enten Napisano 16 Czerwca 2019 Share Napisano 16 Czerwca 2019 Jeśli otwierano płytę nadsilnikową do pracy przy silniku to dlaczego sama klapa ma więcej obic na krawędzi niż sama płyta nadsilnikowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzdura Napisano 16 Czerwca 2019 Share Napisano 16 Czerwca 2019 Czy wypychacze na listwie na zapasowe gasienice beda zaszpachlowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 16 Czerwca 2019 Share Napisano 16 Czerwca 2019 Spytałem o to jakiś czas temu ale to chyba nie jest sensem tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldigozz Napisano 16 Czerwca 2019 Share Napisano 16 Czerwca 2019 A te ślady po wypychaczach widać przez ogniwka czy uwiera sama świadomość, że "one tam som"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 16 Czerwca 2019 Share Napisano 16 Czerwca 2019 (edytowane) Baldi ale teraz to wyrwałeś. Spytałem o to wcześniej kiedy były one widoczne bez przyklejonych ogniwek. Zresztą zobacz jak wygląda ich mocowanie a jak to wyglada na modelu. Łukasz robi tu pokazowisko dla początkujących i nie rozmawiamy tu o merytoryce modelu Italeri Edytowane 16 Czerwca 2019 przez enten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 16 Czerwca 2019 Autor Share Napisano 16 Czerwca 2019 Model pokazowy i nie ma co się zagłębiać w poprawność, bo trzzebaby go po prostu rozwlić na czynniki pierwsze. Gd6ybym szedł na ostro, to bez siatek bym modelu nie zostawił itp. Enten dobrze odczytał moje podejście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzdura Napisano 16 Czerwca 2019 Share Napisano 16 Czerwca 2019 1 godzinę temu, Baldigozz napisał: A te ślady po wypychaczach widać przez ogniwka czy uwiera sama świadomość, że "one tam som"? Po lewej stronie "bendom" ogniwa? Bo po prawej już przyklejone na fertig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 16 Czerwca 2019 Autor Share Napisano 16 Czerwca 2019 Bendom tak jak jeszce jedna lina holownicza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzdura Napisano 16 Czerwca 2019 Share Napisano 16 Czerwca 2019 A to jak bendom to wycofuje oskarzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 17 Czerwca 2019 Autor Share Napisano 17 Czerwca 2019 W sumie to dziwię się, że tak mało jest komentarzy odnośnie obijania. Spodziewałem się że rozgorzeje dyskusja a tu o dziwo w miarę spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zipster Napisano 17 Czerwca 2019 Share Napisano 17 Czerwca 2019 Ładnie obity, co tu drazyc Czekam na etap z łoszem, sam na swoim dalem chyba (znowu) ciala na tym etapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TAW Napisano 17 Czerwca 2019 Share Napisano 17 Czerwca 2019 5 godzin temu, Stojkovic napisał: W sumie to dziwię się, że tak mało jest komentarzy odnośnie obijania. Spodziewałem się że rozgorzeje dyskusja a tu o dziwo w miarę spokój No dobra, jak trzeba to trzeba W dniu 16.06.2019 o 16:46, Stojkovic napisał: Obicia, zadrapania głównie tam gdzie się chodziło, uderzało o przeszkody terenowe i coś stawiało/przesuwało... No właśnie zabrakło tych obić w okolicach włazów gdzie się właśnie trochę chodziło. Buty mieli z ćwiekowaną podeszwą i nakładek ochronnych raczej nie używali a jakoś się musieli do środka zapakować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldigozz Napisano 17 Czerwca 2019 Share Napisano 17 Czerwca 2019 9 godzin temu, Stojkovic napisał: W sumie to dziwię się, że tak mało jest komentarzy odnośnie obijania. Spodziewałem się że rozgorzeje dyskusja a tu o dziwo w miarę spokój Są różne szkoły robienia obić. Jedna z