Teraz jest Śr sty 17 2018, 10:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 12:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8113
Tak.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 13:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 02 2007, 19:57
Posty: 847
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Solo napisał(a):
Producent zaleca aby wkładać ją od tyłu aerografu przodem, co jest znakomitą metodą do zgięcia jej czubka, gdy tymczasem należy robić dokładnie odwrotnie.
.

Bzdura, trzeba być sprawnym inaczej by przy tej operacji zgiąć iglicę.
Dlaczego tak zaleca producent? Wystarczy chwilę pomyśleć.

Bożo; moje łyżki znajdziesz w moich galeriach. :cool:

_________________
Pozdrawiam Marek-sklejacz fabrycznych części, przeznaczonych do samodzielnego montażu.
CV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 14:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8113
Wystarczy że nie zauważysz że Ci się przekręcił bolec od spustu i igła nie przechodzi przez niego, tylko wali czubkiem w metal.
W przypadku wkładania iglicy od przodu takie ryzyko nie istnieje, a niczego innego w ten sposób nie uszkodzisz.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 15:33 
Offline

Dołączył(a): N gru 08 2013, 22:10
Posty: 262
Solo napisał(a):
tylko wali czubkiem w metal.


Solo, najpierw spróbuj przekręcić ten bolec a później walnij łbem w metal.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 17:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lip 24 2008, 23:23
Posty: 963
Piąta strona i ani łyżki

_________________
"Polecam czarną Pactre jako podkłąd"

Klasa 3 - Pojazdy cywilne
ObrazekZIŁ 130 MMZ555 Transbud Gdańsk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 21:13 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 129
Łyżki będą się malować w sobotę. Natomiast zanim przystąpię do ich malowania mam jeszcze jedno pytanie: Ultra ma teflonowe uszczelki, czy dyszę można zostawić po malowaniu np. na 15 min w Wamodzie, czy lepiej nie namaczać, żeby uszczelka w nie dostała w dupę? Wamod może źle wpływać na takie elementy?
Lepiej namoczyć, czy po prostu przepryskać rozpuszczalnikiem i już?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 21:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8113
Dyszę możesz moczyć i w acetonie przez kilka dni, nic się nie stanie.
Uważaj tylko na gumowe uszczelki, w zasadzie powinieneś mieć tylko jedną: na air capie, do którego wkładasz dyszę.
Gdybyś go mył w jakimś rozpuszczalniku, to koniecznie zdejmij tę czarną, gumową uszczelkę.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 21:31 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 129
Dzięki, ale przy przepsikiwaniu Wamodem uszczelka może spokojnie być na miejscu?

W instrukcji znalazłem dość dziwną rzecz: "Press the lever down and insert the needle carefully up to the stop."

Czyli sugerują, że przy wkładaniu igły spust powinien być wduszony... robicie tak?:-S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 21:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8113
No naturalnie że może uszczelka być przy wszelkich pracach z aerografem, bo przecież jak air-cap jest zakręcony, to do uszczelki nie ma prawa dostawać się nic z wnętrza aerografu, tak więc spokojnie.
Co do spustu - tak, powinien być wciśnięty, jeśli iglicę wkładasz od tyłu, bo inaczej trafisz jej czubkiem w metal - tak więc warto uważać.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 21:44 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 129
Dzięki:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 22:21 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 129
Solo, rozpakowałem właśnie aero, ale żadnej gumowej uszczelki tu nie ma przy air capie:-S Gdzie to powinno być?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 22:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lut 06 2015, 11:20
Posty: 1257
Lokalizacja: Poznań
Nie ma już w Ultrze uszczelki przy air-capie.
Co do iglicy - jeszcze nigdy nie naciskałem spustu przy wkładaniu jej od TYŁU. I nic się nie stało ... Aczkolwiek w początkowej fazie "zabawy" tym aerografem trzymałbym się instrukcji i robił jak piszą. Ja już wiele rzeczy robię 'po mojemu' - nie zawsze zgodnie ze 'sztuką' :mrgreen:

_________________
do tej pory 'popsułem': https://www.scalemates.com/profiles/mate.php?id=23768&p=completed
i u nas na mw: viewtopic.php?f=178&t=60275


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 22:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8113
To możliwe, u mnie na air-capie (na gwincie) kupionym z aerografem też uszczelki nie było.
Gdy kupiłem kiedyś oddzielnie air-capa - była.
Widocznie te zestawowe uszczelki nie potrzebują. Dziwne trochę.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 22:58 
Offline

Dołączył(a): N gru 08 2013, 22:10
Posty: 262
Solo napisał(a):
Co do spustu - tak, powinien być wciśnięty, jeśli iglicę wkładasz od tyłu, bo inaczej trafisz jej czubkiem w metal


Pamiętam jak kiedyś zadawałeś delikatnie mówiąc "dziwne" pytania. Teraz ewaluowałeś, udzielasz dziwnych odpowiedzi :) To pierwsze można ignorować, ale to drugie to już takie fajne nie jest. Solo, przecież to są bzdury to trafianie w ten metal. Jak nie obrócony bolec to wciśnięty spust. Weź do ręki aerograf i sprawdź zanim będziesz błyskał wiedzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Cz sty 11 2018, 23:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N cze 13 2010, 16:09
Posty: 988
Lokalizacja: Giżycko
Skarga napisał(a):
Każdy! Tylko najpierw trzeba uruchomić proces o którym pisałem wcześniej czyli jednoczesne składanie aerografu i MYŚLENIE.

Jeżeli wam powiem dlaczego.. to daremne moje klepanie w klawiaturę. I za tydzień temat się powtórzy...


W zasadzie pisałem do poprzednika. Posty się nałożyły.
I też w zasadzie zgadzam się z Twoim dwupakiem czynności. Jednak wiem też, że osoby o żadnym doświadczeniu w obsłudze urządzeń mechanicznych mają odruch dociskania i skręcania za mocno, na wszelki wypadek. Urywają gwinty i łby, zaokrąglają inbusy itp. To jeszcze nie czyni z nich idiotów, to jest normalne, nawet jeśli trafi się gdzieś typ urodzony z kluczem dynamometrycznym wszczepionym w dłonie. Dlatego myślę, że nie zaszkodzi, gdy początkujący użytkownicy aerografu dowiedzą się, że da się uszkodzić ten sprzęt nieprawidłowo go składając i/lub użytkując, zamiast śledzić spór o to kiedy kończy się wkładanie, a zaczyna wpychanie. Nawet jeśli uda się go rozstrzygnąć podając wartość w Newtonach, to i tak bardziej przyda się informacja jak składać aerograf. Bo akurat niezależnie od tego, czy ktoś wsuwa igłę od przodu, tyłu, czy z boku, to i tak na koniec będzie musiał dopchnąć (Hmm..., czy to oznacza że igłę się jednak wpycha, a nie wkłada? Bo jeśli na koniec przyjdzie nam ją 'dołożyć' to pewnie aerografu prawidłowo nie zmontujemy - ot, kilka węgielków do piecyka sporu semantycznego. ;)) ją do dyszy tak jak trzeba, a nie tak jak nie trzeba.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL