kugelblitz Napisano 12 Października 2012 Share Napisano 12 Października 2012 ... ale śmierdzi bardziej niż H Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 15 Października 2012 Share Napisano 15 Października 2012 Panowie to mam pytanko takie....zakupiłem płyny Agamy do kalkomanii i teraz czy jeśli będę ich używał muszę także model śmignąć lakierem błyszczącym czy wystarczy już w miejsce kalki położyć ten płyn pod kalkomanie i potem na kalkomanie? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 16 Października 2012 Share Napisano 16 Października 2012 Jeżeli malujesz matem lub półmatem to lakier błyszczący jest zdecydowanie zalecany, niezależnie od stosowania płynów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 16 Października 2012 Share Napisano 16 Października 2012 Ok rozumiem, dzięki za wskazówkę ;) Mam położony mat, więc będę musiał śmignąć Sido jak zawsze Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klobukos Napisano 18 Października 2012 Share Napisano 18 Października 2012 Kilka dni temu zakupiłem aero + kompresorek, także dziś pierwszy raz miałem ten sprzęt w rękach. W związku z tym mam 3 pytania 1. Surfacer 1200 + Mr Color leveling thinner. Jaki stosunek? Każdy pisze, że na oko, tak też zrobiłem - wymieszałem mniej więcej 1:1, i było jak na mój gust idealnie - ładnie kryło przy 2 barach, nie pluło pajęczyną. Czy mieszanka mimo wszystko nie powinna być bardziej rozrzedzona, np 1:2 czy 1:3 na korzyść thinnera? 2. Za chwilę zabieram się za pierwsze malowanie, puki co dysponuję tylko pactrami. Czy obowiązkowo trzeba do nich stosować opóźniacz? Samo rozcieńczenie z wódką nie wystarczy? Jeśli muszę coś zakupić, to jaki opóźniacz, który nada się zarówno do pactry i vallejo? Mr hobby - retarder mild? 3. Czym myć aero? W sensie co wlać, żeby przepłukać dyszę, czy to po akrylach, surfacerze,lub sido? Thinner? Czy może być np rozcieńczalnik wamodu do farb olejnych (akurat to mam pod ręką i jest nie drogie)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekkw Napisano 18 Października 2012 Share Napisano 18 Października 2012 Ad.1) Na oko Ad.2) Moim zdaniem najlepszy jest fabryczny rozcieńczalnik Pactry. Ale wódka rozcieńczałem też. Ad.3) Ja myję ClearFix'em - najtańszy i nie smierdzi. "Ciężkie" zabrudzenia Thinnerem (śmierdzi) lub nitro (też śmierdzi) P.S.W moim aero po chwili malowania na osłonie iglicy robią się czasem "gluty", dlatego często ja odkręcam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 18 Października 2012 Share Napisano 18 Października 2012 Ja mam takie pytanie też do aero. Jestem po już 2 malowaniach i za każdym razem aero dokładnie umyty. Jednak dziś próbuje położyć Sidolux i ni cholerę nie chce mi psikać nim, tzn leci powietrze, a w zbiorniczku na farbę, gdzie mam Sido tworzą się bąble powietrza. Sprawdzałem z wodą jest to samo. W czym tkwi problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 18 Października 2012 Share Napisano 18 Października 2012 W niepoprawnym skręceniu aerografu. Najprawdopodobniej masz cofniętą dyszę i powietrze zamiast wyciągać z niej farbę, wpycha ją z powrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 18 Października 2012 Share Napisano 18 Października 2012 cofniętą....mógłbyś to jakoś rozwinąć ? Za mocno dokręconą, za lekko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 19 Października 2012 Share Napisano 19 Października 2012 Zobrazuję. czerwone - dysza zielone - kapturek niebieskie - iglica jasnoniebieskie - powietrze szare - farba To o czym mówię, to punkt mieszania farby z powietrzem. Jeśli dysza za bardzo wystaje z kapturka, to wtedy powietrze będzie miało za daleko do dyszy i nie będzie miało siły wyciągnąć z niej farby. A jeśli dysza będzie schowana w kapturku, to powietrze będzie wpychało farbę do wnętrza. Objawem wtedy jest bąbelkowanie w zbiorniczku. Najlepiej jest, jeśli dysza będzie minimalnie wystawała poza kapturek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalaruch Napisano 19 Października 2012 Share Napisano 19 Października 2012 Dobra, pytanie - jaki gwint ma kompresor MA-3000, czyli standardowy kompresorek MARa i jaki ma gwint aero TG-132, czyli najprostszy aero i najtańszy. Nie są to te same wymiary, a już szukam dokładnej liczby z tydzień... