Skocz do zawartości

Panavia Tornado Gr.1 - Eduard 1:48


Stojkovic

Rekomendowane odpowiedzi

No wspomniany A-7 jednak był pomalowany nietypowo.
Co do nawet tych zwykłych kamuflaży, to weź znajdź kalki które przedstawiają maszyny z tego okresu, czyli przełomu lat 80 i 90.
Raczej trudno będzie, a do tego to muszą być maszyny które tam latały w tym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

każdy uczestnik otrzymał swoją strefę. Kanadyjczycy patrolowali północną i środkową Zat. Perską. Belgia na Mirage 5 operowała z Turcji.

Jeszcze raz podam link do malowań tornado bo przy edycji posta mogło umknąć

http://www.hyperscale.com/2011/reviews/decals/ma48174decalreviewkb_1.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, floggerFAN napisał:

każdy uczestnik otrzymał swoją strefę. Kanadyjczycy patrolowali północną i środkową Zat. Perską. Belgia na Mirage 5 operowała z Turcji.

Czyli pamięć mi szwankuje ? Albo to efekt nie lubienia Mirage ? poniżej wersji 2000 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Solo napisał:

Swoją drogą, taki świetny konflikt (od strony modelarskiej rzecz jasna), a znalezienie jakiś kalkomanii do lotnictwa z tego okresu dziś chyba graniczy z cudem. Coś tam chyba Caracal wydrukował swego czasu, ale tak żeby wziąć i zamówić jakieś kalki do F-16, czy F-15 to raczej trudno. A szkoda, bo byłoby co budować.
Swego czasu były do kupienia fajne kalkomanie do A-7 w pustynnym kamuflażu, ale nawet ich już nie można kupić, chyba że gdzieś na ebaju.

Do F-16 masz Elite Decals z różnymi grafikami. Ja mam ten zestaw:

https://www.hannants.co.uk/product/ELT48003?result-token=HIMOs

Obydwie maszyny w wersji Block25

Inne zestawy do F-16:

https://www.hannants.co.uk/manufacturer/elite-decals/products?search_direction=asc&scale_id=955

Przepraszam Autora za zaśmiecanie tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, KP.Taurus napisał:

W temacie Tornado & Desert Pink polecam też filmik z kanałuPeri's Models: 

 

Bardzo dziękujzafilmę   - niezwykle się przyda.

Co do dyskusji na temat malowania - widać niechcący zupełnie rozpocząłem ciekawy wątek modyfikacji polowych Tornad w Zatoce. Czyli jednym słowem wychodzi na to, że bywało jak w pancerce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeglądam sieć i publikacje "papierowe" to coraz bardziej zaczynam wierzyć we to, że pojedyncze samoloty malowano "na pokaz" w tamtym okresie... Z dywizjonu 43 z którego jest bodaj ten A7 tylko ten o numerze 400 dostał takie malowanie ?

Piszę o lotnictwie USA.

Edytowane przez thor_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie wiem ile to wniesie do dyskusji ale z tego co sie orientuje to aby przezucic kilka samolotow z europy UK, Belgia, Niemcy, Farncja itp to kwestia ok 2-3h wiec zadnych specjalnych przygotowan nie potrzeba. Bardziej zaplecze tech i zaopatrzenie trudniej zorganizowac bo to juz kilka transportow potrzeba. Nie pamietam teraz gdzie dokladnie czy Iraq, Afganistan czy moze do Syrii brytyjskie potrafily latac prosto z UK 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kzugaj napisał:

Panowie nie wiem ile to wniesie do dyskusji ale z tego co sie orientuje to aby przezucic kilka samolotow z europy UK, Belgia, Niemcy, Farncja itp to kwestia ok 2-3h wiec zadnych specjalnych przygotowan nie potrzeba. Bardziej zaplecze tech i zaopatrzenie trudniej zorganizowac bo to juz kilka transportow potrzeba. Nie pamietam teraz gdzie dokladnie czy Iraq, Afganistan czy moze do Syrii brytyjskie potrafily latac prosto z UK 

Święte słowa ? Ale zawsze jest jakieś ale ? Z dalszych baz latały samoloty "bombowe". Samoloty myśliwskie i "pola walki" muszą być blisko bo muszą reagować natychmiast. Tornado w wersji GR.1/GR.4 to samolot pola walki/uderzeniowy, więc musi być dostępny "od zaraz".

