active Napisano 15 Stycznia 2013 Share Napisano 15 Stycznia 2013 niee, malowałem czerwoną farbą i przy gwincie na kompresorze nie było dokręcone do końca i trochę przepuszczało ,porobiły się delikatne czerwone smugi na kompresorze przy gwincie ,kompresor taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamo159 Napisano 16 Stycznia 2013 Share Napisano 16 Stycznia 2013 Witam. To mój pierwszy post na forum, więc witam serdecznie. Jestem dosyć początkującym modelarzem, więc proszę o odpowiedź na moje pytania. 1. Jaki preparat kupić do końcowego lakierowania modelu (w moim przypadku samoloty) ? 2. Cierpię na problem białego nalotu na owiewkach, kleje je revellem contacta z igłą. Klej tak ma, czy po prostu tak nie umiejętnie kleje? Warto kupić specyfik Humbrol clearfix? 3. Warstwa farby, lakier, kalkomania, lakier? Taka kolejność wykańczania powierzchni modelu? 4. Jakiej wielkości pędzel do malowania dużych powierzchni, kamuflażu na modelu skali 1:48? Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kub Napisano 16 Stycznia 2013 Share Napisano 16 Stycznia 2013 2 Klej o którym piszesz to klej działający na zasadzie natapiania klejonych elementów więc kiedy rozpuszczalnik odparowuje trafia na owiewkę i ją "psuje" Ja kleiłem na Pudziana którego nakładałem minimalne ilości (bo też potrafi zostawić ślady, ale jak się mało użyje to jest bezpieczny). Przy okazji po dociśnięciu kabiny odwracam model aby opary poszły wgłąb modelu a nie na szkiełko. Co do clearfix używałem, ale jakoś nie podchodził mi. Nie wiem dlaczego. 3 Farba, lakier błyszczący (może być tylko pod kalki), kalki, lakier po całości ale czy trzeba jeszcze raz błyszczącym czy można matem albo satyną niech lepiej obeznani dopowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 16 Stycznia 2013 Share Napisano 16 Stycznia 2013 Witam. To mój pierwszy post na forum, więc witam serdecznie. Jestem dosyć początkującym modelarzem, więc proszę o odpowiedź na moje pytania. 1. Jaki preparat kupić do końcowego lakierowania modelu (w moim przypadku samoloty) ? 2. Cierpię na problem białego nalotu na owiewkach, kleje je revellem contacta z igłą. Klej tak ma, czy po prostu tak nie umiejętnie kleje? Warto kupić specyfik Humbrol clearfix? 3. Warstwa farby, lakier, kalkomania, lakier? Taka kolejność wykańczania powierzchni modelu? 4. Jakiej wielkości pędzel do malowania dużych powierzchni, kamuflażu na modelu skali 1:48? Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam. 1. zależy jaka finalnie powierzchnie chcesz uzyskac : gloss,mat,semi gloss 2.uzywam klirfiksu humbrola z powodzeniem 3.farba ,gloss ,kalki,gloss,łosz /tak znienawidzony przez co poniektórych / i od pkt.1 4.nie wiem nie maluje pedzlem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 16 Stycznia 2013 Share Napisano 16 Stycznia 2013 1. Na początek proponuje lakiery Pactry - akrylowe, tanie i łatwo rozcieńczane (wódką lub wodą z opóźniaczem). Koszt jednego słoiczka to ok.4 zł 2. Polecam kleje CA czyli popularna Kropelka i inne Cyjanopany. Nakładaj malutkie kropelki np. igłą i przy odrobinie wprawy nie upaskudzisz owiewki. Co do punktu czwartego - pędzel musi być płaski, szeroki, średniej wielkości. Najlepiej przejdź się do sklepu plastycznego i wybierz kilka rozmiarów, popróbuj który daje najlepsze efekty. Farbę nakładaj cieniutkimi warstwami, dobrze odczekaj aż wyschnie. Ostrzegam, że w takiej skali malowanie pędzlem to wyzwanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 16 Stycznia 2013 Share Napisano 16 Stycznia 2013 [...]2. Polecam kleje CA czyli popularna Kropelka i inne Cyjanopany. Nakładaj malutkie kropelki np. igłą i przy odrobinie wprawy nie upaskudzisz owiewki.