kornik_69 Napisano 17 Sierpnia 2010 Share Napisano 17 Sierpnia 2010 Ja tez mam pytanie. W wątku o nakładaniu kalek czytałem, że mr. softer (ten zielony) nie jest do niczego potrzebny. Czy to oznacza, że wyrzuciłem kasę w błoto? Jest potrzebny, bo kalka kalce nie jest równa. Są kalkomanie, które nakładają się praktycznie same, bo mają dobry klej, odpowiednio cienką, ale wytrzymałą błonkę i solidny nadruk. Niestety takie kalkomanie to tylko jakaś niecała połowa wszystkich oferowanych w zestawach czy też osobno. Często jest tak, że kalkomania kładzie się dobrze, ale jest gruba i wymaga nie tylko płynów, ale również mechanicznego wgniatania w powierzchnię, innym razem kalkomania ma bardzo mocny klej i wymaga większej ilości wody pod, i Softera na powierzchnię. Będąc szczerym Mr.Softer nie zawsze działa (gdy kalka jest oporowo gruba) i nie zawsze jest potrzebny, bo gdy kalkomania ma dość delikatną strukturę błonki, może zostać rozpuszczona przez Softer. Takie kalkomanie się zdarzają i dlatego często lepiej wydać parę zł więcej i kupić porządny zestaw kalek niż męczyć się z zestawowymi (choć nierzadko ładnymi). W pracy z kalkomaniami niestety nie ma reguły. Mówiąc krótko: Nie, nie zmarnowałeś pieniędzy. Ten płyn jeszcze Ci się przyda. Nikt nie lubi kalkowej srebrzanki na modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksiądz1541805003 Napisano 18 Sierpnia 2010 Share Napisano 18 Sierpnia 2010 Pytanie: Jak odczytywać oznaczenia w pędzlach? Co to znaczy 000, 00, 0, 1? I jaki pędzel będzie odpowiedni do precyzyjnego malowania malutkich części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 18 Sierpnia 2010 Share Napisano 18 Sierpnia 2010 000 to najmniejszy kaliber 00 i 0 są większe a wyższe liczby to większe rozmiary Najlepszym będzie 000 do malowania malutkich części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass_krk Napisano 20 Sierpnia 2010 Share Napisano 20 Sierpnia 2010 witam czy powyższą benzynę apteczną można użyć zamiast white spirit ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek2142 Napisano 22 Sierpnia 2010 Share Napisano 22 Sierpnia 2010 Witam mam pewien problem. Pierwszy raz użyłem farb olejnych dla artystów do malowania twarzy i farba od 3 dni nie chce wyschnąć. Co może być tego przyczyną? Maluję farbami Renesans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo Napisano 22 Sierpnia 2010 Share Napisano 22 Sierpnia 2010 Farby artystyczne schną długo ,na obrazach nawet ponad rok . Wszystko zależy od nałożonej warstwy oraz temperatury otoczenia . Farba olejna artystyczna składa się z roztartego pigmentu i oleju lnianego ,który jest elementem spajającym pigment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
General Napisano 23 Sierpnia 2010 Share Napisano 23 Sierpnia 2010 Hej czy ktoś wie czy dostępny jest jakiś zestaw broni radzieckiej z II WŚ w skali 1:35. Szukałem lecz znalazłem tylko zestawy niemieckie i aliantów zachodnich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordDisneyland Napisano 23 Sierpnia 2010 Share Napisano 23 Sierpnia 2010 Są pepesze z żywicy: http://www.hlj.com/product/TNKA38?nav=rss http://www.jaguarmodels.com/ppics/63804.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bowendurth Napisano 24 Sierpnia 2010 Share Napisano 24 Sierpnia 2010 Cóż, chyba tutaj będzie najlepsze miejsce na moje pytania. Szukałem nieco po forum, ale nie natknąłem się na konkretne info. A mianowicie chodzi mi o własnoręczne wykonanie aerografu. Chciałbym spróbować malowania tym sprytnym urządzonkiem (a jednocześnie chciałbym przyoszczędzić na tym, skoro jest opcja "zrób to sam" ). Czy jest gdzieś jakaś instrukcja, jak poprawnie wykonać samemu aerograf? Ja jedynie wiem, że potrzeba do tego zbiornika na sprężone powietrze (np. butla po gaśnicy) i kompresor z lodówki. Na googlach nie natknąłem się niestety na dobrą instrukcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAZZY_bez_humoru Napisano 24 Sierpnia 2010 Share Napisano 24 Sierpnia 2010 ta jest niedobra? http://modelar.republika.pl/Aerograf_modelarski_budowa_aerografu.