wajtok Napisano 24 Stycznia 2015 Share Napisano 24 Stycznia 2015 Wszystkich widzę zatkało.....mnie też!p.s.JEST SUPER A weź przestań mnie już dawno słów zabrakło... Grześ wspaniała robota O nie.... tak to my się bawić nie będziemy. I powiem Wam, ze wcale ten helikopter nie jest taki fajny... A Ty Grzegorzu ( GEM ) postępujesz nie fair - była umowa, ze na forum pokazujemy robótki zrobione paluszkami i własnymi rączkami - a Ty co ??? Czarami nas tu mamisz i jakieś czarodziejskie klimaty pokazujesz. A nie zastanowiłeś się nad tym, ze nam jest teraz bardzo przykro Ja czarować nie umiem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 24 Stycznia 2015 Share Napisano 24 Stycznia 2015 Czy ty napeno budujesz go w 1:32? A moze 1:1?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 25 Stycznia 2015 Share Napisano 25 Stycznia 2015 Czy ty napeno budujesz go w 1:32? A moze 1:1?? osobiście sądzę że 1:4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2015 Niestety Panowie ale model jest w 1:32 Po sobotnio-niedzielnej pracy udało się zmontować przekładnię główną. Wiem że jest kilka rzeczy które można było zrobić lepiej, ale zabrakło dokładniejszych zdjęć, i niektóre elementy są w małym uproszczeniu. Suma, sumarum, to na końcu mało będzie z tego widać. Ale jakoś to wyszło. Jak jest coś nie tak to piszcie. Może da się jeszcze poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 25 Stycznia 2015 Share Napisano 25 Stycznia 2015 Jest jedno nie tak-model nie jest mój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Agusta Napisano 26 Stycznia 2015 Share Napisano 26 Stycznia 2015 Jak już dbasz o wszelkie szczególiki to na kanale dolotowym powietrza do chłodnicy oleju, tuż przed chłodnicą jest mały wziernik inspekcyjny, z klapką Jeśli pokrywa będzie zamknięta to nie będzie nic widać, wiadomo, ale jak będzie podniesiona... Poza tym wentylatory chłodnic oleju są mocowane do przekładni, poprzez korpus napędu pomp hydraulicznych. W modelu są połączone tylko z kanałem doprowadzającym powietrze z chłodnic oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitrandir Napisano 26 Stycznia 2015 Share Napisano 26 Stycznia 2015 Tego co jest nie tak, już niestety nie da się poprawić... ... Grześ, ale na pewno jest na to jakaś jednostka chorobowa. To co widzę przeszło moje najśmielsze oczekiwania Bije czołem przed Waścinym talentem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zs Napisano 27 Stycznia 2015 Share Napisano 27 Stycznia 2015 Jak już dbasz o wszelkie szczególiki to na kanale dolotowym powietrza do chłodnicy oleju, tuż przed chłodnicą jest mały wziernik inspekcyjny, z klapką Jeśli pokrywa będzie zamknięta to nie będzie nic widać, wiadomo, ale jak będzie podniesiona...Poza tym wentylatory chłodnic oleju są mocowane do przekładni, poprzez korpus napędu pomp hydraulicznych. W modelu są połączone tylko z kanałem doprowadzającym powietrze z chłodnic oleju. Oczywiście to dotyczy ś-ca przed założeniem IBF, bowiem te po modyfikacji mają kanał wylotowy (za chłodnicą) skierowany do góry (dobrze to widać na zdjęciu z linka) i jego wyjście jest usytuowane na samej górze osłony przekładni (tam gdzie metalowa kratka na spływie osłony, tuż pod wirnikiem nośnym). W takim przypadku taki wziernik inspekcyjny ma również kanał tuż za chłodnicą. http://www.airbushelicopters.com/site/en/press/Eurocopter-offers-new-Inlet-Barrier-Filter-for-EC135-to-Raise-Engine-Lifetime-and-reduce-Maintenance-Costs-ADAC-Air-Rescue-of-Germany-is-Launch-Customer_663.