popularniejszych, lansowana przez tuzy modelarstwa głosi, że pod zasadnicze obicie należy zrobić jasny podkład co by obicie miało ładną lamówkę. Trzeba przewalić może i tysiące zdjęć żeby znaleźć przykład w realu na coś takiego ale trzeba przyznać, że na modelu prezentuje się to zacnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 17 Czerwca 2019 Share Napisano 17 Czerwca 2019 9 godzin temu, Stojkovic napisał: W sumie to dziwię się, że tak mało jest komentarzy odnośnie obijania. A do mua uwaga się wcale nie odniosłeś ze żadną' odpowiedzią' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 18 Czerwca 2019 Autor Share Napisano 18 Czerwca 2019 To tak chronologicznie: - płyta nad silnikiem jeszcze trochę może być obita - zgoda - przy włazach jest poobijane tylko na foto tego nie widać (za małe zbliżenie), nie wydaje mi się żeby trzea było to obijac mocniej. - co do jasniejszych obić to robiło się tak w momencie gdy była ciemna bryła i trzeba było dodac efektu 3D do obić, gdy mamy tak zmodulowany model jeden główny kolor obić wtstarcza. Od siebie znowu dodam że trzeba pamiętac by nie zrobić ciemnych obić na zimmericie bo to nie był metal. Po drugie chodziło mi o pokazanie tego jak obicia powinny wyglądać (rozmiar, faktura, umiejscowienie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioba Napisano 18 Czerwca 2019 Share Napisano 18 Czerwca 2019 Czołem! Podglądam ten warsztat od początku i mam kilka przemyśleń: Przede wszystkim kłaniam się po polsku, czapką do ziemi za umiejętności malarskie i mistrzowskie operowanie aerografem. To co pokazujesz jest niezwykle pożyteczne i dydaktyczne zwłaszcza dla mniej doświadczonych modelarzy. Mnie osobiście color modulation zbrzydła! Dlaczego? Modele pomalowane ta metodą wyglądają w miarę dobrze tylko i wyłącznie w malowaniu jednobarwnym. Jednym z pierwszych którzy zaczął tak malować był Wilder, a wiadomo że ten człowiek lepi i maluje przede wszystkim pojazdy radzieckie. Gorzej jest już z kamuflażem. Nie ma problemu jeśli kamo jest cienkie jak w twoim modelu. Słabo to wygląda jak plamy muszą być duże i rozległe. Je też trzeba modulować tak jak robi to Rinaldi. Ale teraz nasuwa się pytanie: czy jest to malowanie tylko nastawione na efekt wizualny, czy ma odwzorowywać oryginał? Zdania uczonych w tej materii są podzielone. Ale jest to jedna z wielu metod malowania i jeśli się komuś to podoba, to czemu nie! KAŻDY MALUJE TAK JAK WIDZI I CZUJE! Co do obić. Nie mam zdania. Zawsze obić jest albo za mało, albo za dużo. Trzeba wypośrodkować. Ja tego nie potrafię. Parę razy przesadziłem, parę razy nic nie obiłem i muszę z tym jakoś żyć Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajur Napisano 18 Czerwca 2019 Share Napisano 18 Czerwca 2019 59 minut temu, marioba napisał: KAŻDY MALUJE TAK JAK WIDZI I CZUJE! Co do obić. Nie mam zdania. Zawsze obić jest albo za mało, albo za dużo. Trzeba wypośrodkować. Ja tego nie potrafię. Parę razy przesadziłem, parę razy nic nie obiłem i muszę z tym jakoś żyć , Nic dodać nic ująć Stojkovic - za pomysł i wykonanie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 18 Czerwca 2019 Autor Share Napisano 18 Czerwca 2019 Godzinę temu, marioba napisał: Gorzej jest już z kamuflażem. Nie ma problemu jeśli kamo jest cienkie jak w twoim modelu. Słabo to wygląda jak plamy muszą być duże i rozległe. Je też trzeba modulować tak jak robi to Rinaldi. Ale teraz nasuwa się pytanie: czy jest to malowanie tylko nastawione na efekt wizualny, czy ma odwzorowywać oryginał? Zdania uczonych w tej materii są podzielone. Moim zdaniem dużo łatwiej jest uzyskać