[...] Odradzam używanie klejów CA do klejenia przeźroczystych elementów. Takie kleje także potrafią swymi oparami zapaskudzić "szkiełka". Kleje CA niestety mają jeszcze jedną nieprzyjazną cechę - dają bardzo mało czasu na wzajemne dopasowanie elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 16 Stycznia 2013 Share Napisano 16 Stycznia 2013 Odradzam używanie klejów CA do klejenia przeźroczystych elementów.Takie kleje także potrafią swymi oparami zapaskudzić "szkiełka". Kleje CA niestety mają jeszcze jedną nieprzyjazną cechę - dają bardzo mało czasu na wzajemne dopasowanie elementów. Zgodzę się, tylko jeśli mówimy o klejeniu elementu przeźroczystego z przeźroczystym. Doklejanie owiewki do kadłuba za pomocą CA wyczynem nie jest i trzeba się postarać żeby coś ubrudzić czy zaparować. Ich szybkość działania dla jednego może być wadą, dla innych zaletą. Wydaję mi się, że działając znaną zasadą "trzy razy przymierz i dopiero klej" unikniemy problemów z dopasowaniem. Trzymam stronę CA, ponieważ Clearfix uważam za mało trwały - korzystałem z niego tylko raz i być może to tylko moje osobiste odczucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 16 Stycznia 2013 Share Napisano 16 Stycznia 2013 Trzymam stronę CA, ponieważ Clearfix uważam za mało trwały Marcin a po przyklejeniu oszklenia siłujesz sie z nim ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.Durant Napisano 16 Stycznia 2013 Share Napisano 16 Stycznia 2013 [...]2. Polecam kleje CA czyli popularna Kropelka i inne Cyjanopany. Nakładaj malutkie kropelki np. igłą i przy odrobinie wprawy nie upaskudzisz owiewki.[...] Odradzam używanie klejów CA do klejenia przeźroczystych elementów. Takie kleje także potrafią swymi oparami zapaskudzić "szkiełka". Kleje CA niestety mają jeszcze jedną nieprzyjazną cechę - dają bardzo mało czasu na wzajemne dopasowanie elementów. Są różne gęstości kleju CA. Co za tym idzie mają różne parametry, czas wiązania itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 16 Stycznia 2013 Share Napisano 16 Stycznia 2013 Trzymam stronę CA, ponieważ Clearfix uważam za mało trwały Marcin a po przyklejeniu oszklenia siłujesz sie z nim ? Robert proszę przestań, model mi właśnie zaliczył bliskie spotkanie trzeciego stopnia a jeszcze owiewki przyklejonej nie miał, także bez takich telepatycznych eksperymentów na trwałość proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 16 Stycznia 2013 Share Napisano 16 Stycznia 2013 robert, czy planujesz dowieść, ze clearfix jest dobrym spoiwem? jesli nie bedziesz cudował z modelem to tak ,nawet przy wycieraniu łosza /twu wiem ze to h..wa technika/ srajtasma ,patyczkami i pedzlem sie nie oderwała to nie jest złe to spoiwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 ..mogę cudowac z modelem.. no dobra ,to jak trzeba cudowac z modelem że by urwac owiewke klejona klirfiksem. ps.Nie napisaLem tego wczesniej ale ja uzywam tego specyfiku np.gdy przyklejam owiewke do pomalowanego juz modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 Ca może zaparować szybkę.Kiedyś w Dafie pięknie wkleiłem szybę a tu CA zaparował. Z clearfixem znów jest ten problem że szyba może po jakim czasie wypaść czy coś. Słyszałem o