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2015 Ja robię wersję sprzed modyfikacji. Dokładnie będzie to SP-HXD z roku 2010 Dzisiaj Mała aktualizacja. Wypełniłem następną wnękę. Zrobiłem baterię i zbiornik który nie jestem pewien jaką rolę spełnia. Może jest to akumulator sprężonego powietrza? Prace trwają. Przyszedł czas na silniki. Mam pytanie do bardziej zorientowanych. Czy krawędzie natarcia na łopatach śmigła to srebrny metalik czy jasno szary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zs Napisano 27 Stycznia 2015 Share Napisano 27 Stycznia 2015 Ten zbiornik to jest butla pożarowa. Na tym śmigłowcu nie ma systemu pneumatyczengo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturoo Napisano 28 Stycznia 2015 Share Napisano 28 Stycznia 2015 Krawędź natarcia pokryta jest taśmą antyerozyiną która jest matowa jasnoszara i to jest mniej więcej do połowy, a dalej jest nakładka metalowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 30 Stycznia 2015 Dziękuję za podpowiedzi o malowaniu krawędzi. Zaczynam meblować komory silników. Wcześniej przygotowane silniki wkleiłem na prętach mocujących. Dalej przyjdzie czas na układanie przewodów. Z mosiężnego pręta wytoczyłem rurki które posłużą do wykonania "rur wydechowych" C.D.N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Witkowski Napisano 31 Stycznia 2015 Share Napisano 31 Stycznia 2015 Imponujący rozmach Grzegorz Turbiny zrobisz na nowo? Te plastikowe nie przystają poziomem do tego co sam wkładasz w model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Agusta Napisano 31 Stycznia 2015 Share Napisano 31 Stycznia 2015 Jak jest coś nie tak to piszcie. Może da się jeszcze poprawić. Ta dźwignia przy dźwigni skoku ogólnego jest zdecydowanie za duża. W oryginale jest to małe pokrętło do ustawiania tarcia. Tutaj robi wrażenie, że jest niemal tak grube jak dźwignia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 31 Stycznia 2015 Autor Share Napisano 31 Stycznia 2015 Marcin nie wiem czy znajdę koncepcję na zrobienie turbin. Dźwignia faktycznie trochę gruba. Wykorzystałem zestawową tylko dorobiłem na końcu pokrętło, ale faktycznie trzeba to poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturoo Napisano 2 Lutego 2015 Share Napisano 2 Lutego 2015 Jeżeli robisz śmigłowiec przed montażem IBF, musisz wyciąć w ściankach ogniowych wloty powietrza do siników ( kanał środkowy ) i je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makinen Napisano 6 Lutego 2015 Share Napisano 6 Lutego 2015 Zobaczcie, co gość zrobił z wiatrakiem w 1:35 http://www.helmo.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=740&Itemid=1 http://www.helmo.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1195&Itemid=1&limit=1&limitstart=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 9 Lutego 2015 Autor Share Napisano 9 Lutego 2015 Prace postępują. Dokończyłem okablowanie silników. Jeszcze będzie kilka małych korekt i będzie trzeba to przykryć kapeluszem. Poprawiłem sanki. Mam nadzieję że teraz będzie prawidłowo. Domaluję jeszcze czarną farbą miejsca antypoślizgowe. Przyszedł czas na dość ważny etap czyli wklejenie przedniej szyby. Najpierw jednak przygotowałem i wkleiłem ekrany przeciwsłoneczne i belkę podszybia. Teraz będzie zabawa z oszkleniem. Niby pasuje to na sucho dosyć dobrze. Mam nadzieję że nie będzie niespodzianek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 13 Lutego 2015 Autor Share Napisano 13 Lutego 2015 Kolejny etap pracy. Przyszedł czas na wklejenie przedniego szkła. Całe szczęście że szkło pasowało dosyć dobrze. Tak że delikatnie kropelka po kropelce przyklejałem do kadłuba. Powierzchnie łączenia przeszlifowałem i wstępnie przepolerowałem szkło. Przyszedł również czas na dorobienie dolnego klina. Nie było z tym wiele problemu. dokleiłem również