Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Jakiś czas temu wróciłem do modelarstwa. Z racji zaawansowanego wieku (45 na karku) zmuszony jestem, przy precyzyjnych pracach, wspomagać się "optyką powiększającą" ;) Do tej pory była to lampa ze szkłem powiększającym - coś w stylu combo tzn. "trzecia ręka+lampa z lupą w budżecie około 250 pln. Nie do końca odpowiada mi jakość powiększonego obrazu - "szkło" wyraźnie zniekształca na krawędziach i części roboczego pola widzenia. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że porządna optyka to odpowiednie budżety, niemniej nie mam doświadczenia z lepszymi wynalazkami typu : "lampa z lupą". A może, Waszym zdaniem, lepiej kupić tzw. lupę nagłowną? Co moglibyście polecić seniorowi-dalekowidzowi?

Napisano

Dla mnie i syna najwygodniejsze są lampy z lupą.

Lampa ze świetlówką (tańsza) spełnia swoją rolę. Lampa z diodami (droższa) daje zimne światło i synowi to się podoba.

Napisano

Dziękuję za podpowiedzi. Niemniej proszę jeszcze innych Kolegów o podpowiedzi i wskazówki .

Napisano

Ja używam lupy nagłownej. Kupiłem mniej-więcej coś takiego, jak kolega radoslaw, ale teraz wybrałbym coś bez oświetlenia. Ta lampeczka g... daje, a tylko zwiększa ciężar.

Napisano

Właśnie wypróbowałem lupkę nagłowną za około 80 pln. Jakość szkieł i zniekształcenia geometrii są dla mnie nie do zaakceptowania.. Czy ktoś z Was używa lepszych jakościowo wynalazków powiększających? Byłbym w stanie wydać większą kwotę ale za bardzo nie wiem czego szukać..

Napisano

Używam podobnego wynalazku - niestety nie do końca mi on odpowiada. Chyba, że polecasz jakiś konkretny model w/w lampy? Mam też inną teorię : może mam jakąś wadę wzroku - obraz na krawędziach wyraźnie się "rozjeżdża".. Mam pewne doświadczenie z przyrządami optycznymi (celowniki na broń długą) i wiem, że dobra optyka kosztuje, być może ( z naciskiem na "na pewno" ) podobna zasada obowiązuje i w temacie lup.

Napisano