klejeniu owiewek wikolem. to dobre rozwiązanie? Jest jeszcze ten drogi klej do elementów przeźroczystych Gunze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 a może mi ktoś wyjaśnić na czym polega problem we wklejaniu oszklenia cienkim klejem? Ja nie mam odwagi nim wklejac boje sie że sie rozleje na oszklenie i zmatuje ,jest tak za..scie szybki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 Panie , Panowie, którzy mieli doświadczenia z własnoręcznie tłoczonymi osłonami kabin bądź innymi przezroczystymi elementami. Jakiego materiału używaliście osiągając zadowalający efekt? Ja próbowałem tłoczenia z okładkami do bindowania (0,15 / 0,2 mm) ale produkt finalny był jakiś taki strasznie cienki i wiotki . Ponadto jak patrzę na owiewki będące w sprzedaży to widzę, że tam używane jest znacznie grubsze tworzywo, ok. 1mm. Z góry dziękuję za wszelkie linki do "surowców". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 a może mi ktoś wyjaśnić na czym polega problem we wklejaniu oszklenia cienkim klejem? Ja nie mam odwagi nim wklejac boje sie że sie rozleje na oszklenie i zmatuje ,jest tak za..scie szybki Pędzelek jest tak cienki, że przy odrobinie wprawy można nim dozować naprawdę mikroskopijne ilości kleju bez ryzyka rozlania się go poza klejone powierzchnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 Jakiego materiału używaliście osiągając zadowalający efekt? Ja próbowałem tłoczenia z okładkami do bindowania (0,15 / 0,2 mm) ale produkt finalny był jakiś taki strasznie cienki i wiotki . Nie jestem tu jakimś specem, ale gdy kilka razy dorabiałem, używałem folii z opakowań CE zabawek. Nadaje się dobrze do głębokiego tłoczenia. Problemem może być tylko to, że ciężko znaleźć nieporysowany kawałek. Ponadto jak patrzę na owiewki będące w sprzedaży to widzę, że tam używane jest znacznie grubsze tworzywo, ok. 1mm. Z góry dziękuję za wszelkie linki do "surowców". I to jest ich wada. 1 mm w skali nawet 1:48 - to 48 mm w rzeczywistym samolocie. Widziałeś gdziieś taka owiewkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 I to jest ich wada. 1 mm w skali nawet 1:48 - to 48 mm w rzeczywistym samolocie. Widziałeś gdziieś taka owiewkę? Otóż nie, wychodząc z 1 mm, przy tłoczeniu, surowiec rozciągając się zmniejsza swą grubość. Dlatego tłocząc, próbując tłoczyć, z okładek do bindowania często zdarzało mi się je przerwać, rozerwać. Może to i brak wprawy, doświadczenia ale wolę się upewnić bądź pójść inną, sprawdzoną drogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 I to jest ich wada. 1 mm w skali nawet 1:48 - to 48 mm w rzeczywistym samolocie. a to element tłoczony w płytce 1mm ma ścianki grubości 1mm? ciekawostka.. Kolega Voit pisał, cytuję: "Ponadto jak patrzę na owiewki będące w sprzedaży..." czyli według mnie myślał o gotowej owiewce, a nie o tworzywie z którego została zrobiona, tym bardziej, że owiewki w wiekszości zestawów nie są tłoczone, a wtryskowo odlewane. A poza tym przewężenia przy tłoczeniu są głównie na zagięciach. Wątpię, czy tłocząc np. z płytki 1 mm, uda się osiągnąć na płaszczyźnie mniej niż 0,9 mm grubości. Kiedyś sporo tłoczyłem kabin do modeli latających z plexi 1 mm. Grubość po tłoczeniu była prawie bez zmian, jesli materiał nie został przegrzany. (A tłoczyło się nie na podciśnienie, tylko na podwójne przeciwkopyto, więc rozciąganie było większe.) Ale nawet zakładając, że pocienimy o 30% czyli uzyskamy 0,7 mm to mnożąc przez 48 mamy 