panDespota Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 (edited) Tak na szybko, planuję sobie zebrać część maszyn na jakich latał Stanisław Skalski. Zacząłem od Spitfirea Eduarda. Ostatnie foty jakie robiłem: Powoli go kończę i zaczął bym coś drugiego jako alternatywa dla Fw190. Z tego co udało mi się grzebnąć po internetach to: -P11c- na razie szału nie mia z modelami. Poczekam. Na fali pojawiających się modeli polskich samolotów może w najbliższym czasie się pojawi coś sensownego -Hurricane V UZ- za bardzo nie ogarnąłem tematu ale wiem że ma być ten ze skrzydłami z metalowym poszyciem. Polecicie coś? -P51 SS DDay- tutaj nawet znalazłem z interesującym mnie malowaniem. Sklejał kto to coś: https://www.mojehobby.pl/products/North-American-Mustang-Mk.III-Malcolm-Hood-RAF.html ewentualnie może polecić jakiś model który jest w miarę wierną miniaturą? -Lim 2- nie ukrywam że wyskakuje poza normy czasowe jakie sobie założyłem ale tak się podjarałem Spitfireem Eduarda, że się pewnie na niego skuszę. Poza tym spróbował bym malowania aluminium... https://www.mojehobby.pl/products/MiG-15-Profipack.html tylko teraz najważniejsze pytanie. Model na jakim latał Pan Skalski to Lim 2 czyli Mig 15 produkowany w Polsce na licencji. Różnią się co te samoloty, trzeba będzie model Eduarda jakoś przerabiać? Będę wdzięczny za pomoc. PS. Taką stronę jeszcze znalazłem jakby ktoś był zainteresowany http://www.pme.org.pl/seanski/skalski/ Edited October 30, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Szykuje się bardzo ciekawa kolekcja. Mam nadxieje ze dobrniesz do konca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzechuM Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 -Hurricane V UZ- za bardzo nie ogarnąłem tematu ale wiem że ma być ten ze skrzydłami z metalowym poszyciem. Polecicie coś? Airfix z tym zestawem metalowego płata. a ktoś wie gdzie w PL można ten zestaw kupić ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted October 11, 2017 Author Share Posted October 11, 2017 Z Hurricanem zaczekam tak jak z P11c. A tak na marginesie czemu ten VoUZ ma skrzydła malowane pół/pół na czarno i ten drugi kolor? To jakaś szybka identyfikacja? PS. Zamówiłem Miga profiPACK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Było to obowiązujące malowanie powierzchni dolnych samolotów myśliwskich dziennych w okresie 06.06.1940 - 22.04.1941. Tzw. schemat "Night and Day", gdzie kolorem czarnym pokryty był prawy płat, a reszta samolotu kolorem "nieba" czyli "Sky Type S". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipsg Posted October 14, 2017 Share Posted October 14, 2017 Tak przeglądam samoloty dostępne w tym zestawie, i się zastanawiam, skąd producent wziął tego Spitfire'a BM131? Z tego co widzę, ani Skalski, ani nikt inny nie miał na tym samolocie żadnego zestrzelenia, więc czemu akurat ten ze wszystkich Vb na których latał? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted October 14, 2017 Share Posted October 14, 2017 Pytanie w zasadzie do autorów opracowania, ale wyraźnie widać, ze kryterium zestrzeleń nie jest tu najistotniejsze. Skalski nie miał zwycięstw na UF 7, ani tym bardziej na 518. Dywizjon 317 to pierwsze dowodzenie Skalskiego, całkiem istotne zdarzenie wg mnie w biografii pilota. Zresztą, kryterium zestrzeleń pozbawiło by nas sporej ilości ciekawych malowań, jak choćby, nie szukając daleko, Mustang Łokuciewskiego, czy P-47M Gładycha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted October 19, 2017 Author Share Posted October 19, 2017 Krzychu będzie próbował malować amelinum! