p_bladek Napisano 10 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2010 Do usunięcia szwu papier ścierny 320, następnie polerkawodnym 1000 i 2000. Znalazłem ściereczki kuchenne (podprowadziłem żonie ) ala filc są chyba pakowane po 5, pasta do zębów dwa razy + polerka ściereczką, później samą ściereczką do połysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreeN Napisano 10 Grudnia 2010 Share Napisano 10 Grudnia 2010 Jak możesz zobacz co to za sciereczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Witkowski Napisano 10 Grudnia 2010 Share Napisano 10 Grudnia 2010 Na oszkleniu został usunięty połowicznie szew (jak to w hasegawie, tutaj znowu pokłony dostanie italerka w której go nie było). Połowicznie dlatego aby zostawić tak jak ma oryginał kabelki do usuwania ładunków elektrostatycznych. Super, że starasz się oddać nawet takie detale. Na tą chwilę nie przypominam sobie by ktoś to zrobił. Troszkę Cię jednak zmartwię, bo listwa zbierająca ładunki elektrostatyczne jest przyklejona od wewnątrz owiewki. Z dwojga złego: brak tych elementów, bądź zrobione na zewnątrz, i tak to drugie lepsze. Ale spiłuj choć maksymalnie ten szef zabezpieczając oszklenie taśmą. A wracając do niemalowanej krawędzi wlotu, o którą pytałeś, to: Źródło: Home of M.A.T.S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 10 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 10 Grudnia 2010 Jak możesz zobacz co to za sciereczki Zwie "toto" się Ściereczki domowe. Pakowane po 5 szt różokolorowe. Do zastosowania w kuchni i łazience, dobrze wchłaniają wodę - tyle udało mi się uzyskać z taniego foliowego opakowania Troszkę Cię jednak zmartwię, bo listwa zbierająca ładunki elektrostatyczne jest przyklejona od wewnątrz owiewki. Zdaję sobie z tego sprawę, ale jak dobrze pokombinować, nie odrużnisz czy jest na zewnątrz czy wewnątrz, Owiewkę looknę jeszcze raz i zobacze czy ten szew zpolerować. A wracając do niemalowanej krawędzi wlotu, o którą pytałeś, to: A widzisz, specjalnie odpaliłem sobie zdjecia które posiadam i powiem szczerze że jakbys mi nie powiedział to w oko toto nie wpada, jak sie uda to domaluje pędzelkiem retuszerskim, aero nie wchodzi w gre na tym etapie niestety Drobnicę poprzyklejałem, model dostał werniks mat na całosć, czarne pole na wysokości kabiny pozostało błyszczace, stateczniki pionowe półmat. Wzorowałem sie na zdjeciach które posiadam i to malowanie albo jest w całości błyszczące 1 fota- co sugerowałoby stan nówkę Albo tak jak pomalowałem, ew całosć matowa. Trudno powiedzieć co wybrać. Stwierdziłem że najleprzym rozwiązaniem będzie wypośrodkowanie tych malowań. Efekty:. Pozdrawiam. Przemek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcatsky Napisano 11 Grudnia 2010 Share Napisano 11 Grudnia 2010 Przemku, jak tak dalej pójdzie, będziesz miał zbawienny wpływ na moją venę Oglądając Twojego 'Kocura' coraz bardziej mam ochotę na powrót do projektu grupowego F-14 - który kilka lat temu zatrzymał się , także proszę o przysłowiowe 'molestowanie' w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 11 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2010 (edytowane) I o to właśnie chodzi, zostaw już tego w 72-jce i podokańczaj 48-emki. można by było tutaj zapodac taki projekcik grupowy Molestować Cię będę, ale co na to małżonka Mały offtop w temacie. Co miesieczne czyszczenie samolotów pod pokładem Tomcat dostał kompletne oświetlenie, zdjęcia wrzucę wieczorem. Pozdrawiam Przemek. Edytowane 11 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 11 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2010 Kolejny etap. Przykleiłem stateczniki pionowe z oświetleniem, wkleiłem hamulce aerodynamiczne. Całość wyglada tak ze wstępną wizją podstawki Jako ciekawostke dodam że samolot nosi BuNo. zniszczonego w katastrofie na Morzu Śródziemnym gdzie zginął Lt. Cmdr. Ronald Lee "Rhino'' Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 11 Grudnia 2010 Share Napisano 11 Grudnia 2010 Mały offtop w temacie. Comiesieczne czyszczenie samolotów pod pokładem Ale dupy Marinesów też są wożone na pojazdach Marynarki, a żadnej maszyny tej formacji nie widzę na pokładzie lotniskowca Fajna kolekcyjka Off Top Marine: My Ass Raiding In Navy Equipment Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxek Napisano 11 Grudnia 2010 Share Napisano 11 Grudnia 2010 Na Twoich zdjęciach owiewka wygląda na matową. Może warto jeszcze ją wypolerować