Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako że muszę nabyć dyszę do aerografu,a mam 2 rozmiary do wyboru, postanowiłem zasięgnąć rady bardziej doświadczonych.

Czy do malowania ciężarówek (ewentualnie osobówek) w 1:24 lepiej kupić dyszę 0.3 mm

http://allegro.pl/dysza-i-iglica-igla-0-3-mm-do-aerograf-u-i3820904353.html

Czy 0.5 mm

http://allegro.pl/dysza-i-iglica-igla-0-5-mm-do-aerograf-u-i3809546154.html

Liczę na szybką i trafną poradę

Pozdrawiam

Ponawiam prośbę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów. Właśnie zacząłem składać pierwszy w życiu model (Elefant od Italieri) i praktycznie od razu natrafiłem na niejasność- producent każe rozgrzanym śrubokrętem stopić części, z tym że instrukcja jest niejasna i nie wiem, co złączyć z czym. Domyślam się tylko, że chodzi o zapobiegnięcie wysuwania się kół z osi (oczywiście, jeśli będzie trzeba, dorzucę zdjęcia).

Szukałem pomocy w necie, ale nie znalazłem, dlatego pytam tutaj. Czy jest to jakaś konkretna technika (zapewne omawiana na tym forum) czy tylko wymysł producenta? I jak to właściwie zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jako że muszę nabyć dyszę do aerografu,a mam 2 rozmiary do wyboru, postanowiłem zasięgnąć rady bardziej doświadczonych.

Czy do malowania ciężarówek (ewentualnie osobówek) w 1:24 lepiej kupić dyszę 0.3 mm

http://allegro.pl/dysza-i-iglica-igla-0-3-mm-do-aerograf-u-i3820904353.html

Czy 0.5 mm

http://allegro.pl/dysza-i-iglica-igla-0-5-mm-do-aerograf-u-i3809546154.html

Liczę na szybką i trafną poradę

Pozdrawiam

Ponawiam prośbę o pomoc!

Skoro nie ma chętnych, to ja mogę powiedzieć tylko tyle, że mam dyszę 0,3 i co prawdza czasem przydałaby się większa, ale do większości prac jest to idealna średnica. A przy większej miałbym problemy do małych elementów. Zresztą mój kompresor AS-186 (jak i poprzedni MAR-3000) przy dyszy 0,3 na pełnym gazie (czyli całkowitym odkręceniu przepływu) nie wyrabia się, więc większa dysza nic by nie dała, bo cisnnienie by siadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://imageshack.us/a/img543/226/28ol.jpg- instrukcja

http://imageshack.us/a/img34/9204/rm0f.jpg-trochę elementów dla zobrazowania (słaba jakość-zdjęcia zrobione teraz telefonem). Część układu jezdnego, potem jeden z elementów mocowania z wanną (nie wiem jeszcze jak to wygląda z pierwszym i ostatnim kołem).

Chodzi oczywiście o element 10, świetnie przetłumaczony translatorem z włoskiego na angielski jako "pralka". Obrazki ze śrubokrętem są tak enigmatyczne, że nawet nie silę się na interpretację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na te zdjęcia i myślę, że powinieneś założyć warsztat. Więcej osób by się zaciekawiło a pewnie nie jedna osoba go sklejała. Co do tego to nie mam pojęcia, wydaje mi się, że można po prostu wkleić, ale lepiej poczekać na kogoś kto wie co zrobić, może go sklejał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://imageshack.us/a/img543/226/28ol.jpg- instrukcja

http://imageshack.us/a/img34/9204/rm0f.jpg-trochę elementów dla zobrazowania (słaba jakość-zdjęcia zrobione teraz telefonem). Część układu jezdnego, potem jeden z elementów mocowania z wanną (nie wiem jeszcze jak to wygląda z pierwszym i ostatnim kołem).

Chodzi oczywiście o element 10, świetnie przetłumaczony translatorem z włoskiego na angielski jako "pralka". Obrazki ze śrubokrętem są tak enigmatyczne, że nawet nie silę się na interpretację.

Jakieś czołgi to zupełnie nie moja działka, ale instrukcja jest tu chyba jasna i przejrzysta.