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaił Napisano 24 Sierpnia 2010 Share Napisano 24 Sierpnia 2010 jakimi farbkami najlepiej malowac figurki zywiczne i czym je przed malowaniem oczyscic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek17 Napisano 24 Sierpnia 2010 Share Napisano 24 Sierpnia 2010 Witam. Mam takie pytanie. Co to znaczy jak przy modelu jest napisane wykonano metodą "shot-run"?? Pozd:Arek17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 24 Sierpnia 2010 Share Napisano 24 Sierpnia 2010 Szukajka nie gryzie viewtopic.php?t=11870&highlight=shortrun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaił Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 jakimi farbkami najlepiej malowac figurki zywiczne i czym je przed malowaniem oczyscic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAZZY_bez_humoru Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 a jakie masz do malowania modeli? te będą najlepsze myje się tak samo jak każdy inny model.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 HELP HELP otóż trochę kleju kapnęło mi na szybkę (kabina wahadłowca) i teraz jest taki ślad na niej..da się to jakoś poprawić/naprawić??? Wygląda to fatalnie... Ja to mam zawsze problem z tymi szybkami :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 Wyszlifować papierem 1200 na mokro, potem 2000, jak się uda znaleźć to i 4000. Potem polerka filcem, pastą do zębów - albo jakąś pastą polerską jak masz. Powinno być okej. Jakby jeszcze nie było, to zanurzyć w sidoluxie, wyjąć i położyć do wyschnięcia pod jakimś pudełkiem, żeby kurzu nie łapało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 ja na ciebie reggy zawsze mogę liczyć!!! Dzięki Ci wielkie, zabieram się do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 Tylko poczekaj z tym szlifowaniem, aż klej dobrze wyschnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 papier 1200 to chodzi o papier ścierny i jego gradacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 Tak tak, taki skrót myślowy. Takie drobne papiery ścierne znajdziesz w sklepach z lakierami samochodowymi i na dziale z farbami w marketach budowlanych. Szlifuj po namoczeniu papieru wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowakwik Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 http://www.mojehobby.pl/iwata-medea-cris50blkde-airbrush-starter-kit-p-9-1771006.html Czy ten kompresor ma dobre parametry jak dla początkującego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 1125zł? Toż to za to można kupić 2 kompresory Ma-3000 i jakiś dobry aerograf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 Rzekłbym, że ma jeden bardzo zły parametr - cenę. Fajnie, że od razu dołączony aerograf, ale: -cena -aerograf ma dyszę 0.5 mm, co jest dość sporą dziurą i może być problem z malowaniem naprawdę cieniutkim strumieniem. Raczej do malowania dużych powierzchni. -w sumie aerograf firmy o uznanej marce, ale prosty - bez chociażby regulacji (ograniczenia) maksymalnego skoku iglicy pokrętłem z tyłu - kompresor ma bardzo małe ciśnienie regulowane - do 1.4 bara. A ja osobiście przyznam, że wolę malować w na 2, 2.5 bara. Także jakby komuś niskie ciśnienie nie odpowiadało, to ma kiepsko. - pytanie - jak z gwarancją i naprawą takiego kompresora? takie rzeczy się psują, a nie wiem jak z polskim serwisem Iwaty (o ile istnieje) Może lepiej kupić jakiś kompresor za ok. 300 zł (MA-2000, MA-3000, jakiś fajny większy z marketu budowlanego) i do tego na początek jakiś tańszy aerograf? To jest obecnie bardzo ciekawa propozycja: http://www.martola.com.pl/pl2524/produkty23744/Aerograf_AB133_Gold_0_25mm Szeroko chwalona, chociażby tutaj: http://www.pwm.org.pl/viewforum.php?f=43 A jak pieniądze nie są problemem (co wnioskuję po pytaniu o ten zestaw IWATY), to może nawet jakiś H&S Evolution Silverline? To jest świetny aerograf, sam mam i malowanie nim to przyjemność: http://www.aerografy.com/product_info.php?cPath=21_119_47&products_id=164 Nawet promocyjka jest znaczna teraz, jakby co nie ma problemów z częściami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cloner16 Napisano 25 Sierpnia 2010 Share Napisano 25 Sierpnia 2010 http://www.mojehobby.pl/iwata-medea-cris50blkde-airbrush-starter-kit-p-9-1771006.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.