Skocz do zawartości

MRAP MaxxPro - 6BPD_TF "White Eagle" XI -1:35


Gerd

Rekomendowane odpowiedzi

Kontynuując przygodę z pojazdami przy różnych okazjach eksploatowanymi przez spadochroniarzy 6.BPD, tym razem będzie bardzo współcześnie. MRAP MaxxPro ze zgrupowania bojowego Alfa wystawianego przez 6 batalion powietrznodesantowy z Gliwic podczas XI zmiany PKW Afganistan w 2012r.

Continuing the adventure with vehicles operated by paratroopers of the 6th AbnBde, on various occasions, this time I will be very contemporary. MRAP MaxxPro used by Combat Team „Alpha” - 6th AbnBat, Gliwice, during the PMC Afghanistan – XI-th shift in 2012.

 

LALUNIA (Bimbo)

 

OEF-XI%2520228.jpg

 

OEF-XI%2520225.jpg

 

OEF-XI%2520227.jpg

 

OEF-XI%2520230.jpg

 

Do tego od posłuży mi zestaw Kinetic K61011.

To do this I use a K61011 Kinetic set.

 

Box%2520MRAP.jpg

 

Pudełko, doskonale synchronizując swoje intencje w czasie i przestrzeni, położyła pod moja choinkę ręka człowieka, który na co dzień mieszka w tym domu:

Box, perfectly synchronizing his intentions in time and space, was put under my Christmas tree by the hand of a man, who normally lives in this house:

 

Dom%2520Tadka.jpg

 

Aby pokazać poziom zestawu zobrazuje jedynie fragmenty tego co zawiera pudełko

 

InBox%2520MRAP%2520060.jpg

 

InBox%2520MRAP%252005.jpg

 

InBox%2520MRAP%252007.jpg

 

InBox%2520MRAP%252009.jpg

 

Czyli 9- ramek z szarego plastiku, 1 ramka przeźroczysta, komplet gumowych - całkiem niezłych

 

InBox%2520MRAP%252002.JPG

 

- opon, nie ma konieczności wymiany - dla zawziętych jest Voyager PEA339.

Blaszka fototrawiona zawierająca podstawowe elementy.

 

InBox%2520MRAP%252010.jpg

 

Waloryzacja Voyager PE35682. Mam!

 

InBox%2520MRAP%252004a.JPG

 

In-Box%2520MRAP%252001.jpg

Blaszka Voyager (kosztowała 200HKD przesyłka w cenie, czas realizacji dwa tygodnie.)

Arkusz kalkomanii w moim przypadku do wykorzystania cześć napisów eksploatacyjnych. Tu się pojawia potrzeba wykonania własnej klaki…

 

kalka%2520MRAP.jpg

 

lub zlecenia jej wykonania. Jak się to skończy jeszcze to się zobaczy.

 

Pełny inbox jeśli ktoś ma życzenie:

http://www.cybermodeler.com/hobby/kits/kin/kit_kin_61011.shtml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podglądam

 

Gerd, masz jakieś zdjęcia wnętrza? Niekoniecznie "Laluni", ale w ogóle jakiegoś polskiego MaxxPro? I co za tym idzie, drugie pytanie - czy zamierzasz się doktoryzować we wnętrzu, czy raczej odpuszczasz (np. zamykając model na głucho)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz może te kalki na sprzedaż, z chęciął bym przygarną

Nie spodziewałem się, takiego zainteresowania pomysłem, a zwłaszcza kalkami. Zatem po kolei. Na chwilę obecną zamierzam zamówić kalki. Jeszcze nie bardzo mam rozeznanie w tym temacie wiem, że kolega MelisManu oferuje takie usługi. Zamierzam wykonać je także w skali 1:72 (na wypadek gdyby) ale nie tylko do "Laluni". Jest więcej takich "kwiatków". Żeby nie robić offtopa zanim jeszcze robiłem cokolwiek przy modelu zamieszczę w takcie budowy jeden post z projektem arkusza kalek udokumentowanego zdjęciami do innych pojazdów PKW (Rosomak. HMMWV, M-ATV i co tam jeszcze się nawinie). Jeśli warunki "producenta" będą akceptowalne finansowo, możemy zawiązać koalicję i zamówić kilka sztuk. To jednak chwilę potrwa. Mniej więcej do momentu kiedy kalki będą mi potrzebne przy moim modelu. Jeśli będzie bardzo drogo to wrzucę projekt dużej rozdzielczości do pobrania i użytku przez Szanownych Kolegów wedle własnego uznania, wtedy - "czerwona chorągiewka".

