kugelblitz Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 A jaka linia jest dla Ciebie zadowalająco cieńka ? Jakich farb używasz i czym rozcieńczasz. Jakie cisnienie ? Moze byś fotkę wkleił tych za grubych linii Ja jednak stawiam na popracowanie nad techniką, bo .25 to dobry uniwersalny rozmiar. Nie widzę sensu inwestowania w .15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 Choć na twoim miejscu odpuściłbym sobie emalie do aero. Ale jak to, dlaczego emalie są niedobre do aero ? Wydaje mi się że wręcz przeciwnie, są lepsze niż akryle szczególnie dla mniej doświadczonych "aerografistów". Ja bym polecił rozcieńczalnik Wamodu, choć benzyna też moze być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 Ja we wszystkich poradnikach czytałem że do areografu lepsze są farby o mniejszej zawartości pigmentu czyli akryle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 A dlaczego mniejsza ilość pigmentu jest lepsza ? Bo zapycha dyszę ? Moim zdaneim przy standardowych dyszach i dobrym rozcieńczeniu nie powinno być problemu. Nie wiem czy akryle mają mniej pigmentu ale na pewno szybko schna co powoduje niejakie problemy. Potrafią też słabiej kryć jak np. lifecolory (pewnie z powodu tego pignentu ). Nie udało mi się okiełznać Vallejo (mimo używania retardera, z tego co wiem nie tylko mi) a z emaliami nie miałem problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 Choć na twoim miejscu odpuściłbym sobie emalie do aero. Ja we wszystkich poradnikach czytałem że do areografu lepsze są farby o mniejszej zawartości pigmentu czyli akryle. ...rozumiem że wyczytałeś i sprawdziłeś doświadczalnie. Chciał bym się upewnić, bo ja głupi cały czas maluję emaliami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 Tylko czytałem we wszystkich poradnikach. Sprawdzić nie miałem kiedy bo od jakiegoś tygodnia jestem posiadaczem aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 Tylko czytałem we wszystkich poradnikach. Sprawdzić nie miałem kiedy bo od jakiegoś tygodnia jestem posiadaczem aero. ...no to proszę nie udzielaj rad na temat którego nie znasz z własnych doświadczeń. WitamKupiłem H&S Ultra z dyszą .25mm i nie bardzo potrafię uzyskać zadowalająco cienkie linie. Czy jest proste przełozenie typu - kupię dyszę 0,15 i uzyskam cienszą linię - czy też powinienem popracować nad techniką? / to drugie to na pewno - bo jak dotąd używałem jakiejś psikawki z Allegro :-)/ Pozdrawiam Piotr ...tu nie ma gotowego przepisu. Jeden zrobi cienkie linie starą piwatą z dyszą 0.3 a inny potrzebuje super sprzętu. Pozostaje Ci trening i kombinacje z gęstością farby i ciśnieniem powietrza. Nie rób prób na papierze czy kartonie bo wchłania farbę a plastyk już nie i wychodzi inaczej. Pytanie - do czego Ci cienka linia? Jeżeli preshading to nie musi być bardzo cienka i precyzyjna. Jeżeli szwabskie jelitka to....pozostaje Ci trening lub kombinowanie z maskowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 Ja rozcieńczam beznyną ekstrakcyjną. Choć na twoim miejscu odpuściłbym sobie emalie do aero. Widziałem jeszcze rozcieńczalnik ekstrakcyjny, jest m.in tańszy czy tez się nadaje, czy lepsza będzie benzyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 Widziałem jeszcze rozcieńczalnik ekstrakcyjny, jest m.in tańszy czy tez się nadaje, czy lepsza będzie benzyna? Ja stosuję tylko benzynę lakową. Jest mniej agresywna od ekstrakcyjnej. I podzielam opinie tych kolegów, że emaliami maluje się o wiele łatwiej niż akrylami. Ostatnie moje małe odkrycie (przy akrylach). Po pierwszej warstwie chciałem podgonić suszenie (suszarką do włosów) i na podgrzany plastik o wiele lepiej farba się kładła. Zrobiłem parę prób na surowym plastiku z zakamarkami (ożebrowane części osłon podwozia) i jest różnica. Oczywiście jest ryzyko przy podgrzewaniu plastiku. Nie mniej potwierdza to teorię opisaną w wydawnictwie PAYO, że lepiej się maluje podgrzanymi farbami (w kąpieli wodnej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 A ta benzyna lakowa dobrze łączy się z farbą? Gdzie to można dostać, bo byłem ostatnio na stacji to nie mieli. W sklepie widziałem natomiast rozcieńczalnik lakowy.....nada sie? co to w ogóle za ustrojstwo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 Zadowalająco cienka linia. Na ogół modelarz pytający o ten temat dostaje prostą odpowiedź: 'Ja swoim aerografem X z dyszą Y uzyskuję kreski