Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, HKK napisał:

Zgadza się, ale Humbrol generalnie słabo się poziomował, a po mocnym rozcieńczeniu oczywiście kiepsko krył. Trzeba było czasem 4-5 warstw na ciemnym tworzywie. Dojście do tego zajęło mi nieco czasu - miałem wówczas 15 lat, a w "Skrzydlatej" o tym nie pisali. Niemniej, traktując farbę olejną jako podkład, taki sposób malowania jest czasochłonny. Zresztą  patrząc na dokonania kolegi pytającego:
IMG_20230713_203408.jpg

...odradzałbym mu jakiekolwiek próby malowania a skupiłbym się na ćwiczeniu podstawowych technik.

Ja nigdy Humbroli Emalii nie rozcienczałem gdy malowałem pędzlem :) 

eEGlfzT.jpg?1

Edytowane przez DamianosPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, HKK napisał:

Mi tam pędzlowanie Humbrolami nie wychodziło (smugi), dopóki nie zacząłem malować wieloma warstwami mocno rozcieńczonej farby. No, ale to było b. dawno temu... 

Humbrolami długo pędzlowałem i nawet pierwsze z aerogafu też humbrole. I zawsze należało je dobrze rozcieńczyć. Kładłem 4 - 5 warstw "na krzyż": raz wzdłuż, a raz w poprzek (bo jednak drobne smugi czy "zgrubienia" zostawały). Aż uzyskałem zadowalający mnie wówczas efekt.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam parę pytań co do modelarstwa kartonowego

1. Jakie modele polecacie na początek? Czy Stacja Benzynowa: Jelcz 315 + Naczepa, Żuk A11B, Plac budowy i Straż Pożarna od Answer będą dobrymi wyborami
2. Jakie polecacie kleje?
3. Z czego powinien się składać koszyk poza klejem i modelami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Rynceusz napisał:

Mam parę pytań co do modelarstwa kartonowego

1. Jakie modele polecacie na początek? Czy Stacja Benzynowa: Jelcz 315 + Naczepa, Żuk A11B, Plac budowy i Straż Pożarna od Answer będą dobrymi wyborami
2. Jakie polecacie kleje?
3. Z czego powinien się składać koszyk poza klejem i modelami?

1. Model każdy.

2. Klej Wikol.

2 Dobre ostre nożyczki, nożyk do tapet, metalowa linijka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę się 

W dniu 30.05.2023 o 17:39, giberes napisał:

Rynceusz, ile masz lat? 

Nikt nie chce dla Ciebie źle, ale skaczesz z kwiatka na kwiatek. W ten sposób niczego się nie nauczysz. Jak będziemy wiedzieć, ile masz lat, to możemy sensownie Ci doradzać. A tak to tylko zadajesz "dziwne" pytania początkującego, porywając się czasami z motyką na księżyc. Jyz pytałeś o modele, podklady, teraz papier. Dużo tego na "starego", a co dopiero dla początkującego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, giberes napisał:

Powtórzę się 

Nikt nie chce dla Ciebie źle, ale skaczesz z kwiatka na kwiatek. W ten sposób niczego się nie nauczysz. Jak będziemy wiedzieć, ile masz lat, to możemy sensownie Ci doradzać. A tak to tylko zadajesz "dziwne" pytania początkującego, porywając się czasami z motyką na księżyc. Jyz pytałeś o modele, podklady, teraz papier. Dużo tego na "starego", a co dopiero dla początkującego. 

Nie mogę się zdecydować, po prostu. 

Raz chce sklejać samochód a raz samolot, a czasami coś z papieru. 

Muszę się wam przyznać że używałem zwyczajnej taśmy maskującej do maskowania modelu a wycinałem elementy z ramek za pomocą nożyczek do paznokci

Edytowane przez Rynceusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dośc dlugo siedziałem w modelach kartonowych i muszę przyznać, że modelarstwo kartonowe wymaga więcej pracy aby osiągnąć podobne efekty.
 

W dniu 14.08.2023 o 11:18, Rynceusz napisał:

1. Jakie modele polecacie na początek? Czy Stacja Benzynowa: Jelcz 315 + Naczepa, Żuk A11B, Plac budowy i Straż Pożarna od Answer będą dobrymi wyborami

Modele te wyglądają na całkiem łatwe, będą dobre na początek. Poza tym mogę polecić projekty p. Pawła Mistewicza (wydaje kwartalnik "Kartonowa Kolekcja"), przy czym będą bardziej skomplikowane w porównaniu do tych z Answer, o których wspomniałeś.

 

W dniu 14.08.2023 o 11:18, Rynceusz napisał:

2. Jakie polecacie kleje?

 

W dniu 14.08.2023 o 11:45, robertmodelarz napisał:

2. Klej Wikol.

Wikol nie jest najlepszym wyjściem, a przynajmniej nie jako jedyny klej. Nałożony w zbyt dużych ilościach narobi szkody. Nie nadaje się do podklejania dużych powierzchni bo spowoduje falowanie kartonu. Polecam butapren do dużych powierzchni i ewentualnie wspomniany wikol lub klej introligatorski (CR, Magic) do stosowania punktowo.
 

