Skocz do zawartości

"100-lecie R.A.F-u" E.E. LIGHTNING F.2A, 1/72, Airfix


abtb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

"Jeta" będę robił

 

W związku z tym że Beau wypada już z warsztatu postanowiłem sięgnąć po kolejnego "zalegacza" który to już na moje oko "dojrzał" i skonsumować być powinien .

Znaczy się LIGHTNINGA robić będę, z Airfixa (new toola)

 

Odrobina historii:

 

Pierwszym, myśliwskim wariantem Lightninga był model F Mk.1 (w skrócie F.1) oblatany 29 października 1959r. Wersji tej zbudowano tylko 19 sztuk. Kolejną wersją był nieco ulepszony Lightning F.1A zbudowany w liczbie 28 sztuk. Wersja F.2 została oblatana 11 lipca 1961r, zbudowano 44 sztuki. W drugiej połowie lat 60, 31 samolotów wersji F.2 przebudowano do wersji F.2A. Wersja ta posiadała większy podkadłubowy zbiornik paliwa, ścięty statecznik i nowe skrzydła oraz hak do lądowania (w celu skrócenia dobiegu) Wymieniono dotychczasowe silniki na nieco nowsze Avon 211R. Z uwagi na mniejszą masę i zuzycie paliwa, wariant ten miał największą długotrwałość lotu - 2 godziny

Uzbrojenie składało się z 2 działek ADEN kal. 30mm i dwóch rakiet Firestreak. Wariantowo można było stosować 4 działka ( w tym układzie rezygnowano z rakiet)

Początkowo Lightningi były używane jako myśliwce przechwytujące obrony punktowej (z uwagi na mały zasięg) chroniąc m.in. bazy bombowców serii "V" (w sam raz na "bodygarta" dla mojego Valianta )

W 1987r. miał miejsce ostatni lot operacyjny, a 30 kwietnia 1988 wycofano ostatniego Lightninga ze służby liniowej.

 

Ciekawostki:

- w wypadkach lotniczych utracono 84 samoloty

- jedyne użycie "bojowe" to zestrzelenie brytyjskiego Harriera, który leciał niesterowny po katapultowaniu się pilota na skutek awarii

 

Inbox:

 

Lz5fWPf.jpg

 

VBYwFUB.jpg

 

Części za wiele nie ma, ot tak w sam raz na dobrą zabawę

Model będzie "popełniony" wg takiego schematu malowania:

 

bDN7kQY.jpg

 

(na którym to przećwiczę "nowe" założenia malowania srebrnego/ amelinowego kamuflażu)

 

Ufff, wystarczy

 

Lecimy z warsztatem.

 

Na początek tradycyjnie walka z ze śladami po wypychaczach:

 

gRwfaTt.jpg

 

Co prawda "najważniejsze" to zakitować te we wnęce podwozia, bo reszty ( w kanale wlotowym i dyszach) i tak nie będzie widać.

I tyle. Na razie schnie i wiąże, wieczorkiem szlif i pierwsze zabawy fukawką.

Ciąg dalszy relacji tradycyjnie kiela północy

 

Albo jutro

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecimy z tematem dalej

 

Ślady po wypychaczach usunąłem, co się dało to popsikałem fukawką i złożyłem w całość: kanał wlotowy, dysza, kokpit

 

NyuPB2G.jpg

 

fRWrT8L.jpg

 

Następnie całość "zamknąłem" i pokitowałem. Niestety w porównaniu z Beau tu jest trochę więcej dziur.

 

AVeisju.jpg

 

Yino6Po.jpg

 

pNzzqSb.jpg

 

kKdZLrI.jpg

 

Kadłub przeszlifowałem, dokleiłem skrzydła, usterzenie, płetwy. Tu niestety też odrobina szpachlowania.

 

8czWMKG.jpg

 

cYQsqIO.jpg

 

VoCV6vt.jpg

 

QEkutTa.jpg

 

I tyle.

 

Niedziela pod znakiem papieru ściernego i zabieram się za drobnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, mam ten model, i jak patrze na zdjęcia z Twojego warsztatu, to nabieram ochoty na ten dziwny samolot !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wręcz przeciwnie. Miałem ochotę wielką a mam jakby mniejszą. Szczególnie jak widzę ,że trzeba kitować newralgiczne dla wyglądu miejsce jakim jest pierścień kanału na dziobie:( Wiem, wiem że no putty to robi firma cobi ;) ale akurat tam na dziobie powinno być spasowane i to przez airfixa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać, że tempo prac nad modelami masz niezłe.