 

masz jakieś zdjęcia wnętrza? Niekoniecznie "Laluni", ale w ogóle jakiegoś polskiego MaxxPro? I co za tym idzie, drugie pytanie - czy zamierzasz się doktoryzować we wnętrzu, czy raczej odpuszczasz (np. zamykając model na głucho)?

Jakieś zdjęcia mam. Z tym, że "polski" MaxxPro nie różni się niczym od MaxPro np. US NAVY bo to leasing. Wewnątrz jest ten sam bajzel...

Doktoryzować się nie zamierzam, ale i zamknąć "na głucho" też nie. Tylne drzwi zamknę bo jeśli je zrobię opuszczone zniknie mi rysunek "Lalki". Otworzę przynajmniej jedne drzwi szoferki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te linki mogą Ci się przydać:

- warsztat Robroya, także polski MaxxPro, ale na bazie Legenda:

http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?f=83&t=49963

(polecam zwłaszcza konieczne przeróbki mocowania NSW);

- warsztat Francuza specjalizującego się we współczesnych modelach:

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=185553&ord=&page=1

(też Legend, warsztat niedokończony, ale wnętrze ładnie zrobione, może Ci się przydać także przy robieniu przewodów i systemu gaśniczego w nadkolach),

- warsztat kolegi z Armoramy, tutaj już Kinetic:

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=222090&page=1

(bawił się w uzupełnianie i wymienianie elektroniki).

 

 

Pytałem o to wnętrze, bo Kinetic bardzo po łebkach je potraktował Zwłaszcza kwestię elektroniki. Sporo braków i słabe detale Z braków - np. powinno być bodaj 6 skrzynek interkomów, w zestawie jest raptem 1. Detale jakie są, każdy widzi:

14194848524_f20ce8c4c0_c.jpg

Zdjęcie z drugiego z powyższych linków.

Tak przy okazji - nie podążaj ślepo za instrukcją. Np. element 33 na powyższej ramce to skrzynka kontrolna systemu anty-IED Duke, którego Lalunia nie posiadała. Miała za to system Symphony (antenami są te śmiszne ażurowe kule przed przednimi oknami), w którym urządzenie sterujące wyglądało zupełnie inaczej:

cots1106it_lockheed2_large.jpg

http://www.cotsjournalonline.com/articles/view/101915

Pytając o zdjęcia wnętrz polskich MaxxPro chodziło mi zwłaszcza o to, co na ostatnim zdjęciu - czy gdzieś tam masz takie coś na swoich fotkach.

 

Jeszcze jedna sprawa - w Humvee używanych przez nasz PKW wymieniano radia na polskie Radmory. Nie wiem, jak to wyglądało w MRAPach

 

Oczywiście wszystko zależy od Twojego podejścia do modelu - na ile będzie Ci się chciało bawić z czymś, co będzie w najlepszym przypadku słabo widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pora na pierwsze wnioski. Zestaw składa się zupełnie dobrze. Stosując współczesną skalę ocen szkolnych 4 na 6 możliwych.

 

MRAP_A-1.jpg

 

MRAP_A-2.jpg

 

MRAP_A-6.jpg

 

Pracochłonne ale i uzasadnione jest stosowanie waloryzacji Voyagera. Dodam wymagającej uwagi waloryzacji.

 

MRAP_A-2a.jpg

 

Wszyscy przyzwyczajeni do produktów Eduarda, będą mieli dodatkowe zadanie. Instrukcja nie prowadzi budującego przez kolejne etapy, jak u czeskiego producenta, ale żyje swoim własnym życiem. Brak jest oznaczeń i odnośników do numerów części zestawu bazowego. Zdarzają się także błędy w oznaczeniach numerowych blaszek i ich instrukcji. Do wychwycenia przy odrobienie skupienia. To porównanie blaszki - ten sam element - Kinetic (tej z pudła) i Voyager.

 

MRAP_A-8.jpg

 

W chwili obecnej budowa znajduje się na takim etapie:

 

MRAP_A-3.jpg

 

MRAP_A-4.jpg

 

MRAP_A-5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Nikt Gerdowi nie broni

Fakt. Mądrością jednak jest znaleźć "złoty środek", tzn. pokazać to co będzie widać, ale też nie zamykać wypieszczonego wnętrza na głucho.

 

Tymczasem:

 

MRAP_B-1.jpg

 

MRAP_B-2.jpg

 

wstrząśnięty nie zmieszany - znaczy złożony nie sklejony.

 

MRAP_B-3.jpg

 

MRAP_B-4.jpg

 

Kolejny krok to malowanie podwozia i mnóstwa elementów przygotowanych lecz jeszcze nie zamocowanych (deska rozdzielcza, fotele, drzwi...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.