jakąś pastą polerską. Nie polecam do tego pasty do zębów - jak polerowany obiekt jest mokry to wydaje się ok - po wyschnięciu zachodzi mgłą. Tak właśnie wygląd to u ciebie. Szkoda by było wnętrza Airesa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 11 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 11 Grudnia 2010 Piotrze, ta owiewka na zdjęciach ostatnich służy jako zabezpieczenie aby nie uszkodzic wnetrza i aby za dużo farby się nie dostawało, jest ona ze starego zestawu Academy także spokojna głowa. Oryginalna leży sobie w pudełku owinięta chusteczką . Ale dupy Marinesów też są wożone na pojazdach Marynarki, a żadnej maszyny tej formacji nie widzę na pokładzie lotniskowca Fajna kolekcyjka Off Top Marine: My Ass Raiding In Navy Equipment Moses Off top super, może kiedys się skuszę na jakies malowanie Marines. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 12 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2010 Panowie. Mam kolejne pytanko, czy klapy zasłaniające vulcana (te których brakuje na modelu) są na zawiasach otwierane do góry, czy zdejmowane, bo nie wiem czy ich nie montować czy przykleić uniesione do góry i dorobic do nich jakies teleskopy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek_fajga Napisano 12 Grudnia 2010 Share Napisano 12 Grudnia 2010 Klapy zasłaniające vulcana (ta z żaluzjami i ta odsłaniająca bęben z amunicją) są mocowane na zawiasach na górnej krawędzi i podnoszone do góry. Nie ma żadnych siłowników, klapy są podtrzymywane przed opadnięciem prętem, podobnie jak maski w samochodach. Pozostałe panele zakrywające vulcana są odejmowane w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 12 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2010 Dziekuję Wojtku, czyli rozumiem że pokrywy w tych miejscach mogę zrobić uniesione, podparte cienkim pretem po prawej stronie? tak jak reszta w "DACO". Brakowało mi tych informacji ponieważ w "DACO" na ilustracjach te pokrywy są całkowicie zdemontowane. Pozdrawiam. Przemek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek_fajga Napisano 12 Grudnia 2010 Share Napisano 12 Grudnia 2010 Problem w tym, że podział technologiczny modelu nie odpowiada rozmieszczeniu klap dostępowych w samolocie. Uchylna klapa Vulcana ma kształt położonej litery L, jej integralną częścią jest ten panel z sondą ciśnienia statycznego. Druga uchylna klapa to ta gdzie jest bęben z amunicją, zaraz na prawo za drabinką pod stopniem RIO. Abyś w tej chwili mógł uchylić klapę Vulcana zgodnie z rzeczywistością musiałbys wyciąć jeszcze jeden panel. Jeśli masz DACO to wszystko o czym pisze zobaczysz na stronach 154-155 Ten Vulcan to wielkie bydle - ciągnie się aż do nasady skrzydła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 12 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2010 Ehhhg, no to tego babola merytorycznego juz nie usunę :/ Kolejny raz Hasegawa i jej dokładność mogłem wczesniej sie temu przyjżeć. Za tego babola nie bijcie . W ten oto sposób w ciągu godziny szlag trafił merytorykę modelu. Schody zaczeły sie przy kalkomaniach, mogłem dać inne ale nie mówie dorobię żeby sie wszystko zgadzało, poprawki pylonów bo kąty nie te poprawię , a wyłożyłem sie na końcu . Dziękuje i pozdrawiam. Przemek. ps. a już nawet pokrywy ponawiercałem żeby wkomponować tam imitację wkrętów wykręconych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rizzi GT Napisano 12 Grudnia 2010 Share Napisano 12 Grudnia 2010 Problem w tym, że podział technologiczny modelu nie odpowiada rozmieszczeniu klap dostępowych w samolocie. Uchylna klapa Vulcana ma kształt położonej litery L, jej integralną częścią jest ten panel z sondą ciśnienia statycznego. Druga uchylna klapa to ta gdzie jest bęben z amunicją, zaraz na prawo za drabinką pod stopniem RIO.Abyś w tej chwili mógł uchylić klapę Vulcana zgodnie z rzeczywistością musiałbys wyciąć jeszcze jeden panel. Jeśli masz DACO to wszystko o czym pisze zobaczysz na stronach 154-155 Ten Vulcan to wielkie bydle - ciągnie się aż do nasady skrzydła To jest GAU-8 od A-10 - dużo większa plujka (30mm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 12 Grudnia 2010 Share Napisano 12 Grudnia 2010 Avengera z Vulcanem pomylic? Khe. http://www.anft.net/f-14/f14-detail-m61.htm Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turecki Napisano 12 Grudnia 2010 Share Napisano 12 Grudnia 2010 Avenger ...Vulcan...jedna lufa w te czy