 

Na razie tak, bo mam wenę, ale jak mi minie to i rok posuchy będzie

 

A poza tym należą się Koledze za ubiegnięcie mnie z tematem. Ale nic to, pozbieram się i konkurencję założę

Na razie szykuje się kolejny "herbaciarz". Model rzadki na forum jak kaktus na polu kapusty

 

Szczególnie jak widzę ,że trzeba kitować newralgiczne dla wyglądu miejsce jakim jest pierścień kanału na dziobie

 

Szpachla nie gryzie, nie kąsa, i toksycznych znamion na skórze nie zostawia

Wybrzydza Kolega

 

jesteśmy prawie sąsiadami

 

Tak jakoś, znaczy się trzeba obalić w jakimś przybytku i rozmowę techniczną przeprowadzić

 

A Lightning już się wyszlifował i drobnicą oklejon będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać, że tempo prac nad modelami masz niezłe.

 

Na razie tak, bo mam wenę, ale jak mi minie to i rok posuchy będzie

 

A poza tym należą się Koledze za ubiegnięcie mnie z tematem. Ale nic to, pozbieram się i konkurencję założę

To dobra wiadomość, przyda się konkurencja dzięki której nie będzie nudno. Kończ więc to brytyjskie latadło i bierz za porządny sprzęt z bratniego kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobra wiadomość, przyda się konkurencja dzięki której nie będzie nudno. Kończ więc to brytyjskie latadło i bierz za porządny sprzęt z bratniego kraju.

 

Aaa tam

Kolejnego będę robił?

 

l5W1h9Q.jpg?1

 

qujuSp2.jpg?1

 

 

A może faktycznie pora odświeżyć "towar" na półce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecisz jak błyskawica. Maszyna ta bardzo sexi, mam do niej słabość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecisz jak błyskawica. Maszyna ta bardzo sexi, mam do niej słabość

 

Zwalniam

 

Plastik skończony

 

Teraz czas na zakupy - rurka pitota i sonda do tankowania, być może fotel.

I oczywiście odtwarzanie "hydrauliki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O fajnie, że Lightning na warsztacie. Też jestem w posiadaniu tego cuda z tej samej firmy, w tej samej skali ale w wydaniu wintażowym chyba z przed 20 lat i do tego znaleziony na......śmietniku. Także będę obserwował co tu będziesz broił a w przyszłości porównamy prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ha-looooooooooo

 

Czy tu się jeszcze pracuje? Można liczyć na postępy?

 

Można

 

Tak więc witam i pomału dopycham temat do końca

 

Kilka fotek z postępów:

- fotel pilota (chamski to chamski ale jest)

 

Nif1pq9.jpg

 

PFKhgFQ.jpg

 

- podwozie główne ( a właściwie przewody hamulcowe)

 

EGcILRN.jpg

 

aygDr9e.jpg

 

- dodatki

 

ZyA3LPl.jpg

 

N6lGW6E.jpg

 

Jakoś tak to wygląda:

 

1lwz8KJ.jpg

 

I właściwie jedziemy do lakierni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób jakiś delikatny paneling na spodzie,

 

Takie coś mi wyszło

 

ndJbgMM.jpg

 

 

LAfjn4T.jpg

 

Może być?

 

Reszta do zrobienia "chemią"

 

Całość psiknięta połyskiem H 30 schnie i czeka na kalki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może odrobinę zbyt kontrastowo

 

Zdjęcie zrobiłem specjalnie przy takim oświetleniu które uwydatniło różnice w kolorach. W rzeczywistości aż tak po oczach nie wali.

 

Ogólnie całość to srebrny (H8), pierścionek na wlocie i wnęki podwozia aluminium, małe panele - stal a duże (lotki, klapy i dwa elementy na spodzie kadłuba oraz środek stateczników) - flat aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim podkładzie?

 

podkład to ONE SHOT Mig-a pokryty bezbarwnym połyskiem A18 Pactry przed malowaniem H8

Pod aluminium (pactra) kładłem czarny połysk pactry

 

A reszta"sreberek" to jaki producent?

 

stal pactry a flat aluminium to tamka XF16

gun metal na obudowach działek to "53" humbrola a góra H330 (BS381C/641) gunze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.