 

A no i to o czym piszesz, że latały samoloty nad Syrię np prosto z UK to tez święte słowa, ale tak możesz robić kiedy prowadzisz tylko operację lotniczą bez oddziałów lądowych które wymagają wsparcia. Czyli jak potrzebujesz mieć do dyspozycji wsparcie to musi być na miejscu

Edytowane przez thor_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

tornado w wersji GR.1/GR.4 to samolot pola walki/uderzeniowy

Podczas pustynnej burzy ich głównym zadaniem były chyba misje SEAD i bombardowanie lotnisk więc według twoje terminologi robiły raczej za bombowce.

Cytat

że latały samoloty nad Syrię np prosto z UK

z Cypru latały to nie B-1 czy inny Vulcan ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

zmasakrowali iracką armię z powietrza

Wedle raportów USAF ? inne źródła bywają bardziej powściągliwe w ocenie skuteczności bombardowań. Nie zmienia to faktu, że Toranada za samolot wsparcia pola walki nie robiły. Nie był zresztą do tego planowany. To miał być samolot uderzeniowy, ale do szybkich uderzeń za linią frontu. Coś jak F-111 czy Su-24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, hellvis napisał:

Wedle raportów USAF ? inne źródła bywają bardziej powściągliwe w ocenie skuteczności bombardowań.

Chodziło mi raczej o to, że w pierwszym okresie (trwało to chyba koło miesiąca) lotnictwo sprzymierzonych regularnie likwidowało irackie lotnictwo, infrastrukturę i zgrupowania wojsk. I byli chyba na tyle skuteczni, bo gdy siły lądowe weszły do akcji, to po 4 dniach zatrzymali się pod Bagdadem i to był koniec wojny. Dlatego obstawiam że jednak panowali w powietrzu na tyle, że siły lądowe niezagrożone zrobiły swoje w parę dni.
Co do tej wątpliwej skuteczności to może masz na myśli polowanie na SCUDy, które faktycznie było bardzo trudne, no ale weź znajdź na takim obszarze małe, ruchome wyrzutnie rakiet. Tutaj faktycznie szło im chyba kiepsko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod Bagdad nikt tam wtedy nie jechał, nie ta wojna. Co do skuteczności to chodziło mi o późniejsze oceny gdzie wychodziło, że aż tak wielkich strat od bombardowań Irakijczycy nie ponieśli. Przynajmniej puki byli na umocnionych pozycjach, rozstrzelani podczas ucieczki na autostradzie śmierci to już epilog. SCUDy to zdaje się właśnie Tornada miały ganiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, hellvis napisał:

Pod Bagdad nikt tam wtedy nie jechał, nie ta wojna.

Ta wojna, ta. Nie doszli do Bagdadu bo kazali im stanąć, ale gdyby było trzeba to raczej Irakijczycy nie byli ich w stanie powstrzymać. Tutaj to już była czysta polityka która potem Busha kosztowała przegrane wybory, gdyby nie zatrzymał wojsk w połowie drogi to by weszli do Bagdadu i byłoby po zawodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dedykowane farby to jest jeszcze Alclad ALCE024 RAF Desert Sand (Desert Pink).

Co do niejednolitego malowania to jakimś tropem jest też notka z farb Hataki:

HTK-C068 – US Army Desert Sand – FS30279, used for improvised desert camouflage of RAF Tornado GR1/1A, Jaguar GR1A and Buccaneer during Op Granby

 

Edytowane przez kraszewskip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję zrobić jakiś lekki fading czy też płowienie bardziej po polskiemu.

Do malowania to jeszcze daleka droga, więc wiem juz jaki kolor i co mniej więcej na nim się (pod nim też) działo.

Przeglądając wypraski i co więcej przeglądając umieszczony w tym watku film z budowy Tornada widzę szew taki esowaty na oszkleniu kabiny - to jest do zeszlifowania czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.