Jump to content

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


Recommended Posts

  • Replies 6.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Podział na "akryle" i "lakiery" jest błędny. Praktycznie wszystkie farby modelarskie to akryle (nie licząc tzw. "olejnych" czyli ftalowych). Mogą różnić się rodzajem żywicy akrylowej, rozpuszczalnika

IBG

To zdaje się stare formy od Dragona, więc powinien być OK.

Posted Images

Temat taniego i dobrego podkładu przewija się przez forum regularnie, ale chyba jeszcze nikt nie wspomniał o podkładach Vallejo. Czy ktokolwiek już miał okazję ich wypróbować? Wpadł mi w oko ich podkład w sprayu, cenowo wypada bardzo dobrze.

Link to post
Share on other sites
Temat taniego i dobrego podkładu przewija się przez forum regularnie, ale chyba jeszcze nikt nie wspomniał o podkładach Vallejo. Czy ktokolwiek już miał okazję ich wypróbować? Wpadł mi w oko ich podkład w sprayu, cenowo wypada bardzo dobrze.

Vallejo to podkład winylowy i praktycznie nie nadaje się do obróbki. Jeśli szukasz pod tym kątem, to "vajeho" sobie odpuść.

Link to post
Share on other sites

Hejka,

 

czym wycinacie elementy fototrawione z ramek (np. Eduarda)?

Pytam, bo zauważyłem, że jeżeli robię to tym samym nożykiem, którym obrabiam model, to prawie natychmiast muszę zmienić ostrze, bo to użyte wyraźnie leci z ostrością... Czy to normalne, czy może mam jakieś słabej jakości ostrza?

Mam oprawkę od OLFY ale same ostrza dostałem od kogoś, u którego wiem, że przeleżały na strychu ze 20 lat :-). Może dlatego są bardzo "słabe"? Z tym że do samego plastiku sprawują się OK...

Link to post
Share on other sites

Oni chyba mają podkłady PU. Mam lakiery PU i muszę przyznać, że jakoś szału nie robią. Schną długo, papieru ściernego mogłem użyć dopiero po tygodniu, bo po 4 dniach ciągle lakier się rolował. Polecam AK Primer and Microfiller, mam 2 butelki (28,5pln za każdą w MH) czarny i szary. Na razie używam szarego i jest zdecydowanie lepszy niż jakieś wodorozcieńczalne. Wydaje się bardzo podobny do rozcieńczonego MrSurfacera. Mocno się trzyma, szybko schnie - dzisiaj o 4 rano malowałem wloty F-15, 2 godziny temu już mogłem na luzie je szlifować.

Link to post
Share on other sites

Panowie pierwszy raz będę sklejał latadło już z użyciem aerografu.Mam już trzy modele zrobione, jeszcze pędzlem.To wszystko było robione bez preshadingu, pędzlem.Teraz zakupiłem stukasa z Italeri(dokładnie tego https://www.mojehobby.pl/products/Ju-87-B-2-R-2-Picchiatello.html ) i chce mu zrobić malowanie afrykańskie.

Moje pytanie, jak maskować to malowaie by nie zatracić preshadingu? maluje preshading, na to baza RLM 79, i kolejne maskuje pod RLM 70/71 tyle że te farby już mi całkowicie przykryją shading.Zrobić tak że jak pomaluje 79, zrobie maski to na polach gdzie ma być 70/71 poprawić jeszcze raz preshading czy jak? sorry, że pytam ale o ile zrobienie na jednym kolorzez pre mi nie sprawia problemu o tyle tutuaj nie wiem jak to ugryźć

Link to post
Share on other sites

Preshading to przebijający przez farbę kolor, najczęściej jakiś ciemny, nakładany na liniach podziału modelu.

Jeśli go położysz i zamalujesz farbami to po prostu go nie będzie. Musisz kłaść transparentne warstwy farby tak, żeby na liniach podziału zostawał ciemny cień (ciemniejszy lub jaśniejszy, kwestia gustu).

Skoro malujesz kamuflaż łaciaty, to kładź kolory tylko tam gdzie mają być, wtedy nie zamalujesz preshadingu w miejscach gdzie mają być pozostałe kolory.

Konieczna jest precyzja.

Link to post
Share on other sites
Preshading to przebijający przez farbę kolor, najczęściej jakiś ciemny, nakładany na liniach podziału modelu.

Jeśli go położysz i zamalujesz farbami to po prostu go nie będzie. Musisz kłaść transparentne warstwy farby tak, żeby na liniach podziału zostawał ciemny cień (ciemniejszy lub jaśniejszy, kwestia gustu).

Skoro malujesz kamuflaż łaciaty, to kładź kolory tylko tam gdzie mają być, wtedy nie zamalujesz preshadingu w miejscach gdzie mają być pozostałe kolory.

Konieczna jest precyzja.

 

Dzięki Solo.Będe musiał tak czy siak użyć maski bo nie mam jeszcze aż takiej wprawy by malować camo z ręki, z reszta ten co chce malowac ma same ostre przejścia więc tak czy siak muszę użyć tasmy.I zrobię tak jak mówisz, nie bede malował najpierw bazy na cały model tylko każdy kolor/camo oddzielnie

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Hejka,

 

Czy malując silniki/dysze pierwszych samolotów odrzutowych (czyli jeszcze z lat czterdziestych ubiegłego stulecia) można zastosować technikę malowanie pokazywaną tu w wielu warsztatach dotyczących nowoczesnego lotnictwa?

Te dawne silniki miały przecież „trochę” inną konstrukcję, używały innego paliwa itp...

Link to post
Share on other sites

Me-262 latała z Jumo 004, He-280 latała z różnymi silnikami, Salamander z BMW 003.

 

Zdjęcia wszystkich są w Sieci i w kolorze. Przykładowo Me-262 miała dyszę srebrną + okopcenie, natomiast element regulacyjny był biały.

Link to post
Share on other sites

Czekaj, czekaj - nie chodziło mi o samą kolorystykę silnika tylko zobrazowanie jego zużycia. Czyli np. na nowoczesnej dyszy modelarze czasami robią, sorka za laickie określenie, jakby tęczę, efekt „opalenia” wylotu dyszy... Czy tak samo powinienem potraktować dysze tych starych odrzutowców?

Z tego co czytałem np. o Me 262 tam były ogromne problemy z zapłonem silnika - czasami pluło to po prostu ogniem na płytę lotniska... Czyli bardziej efekt spalenia?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.