fajny efekt modulując wraz z dużymi plamami: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioba Napisano 18 Czerwca 2019 Share Napisano 18 Czerwca 2019 (edytowane) Też ciekawy efekt bez modulacji. Pytanie na które niech każdy odpowie sobie sam : chodzi o efekt, czy o redukcję? Mariusz Ps.To moja Puma. Stoi w galerii i była swego czasu na głównej stronie Edytowane 18 Czerwca 2019 przez marioba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 18 Czerwca 2019 Autor Share Napisano 18 Czerwca 2019 Moje zdanie na ten temat jest w przedmowie tego wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioba Napisano 18 Czerwca 2019 Share Napisano 18 Czerwca 2019 7 minut temu, Stojkovic napisał: Moje zdanie na ten temat jest w przedmowie tego wątku. I tego się trzymajmy! Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TAW Napisano 18 Czerwca 2019 Share Napisano 18 Czerwca 2019 Modulację pojazdu z kamuflażem można by też rozwiązać poprzez pomalowanie górnych krawędzi, które powinny być jaśniejsze jakimś jaśniejszym kolorem olejnym np. buff a następnie jego redukowanie w dół. To tak czysto teoretycznie bo zamierzam kiedyś to wypróbować i co o tym sądzicie - czy ma to szanse powodzenia? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 28 Czerwca 2019 Autor Share Napisano 28 Czerwca 2019 Temat dalej jest aktywny, mimo, że będzie nieco wolniej aktualizowany. Dziś dwie kluczowe fazy malowania pojadu przed brudzeniem: drewniane narzędzia i gąsienice. Drewniane narzędzia maluje zawsze zewstawem Lifecolor (widać go na 1 fotce wątku - weathered wood). Zawsze maluje wszystkie narzędzia przyklejone do modelu, chyba że sa jakies niewygodne lub ultra precyzyjne elementy do malowania. Kolejność: 1. Dark tone - jako podkład 2. Warm wood - jako pierwszy ton zostawiam ciemny podkład w miejscach najbliżej uchwytów i klamer (taki cień robiąc) 3. medium wood - imitacja słojów 4. light wood - imitacja słojów 2 5. wood highlight - przetarcia na rantach i uszkodzenia drewna Gąsienice - po wielu próbach i testach odcień dark track z AK lub Ammo sprawdza się najlepiej jako baza. Całość malowana aerografem już złożona w całość, więc trzeba było uważać - normalnie maluję gęsi osobno. Na fotkach dreno przeszło dwa pierwsze etapy malowania z listy powyżej, dlatego nie rzuca jeszcze na kolana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 28 Czerwca 2019 Autor Share Napisano 28 Czerwca 2019 Jako, że wczoraj miałem niedosyt merytoryczny opisu malowania drewnianych elementów postanowiłem dziś to bardziej przybliżyć. A zatem: - po nałożeniu najciemniejszego koloru jako podkład dodajemy bazowy ciepły brąz z palety zostawiając nieco ciemnego przy okowach, sprzączkach itp. Startujemy wtedy z czyms takim: Następnie odpalamy jaśniejszy kolor z palety Lifecolor robiąc pierwsze słoje i mamy coś takiego: Lepiej, ale nadal płasko i bez wyrazu drewnianego. Odpalamy zatem jeszcze jasniejszy odcień robiąc niezależne ślady słojów. Powinniśmy mieć coś takiego: Juz wygląda nieźle, ale jako, że klocek był używany i ocierany z każdej strony, dodajemy najjasniejszy odcień (no prawie, bo mamy w palecie jeszcze prawie biały jako najjaśniejszy, ale tego używam nie tak często). Tym jasnym odcieniem podkreślamy ranty klocka drewnianego z lekkimi obiciami rogów: Teraz tylko wash i mamy porządny efekt drewna. No i teraz mogę powiedzieć, że nie mam niedosytu merytorycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 28 Czerwca 2019 Share Napisano 28 Czerwca 2019 Co tak słabo siadły kalki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.