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 19 Października 2012 Share Napisano 19 Października 2012 Dobra, pytanie - jaki gwint ma kompresor MA-3000, czyli standardowy kompresorek MARa i jaki ma gwint aero TG-132, czyli najprostszy aero i najtańszy. Nie są to te same wymiary, a już szukam dokładnej liczby z tydzień... Kompresor MA-3000 ma gwint 1/8". Mój aero Adler też ma gwint 1/8". Nie wiem jaki gwint ma TG-132, ale firma MAR sprzedaje też przewody 1/8" na 1/4" więc może masz 1/4". Co można zmierzyć, czy jest 2 razy większy niż na kompresorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalaruch Napisano 19 Października 2012 Share Napisano 19 Października 2012 To jest bardzo mały gwint, z kompresora wychodzi na ok. 9mm gwint co daje 1/4", natomiast wężyk i TG ma ok3-4mm, co dałoby 1/8", stąd konsternacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 19 Października 2012 Share Napisano 19 Października 2012 To jest bardzo mały gwint, z kompresora wychodzi na ok. 9mm gwint co daje 1/4", natomiast wężyk i TG ma ok3-4mm, co dałoby 1/8", stąd konsternacja. Kolego, to jest gwint angielski. Co prawda nigdy nie byłem w Anglii, ale wysyłałem tam pracowników, którzy zgodnie twierdzili, że Anglia to jest taki kraj, że wszystko jest inne niż gdzie indziej na świecie. Inaczej się jeździ, inaczej się okna otwierają, inne są gniazdka w ścianach i inaczej się gwinty liczy. Gwint ok. 9,7 mm zewnętrzny to jest gwint 1/8". Kompresor MAR 3000 posiadam, więc jestem pewny. Co masz na aero, nie wiem. Niestety, przeliczanie wprost tu nie pomoże, bo np. gwint 1/4" ma zewnętrzną średnicę ok. 13 mm. Ja do kompresora MAR 3000 dokupywałem ten wężyk http://www.mar.sklep.pl/aerografy-i-mini-kompresor/0259.78-przewod-z-odwadniaczem-do-aerografu-1/8-w-x-1/4-w-ad-7606.html i pasuje cieńszym końcem. Z drugiej strony musiałem dać redukcję 1/4" na 1/8" aby wpiąć się do aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalaruch Napisano 19 Października 2012 Share Napisano 19 Października 2012 Dobra, jest tam nypel na 1/4" bo w normalne wejście do aero za duży jest - to teraz jestem w domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iroquois Napisano 19 Października 2012 Share Napisano 19 Października 2012 Jestem początkujący i próbuje walczyć z pierwszym modelem - najciemniej widzę malowanie. Sklejanie jest na początkowym etapie ale już pewne rzeczy muszę pomalować - przed położeniem farby jak na razie przeszkodę nie do ominięcia stanowi dla mnie zrobienie podkładu. Maluję pędzlem i zupełnie mi to nie wychodzi - stosowałem kolejno: 1) Tamiya Surface Primer - podkład gromadził się w szczelinach natomiast pozostałych powierzchni jak gdyby w ogóle nie chciał chwytać. Malowałem jednak prosto ze słoika i bez rozcieńczania - kiedy próbowałem rozcieńczyć (bodajże Tamiya X20) to mi się klej zrobił. 2) Mr Base White - zaopatrzyłem się ponieważ doszedłem do wniosku że z tym wyżej wymienionym musi być coś nie tak. Z tym jednak wyszło podobnie - malowało się kiepsko bez rozcieńczania a przypadku rozcieńczenia dedykowanym Mr Color Thinner lepiej lecz w ostatecznym rozrachunku też kiepsko - same smugi i wszędzie wybijający plastik. Ponieważ spotkałem się z opinią, że te podkłady raczej dedykowane są pod aerograf (biorąc pod uwagę moje problemy skłaniam się ku tej hipotezie) to odpuściłem sobie malowanie pędzlem. Ponieważ obecnie daleki jestem od inwestowania w aerograf więc postanowiłem spróbować Mr Base White w spreju. Tu miałbym kilka pytań: 1) Czy Podkłady Gunze czyli Base White oraz np Mr Surfacer są agresywne względem plastiku tzn czy wżerają się w niego lub coś w tym stylu co utrudniałoby ewentualne zmycie? 2) Czy pryskanie sprejem jest trudne do opanowania? Podobno gdy psika się za blisko to podkład może właśnie wżerać się plastik rozmazując drobne szczegóły a gdy za daleko to w powietrzu zasycha tworząc grudy na powierzchni? 3) Mr Base White to ponoć typowy podkład nie wymagający szlifowania natomiast Mr Surfacer 500, 1000 lub 1200 tego wymagają. Jednak pewne niewielkie części mogą być za trudne do szlifowania - stąd też pytanie - jaką strukturę tworzy Mr Surfacer 1200? Czy jest ona chropowata tak że bez szlifowania się nie obędzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klobukos Napisano 19 Października 2012 Share Napisano 19 Października 2012 Odpowiem ci inaczej. Jeśli nie przeraża cię wydatek 450 zł na w miarę porządne aero z kompresorem, nawet się nie zastanawiaj. Jestem początkującym modelarzem, już przy pierwszym modelu wpadałem w irytację przy malowaniu pędzlem większych powierzchni, więc szybko zainwestowałem w sprzęt. I nie żałuję, kultura pracy