W dniu 14.08.2023 o 11:18, Rynceusz napisał:

3. Z czego powinien się składać koszyk poza klejem i modelami?

Mata do cięcia, nożyk, nożyczki, coś czym będziesz nakładał klej (np. wykałaczki), coś do retuszu białych krawędzi (ilu modelarzy tyle sposobów: farby plakatowe,tempery,kredki akrylowe itp.), linijka.

Polecam też przejrzeć fora modelarzy kartonowych takie jak www.Konradus.com czy www.papermodels.pl tam znajdziesz dużo więcej informacji o modelarstwie kartonowym od modelarzy kartonowych. :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Roland_Sebastian napisał:

Polecam też przejrzeć fora modelarzy kartonowych takie jak www.Konradus.com czy www.papermodels.pl tam znajdziesz dużo więcej informacji o modelarstwie kartonowym od modelarzy kartonowych. :)

Jestem na Konradusie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem

Jaki model Apacza (AH64D) polecacie z priorytetami:

- modelarz początkujący więc więcej niż przyzwoita składalność.

- w miarę zbliżony do "naszego" przyszłego śmigłowca, ale w miarę, na model naszego Guardiana trzeba jeszcze poczekać.

- skala 1:144, 1:72, 1:48

Priorytet "składalności" najważniejszy, to będzie pierwszy model śmigłowca....

Będę wdzięczny za każdą radę, za wyjątkiem "sam se poszukaj na forum" forumowym celebrytom dziękuję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Co może być powodem, że pomimo wypalania ponad 50 min modelina FIMO jest nadal miękka ?

I po "przełamaniu" nie sprawia wrażenia jakby była pieczona ...

Sprawia wrażenie trochę zestarzałej plasteliny. nie próbowałem jej ugniatać, bo po pierwsze zewnętrze było pomalowane a w środku zostały 'szpeja' po szkielecie nadającym kształt ...

Coś zrobiłem źle, czy modelina stara ?

Co ewentualnie powinienem zrobić, poza zakupem innej modeliny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, barti94 napisał:

Witajcie. Jakim rozcieńczalnikiem oprócz dedykowanego najlepiej rozcieńczać farby od AK Interactive seria 3 Gen? Mam rozcieńczalnik od vallejo, hataki, wódkę, wodę? Co będzie najlepsze jako zamiennik?

Akryle bierze rozcieńczalnik od vallejo, hataki i gorzałka czysta.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ostatnio specyfik  U-RUST Type1. Powiedzcie mi w jaki on sposób działa? Z tego co czytałem na dawać efekt rdzy. Nałożyłem warstwę  i w jednym miejscu zrobiło się lekko niebieskie tak jakby patyna a w innym wyszła minimalna rdza. Czy trzeba go stosować z innym specyfikiem? Czy robię coś źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
11 godzin temu, barti94 napisał:

Dzięki :D Mam pytanie o farby Hataka. Wiem, że plus minus należy rozcieńczać 1:1 z thinnerem dedykowanym ale ile schnie jedna warstwa aby móc malować kolejną?

Farby z serii C i A schną bardzo szybko w temperaturze pokojowej. Koleją warstwę można nanosić już po godzinie lub nawet wcześniej. Jeżeli będziesz maskował powierzchnię taśmą malarską lub blue tack to najlepiej odczekać pełne 24 godziny.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Witam,

 

Zauważyłem że niektórzy modelarze nacinają kalkomanie, tak aby zapadła się ona np. w linie podziału samolotu, dzięki czemu efekt końcowy jest bardziej realistyczny. Chciałem zapytać kiedy takie nacinanie najlepiej zrobić. Czy tuż po nałożeniu, kiedy klej już lepiej zwiąże, czy raczej po całkowitym wyschnięciu kalkomanii, czyli np. następnego dnia?

 

Z góry dzięki za pomoc,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim stosuj płyny do kalek. Niektóre sztywniejsze kalki wymagają kilkukrotnego użycia płynu. Daj mu czas zadziałać. Potem delikatnie dociśnij np. rolując patyczkiem do uszu od środka na zewnątrz kalki. Powinno zadziałać. Bardziej oporne można dociskać w liniach wykałaczką. Nacinanie według mnie to ostateczność. Ewentualnie można naciąć w miejscach gdzie kalka jest na połączeniu elementów stałych z ruchomymi gdzie faktycznie mogła występować przerwa np. statecznik/ster. Kiedy nacinać? Kiedy jest jeszcze elastyczna. Całkiem wysuszona, sztywna może się pokruszyć i porwać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.