KilY Napisano 7 Stycznia 2011 Share Napisano 7 Stycznia 2011 Dzięki Piter własnie o taką odpowiedź mi chodziło. Pytam o aerograf na poziomie takiej piwaty, jednak one mają rózne dysze. Nigdzie nie mogłem doczytać czym się one od siebie różnią dlatego pytam ;) Tak właśnie podejrzewałem, że mniejsza dysza będzie się lepiej nadawać do małej skali 1/72, a powiedz Piter (lub ktoś kto inni kto wie ;) ), czy jest duża różnica między dyszą 0,3 a 0,2mm? Z tego co czytam to macie duże doświadczenie z modelarstwem, więc pewnie się orientujecie. Pytam z ciekawości, bo w takim razie jak będę kupował aerograf to wybiorę ten z mniejsza dyszą ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wittmann Napisano 7 Stycznia 2011 Share Napisano 7 Stycznia 2011 Współczesne pojady naszej armi malowane są 3 kolorami. Jakie najlepiej farby zastosować? Na zdjęciach są w tak różnych odcieniach że wygląda jakby malowali tym co mają pod ręką w magazynie. Zwłaszcza zieleń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 8 Stycznia 2011 Share Napisano 8 Stycznia 2011 czy jest duża różnica między dyszą 0,3 a 0,2mm? Powiem tak - wszystko zależy od umiejętności posługiwania się aerografem. Różnica jest ale przy dobrym operowaniu naprawdę bardzo niewielka. Istnieje także jeszcze jeden aspekt - jakiś czas temu rozmawiałem z Danielem z Martoli odnośnie EW-770 i stwierdził, że faktyczny rozmiar dyszy w tym aerografie wynosi 0,25 mm mimo iż w specyfikacji jest 0,2. Bardzo ciężko to sprawdzić ale jeśli to prawda to różnicy niema praktycznie żadnej bo malowałem tym aerografem, a teraz maluje aerkiem z faktyczną dyszą 0,2 mm. Pamiętam - kiedyś kolega malując ruskiem wkręcił do niego przez przypadek największą dysze (w tych zestawach są 3 -mała, średnia, duża do wymiany). Nie wiem jakie to rozmiary ale ma tak opanowany ten aerograf, że kapnął się dopiero przy czyszczeniu bo podczas malowania nie było widać różnicy. W piwatkach jest jeszcze lepiej bo to są aerografy 2-funkcyjne i zakres regulacji plamki jest znacznie większy. Myślę, że jak kupisz 0,2 czy też 0,25 będzie najlepiej ale jak kupisz 0,3 też nic się nie stanie . Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 8 Stycznia 2011 Share Napisano 8 Stycznia 2011 Dzieki bardzo Piter za wyczerpującą odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luck1985 Napisano 11 Stycznia 2011 Share Napisano 11 Stycznia 2011 Maluje mustanga i plan mam taki : Czarne vallejo air , na to lakier blyszczacy humbrola 35 i na to metalizer aluminium model mastera. Bedzie ok czy cos sie pogryzie na modelu ? Dzieki za odp i rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 11 Stycznia 2011 Share Napisano 11 Stycznia 2011 luck1985 czemu malujesz czarnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luck1985 Napisano 11 Stycznia 2011 Share Napisano 11 Stycznia 2011 Podobno metalizer ma wtedy inny polysk i lepiej wyglada. Chodzi mi o to czy ten zestaw wspolgra ze soba , ten lakier humbrola ujdzie czy sido walnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saimoz Napisano 11 Stycznia 2011 Share Napisano 11 Stycznia 2011 Od tego czytania forum, gazet i kilku internetowych poradnikow to sie robi metlik w glowie, te 15 lat temu to jednak jakos tak latwiej bylo sklejac :P Mam zamiar wrocic do modelarstwa, ale jako, ze teraz widze "technika" posunela sie do przodu mam pytanie odnosnie malowania. Malowac bede pedzlami, robilem to dawniej, calkiem wychodzilo, opanowane rozcienczanie itd.... tylko co sie robi pomiedzy sklejeniem modelu a polozeniem pierwszej warstwy farby? .... jakis podklad czy cos? wiadomo, ze trzeba model odtluscic, wykapac, ale co potem? czy od razu pedzelem po modelu warstwa po warstwie (oczywiscie z zachowaniem czasu przeznaczonego na wyschniecie poszczegolnych warstw) a potem sidolux i kalki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luck1985 Napisano 11 Stycznia 2011 Share Napisano 11 Stycznia 2011 Ja nie kapie , nie odtluszczam ani nic - jestem wygodny i wale na model od razu po sklejeniu specyfik mr Hobby/Gunze - surfacer. Jest to podkład ze szpachlowka w jednym - mini ryski zniweluje. http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=B-515&lang=pl Tak jak w linku. sa rozne ziarnistosci - 1200 , 1000 i 500 ?! Mozna kupic w sloiczku i sammeu rozrobic i sikac aero , ja lubie wygode ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 11 Stycznia 2011 Share Napisano 11 Stycznia 2011 Podobno metalizer ma wtedy inny polysk i lepiej wyglada. ano podobno, widze kolega naśladuje technikę Alcladów - i słusznie co do współgrania - ja kładę metalizery MM na czarnego błyszczącego humbrola (czyli suma sumarum jak u ciebie - czarny błysk i metalizer na warstwe olejną) i powiem tak - trzeba nakładać b delikatnymi