bardzo liczę na pomoc i z góry dzięki Pozdrawiam ALe tylko dwa z nich są dostępne, więc nie musisz głupieć. Sprawdź w innym sklepie opisy. MM produkuje oddzielne rozcieńczalniki do farb olejnych, do farb akrylowych i do lakierów bezbarwnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
active Napisano 1 Czerwca 2013 Share Napisano 1 Czerwca 2013 od pewnego czasu malując aero farbami humbrol i modelmaster olejnymi po pomalowaniu na modelu jest "kaszka" dodaję rozcieńczalnik z wanmodu jak temu zapobiec ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 1 Czerwca 2013 Share Napisano 1 Czerwca 2013 Zaprzestać używania rozcieńczalnika Wamodu. Kup dedykowany thinner do aerografów Model Master albo Leveling Thinner Gunze. Maluj też bardziej rozcieńczoną farbą kilka warstw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
active Napisano 1 Czerwca 2013 Share Napisano 1 Czerwca 2013 a ten gunze czasem nie jest do akryli ? a benzyna lakowa do humbroli sie nie nada ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 1 Czerwca 2013 Share Napisano 1 Czerwca 2013 Gunze jest do wszystkiego ;) Problem polega na słabej jakości rozcieńczalnika, który szybko paruje. Benzyny lakowej nie próbowałem, bo boli mnie od niej głowa. Ekstrakcyjna się za to zupełnie nie nadaje, chyba że interesuje Cię faktura modelu w postaci papieru ściernego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 1 Czerwca 2013 Share Napisano 1 Czerwca 2013 Gunze jest do wszystkiego ;) niestety nie do wszystkiego. natomiast do MM i Humbrola lej smiało Levelinga z Gunze/żółty/ maluje sie rewelacyjnie ,nic nie zasycha i nie pluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 2 Czerwca 2013 Share Napisano 2 Czerwca 2013 a ten gunze czasem nie jest do akryli ? a benzyna lakowa do humbroli sie nie nada ? Benzynę lakową używam od początku do humbroli i olejnych MM i wszystko jest OK. Korzystając z rady na forum, na końcu, gdy myję aero pierwszą benzynę którą wleję do aero nie wylewam tylko leciutko spryskuję pomalowaną powierzchnię. Znika wszelka kaszka i robi się ładny połysk. Jak pisze Karambolis benzyna ekstrakcyjna to zupełnie cos innego i do malowania nie nadaje się. Do mycia tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kresh Napisano 9 Sierpnia 2013 Share Napisano 9 Sierpnia 2013 Witam wszystkich, Na wstępie dodam, iż jestem początkującym modelarzem i sklejam swój pierwszy model (wcześniej sklejałem trochę w dzieciństwie) Mam problem z farbą Humbrol 145 Medium Grey Matt. Mianowicie: Wczoraj wziąłem się za malowanie. Element odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną, farbkę dokładnie wymieszałem, ale niczym nie rozcieńczałem. Już podczas mieszania wydawała mi się rzadsza od innych, jednak problem pojawił się, gdy zacząłem nią malować element. Farbka bardzo słabo kryła, wydawała się wręcz "wodnista" i rozpływała się po elemencie. Wcześniej testowałem inne farbki na ramce od wypraski i takie rzeczy się nie działy. Stąd moje pytanie, czy da się coś z tym zrobić, czy po prostu jakiś felerny egzemplarz farbki mi się trafił i powinienem kupić jeszcze jedną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 9 Sierpnia 2013 Share Napisano 9 Sierpnia 2013 Może Ci się trafił słabszy egzemplarz lub zwyczajnie stary, ale może po prostu słabo wymieszałeś, dodaj ze dwie krople rozcienczalnika i dobrze wymieszaj, bo sie czasem zbijaja na dnie. A najlepiej to przejdz na akrylowe farby Pactry - tansze od Humbroli i moim zdaniem dużo lepiej się nimi maluje (wiem co mówię, bo latami malowałem Humbrolami) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kresh Napisano 9 Sierpnia 2013 Share Napisano 9 Sierpnia 2013 Dzisiaj dokupiłem drugą w innym sklepie i jest niestety podobnie, więc być może ten typ tak ma. Na pocieszenie po drugim malowaniu powoli kolor zaczyna kryć (nie wiem ile razy będę musiał malować, żeby ładnie całość pokryć). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas Napisano 9 Sierpnia 2013 Share Napisano 9 Sierpnia 2013 Z dwojga zlego lepsze od Humbrola sa Revelle,jesli malujesz pedzlem.Maja troche lepsza jakosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes430 Napisano 28 Sierpnia 2013 Share Napisano 28 Sierpnia 2013 Nie wiem czy jest to najbardziej odpowiedni temat. Chodzi mi o produkt Vallejo 26233 Pigment Glaze Medium. Dobrze miesza się z pigmentami dzięki czemu powstaje coś na wzór farby, ale nigdy go nie używałem. Dlatego mam takie pytanie, czy zamiast kupowania tego produktu można to czymś zastąpić? Zwykła farba się nie sprawdza, woda+pigment to jednak nie to samo. Ktoś miał styczność z tą chemią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razer Napisano 28 Września 2013 Share Napisano 28 Września 2013 Mam pytanie co czasu schnięcia farb akrylowych malowanych aerkiem. Ile trzeba czekać aby móc położyć kolejną warstwe aerkiem??? Ja czekam 2 godziny. A może da się krócej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 28 Września 2013 Share Napisano 28 Września 2013 Mam pytanie co czasu schnięcia farb akrylowych malowanych aerkiem. Ile trzeba czekać aby móc położyć kolejną warstwe aerkiem??? Ja czekam 2 godziny. A może da się krócej? Po kilku minutach od malowania delikatnie sprawdzam palcem czy powłoka maże się, jak nie to psikam następną warstwę i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razer Napisano 28 Września 2013 Share Napisano 28 Września 2013 Acha czyli jakieś pół godzinki by wystarczyło dla pewnośći? A ja głupi czekałem 2 godziny he he he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 28 Września 2013 Share Napisano 28 Września 2013 Acha czyli jakieś pół godzinki by wystarczyło dla pewnośći? A ja głupi czekałem 2 godziny he he he Absolutnie zgadzając się z Tornado (sam też czasem przyśpieszam na maxa), to jednak nie zgadzam się z Tobą, że jesteś głupi. Dłuższe odczekanie w żaden sposób farbie nie zaszkodzi. Przynajmniej masz pewność, że spodnia warstwa bedzie dobrze wyschnięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.