pół milimetra.' I frustracja gotowa. Tymczasem taka informacja jest nic nie warta, bez dodatkowych szczegółów. Np: - Na czym, - Jak długie kreski, - Jak długo w sensie czasu, - Za którym psiknięciem, - Z jakim stopniem krycia. Można jeszcze coś wymyślić. Na pewno brakuje jeszcze definicji kreski. Aerograf to nie rapitograf. Te 'pół' milimetra to kryjący rdzeń, rdzeń z bezpośrednim odkurzem, czy odległość między najbardziej skrajnymi kropeczkami odkurzu? Różnica wielkości jest wielokrotna. O ewentualnej pokusie lekkiego poprawienia rzeczywistości też warto pamiętać. A tak jest wrażenie, że koleżka szrafuje aerografem jak zaostrzonym ołówkiem. Mniejsza dysza potencjalnie generuje cieńszą kreskę, ale równocześnie utrudnia malowanie. Wymagania co do przygotowania farby i ciśnienia rosną. Także ograniczenia co do krycia. Namalować jest trudniej, a różnica w tej cienkości nie jest wcale wielka. Osobiście przewiduję więcej frustracji w związku z pracą z dyszą 0.15 niż możliwego zysku. Używam dysz 0.15, 0.25, 0.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 A ta benzyna lakowa dobrze łączy się z farbą? Gdzie to można dostać, bo byłem ostatnio na stacji to nie mieli. W sklepie widziałem natomiast rozcieńczalnik lakowy.....nada sie? co to w ogóle za ustrojstwo.... Ja kupuję w Castoramie. Myślę, że w każdym z farbami mają benzynę lakową. Jak pisze rozcieńczalnik to już mogli dolać jakiegoś ksylenu, toulenu czy innego świństwa więc lepiej nie bierz. Spece mówią, że jeszcze lepiej rozcieńcza się terpentyną (farby długo schną). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 4 Października 2012 Share Napisano 4 Października 2012 Tutaj jest bardzo wartościowa dyskusja o rozcieńczaniu olejnych: viewtopic.php?p=411350#p411350 Od siebie dodam, że nie polecam benzyny ekstrakcyjnej. Zbyt szybko paruje i przez to powłoka malarska na modelu jest szorstka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrL Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 A jaka linia jest dla Ciebie zadowalająco cieńka ? Jakich farb używasz i czym rozcieńczasz. Jakie cisnienie ? Moze byś fotkę wkleił tych za grubych linii Ja jednak stawiam na popracowanie nad techniką, bo .25 to dobry uniwersalny rozmiar. Nie widzę sensu inwestowania w .15 Farby Lifecolor rozcieńczane dedykowanym rozcienczalnikiem. Z cisnieniem zszedłem juz do 0,8 atmosfery. Zadowalajace linie - trudno okreslić - próbowałem malowac obramowania plam na Hetzerze i mniej niz ok. 4-5 mm mi sie nie udało. Zdjęcia nie wkleje bo wstyd przy tym co tu pokazujecie - wróciłem po latach i duzo jeszcze musze sie uczyc.... Piotr ...tu nie ma gotowego przepisu. Jeden zrobi cienkie linie starą piwatą z dyszą 0.3 a inny potrzebuje super sprzętu. Pozostaje Ci trening i kombinacje z gęstością farby i ciśnieniem powietrza. Nie rób prób na papierze czy kartonie bo wchłania farbę a plastyk już nie i wychodzi inaczej. Pytanie - do czego Ci cienka linia? Jeżeli preshading to nie musi być bardzo cienka i precyzyjna. Jeżeli szwabskie jelitka to....pozostaje Ci trening lub kombinowanie z maskowaniem. Właściwie jestem pewien że to zależy właśnie od znalezienia optymalnej kombinacji farba-rozcieńczalnik - ciśnienie plus dużo trenningu - w życiu rzadko na skróty sie udaje.... ....Mniejsza dysza potencjalnie generuje cieńszą kreskę, ale równocześnie utrudnia malowanie. Wymagania co do przygotowania farby i ciśnienia rosną. Także ograniczenia co do krycia. Namalować jest trudniej, a różnica w tej cienkości nie jest wcale wielka. Osobiście przewiduję więcej frustracji w związku z pracą z dyszą 0.15 niż możliwego zysku. I wszystko jasne Dziękuję bardzo za wyjaśnienia i pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 Podejrzewam, że prowadzisz sprzęt za daleko od obiektu. Strumień farby to stożek z wierzchołkiem u wylotu dyszy. Najcieńsze linie uzyskuje się niemal drapiąc po modelu. Wtedy nie ma mowy o 5mm, ale pojawiają się inne problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 co do rozcieńczania to: Nazwa: Humbrol (Hu)Typ: olejne Rodzaj: emalie, metaliczne, metalizery (10ml) Rozcieńczalnik dedykowany: Humbrol Enamel Thinners Info producenta: Zazwyczaj rozcieńczamy 1cz. rozcieńczalnika na 2cz. farbki. Alternatywa MW: Wamod olejny, benzyna, terpentyna, white spirit, rozpuszczalnik ektrakcyjny Praktyka MW: 30% ~ 40% Uwagi: Farbkę należy dokładnie