Skocz do zawartości

Aichi B7A2 Ryusei "Grace" 1/72 Fujimi


spiton

Rekomendowane odpowiedzi

Stałem się szczęśliwym posiadaczem tego modelu, który chodził za mną od dawna. Bardzo efektowny japoniec !!

d22899697d3cc86c.jpg

 

Będę chciał go zrobić z otwartymi klapami i potrzebuje na ten temat jakieś informacje. Jeśli ktoś przypadkiem wie coś na ten temat to może się informacjami tymi ze mną podzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ty to dowalasz do pieca ostatnio, normalnie To robiliśmy zakupy u tego samego gościa Fajna i ładna maszyna, mam diecasta metalowego w złomowisku jak byś coś potrzebował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzcie go, naród domaga się Bronco, a ten dalej jakieś złomy robi.

Ale przerób masz imponujący.

 

Zdecydowanie się z tym nie zgodzę , ( za takie pisanie). To jest najpiękniejszy torpedowiec jaki kiedykolwiek IJN wydała.

MASZ WE MNIE POMOCNIKA I KRYTYKANTA W 1 OSOBIE .CZEGO SZUKASZ. POWODZENIA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę ,że expert Banny cię wspomoże.
Bez przesady z tym ekspertem! Co prawda Grace faktycznie popełniłem ( http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=31697 ), ale było to na tyle dawno, że nie pamiętam z jakich źródeł korzystałem. Ale jest prawdopodobne, że mam coś na ten temat z japońskich wydawnictw. Sprawdzę.

 

Swoją drogą, Grace to był jeden z pierwszych modeli, które malowałem aero... Może u spitona ta tradycja zostanie podtrzymana haha???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się ciesze, że nie tylko ja jestem fanem tego samolotu !

tu parę zdjęć na których cos tam widać (klapy)

b7a-3.jpg

 

B7A_1.jpg

 

Gb7a-2.jpg

 

B7A miał klapy , które mogły działać jak hamulce(tego nie kumam) i klapolotki. (to rozumiem) Musze rozkminić ten temat, żeby w miarę poprawnie zrobić model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapy działaly jak hamulce aerodynamiczne w locie nurkowym. Czyli w nurkowaniu wychywlały się mocniej niż zwykłe klapy i redukowały prędkośc w locie w dół. Proste ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale tak ustawione klapy dawałyby silny wektor siły w górę, destabilizując lot nurkowy. Tak myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sword-72069-1-72-aichi-b_12607.jpg

Na modelach występują jeszcze tajemnicze klapki zachodzące od spodu na klapy. Ktoś ma pomysł co to jest ?

 

Może to są te hamulce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan jest taki, żeby odpiłować przód, żeby zrobić lepsze rury wydechowe, oraz żeby zrobić otwarte żaluzje silnika. Bo otwarte żaluzje silnika fajnie wygladaja ,-))

 

288428cf9f20b62b.jpg

 

No to ciach ,-))

db242055da29fd16.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Rury wydechowe, jakie zrobiłem za pierwszym podejście, okazały się niewypałem.

61aad9856fd2d91f.jpg

Wywaliłem je zatem, i spróbowałem jeszcze raz

fa8b52c6122fc067.jpg

 

0c1d913fd8b0ecf2.jpg

 

d95637b773c00bb9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiercaj wyloty rur. Cyna jest miękka, więc gładko pójdzie. Swoją drogą, niezły patent.

Ponawiercam. W się zastanawiałem, czy ponawiercać, czy nie. szczerze mówiąc te rury robiłem wcześniej ze stalowego drutu, dwie wersje z plastiku, i jak zrobiłem z cyny, to byłem na tyle zmęczony poprzednimi nieudanymi próbami, że od razu wolałem nie nawiercać, żeby nie zepsuć. Ale jak piszesz, ze można w cynie wiercić, to nawiercę ,-)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lepszym rozwiązaniem byłoby zeszlifowanie oryginałów na gładko, powywiercanie otworów i powkładanie w nie końcówek rur wydechowych,

http://2.bp.blogspot.com/-VmbmZztXm14/TzXrC6O27uI/AAAAAAAAAGA/g75tU6h2cIs/s1600/Grace.jpg

Bo włożyłeś ogrom pracy a i tak będziesz musiał to szpachlować, bo w oryginale rury wychodziły daleko za klapkami sterowania przepustu powietrza i bezpośrednio z samego kadłuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez wychodzą daleko za klapkami. Twój sposób chyba byłby lepszy, ale jak mówią Czesi To se ne wrati. I chyba zostanę przy tym co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, ale mi się podoba ten japoński kolorek farby zabezpieczającej !!Chyba dla tego, ze nareszcie wygląda jak trzeba(kupiłem gotowca) Poprzednie próby wymieszanie tego kolorku kończyły się fiaskiem.

da56197f3ab4a37f.jpg

 

1991c9b98cba5e89.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też lubię ten kolor i też pomalowałem nim wnętrze "Grace" ale warto mieć świadomość, że aotake-iro to farba antykorozyjna, służąca do zabezpieczenia powierzchni wewnętrznych płatowca, ale kokpity z reguły malowano odcieniami zieleni.

 

Pomijam tu już kwestię, że pod koniec wojny często w ogóle pomijano zabezpieczanie antykorozyjne zostawiając naturalny dural, bo życie samolotów było zbyt krótkie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.