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salsa Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 Z Hurricanem zaczekam tak jak z P11c. A tak na marginesie czemu ten VoUZ ma skrzydła malowane pół/pół na czarno i ten drugi kolor? To jakaś szybka identyfikacja? Było to obowiązujące malowanie powierzchni dolnych samolotów myśliwskich dziennych w okresie 06.06.1940 - 22.04.1941. Tzw. schemat "Night and Day", gdzie kolorem czarnym pokryty był prawy płat, a reszta samolotu kolorem "nieba" czyli "Sky Type S". pomysł zrodził się z potrzeby wzrokowej identyfikacji własnych myśliwców nad terenem GB. Wówczas, wczesne wersje radaru były nakierowane na śledzenie celów poza własnym terytorium. Ale wg moich informacji, schemat black-sky obowiązywał od 04.1939 - 04.1941 z okresami wolnymi od tej zasady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 Ale wg moich informacji, schemat black-sky obowiązywał od 04.1939 - 04.1941 z okresami wolnymi od tej zasady. Zgadza się, z tym, że kolega pytał o konkretny czas i schemat. A te w dwubarwnej wersji następowały po sobie w kilku odmianach: "Night and White" (Noc-Biały: pół na pół podział wzdłuż samolotu), "Night, White and Aluminium" (Noc, Biały i Aluminium: jeden płat biały , drugi czarny, reszta powierzchni dolnych w kolorze srebrnym - aluminiowym), oraz wspomniany wcześniej "Night and Day". Warto wspomnieć również, iż w przypadku malowania znaku rozpoznawczego na dolnej powierzchni w kolorze czarnym, znak (typu A) w celu odróżnienia od tła otaczano cienką żółtą obwódką upodobniającą go do znaku typu A1, jednak proporcja jej była zbliżona do znaku typu C1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted October 29, 2017 Author Share Posted October 29, 2017 Dla zainteresowanych, bo widzę że nie umieściłem linka. Postanowiłem już spita przerzucić do galerii http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=59709 Ostatnio też zacząłem dłubać przy migu. Klasycznie startuje od ka ka ka kabinki Do modelu planuję dodać lufy działek z mastera. Do podwozie jeszcze daleko ale już zapytam. Jakie felgi? I na jaki kolor je malować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted November 1, 2017 Author Share Posted November 1, 2017 Podkład położony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted November 2, 2017 Author Share Posted November 2, 2017 Mały update. Amelinum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted November 4, 2017 Author Share Posted November 4, 2017 Apdejt. Próbowałem zróżnicować trochę niektóre panele i klapki inspekcyjne czy jak to się tam zwie. Klapki trochę ciemne wyszły, ale mam nadzieję że po łoszu zleją się trochę z resztą samolotu. Tryśnięte bezbarwnym pod kalki i łosza. Co do specyfiku Vallejo Metal Color, czarny błyszczący podkład strasznie toporny w obróbce. Chyba, że źle go nałożyłem. Po kilku dniach chciałem poprawić kilka miejsc papierem ściernym i dramat. Cały czas ma konsystencję plastycznej błonki która schodzi płatami przy próbie szlifowania papierem. Wcześniej trzeba chyba użyć jakiegoś surfacera dla sprawdzenie niedociągnięć a jak będzie już wszystko ok jechać docelowym czarnym pod "metal". I zdjęcia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 Podobne historie z czarnym podkładem miałem z produktem Alclada, sprawiał wrażenie, jakby nie wysechł do końca. Czarny Surfacer 1500 polecam, sam kupiłem niedawno, żadnych problemów i robi to, co do niego należy. A cieniowanie paneli wyszło dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kzugaj Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 Polecam sobie zobaczy to video tak ok 28min gosc robi test szlifowania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted November 5, 2017 Author Share Posted November 5, 2017 Czyli podkład bubel Trzeba się będzie za czymś innym rozejrzeć. Co do surfacera osobiście mam trochę mieszane uczucia, jakoś mi nie idzie malowanie nim. Powstaje mi czasami ziarnista struktura, mimo że mieszam go pół na pół a czasem nawet więcej z rozcieńczalnikiem. Zresztą chciałbym przejść na akryl bo obecnie jest to jedyny śmierdziel w moim warsztacie. Co