Seb Napisano 17 Grudnia 2020 Share Napisano 17 Grudnia 2020 Godzinę temu, Stojkovic napisał: Ja nadal czekam na moment gdy ta bladość przerodzi się w żywsze w odbiorze kolory. Ma być realistycznie, a nie cyrkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzdura Napisano 17 Grudnia 2020 Share Napisano 17 Grudnia 2020 Z poradami Spottera trochę artyzmu pewnie będzie Natomiast na fotkach z poprzedniej strony widać, że czwórki był raczej blade jak Irlandka, że tak memem skomentuję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 17 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 17 Grudnia 2020 9 godzin temu, Spotter napisał: Jak to zrobisz, to się zamelduj. Tu Brzoza. Zrozumiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 26 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 26 Grudnia 2020 Jak zwykle nie obyło się bez małych problemów. Prawdopodobnie nie docisnąłem wystarczająco dobrze kalek podczas nakładania i w dwóch miejscach ich obramowania świecą się bardziej, niżbym chciał. To chyba owo sławne srebrzenie. Co do samych kalek Star Decals - tylko achy i ochy. Wymagają nieco dłuższego moczenia, ale są dość sztywne, nie zwijają się i dają masę czasu na właściwe ułożenie. To pewnie uśpiło moją modelarską czujność i sprawiło, że nie docisnąłem ich we wszystkich miejscach odpowiednio. Czytałem różne posty, ktoś proponuje wielokrotne nakładanie SETa (akurat nie mam, posługiwałem się produktem Vallejo), ktoś inny każe wpuszczać pod kalkę NITRO... Tego ostatniego chyba bym nie ryzykował. Znacie może jakiś inny, bezpieczny patent na "odsrebrzenie"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knoor Napisano 26 Grudnia 2020 Share Napisano 26 Grudnia 2020 @zaruk Najlepszy patent na kalki, jaki znalazłem (choć to bardziej rada "na przyszłość") to kupno Mr. Mark Softer - problem w tym, że trzeba kupić japoński, a nie ten Neo szit sprzedawany na Europę. Potem można robić dowolne głupoty z kalkami: kłaść bez dociskania, na goły plastik, na nierówne powierzchnie itd - a i tak w 95% przypadków się elegancko dopasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 26 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 26 Grudnia 2020 Dzięki, fajny patent na przyszłość. Jeszcze poczekam, może ktoś ma jakieś pomysły na teraz, jeśli nie - to położę satynę i zobaczę jak to będzie wyglądało. Nie jest tragicznie, tyle że na widocznym miejscu (zasobnik z tyłu wieży). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 26 Grudnia 2020 Share Napisano 26 Grudnia 2020 Ja chwalę sobie zestaw pod/na kalki od Microscale - jedyne kalki, z którymi nie dał sobie rady, to 30-sto letnie kalki revella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzdura Napisano 26 Grudnia 2020 Share Napisano 26 Grudnia 2020 Przyznam, ze Mr. Mark Softer mi czesciej powodowal problemy z kalkami niz pomagal. W wiekszosci przypadkow kalka bardzo sie marszczyla. @zarukkup Sol z Microscale. Nakluj gesto kalke igla tam, gdzie sie srebrzy, podlej obficie Solem. Mozesz delikatnie docisnac kalke patyczkiem kosmetycznym, samym czubkiem zwilzonym w Solu. Pamietaj tylko, zeby nie przesuwac patyczkiem po kalce bo sie rozmaze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 26 Grudnia 2020 Share Napisano 26 Grudnia 2020 (edytowane) Pokaż zdjęcia tych kalek. Czasem kalki nie chcą współpracować, ostatnio Zwezda nie chciała mi się kłaść nawet na prostej powierzchni. Ja używam Sidolux, tak Sido, potem Mr Mark Soft aż do skutku. Edytowane 26 Grudnia 2020 przez copycat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 26 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 26 Grudnia 2020 Wrzucam zdjęcie: Tak jak pisałem - współpraca z kalkami układała się bez zarzutu, ten efekt to najpewniej moja wina. Nie jestem pewien, czy nie przesadzam - być może po położeniu lakieru nie będzie tego widać. A może będzie - nie mam doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 26 Grudnia 2020 Share Napisano 26 Grudnia 2020 Najprawdopodobniej w tych zaznaczonych miejscach psikło ci się mniej lakieru (bo kładłeś lakier pod kalki?) niż wyżej... Dlatego tu widać a wyżej nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 26 Grudnia 2020 Share Napisano 26 Grudnia 2020 Srebrzenie to pęcherzyki powietrza. Lakier na kalki nic nie da, bo to powietrze tam i tak zostanie. Albo bym kombinował z wpuszczeniem lakieru pod kalkę, ale raczej nie bo chyba nikt tak nie robi. Albo płyn do kalek, do skutku i wciskać kalkę patyczkiem chigienicznym lub pędzelkiem w powierzchnię modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 26 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 26 Grudnia 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, copycat napisał: Albo płyn do kalek, do skutku i wciskać kalkę patyczkiem chigienicznym lub pędzelkiem w powierzchnię modelu. Który płyn? Ten po położeniu (czyli typu SOL)? Po namyśle: może zamiast katować kalki położę lakier i zobaczę jak to wygląda. Jak będą niedoskonałości to przykurzę trochę - nie będzie widać. W końcu to dolna partia zasobnika, zawsze coś tam osiadło. Edytowane 26 Grudnia 2020 przez zaruk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 27 Grudnia 2020 Share Napisano 27 Grudnia 2020 IMHO - dobrze kombinujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 27 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 27 Grudnia 2020 Tak wyszło: Całość zrobiła się ciemniejsza, wolałem poprzedni odcień ale trudno - będę sobie rozjaśniał w fotoszopie. