spiton Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 Stałem się szczęśliwym posiadaczem tego modelu, który chodził za mną od dawna. Bardzo efektowny japoniec !! Będę chciał go zrobić z otwartymi klapami i potrzebuje na ten temat jakieś informacje. Jeśli ktoś przypadkiem wie coś na ten temat to może się informacjami tymi ze mną podzielić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 Ty to dowalasz do pieca ostatnio, normalnie To robiliśmy zakupy u tego samego gościa Fajna i ładna maszyna, mam diecasta metalowego w złomowisku jak byś coś potrzebował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 ja myślę ,że expert Banny cię wspomoże. sam samolot raczej rzadki choć mnie też chodził po głowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 Aaa, no właśnie co z Bronisławem Padła koncepcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 Patrzcie go, naród domaga się Bronco, a ten dalej jakieś złomy robi. Ale przerób masz imponujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tromp Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 Witam! Jak potrzebujesz materiału faktograficznego, wejdź proszę na www.dws.org.pl, na pewno znajdziesz trochę zdjęć, a jak nie-ktoś z pewnością ci pomoże. Możesz też próbować na www.historycy.org. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 Patrzcie go, naród domaga się Bronco, a ten dalej jakieś złomy robi. Ale przerób masz imponujący. Zdecydowanie się z tym nie zgodzę , ( za takie pisanie). To jest najpiękniejszy torpedowiec jaki kiedykolwiek IJN wydała. MASZ WE MNIE POMOCNIKA I KRYTYKANTA W 1 OSOBIE .CZEGO SZUKASZ. POWODZENIA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 no to zasiadam na ławce obserwatorów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 ja myślę ,że expert Banny cię wspomoże. Bez przesady z tym ekspertem! Co prawda Grace faktycznie popełniłem ( http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=31697 ), ale było to na tyle dawno, że nie pamiętam z jakich źródeł korzystałem. Ale jest prawdopodobne, że mam coś na ten temat z japońskich wydawnictw. Sprawdzę. Swoją drogą, Grace to był jeden z pierwszych modeli, które malowałem aero... Może u spitona ta tradycja zostanie podtrzymana haha??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 Tak czy owak, dosiadam się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 28 Lutego 2014 Autor Share Napisano 28 Lutego 2014 Bardzo się ciesze, że nie tylko ja jestem fanem tego samolotu ! tu parę zdjęć na których cos tam widać (klapy) B7A miał klapy , które mogły działać jak hamulce(tego nie kumam) i klapolotki. (to rozumiem) Musze rozkminić ten temat, żeby w miarę poprawnie zrobić model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 Klapy działaly jak hamulce aerodynamiczne w locie nurkowym. Czyli w nurkowaniu wychywlały się mocniej niż zwykłe klapy i redukowały prędkośc w locie w dół. Proste ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 28 Lutego 2014 Autor Share Napisano 28 Lutego 2014 No tak, ale tak ustawione klapy dawałyby silny wektor siły w górę, destabilizując lot nurkowy. Tak myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 28 Lutego 2014 Autor Share Napisano 28 Lutego 2014 Na modelach występują jeszcze tajemnicze klapki zachodzące od spodu na klapy. Ktoś ma pomysł co to jest ? Może to są te hamulce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 1 Marca 2014 Autor Share Napisano 1 Marca 2014 Plan jest taki, żeby odpiłować przód, żeby zrobić lepsze rury wydechowe, oraz żeby zrobić otwarte żaluzje silnika. Bo otwarte żaluzje silnika fajnie wygladaja ,-)) No to ciach ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 10 Marca 2014 Autor Share Napisano 10 Marca 2014 Rury wydechowe, jakie zrobiłem za pierwszym podejście, okazały się niewypałem. Wywaliłem je zatem, i spróbowałem jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 10 Marca 2014 Share Napisano 10 Marca 2014 Ponawiercaj wyloty rur. Cyna jest miękka, więc gładko pójdzie. Swoją drogą, niezły patent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 10 Marca 2014 Autor Share Napisano 10 Marca 2014 Ponawiercaj wyloty rur. Cyna jest miękka, więc gładko pójdzie. Swoją drogą, niezły patent. Ponawiercam. W się zastanawiałem, czy ponawiercać, czy nie. szczerze mówiąc te rury robiłem wcześniej ze stalowego drutu, dwie wersje z plastiku, i jak zrobiłem z cyny, to byłem na tyle zmęczony poprzednimi nieudanymi próbami, że od razu wolałem nie nawiercać, żeby nie zepsuć. Ale jak piszesz, ze można w cynie wiercić, to nawiercę ,-)). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias13_84 Napisano 10 Marca 2014 Share Napisano 10 Marca 2014 Chyba lepszym rozwiązaniem byłoby zeszlifowanie oryginałów na gładko, powywiercanie otworów i powkładanie w nie końcówek rur wydechowych, http://2.bp.blogspot.com/-VmbmZztXm14/TzXrC6O27uI/AAAAAAAAAGA/g75tU6h2cIs/s1600/Grace.jpg Bo włożyłeś ogrom pracy a i tak będziesz musiał to szpachlować, bo w oryginale rury wychodziły daleko za klapkami sterowania przepustu powietrza i bezpośrednio z samego kadłuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 10 Marca 2014 Autor Share Napisano 10 Marca 2014 U mnie tez wychodzą daleko za klapkami. Twój sposób chyba byłby lepszy, ale jak mówią Czesi To se ne wrati. I chyba zostanę przy tym co jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 11 Marca 2014 Autor Share Napisano 11 Marca 2014 Rozwierciłem druciki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 14 Marca 2014 Autor Share Napisano 14 Marca 2014 Coś tam podłubałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 16 Marca 2014 Autor Share Napisano 16 Marca 2014 Coś tam podłubałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 16 Marca 2014 Autor Share Napisano 16 Marca 2014 Kurde, ale mi się podoba ten japoński kolorek farby zabezpieczającej !!Chyba dla tego, ze nareszcie wygląda jak trzeba(kupiłem gotowca) Poprzednie próby wymieszanie tego kolorku kończyły się fiaskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 17 Marca 2014 Share Napisano 17 Marca 2014 Też lubię ten kolor i też pomalowałem nim wnętrze "Grace" ale warto mieć świadomość, że aotake-iro to farba antykorozyjna, służąca do zabezpieczenia powierzchni wewnętrznych płatowca, ale kokpity z reguły malowano odcieniami zieleni. Pomijam tu już kwestię, że pod koniec wojny często w ogóle pomijano zabezpieczanie antykorozyjne zostawiając naturalny dural, bo życie samolotów było zbyt krótkie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.