Skocz do zawartości

Aerograf cz.2


Tap-chan

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Albatros napisał:

400 zł za aerograf to dość przeciętna cena za standardowy kompresor, dobre kompresory - tzw.  lodówkowce - zaczynają się od ok 700 (samoróbki, ale można kupić naprawdę dobrze wykonane, tutaj nawet na forum ogłasza się kolega, który takie robi) wzwyż do ok nawet 2000 za firmowy. Do wygodnej i precyzyjnej pracy kompresor jest równie ważny jak aerograf. 

O tu jest o uszczelkach:

Jak widać da się te problemy rozwiązać- trzeba tylko chcieć

Edytowane przez talmud12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, talmud12 napisał:

Nie da się kupić - kompresora z butlą; za mniej niż 400 zł?....

Tutaj masz jakis za 290zł jak chciałes tani

https://allegro.pl/oferta/kompresor-modelarski-do-aerografu-zbiornik-sumake-9105966236

Edytowane przez DamianosPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie:  jak aeografem, można malować duże powierzchnie skrzydeł czy kadłuba samolotu- za pierwszym, drugim razem tworzą mi się grube linie, a chcę  by farba była jednakowo położona na całej szerokości skrzydeł kadłuba samolotu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, talmud12 napisał:

W ogóle śmieszne jest malowanie tymi aeografami pędzlem malujesz- duże powierzchnie szybciej- jedyną wadą jest to, że widać ślady włosia...

 

Zły aerograf kupiłeś, tym idzie znacznie szybciej.

 

 

Pistolet-SPRINT-HP-1,4mm.jpg

  • Like 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@talmud12którą Ultrę chcesz kupić, tą z filmików Tomka z Agtomu czyli starszy model czy nową Ultre 2024 ?

Wszyscy polecają Procona od skośnookich ale nikt nie wspomina o gwarancji (wysyłać w razie czego do nich?!) - wiem zaraz powiecie, że to jest mega giga hiper pancerny i dopracowany aerograf, no ale niestety dwa lata temu ja musiałem swojego reklamować i klops.

 

Ultra 2024 jest fajnym wyborem dla kogoś początkującego przez wzgląd na płynną dyszę a nie przykręcaną i do tego poprawili dysze w nowych modelach, nawet w którymś z podcastów "in scale" bodajże Kamil Trembacz też właśnie poleca ten aerograf na początek gdzie pamiętam, że zawsze też polecał najpierw Procona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, 5pirit napisał:

@talmud12którą Ultrę chcesz kupić, tą z filmików Tomka z Agtomu czyli starszy model czy nową Ultre 2024 ?

Wszyscy polecają Procona od skośnookich ale nikt nie wspomina o gwarancji (wysyłać w razie czego do nich?!) - wiem zaraz powiecie, że to jest mega giga hiper pancerny i dopracowany aerograf, no ale niestety dwa lata temu ja musiałem swojego reklamować i klops.

 

Ultra 2024 jest fajnym wyborem dla kogoś początkującego przez wzgląd na płynną dyszę a nie przykręcaną i do tego poprawili dysze w nowych modelach, nawet w którymś z podcastów "in scale" bodajże Kamil Trembacz też właśnie poleca ten aerograf na początek gdzie pamiętam, że zawsze też polecał najpierw Procona.

Nie chcę rozwijać dyskusji o japońcach ale no muszę  się spytać  jako użytkownik ich właśnie (ciekawość) co siadło w Twoim Proconie ,że musiałeś reklamować?

I gdzie kupowany był?

Raczej i tak na korzyść japońców przemawia jakość .Ultry miały w tych zestawieniach więcej awarii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, 5pirit napisał:

poprawili dysze w nowych modelach

Tylko w Infinity. Podobno tytanowa i się nie odkształca mimo cienkich ścianek. Osobno kupić się na razie nie da, więc koszt nieznany. W opisach Ultry 2024 i Evolution 2024 na stronie HS nie ma o tym słowa, więc należy założyć, że dysze są z tego samego materiału co poprzednio. Zmienili natomiast ich rozmiar - z 0.2 na 0.28 i z 0.4 na 0.45. Być może to poprawi ich trwałość, ale ja bym poczekał na rezultaty.

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Cześć, ktoś może wie jakiego rodzaju smary są używane w japońskich Proconach od GSI Creos? Chciałbym utrzymać go w dobrym stanie, ale widząc ile różnych olejów, wosków czy lubrykantów do gwintów jest w budowlanym...

Druga sprawa, dlaczego producent w instrukcji nie zaleca wyjmowania igły do czyszczenia aerografu, kiedy każdy youtuber modelarski właśnie wyjmuje tę igłę tyłem do dokładnego mycia aerografu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jeszczenie napisał:

Cześć, ktoś może wie jakiego rodzaju smary są używane w japońskich Proconach od GSI Creos? Chciałbym utrzymać go w dobrym stanie, ale widząc ile różnych olejów, wosków czy lubrykantów do gwintów jest w budowlanym...

Druga sprawa, dlaczego producent w instrukcji nie zaleca wyjmowania igły do czyszczenia aerografu, kiedy każdy youtuber modelarski właśnie wyjmuje tę igłę tyłem do dokładnego mycia aerografu?

Nie wiem dlaczego nie zalecają wyjmowania igły dla mnie to tajemnica.A wyjmuję tak często jak potrzebuję i uznam , że muszę wyczyścić igłę i działa wszystko jak należy .Tylko trzeba robić to delikatnie.

Najlepszy jest dedykowany zestaw Tamiya do smarowania.Nie wiem jak działa wazelina ale też powinna być dobra.Jak mam ten komplet Tamiya od kilku lat i starczy na lata widać:

 

1339779948_Screenshot2025-02-18at20-30-16Tamiya74548Zestawdoczyszczeniaaerografu.thumb.png.cbd81d1c6ba47e11e5959f3ad04c7399.png

Edytowane przez push-up78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jeszczenie napisał:

dlaczego producent w instrukcji nie zaleca wyjmowania igły do czyszczenia

Może dlatego, że początkujący może łatwo uszkodzić igłę a potem dyszę i chcą uniknąć problemów z reklamacjami i zwrotami. A bardziej doświadczeni i tak zrobią po swojemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jeszczenie napisał:

Cześć, ktoś może wie jakiego rodzaju smary są używane w japońskich Proconach od GSI Creos? Chciałbym utrzymać go w dobrym stanie, ale widząc ile różnych olejów, wosków czy lubrykantów do gwintów jest w budowlanym...

Druga sprawa, dlaczego producent w instrukcji nie zaleca wyjmowania igły do czyszczenia aerografu, kiedy każdy youtuber modelarski właśnie wyjmuje tę igłę tyłem do dokładnego mycia aerografu?

W swoim proconie używam tylko oleju Paasche do igły, żadnych innych smarów. Raz na jakiś czas wyciągam igłę podczas gruntownego czyszczenia, przy codziennym myciu tylko zwykłe płukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Thalgonis napisał:

Używam tego od lat właśnie z iwatami :)  Tylko MUSI być biały…

Do spustu rozumiem że się nada wazelina, ale na gwint? Na to nie ma czasem tworu "wazelina techniczna"?

 

Ciężko znaleźć smarowidła w sklepach modelarskich, ale czasem się znajdzie te tamiye i badgery, płyny przeźroczyste iwaty, inna firma nawet oferuje jakieś zielone smarowidło co chyba w proconie od igły było a jeszcze dwie inne firmy oferują wosk pszczeli, to chyba sprawa długa jak rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.