33 mm. Czy to będzie prawidłowa grubość owiewki? I o to mi przede wszystkim chodziło, że kolega nie powinien się wzorować na owiewkach o grubości 1 mm, bo wcale nie mają prawidłowej grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 Dlatego tłocząc, próbując tłoczyć, z okładek do bindowania często zdarzało mi się je przerwać, rozerwać. Może to i brak wprawy, doświadczenia ale wolę się upewnić bądź pójść inną, sprawdzoną drogą. I dlatego Ci pisałem, że to nie jest surowiec do tłoczenia. Z okładek też mi się źle tłoczyło. Znajdź sobie opakowanie tłoczone, np. po zabawkach, po narzędziach, czy nawet po bateriach. A teraz tak patrzę, mam przed sobą butelkę z wodą mineralną, żeby nie to niebieskawe zabarwienie to powinna się fajnie tłoczyć (ale tego nie sprawdzałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 Kolega Voit pisał, cytuję: "Ponadto jak patrzę na owiewki będące w sprzedaży..." czyli według mnie myślał o gotowej owiewce, a nie o tworzywie z którego została zrobiona, tym bardziej, że owiewki w wiekszości zestawów nie są tłoczone, a wtryskowo odlewane.(...) Ale nawet zakładając, że pocienimy o 30% czyli uzyskamy 0,7 mm to mnożąc przez 48 mamy 33 mm. Czy to będzie prawidłowa grubość owiewki? I o to mi przede wszystkim chodziło, że kolega nie powinien się wzorować na owiewkach o grubości 1 mm, bo wcale nie mają prawidłowej grubości. Cały czas miałem na myśli owiewki tłoczone, a dokładniej wyciskane na gorąco, o np. takie: I dlatego Ci pisałem, że to nie jest surowiec do tłoczenia. Z okładek też mi się źle tłoczyło. Znajdź sobie opakowanie tłoczone, np. po zabawkach, po narzędziach, czy nawet po bateriach. (...) Dziękuję, twój głos upewnia mnie więc, że z tych bindowanek to chyba jednak nici wyjdą. Trzeba więc szukać dalej surowca... Patrząc na zdjęcie powyżej, widać jednakże takie grubsze arkusze plexi (?) ktoś skądś bierze... Ciekawe skąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 [...] Patrząc na zdjęcie powyżej, widać jednakże takie grubsze arkusze plexi (?) ktoś skądś bierze... Ciekawe skąd? np: http://allegro.pl/folia-pcv-pcw-pvc-jak-pleksa-polysk-polysk-0-6mm-i2932546687.html Nie wiem czy akurat ten materiał jest w sam raz ale jest tego trochę na Allegro. Myślę, ze coś powinno się dać dopasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 17 Stycznia 2013 Share Napisano 17 Stycznia 2013 np: http://allegro.pl/folia-pcv-pcw-pvc-jak-pleksa-polysk-polysk-0-6mm-i2932546687.html Nie wiem czy akurat ten materiał jest w sam raz ale jest tego trochę na Allegro. Myślę, ze coś powinno się dać dopasować. Chyba trafiłeś w sedno, wytłoczka którą mam jest z płytki o grubości 0,55 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 18 Stycznia 2013 Share Napisano 18 Stycznia 2013 Jakiej jakości są te farbki dodawane przez Revvela do zestawów?Można nimi bezproblemowo malować aerografem, czy lepiej kupić inne farby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 18 Stycznia 2013 Share Napisano 18 Stycznia 2013 Jakiej jakości są te farbki dodawane przez Revvela do zestawów?Można nimi bezproblemowo malować aerografem, czy lepiej kupić inne farby? Do niektórych zestawów dodawane są w puszkach klasyczne żywiczne - raczej nie różnią się od sklepowych. W niektórych jednak są małe pojemniki plastikowe. To farby akrylowe. Ja je lubię, ale raczej stosuję do malowania pędzlem. Porównywalne z Pactrami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.