Skocz do zawartości

J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

Może się źle wyraziłem: jest to szary kolor który w niczym nie przypomina szarej gumy, tak jaśniej?

O czarnym nic nie pisałem.

Dlatego użyję, jak napisał nieco wyżej kolega PabloA koloru Tire Black, który zdecydowanie bardziej przypomina kolor opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 697
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dodam jeszcze, że nie plecam farby Tamiya XF-85 Rubber Black, bo nie dość że błyszcząca, to jeszcze kolor ma szarawy.

Tak więc opony zostaną jeszcze raz pomalowane.

 

Solo plissssssss

Błyszczące to pomalluj matem

Szarawe, bo guma jest szarawa a nie czarna

 

Dokładnie. Zerknij na kawałek opony ze zdjęcia które wstawiłeś, jest taka "wypłowiała", psiknij matem i powinno być glanc A czy czasami nie jest ta farba źle wymieszana??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, raczej dobrze wymieszałem.

Będę się jednak upierać, że ten kolor szarości nie za bardzo pasuje do opony.

Dlatego poprawię je kolorem Tire Black i niewykluczone że spróbuję trochę "przypudrować" te opony pigmentami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze już moi poprzednicy zwrócili uwagę na oponki. Reszta super. Czyto i precyzyjnie. Mi oczywiście trochę brakuje tych wszystkich śladów eksploatacji ,-)) ale luz. Natomiast oponki musisz mieć bardziej gumowe ,-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żadna tajemnica: golenie pomalowałem najpierw zielonym kolorem, potem te wszystkie okucia itp. malowałem niestety pędzelkiem, robiąc potem wiele poprawek, bo ręka się trzęsie.

Zwróć też uwagę, że niektóre elementy, jak na przykład ta cześć goleni na której jest czarny kabelek, to są oddzielne elementy, więc najpierw je malowałem na srebrno, a potem kleiłem.

Ale muszę przyznać, że golenie w tym modelu pod względem malowania były zdecydowanie najtrudniejsze ze wszystkich modeli jakie robiłem, właśnie przez to że są tam dwa kolory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był taki żarcik: chodziło to, że samolot ten posiada w sumie 5 kół: przednie na nosie, dwa w podwoziu głównym i dwa małe kółka na ogonie, dzięki którym podczas starów/lądowań ogon nie szoruje po ziemi.

Z reguły maszyna więc jeździ na kole podwozia przedniego oraz głównego (3 koła), a czasami (przez krótką chwilę odrywania się/przyglebiania) jeździ na 5 kołach, bo pracuje para kółek na ogonie.

Choć tak naprawdę to wtedy pracują w sumie 4 koła, bo to na nosie jest w powietrzu...

No, ale ot taki żart był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylni zespół służy do zabezpieczania ogona w razie gdyby za ostro poderwał dziób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem turbinkę RAM (czy jakoś tak, może RAT, nie pamiętam), czyli takie cuś niezbędne w Drakenie gdy w samolocie zabraknie energii elektrycznej, wtedy pilot to wysuwa, turbinka się kręci i generuje trochę prądu.

Myślałem że machnę to z marszu, okazało się że nie takie to proste.

Nie podobały mi się łopatki turbiny, więc je uciąłem i zrobiłem własne, z cienkiego polistyrenu. Nie wyszło najładniej.

Dodałem do tego trochę okablowania oraz wymieniłem na bardziej prawidłowy uchwyt łączący zespół turbiny z klapą wnęki.

Jak widać na zdjęciach malowanie Alcladem skończyło się mocnym poprzecieraniem na krawędziach turbiny. Trzeba będzie to poprawić.

 

Tak wygląda turbinka w realu:

 

saab_j-35a_35067_024_of_105%5B1%5D.jpg

 

A tak wyszła moja:

 

131.jpg

132.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomalowałem wszystkie wnęki podwozia.

Za dużo pracy z tym nie było: poza wnęką przedniego podwozia nie ma tam praktycznie co malować: tu i tam trafi się jakiś przewód w kolorze innym niż metaliczny, czy jakiś zatrzask, co wszystko skrzętnie starałem się odtworzyć w moim modelu.

Wnęki pomalowałem najpierw Alcladem Airframe Aluminium, ale wyszło za jasne, więc przemalowałem Dark Aluminium.

I dalej jest za jasne.

Nie chciało mi się malować po raz trzeci, więc wymyśliłem sobie że to zgaszę mocnym, brązowym washem, który jednocześnie mocno wyciągnie wszystkie mechanizmy i przewody.

Dodatkowo trochę bardziej zróżnicowałem panele na metalicznym brzuchu samolotu.

 

133.jpg

134.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalatuje mi tu lewizną ;)

To czas zacząć, albo chociaż jakieś napoje z puszek, wtedy będziesz miał fajny materiał na tego typu rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piwo to jest dobre dla panienek, ja łoję wódę i drinki o mocy, która by Cię powaliła gdybyś je tylko powąchał.

 

Podwozie praktycznie gotowe.

Doszły brakujące maski (reklamacja) i mogłem pomalować przednie koło.

Bardzo podobają mi się te golenie w szwedzkich Drakenach mimo że tak bardzo musiałem się nad nimi napracować.

Teraz tylko dołożę klapy i w zasadzie spód maszyny gotowy.

Gdy tylko to skończę biorę się za podwieszenia, potem owiewka i w zasadzie można kłaść kalkomanie.

 

135.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z gratulacjami poczekajmy do końca relacji. Pond to tekst może być odczytany jako prowokacja. Dlatego ciach.

 

imt

 

EDIT: I tak dotarliśmy do 40 strony tego wątku.

Jeśli ktoś jest znudzony długością tego warsztatu niech podniesie rękę, brak sprzeciwu będzie dla mnie potwierdzeniem, że tak długie warsztaty są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.