całkiem inna Surfacer nie wżera się w plastik. Natomiast lejąc go z puszki w sprayu, łatwo możesz zalać detale - tu nie masz kontroli strumienia tak jak w aero. I wtedy czeka cię szlifowanie/rycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 19 Października 2012 Share Napisano 19 Października 2012 Jeśli nie przeraża cię wydatek 450 zł na w miarę porządne aero z kompresorem, nawet się nie zastanawiaj. Kolega ma racje,ja puki nie zainwestuje w kompresor i aerograf nie biorę się za żadne model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 19 Października 2012 Share Napisano 19 Października 2012 Kolega ma racje,ja puki nie zainwestuje w kompresor i aerograf nie biorę się za żadne model. Zgadzam się jak najbardziej, że aero daje nową jakość, ale jak nie nauczysz operować się pędzlem, to ładnego modelu i tak nie zrobisz. Do pierwszego modelu kup podkład akrylowy w spreju w sklepie z lakierami samochodowymi (kosztuje 1/3 tego co surfacer). I zacznij właśnie od tego, żeby nauczyć się psikać z puszki i nie zalać linii. Potem malowanie pędzlami. Na wystawach cały czas jest kilka ładnych modeli malowanych pędzlami. A jak się nauczysz malować pędzlem i kupisz aero, to dopiero się okaże, że aero sam nie maluje i dopiero trzeba nabyć dużo doświadczenia, żeby uzyskać dobry efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
The Stig Napisano 19 Października 2012 Share Napisano 19 Października 2012 Zgadzam się jak najbardziej, że aero daje nową jakość, ale jak nie nauczysz operować się pędzlem, to ładnego modelu i tak nie zrobisz. Do pierwszego modelu kup podkład akrylowy w spreju w sklepie z lakierami samochodowymi (kosztuje 1/3 tego co surfacer). I zacznij właśnie od tego, żeby nauczyć się psikać z puszki i nie zalać linii. Potem malowanie pędzlami. To nie mój pierwszy model tylko powrót do modelarstwa po długim czasie a z aero już miałem do czynienia z tym że nie mam swojego jak na razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iroquois Napisano 20 Października 2012 Share Napisano 20 Października 2012 Aerograf+kompresor generalnie mógłbym kupić ale: 1) Jest to kolejny wydatek i to niemały i uważam, że wydawanie pieniędzy w odpowiedzi na każdy problem jaki się pojawi nie jest sensownym rozwiązaniem. Tym bardziej że nie uniknę do końca malowania pędzlem tak jak pisze kolega wyżej. 2) aerograf+kompresor za 450 zł ? Za bardzo się nie orientuję ale wydaje mi się, że za taką cenę to można może kompresor kupić a gdzie jeszcze aerograf. Zależy o jakiej jakości sprzęcie rozmawiamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 20 Października 2012 Share Napisano 20 Października 2012 Kupiłem aerograf już do pierwszego modelu i jestem osobiście zadowolony z tego jak go pomalowałem. Pędzlem na pewno nie wyszło by tak samo. Czy malowania pędzlem unikniesz czy nie wydaje mi się,że warto jest zainwestować,bo i tak prędzej czy później sam dojdziesz do tego wniosku. 2) Spokojnie kupisz sprzęt za 450 zł.Ja mam kompresor za 200zł a piwata na aledrogo kosztuje 50zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 20 Października 2012 Share Napisano 20 Października 2012 Ja swojego czasu dostałem aero, ale maluję wyłacznie pędzlem. Racja że nie da się zrobić dobrego modelu bez pędzla bo jak np. pomalujesz kamo lub twarze na figurkach czy ślady eksploatatacyjne, z pistoletu to raczej będzie trudne wiadomo że i malowanie pędzlem ma swoje ograniczenia np wszelkie kamuflarze pojazdowe jest je o wiele ciężej zrobić.Dlatego uważam że nieważna, technika ale efekt końcowy.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iroquois Napisano 26 Października 2012 Share Napisano 26 Października 2012 Chciałbym zapytać o wzorniki kolorów np w odniesieniu do Vallejo Model Color. Natrafiłem na stare ogłoszenia sklepu MojeHobby.pl dotyczące wzorników farb stworzonych na bazie próbek. Poza tymi oferowanymi w sklepie była jeszcze zapowiedź wzorników kolejnych producentów/lini farb a w tym m.i. wspomniane Vallejo. Z tego co wiem to MojeHobby.pl porzuciło jednak te zamiary i ostatecznie taki wzornik nie powstał. Czy są jakieś inne proste wzorniki ? W sklepach internetowych niczego takiego nie widzę a na podstawie czegoś trzeba te kolory wybierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 26 Października 2012 Share Napisano 26 Października 2012 Napisz do czego potrzebne są Ci te kolory to napewno Ci ktoś pomoże.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.