tą osłonę którą śmigłowiec ma na samym nosku. Całość zamaskowałem i przygotowałem do malowania. Farby którymi maluję dosyć szybko schną tak że mogłem od razu po pomalowaniu zdjąć maski i.... niestety ale trzeba było zrobić poprawkę szlifowania. Tu i tam pokazały się brzydkie dziurki, i całą operację z maskowaniem trzeba było powtórzyć. Ale na całe szczęście za drugim razem było już trochę lepiej. Zaczyna to jakoś wyglądać. Przykleiłem górne osłony i niestety przykryłem trochę swojej pracy. Jak widać położyłem już niektóre kalki. Na dolnej płycie przykleiłem uszczelki i kalki. Jest kilka miejsc gdzie muszę lekko podretuszować malowanie i przyjdzie czas na meblowanie wnętrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 14 Lutego 2015 Share Napisano 14 Lutego 2015 No ładne cacko! Grzesiu, piknie to wygląda! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 14 Lutego 2015 Share Napisano 14 Lutego 2015 A nie będzie później problemów ze spasowaniem belki ogonowej i kadłuba? Mierzyłem części na sucho w swoim zestawie i pasowanie było wyjątkowo "zgrubne". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 14 Lutego 2015 Autor Share Napisano 14 Lutego 2015 Belkę wcześniej pasowałem i nie powinno być problemu. Tym bardziej że pomiędzy blachami kadłuba a belką w oryginale jest mała przerwa. Powinno być ok. Mam pytanie i prośbę. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, a najlepiej podrzucić jakąś fotkę jak wygląda to miejsce po podniesieniu tej pokrywy. Czy ona jest dzielona? otwiera się jako całość, czy tylko góra. Bardzo proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Agusta Napisano 14 Lutego 2015 Share Napisano 14 Lutego 2015 . Napis "HEMS" jest odwrotnie, niestety. Jeśli chodzi o pokrywę, to podnosi się tylko górna część, w celu sprawdzenia poziomu płynu hydraulicznego w instalacji Nr 1 i żeby zajrzeć do chłodnicy oleju. Brakuje Ci też zaworów drenażowych ze zbiorników rozchodowych. Światło oświetlające przestrzeń bagażnika będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 14 Lutego 2015 Autor Share Napisano 14 Lutego 2015 Agusta bardzo dziękuję za wyjaśnienie sprawy z pokrywą. Chyba jednak zrobię wersję z zamkniętą. A w którym miejscu są te zawory drenażowe o których piszesz? Lampa w przedziale bagażowym będzie. Ale nie wiem czemu piszesz że napis HEMS jest odwrotnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Agusta Napisano 15 Lutego 2015 Share Napisano 15 Lutego 2015 Projekt przewidywał możliwość czytania napisu "HEMS" od przodu śmigłowca. Tak też jest w rzeczywistości. Trafiło Ci się zdjęcie egzemplarza, który ma odwrotne ułożenie. Napis jest na demontowalnym panelu, podejrzewam, że obsługa techniczna założyła go w drugą stronę. W takim razie będziesz miał model, który przedstawia "wyjątkowy" śmigłowiec, coś na kształt znaczka pocztowego, wydrukowanego z wadą, tym cenniejszego Na spodzie śmigłowca widoczne są cztery małe otworki(zaznaczyłem strzałkami). Dwa w osi kadłuba oraz dwa niesymetryczne za tylną golenią podwozia. To są właśnie otwory drenażowe zbiorników paliwowych. Instalacja tego śmigłowca składa się między innymi z czterech pomp paliwowych, dwóch "trasferowym" i dwóch "podpompowujących". Każda z pomp posiada zawór umożliwiający zlewanie paliwa. Wykorzystywane są one jako punkty, z których pobiera się próbkę paliwa, bo umieszczone są w najniższym punkcie zbiorników. Wszelkie zanieczyszczenia (zwłaszcza woda) tam się zbiorą i mogą być usunięte w razie konieczności. W bonusie szczegóły okolic przekładni głównej (pewnie już za późno, ale zawsze do skorzystania w przyszłości) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.