do farb metal color bardzo przyjemne odczucia jeśli chodzi o malowanie aero. Teraz model. Obecnie po kalkach, linie podziału zapuszczone. Pilnowałem się żeby rurki pilota na skrzydle nie skrzywić to oczywiście obie anteny na kadłubie złamałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kzugaj Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 Slyszalem wiele dobrego na temat podkladow Badgera sam posiadam zestaw ale jeszcze nie uzywalem. Generalnie malujesz bez rozcienczania i dobrze sie szlifuje i mozesz na niego klasc wszystko dostepne na rynku bez obaw. Gdzies czytalem ze ak/mig/ammo to zmieniaja naklejki na butelkach i sprzedaja jako swoj produkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 Co do surfacera osobiście mam trochę mieszane uczucia, jakoś mi nie idzie malowanie nim. Powstaje mi czasami ziarnista struktura, mimo że mieszam go pół na pół a czasem nawet więcej z rozcieńczalnikiem. Przyczynąpewnie jest za duże ciśnienie na kompresorze, przez co na model leci juz suchy odkurz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 Lim w galerii. Zapraszam http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=60225 następny na warsztat wchodzi Mustang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted January 4, 2018 Author Share Posted January 4, 2018 Witam Otworzyłem pudło i zabieram się powoli na składanie. I pierwsze pytania się pojawiają: -do kabiny us interior green a co z wnękami podwozia? Na niektórych modelach widać jakiś żółto-zielony -co z kadłubem, nitować nie nitować? Na jakimś forum spotkałem się z wątkiem, że część linii i nitów była ledwo widoczna- szpachlowano powierzchnie. Jest sens zatem w tej skali? Drugie pytanie nieaktualne. Odpowiedź znalazłem w monografiach lotniczych nr 57. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted January 27, 2018 Author Share Posted January 27, 2018 Gotowy na podkład Nitowałem delikatnie, później przejechałem papierem ściernym. Przy nitowaniu podpierałem się rysunkami z AJ-Press czyli kadłub cały, skrzydła prawie w ogóle poza dolna powierzchnia na środku. Dodatkowo linie podziału przejechałem szpachlą i ściągnąłem palcem żeby je trochę zgasić. Zobaczymy jak wyjdzie po podkładzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted January 28, 2018 Author Share Posted January 28, 2018 Panowie mam małą zagwozdkę. Położyłem podkład, kokardę sky s, pomalowałem pola pod białe pasy i jak zabrałem się za maskowanie i domierzanie pasów coś mi się zaczęło nie zgadzać. Zlukajcie znane raczej większości zdjęcie Pasy na górze skrzydła są dosyć blisko kadłuba. z kolei jak sobie przeniosłem ten widoczny pasek z podwozia na skrzydło wyszło na to że pasy góra/dół się mijają. Zacząłem szukać innych zdjęć mustangów RAFu z dday i doszedłem do wniosku, że malujący samoloty nie malowali klap od podwozia. Czy to możliwe? Na zdjęciach poniżej na to wygląda Widać to dobrze na ostatnim zdjęciu. Czyli: pozostał biały stary pas z pojedynczej białej kokardy z przed dday, nie zgrywa się on z pasami biało czarnymi naniesionymi w późniejszym czasie na spodzie. Na klapie podwozia nie ma nowej czerni, pasy góra/dół się nie mijają. Co Wy na to? I moje pajntowe dzieło. Możliwe że pasy powinny iść jeszcze bliżej kadłuba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
onkos1 Posted January 29, 2018 Share Posted January 29, 2018 Zbytnio bym sie nie przejmował. Jak poszukasz to w necie znajdziesz zdjecia jak obsługa maluje je ordynarnie pędzlem na skrzydłach i kadłubie...a ludzie sie spuszczają z wymiarami, odstępami i jakością malowania...jak zrobisz bedzie git. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
panDespota Posted January 30, 2018 Author Share Posted January 30, 2018 I dokładnie tak go planuje zrobić, każdy pas inny. Na dziś koniec, idę spać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.