Zakładasz elementy koła (7, 8 i 10) na piastę (np. 4). Rozgrzewasz śrubokręt lub coś podobnego (śrubokręt będzie potem do wyrzucenia). Gorącym śrubokrętem rozpłaszczasz końcówkę piasty, tak by utworzyła się główka na kształt nitu, która uniemożliwi zsunięcie się koła z piasty.

W teorii proste. W praktyce dość trudne. Jeśli śrubokręt będzie za gorący, to za mocno spłaszczysz piastę i koło nie bedzie się obracać. Śrubokręt lubi przyklejać się do plastiku i wówczas możesz zerwać całą piastę. Ja to robię obok kranu z zimna wodą. Puszczam zimną wodę, rozgrzewam śrubokręt, spłaszczam piastę i nie odrywając śrubokrętu wkładam pod zimna wodę. Plastik stwarnieje i wówczas odrywam śrubokręt. Potrenuj na kawałkach plastiku np. z ramki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, brzmi to bardzo sensownie i pewnie o to producentowi chodziło, nawet przez chwilę myślałem o czymś podobnym. Teraz muszę tylko "wyczaić", jak mocno spłaszczyć, by koło nie latało na boki, a jednocześnie kręciło się. A potem powtórzyć to 21 razy i niczego po drodze nie skopać

Dzięki za pomoc i kilka rad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście po pierwszej próbie metody z lakierem do włosów okazało się, że jak zwykle zje...poległem. Nawilżam wierzchnią warstwę, biorę wykałaczkę i... farba zdziera się aż do plastiku. Dlaczego tak się dzieje? Co mogę na to poradzić?

 

Zdzieraj pędzlem. A farba schodzi, bo słabo trzyma się powierzchni. Dałeś podkład pod farbę?

Przy metodzie z lakierem do włosów, koniecznym jest położenie cienkiej warstwy lakieru do włosów, na to również cienkich ( kładzionych kilkoma warstwami) warstw farby. Po 15-20 minutach od położenia farby można ją zrywać. Kiedy położysz zbyt dużą warstwę farby to zacznie odchodzić ona płatami w sposób niekontrolowany i nadto zacznie się marszczyć ( zrobi się taka pajęczynka na niej).

Przepraszam że dopiero teraz odpowiedź daję, ale jakoś odpuściłem sobie temat na chwilę. Jeśli dobrze pamiętam to warstwy są takie: podkład, zielony, lakier błyszczący, lakier do włosów, biały. Chciałem żeby odpadał tylko biały, a efekt jaki jest to napisałem. Spróbuję pędzelkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz muszę tylko "wyczaić", jak mocno spłaszczyć, by koło nie latało na boki, a jednocześnie kręciło się. A potem powtórzyć to 21 razy i niczego po drodze nie skopać

Wg mnie to sztuka dla sztuki. Sklej to na stałe, przecież po stole nie będziesz tym jeździł. Zanim skleisz podwozie w powtarzalny sposób stracisz kupę nerwów, a model i tak będzie tylko stał na półce, lub do podstawki przyklejony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej trzpień zaworu spustu jest brudny albo zbyt suchy. Wyjmij spust, trzpień i naoliw go. Jezeli iglica nie rusza się to mogłeś nie dokręcić pokrętła regulacji iglicy albo sama iglica jest brudna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie posiadam aero H&S ultra z dyszą i iglicą 0,2 i zastanawiam się nad zakupem dyszy 0,15 czy będzie zauważalny efekt ? chodzi o wielkość plamki czy lepiej sobie odpuścić? no i czy do tej dyszy 0,15 musiałbym jeszcze dokupić iglicę 0,15 czy ta co mam 0,2 będzie też się sprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy będzie zauważalny efekt ?

 

Rzecz względna. Różnica będzie niewielka, ale w zależności od potrzeb ktoś może stwierdzić, że zasadnicza i mieć rację. Za to na pewno bardzo znacząco wzrosną problemy z odpowiednim przygotowaniem farby, ciśnienia itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Również miałem na początku problemy, bo nie wiedziałem co i jak. Żeby dodać zdjęcie musisz kliknąć UPLOAD, na górze strony. Wybierasz zdjęcia i ci automatycznie zapisuje zdjęcie "BROWSE & UPLOAD. Potem ustawiasz rozmiar i cel, czyli forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.