mgiełkami, MM są BARDZO agresywne, dasz więcej to ci się zacznie marszczyć podkład i ogólnie masakra, ale jak z wyczuciem to idzie b ładnie. pozdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luck1985 Napisano 11 Stycznia 2011 Share Napisano 11 Stycznia 2011 Model juz mam czarny. Teraz chce siknac lakier bezbarwny Revell - 01. Ile to schnie ? Lakier matowy MM dosyc szybko , a to ? I na to chce pojechac juz metalizer. Bede malowac detal - czerwony dziob , pasek zielony przed szyba i jak nakleje tasme tamiyi ,zeby nie bylo sladow na modelu. Ja pomalowalem Gunze H Silver P-47 i zaczalem malowac detal , to zostal mi slad po tasmie. Czy trysnac znowu revella 01 na metalizer i bedzie ok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 11 Stycznia 2011 Share Napisano 11 Stycznia 2011 nigdy nie robiłem tego, a przy następnym modelu chyba się pokuszę. Mianowicie chodzi mi, nie wiem, jak się to fachowo nazywa, "anteny" na górze kadłuba, jak widać na fotce poniżej. Zastanawiam się czy najlepszym wyjściem byłoby zrobienie ich z karty telefonicznej, czy może są prostsze ew. lepsze techniki by to zrobić? Prosiłbym o jakieś wskazówki, jak to dobrze zrobić. Z Góry bardzo dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Zależy jaka to skala. Zauważ, że mają one zaokrąglone boki (coś jak skrzydło). Do większych modeli polistyren odpowiedniej grubości i potem papierem ściernym nadawanie kształtu (karta telefoniczna też się nadaje). Jeśli model jest, jak to mawiają, mikroskopijny to możesz sobie takiego "mikroba" z powodzeniem wyciąć z blaszki (puszka po jakimś napoju) jednak tutaj wskazany jest mikroskop . Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Chodzi o modele w skali 1:144, bo tylko takie sklejam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 No to ja wiem ... płytka ok 1mm (ale to na oko bo domyślam się, że to będą pasażery, a takowych skleiłem kiedyś może z 2 ). Wytnij sobie skalpelem odpowiedni kształt, a potem szlifowanie by nadać mu odpowiedni kształt (skrzydełka ). Karta chyba była by za cienka (tylko moja opinia). Generalnie robienie czegoś takiego to troszkę jak ostrzenie noża. Od frontu trzeba zrobić ładny obły kształt natomiast z tyłu ostrze. No troszkę jest z tym zabawy bo to maciupeńkie ale zobaczysz, że fajnie się szlifuje. Pozdrawiam i powodzenia Piter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Ok, dzięki za poradę. Może się w to pobawię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał96 Napisano 12 Stycznia 2011 Share Napisano 12 Stycznia 2011 Mam proźbę. Czy to możliwe żeby tygrys I walczący zimą 1944/1945 mógł by miec takie malowanie np. viewtopic.php?t=22353&highlight=tiger. Bo czytając książki dowiedziałem się, że tygrysy po koniec wojny nie miały zmienianych barw w zależności od pór roku, bo nie było na to funduszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Pytałem wcześniej jak wyczyścić pędzel z zaschniętego Maskola Humbrola. Polecany zmywacz do akryli nie pomógł. Ale okazało się, że pędzel można szybko wyczyścić do nowości używając rozcieńczalnika nitro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Ja czyszczę zwykłym rozpuszczalnikiem czy benzyną lakową. Nitro może zniszczyć włosie pędzla. Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Inne środki nie ruszały tego maskola. A włosie może ulec uszkodzeniu chyba tylko jeśli nie jest naturalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 Witam, Ostatnio oko zawiesiłem na takim modelu: http://www.mojehobby.pl/revell-4193-dornier-do-28-d-2-p-1-1300059.html i mam pytanko ;] Czy ktoś z tutaj obecnych kleił go lub coś wie o jakości wyprasek? Będę wdzięczny za każde info ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 A włosie może ulec uszkodzeniu chyba tylko jeśli nie jest naturalne? Jest w tym trochę racji jednak tak czy siak raczej wolę nie maczać pędzli w nitro. Grunt to zawsze czyścić pędzel zaraz po użyciu maskola i większych problemów niema przy mniej żrących rozpuszczalnikach. bahamut24 - jest odpowiedni wątek do zadawania tego typu pytań: viewtopic.php?t=7050&highlight=klasyfikacja Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Witam Mam pytanko jaki jest rozmiar gwintu na wejście do EW-770? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yar75 Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Witam.Czym smarujecie połówki form podczas odlewów żywicznych aby się dobrze oddzielały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek17 Napisano 23 Stycznia 2011 Share Napisano 23 Stycznia 2011 Witam. Posiadam Mirage III E od italeri w skali 1:48 i chciałbym dokupić fotel zywiczy. Czy bedą pasowaly fotele od mirage 2000?? Różniły się czymś co widać od razu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.