wymieszać, Metalizery (Metal Cote) można polerować po całkowitym wyschnięciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrL Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 Podejrzewam, że prowadzisz sprzęt za daleko od obiektu. Strumień farby to stożek z wierzchołkiem u wylotu dyszy. Najcieńsze linie uzyskuje się niemal drapiąc po modelu. Wtedy nie ma mowy o 5mm, ale pojawiają się inne problemy. Co wtedy z cisnieniem? w dół? rozcieńczenie większe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrL Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 Podejrzewam, że prowadzisz sprzęt za daleko od obiektu. Strumień farby to stożek z wierzchołkiem u wylotu dyszy. Najcieńsze linie uzyskuje się niemal drapiąc po modelu. Wtedy nie ma mowy o 5mm, ale pojawiają się inne problemy. Co wtedy z ciśnieniem? w dół? rozcieńczenie większe? Czy nie rozważyć do takich drobiazgów raczej emalii? chyba w większym rozcieńczeniu są lepiej kryjące? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 Czy nie rozważyć do takich drobiazgów raczej emalii? chyba w większym rozcieńczeniu są lepiej kryjące? No jak pisałem z mojej praktyki Lifecolory kryją dość słabo, oczywiscie krycie zależy od koloru i przy tej samej marce ciemny zawse pokryje lepiej niż biały. Z emalią może być łatwiej moim zdaniem Jeżeli pisałeś że malujesz na 0.8 atm i masz problemy z linią 4-5 mm to dysza .15 na pewno Ci nie pomoże. Ktoś radził mniejszą odległość i to jest chyba "clue" problemu. Do tego płynne, równomierne ale zdecydowane prowadzenie aero żeby kreska była równa. A benzyna lakowa to tzw. white spirit. Raczej nie kupowalbym tego w markecie budowalnym ale w sklepie dla plastyków. Można się przykro ździwić efektami, a te "plastyczne" są droższe ale mają lepszą jakośći na 100% bedą dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrL Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 Jeszcze raz dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 A benzyna lakowa to tzw. white spirit. Ponieważ nie wydawało mi się to prawdą zajrzałem do Wikipedii i cytuję ze skrótami. Benzynę produkuje się w wyniku rektyfikacji ropy naftowej. Benzyna ekstrakcyjna - to benzyna lekka, odrzucana w produkcji benzyn ponieważ zbyt szybko paruje. Benzyna lakowa - to benzyna ciężka, odrzucana w produkcji benzyn ponieważ zbyt wolno paruje (w wysokiej temperaturze). Stosowana jako rozpuszczalnik do farb. White spirit - spirytus mineralny otrzymywany z parafiny. Stosowany jako bezwonny rozpuszczalnik do farb. Oczywiście zgadzam się z Tobą, że jakość produktów dla plastyków jest na pewno wyższa niż w marketach budowlanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 A to ciekawe z tym white spiritem, czyżby producenci nie wiedzieli co sprzedają ? http://www.plastyczny-sklep.com.pl/produkt-1677-White_Spirit__Benzyna_Lakowa__1000ml.html http://agart.sklep.pl/index.php?p307,benzyna-lakowa-white-spirit-150-ml czyżby słownik techniczny też się mylił? http://www.1a.biz.pl/tlumaczenie/?sl_chm=white%20spirit&id_chm=1604556 ale, ale - tu mamy opis który chyba rozwiązuje problem http://madrona.pl/component/page,shop.product_details/flypage,flypage.tpl/product_id,621/category_id,10/option,com_virtuemart/Itemid,10/vmcchk,1/ "White Spirit to odaromatyzowana benzyna lakowa (tzw. spirytus mineralny) stosowana do rozcieńczania produktów na bazie oleju oraz do mycia rąk i pędzli po stosowaniu olejów czy farb olejnych. Nadaje się do rozcieńczania oleju tungowego, glazury do mebli i podłóg, oleju BLO, olejowosku, jak też farb olejnych czy pokostów. Nie wydziela zapachu rozcieńczalnika" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 5 Października 2012 Share Napisano 5 Października 2012 Orientuje się ktoś czy można gdzieś dostać kalkomanie do Sikorsky Mh-53 (1:72)? To co jest dostępne na rynku to tylko Italeri a ich kalkomania kończy to tylko 2 nadruki i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 7 Października 2012 Share Napisano 7 Października 2012 Mam pytanie lepiej zakupić farbę firmy Gunze z serii H czy C? Wiem czym się różnią ale jak to wypada w praktyce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek172 Napisano 11 Października 2012 Share Napisano 11 Października 2012 Powiedzcie mi czy w H Hurricane Mk. II c Trop wnęki podwozia są szare czy interior green ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.