Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może pytanie już było, ale nigdzie nie mogę znaleźć na to odpowiedzi. Więc, mam problem z olejnymi farbami revell-a przy malowaniu aerografem. Po wymieszaniu, wlaniu do zbiorniczka areo. i rozcieńczeniu farby tym rozcieńczalnikiem : http://www.mojehobby.pl/wamod-od05-rozcienczalnik-75ml--p-6-116053.html zaczynam malowanie. I czasem już po pierwszej warstwie zaczyna pojawiać się dziwna faktura, taki meszek ? Nie wiem czego to jest wina, ale psuje to cały efekt malowania, czy mógł by ktoś pomóc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją włoską flagę na Semovente zrobiłem ze zwykłego papieru do drukarki, na nim namalowałem wzór, z tego co pamiętam to chyba humbrolem, potem wymiąłem rozprostowałem i przykurzyłem pastelą - myślę że wygląda całkiem nieźle, zawsze możesz spróbować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaką. Z leżącą nie ma problemu, z wiszącą na wietrze też można sobie poradzić. Na przykład moje wypociny na Sheridanie Wydrukowana po dwóch stronach i wygięta tak aby nie była widoczna grubośc.

SV503694.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem o polozonej fladze, wykonanej z papieru nasaczonego wikolem z woda ale chyba wydrukowany kolor zbytnio by ucierpial... Najlepiej odwzorowywalaby flage chusteczka z wikolem i woda tyle tylko ze potem nie narysuje sie precyzyjnie wzoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może pytanie już było, ale nigdzie nie mogę znaleźć na to odpowiedzi. Więc, mam problem z olejnymi farbami revell-a przy malowaniu aerografem. Po wymieszaniu, wlaniu do zbiorniczka areo. i rozcieńczeniu farby tym rozcieńczalnikiem : http://www.mojehobby.pl/wamod-od05-rozcienczalnik-75ml--p-6-116053.html zaczynam malowanie. I czasem już po pierwszej warstwie zaczyna pojawiać się dziwna faktura, taki meszek ? Nie wiem czego to jest wina, ale psuje to cały efekt malowania, czy mógł by ktoś pomóc ?

 

Ekspertem nie jestem, ale może to być złe rozcieńczenie (za mało roz.) ewentualnie źle dobrane ciśnienie. Nic innego na razie nie przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Potzrbuje waszej pomocy. Chce spisać liste samolotów na jakich latali Polscy piloci w Anglii. Zatrzymało mnie przy Hurricane'ach i spitach. Czy musze spisywać wszystkie wersje czy podwersje np Spitefire VB, Spitfire F IXC czy LF IXE, to samo w Hurricane'ach. Te wszystkie wersje samolotów były takie same pod wzgledem budowy samolotu i różniły je tylko silniki, czy miały wpływ na samolot?? Czy był jeden krótszy czy dłuższy.

 

Bardzo prosze Was o pomoc!!!!

 

Pozd:Arek17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie po co wyważać otwartych drzwi zobacz linki na pw ;)

 

Co wersji samolotów to na spitfirach się szczegółowo nie znam ale na Hurricane'ach troszeczkę już tak.

 

Powinieneś spisywać wersje i podwersje bo są:

-Hurricane MK I wczesny z płóciennych skrzydłem i MK I z późnym metalowym - różnica znaczna i widoczna,

-MK II ma większy silnik niż MKI

-Poszczególne typy MK II różnią się uzbrojeniem, jest to cecha bardzo widoczna bo MK IIa miał skrzydło jak MK I z ośmioma km, MK IIb miał ich 12 a za to MK IIc miał 4 działka 20 mm a MKIId dwa 40 mm pod skrzydłami. jeszcze IIb i IIc mogły zabierać bomby/zapasowe zbiorniki paliwa

-MK IV miał skrzydło uniwersalne pod różne typy broni.

 

Dobrze mieć fotkę danego egzemplarza żeby sprawdzić czy miał filtr przeciwpyłowy albo jaki rodzaj śmigła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Potzrbuje waszej pomocy. Chce spisać liste samolotów na jakich latali Polscy piloci w Anglii. Zatrzymało mnie przy Hurricane'ach i spitach. Czy musze spisywać wszystkie wersje czy podwersje np Spitefire VB, Spitfire F IXC czy LF IXE, to samo w Hurricane'ach. Te wszystkie wersje samolotów były takie same pod wzgledem budowy samolotu i różniły je tylko silniki, czy miały wpływ na samolot?? Czy był jeden krótszy czy dłuższy.

 

Różnice w Spitfire'ach były i to widoczne. Nie tylko jeśli chodzi o silnik. Różniły się modelem skrzydła, uzbrojeniem, śmigłami, kołpakami,wyposażeniem kokpitu, radiostacjami, wlotami powietrza do silnika, chłodnicami itd... Każdy Spitfire pomimo podobieństwa jest już inną maszyną. Polacy w brytyjskich i polskich Dyonach (bez uwzględnienia jednostek Ferry) mieli okazję latać na:

MkI

Mk.IIa

Mk.IIb

Mk.Vb

LF Mk.Vb

Mk.Vc

F Mk.IXc

F Mk. IXe

H.F. Mk.IX

LF Mk.IXe

LF Mk.XVIe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek spróbuj zdobyć książkę Witolda Szewczyka "Samoloty na których walczyli Polacy" z serii Biblioteczka Skrzydlatej Polski. Jest to stara publikacja, ale masz w niej opisane wszystkie samoloty (i ich wersje) których używały PSP i LWP (łącznie z tymi na których latali Polacy w nie polskich dywizjonach, lub się szkolili) w okresie 1939-45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i oczywiście Andrzej Morgała - Polskie Samoloty Wojskowe 1939-1945

 

Hehe sądzę że ciężej to dostać niż Szewczyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co ci Decalfix i fluid maskujący, na modelarstwie nie ma co oszczędzać ,bo i tak będziesz musiał to prędzej czy później kupić.

To zależy co chcesz robić , każda z tych rzeczy ma swoje zadanie i nie da się ich zastąpić czymś innym - uniwersalnym.

 

 

czy farby 3 podstawowe kolory

Chcesz kupić 3 farby i je ze sobą mieszać ,żeby otrzymać wszystkie kolory?

To się na pewno nie uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie czołg będę kleić

Jeśli napiszesz jaką dokładnie maszynę i jakie malowanie wybrałaś to prędzej ktoś Ci pomoże w doborze właściwej farbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.