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 28 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 28 Grudnia 2020 Dotychczas łoszowałem rozcieńczonymi olejami. Czy gotowy produkt jak choćby Miga brown wash for german dark yellow będzie lepszy? Szczerze mówiąc chciałbym spróbować czegoś nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 28 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 28 Grudnia 2020 Chodziło mi raczej o to, czy ten konkretny specyfik będzie się nadawał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanpancerki Napisano 28 Grudnia 2020 Share Napisano 28 Grudnia 2020 Ja tam preferuję tamiye panel line. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 28 Grudnia 2020 Share Napisano 28 Grudnia 2020 A ja tamiyowki PL omijam - wkurza mnie bo mam z nim problem ze ścieraniem. Ale bardzo możliwe, że nie umiem go dobrze dawkować Preferuję własny, robiony z farb Van Gogha rozcieńczany benzyną do zapalniczek (błyskawicznie odparowuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 28 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 28 Grudnia 2020 Godzinę temu, Thalgonis napisał: Preferuję własny, robiony z farb Van Gogha rozcieńczany benzyną do zapalniczek (błyskawicznie odparowuje) Właśnie takiego używałem. Wypróbuję produkt Tamiyi i zdam relację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanpancerki Napisano 28 Grudnia 2020 Share Napisano 28 Grudnia 2020 4 godziny temu, Thalgonis napisał: A ja tamiyowki PL omijam - wkurza mnie bo mam z nim problem ze ścieraniem. Ale bardzo możliwe, że nie umiem go dobrze dawkować Preferuję własny, robiony z farb Van Gogha rozcieńczany benzyną do zapalniczek (błyskawicznie odparowuje) No kto co lubi też mam z tym problem, dlatego używam go w naprawdę małych ilościach i odrazu nadmiar ścieram pędzelkiem z wodą (ale trzeba to zrobić umiejętnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TAW Napisano 28 Grudnia 2020 Share Napisano 28 Grudnia 2020 Jak do tej pory to kawał dobrego good jobu. Wiesz po co tu przyszedłeś - pytasz, a podpowiedzi nie zlewasz i wdrażasz w życie i to procentuje coraz lepszym wyglądem modelu Co do washa to na jasnych kolorach fajnie też wygląda wash zrobiony po całości. Pełni rolę klasycznego washa (zostaje w zagłębieniach) i przy okazji od razu przefiltrowuje kolory oraz można z tego stworzyć delikatny streaking dodający smaczku. Nie nakłaniam, lecz możesz to też rozważyć ewentualnie próbując na spodzie wanny bo pewnie masz tam jakąś swoją wizje na dalszy weathering. Ale w tym przypadku co napisałem to produkt Tamiya zdecydowanie odradzam. Tak czy siak czekam na więcej Gotowce z AK i od Miguela są jak dla mnie bardzo ok. Washa praktycznie używa się przy każdym modelu wiec się nie zmarnuje a fajnie mieć taka buteleczkę ready to use w każdej chwili. Co do samego odcienia washa to sam używałem Afrika Korps Wash od Miga do jasnych kolorów i nawet na zimowym kamuflażu się fajnie sprawdzał jako wash+filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal0281 Napisano 28 Grudnia 2020 Share Napisano 28 Grudnia 2020 Masz ten model jasny, można najbezpieczniej będzie kupić washa do DAK, a profilaktycznie jeszcze od ammo do 3 kolorowego kamo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 28 Grudnia 2020 Autor Share Napisano 28 Grudnia 2020 6 godzin temu, Thalgonis napisał: A ja tamiyowki PL omijam - wkurza mnie bo mam z nim problem ze ścieraniem. Zastanawiam się, czy to rzeczywiście wina produktu. Miałem podobny problem z łoszem własnej produkcji (żeby nie było, że tam jakieś kiepskie majonezy stosowałem), ale winy upatrywałem w chropowatej powierzchni farby. Niestety, mam problem przy malowaniu aero, niezależnie od ciśnień, rozcieńczeń - po kilku warstwach buduje mi się chropowata powierzchnia. Być może mam delikatnie skoszoną końcówkę igły - sprawdzę to przed następnym modelem. Ale wracając do tematu - właśnie chropowata lub może raczej porowata powierzchnia, nawet potraktowana lakierem - chłonie łosza, utrudnia ścieranie nadmiaru i powoduje pozostawanie plam. W tym upatruję przyczyny tego problemu, a nie w specyfiku. No, ale może wy macie inne doświadczenia i rzeczywiście jeden szuwaks jest lepszy od innego. TAW - dzięki za budujący post; zastanawiałem się nad łoszem po całości ale z powodu nie do końca gładkiej powierzchni farby (pisałem wcześniej) boję się, że zostaną trudne do zmycia plamy. I będzie katastrofa. Dlatego zrobię pina, na razie Tamiyą (taki specyfik mam w domu) gdzieś na podwoziu i zobaczę. Jak będzie kiepsko lub za ciemno - zainwestuję czas i pieniądze w kupno innego produktu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TAW Napisano 28 Grudnia 2020 Share Napisano 28 Grudnia 2020 Problemy ze ścieraniem washa to może też być kwestia lakieru bezbarwnego lub za długo tego washa na modelu zostawiłeś. Choć bardziej obstawiałbym lakier bo wash olejny jednak daje dość długi czas na poprawki. PL Tamiya często ciężko zetrzeć bo dość mocno się "wżera" w powierzchnię więc jeśli masz taki problem to nie ryzykowałbym jego użycia lub wycierał na bieżąco. W sumie dziwi mnie też, że wash samoróbka też robił takie problemy. Nie wiem jakiego lakieru używasz ale polecam Mr Hobby GX100. Kiedy go kupiłem to odkryłem nowa jakość przy pracy olejami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.