wefte ...a tak wracając do tematu to powstaje tu piękny kociak...wszystko bacznie obserwuje ...wkońcu mój jest w tym samym malowaniu ale kiedy wkońcu naprawdę ruszy...to nie mam pojęcia...ehhh gdzie ta wena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek_fajga Napisano 12 Grudnia 2010 Share Napisano 12 Grudnia 2010 Dziękuję Koledzy za sprostowanie tego Vulcana - gugiel oszukał Przy okazji, producent modelu ten zdejmowany panel vulcana zrobił raczej ze względu na różny kształt kratek wentylacyjnych w różnych wersjach F-14 i ich łatwą wymianę w wyprasce kadłuba, choć rzeczywiście gdyby panel w modelu miał kształt panelu w samolocie to ułatwiło by to życie modelarzom chcącym Vulcana wyeksponować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 12 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2010 (edytowane) No cóż, a to że hase pokazuje jeszcze bebechy pod klapami dodatkowo wprowadza błąd , mi pozostaje zrobić otwarte potparte klapy, co będzie sie odrobinę kłucić merytorycznie. Od razu zaznaczam że w kolejnym a mam ich w planach 4szt , tego babola nie popełnię. Mam nadzieje że Mi wybaczycie. Edytowane 12 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 12 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2010 Po tym jak zapał opadł podłubałem trochę w drobnicy. Nawierciłem otwory montażowe w klapach w które wprowadziłem druciki imitujące śruby, złożyłem do kupy drabinkę i kawałek kabiny. Pozdrawiam. Przemek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 13 Grudnia 2010 Share Napisano 13 Grudnia 2010 Usun te "wkrety" bo wygladaja ja sruby do przykrecania szyn do podkladow kolejowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Witkowski Napisano 13 Grudnia 2010 Share Napisano 13 Grudnia 2010 Ehhhg, no to tego babola merytorycznego juz nie usunę :/Kolejny raz Hasegawa i jej dokładność mogłem wczesniej sie temu przyjżeć. Za tego babola nie bijcie . W ten oto sposób w ciągu godziny szlag trafił merytorykę modelu. Wziąłeś na warsztat najlepszy model tego samolotu w tej skali na rynku. Nikt nie powiedział, że jest idealny. Takich zestawów nie ma. Za błąd możesz winić tylko siebie. No cóż, a to że hase pokazuje jeszcze bebechy pod klapami dodatkowo wprowadza błąd Evil or Very Mad , mi pozostaje zrobić otwarte potparte klapy, co będzie sie odrobinę kłucić merytorycznie. Nihil novi! Po prostu po raz kolejny dowiodłeś, że budując model rzadko kiedy jako dokumentacji używasz czegoś więcej niż... instrukcja montażu z pudełka. Z tego co wiem tam o mocowaniu pokryw luku działka w pozycji otwartej nie wspomnieli. To dla ułatwienia życia modelarzom, jak napisał Wojtek, w zestawie masz do wyboru różnego rodzaju siatki wentylacyjne. Od razu zaznaczam że w kolejnym a mam ich w planach 4szt Twisted Evil, tego babola nie popełnię. Mam nadzieje że Mi wybaczycie. Wydaje mi się, że nie musimy. Przecież nie robisz modelu pod publiczkę, prawda? Coś podobnego już chyba napisałeś w wątku z F-14A VF-31. Ten z VF-103 miał być na pico bello... Zerwij tą przyklejoną już pokrywę, popraw, sklej z elementem jeszcze nie wykorzystanym i zamocuj tak jak to widać na zdjęciach. Albo zasłoń Vulcana. To co, będziesz męczył temat do skutku? Podpisuję się pod sugestią Marka. Albo ze trzy razu cieńszy drucik i dziesięć razy mniej kleju, albo zrób to tak jak było pierwotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 13 Grudnia 2010 Autor Share Napisano 13 Grudnia 2010 Będę męczył do skutku . Po przeanalizowaniu sprawy, małą klapę wkleje na stałe w kadłub, nie bedę jej tylko szpachlował, bedzie widać tylko podział technologiczny którego w zasadzie nie ma, ale to i tak pikuś. Duża klapa bedzie leżeć na pokładzie lotniskowca, nigdy nie była na zawiasach i nie była podnoszona, odkrecano ja poprostu. Z małej wkręty usunąłem, w dużej przyszlifuję. Dziekuję za motywację Marku i Marcinie i reszcie chłopaków. Po prostu po raz kolejny dowiodłeś, że budując model rzadko kiedy jako dokumentacji używasz czegoś więcej niż... instrukcja montażu z pudełka. Właśnie dzięki Tobie coraz wiecej siedzę w zdjeciach, a projekt sie wydłuża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Witkowski Napisano 13 Grudnia 2010 Share Napisano 13 Grudnia 2010 ... a projekt sie wydłuża. Raczej ewoluuje z infantylnej zabawy (czym modelarstwo być nie powinno) w stronę technologiczno-historycznego przedsięwzięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.