Skocz do zawartości

IBG - zapowiedzi i nowości lotnicze


Kolekcjoner WP

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, Tainan41 napisał:

2. Bardziej mnie zaniepokoiło to, że spód jest podzielony na 4 części (dolna osłona silnika ze zbiornikiem, spód skrzydeł, wstawka że słynnym wyprofilowaniem i reszta spodu). Chyba, że to tak na zdjęciach wygląda. Jeśli tak jest, to mam nadzieję, że narzędziownia to zrobiła jak należy. Ale takie poszatkowane kadłuba, jeśli tak jest, to niezły hardkor.

Jest i osobna górna  osłona silnika. Jak się podzieli kadłub na tyle części to jeszcze ta powinna być. Jak w Eduardzie, gdzie  wszystko tak cudownie pasuje, że musieli dołożyć aftermarket z żywicy bo im 2 mm na styk brakowało. Ach, no tak w IBG części będą cyfrowe  :) . Już ja widzę te młode zdolne rączki co szybciutko kleją taki model....  a jak szybko będzie leciał do kubła na śmieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zawsze są dwie szkoły. Natolińczycy i Puławianie,  Wołomin i Pruszków, AH i IBG🤪 Proste, najlepiej jednoramkowe i dość złożone wieloramkowe. Mecz się rozgrywa na naszych oczach. Chociaż zawodnicy pewnie pozostaną przy swoich pryncypiach.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Maxy napisał:

Już ja widzę te młode zdolne rączki co szybciutko kleją taki model....  a jak szybko będzie leciał do kubła na śmieci.

 

Przecież to jest inna grupa docelowa. 🤦‍♂️ Młode zdolne rączki sobie kupią za 1/2 albo 1/3 ceny w supermarkecie model Revella albo Tamiyę (w sklepie modelarskim) która się skleja jak marzenie. IBG jest dla liczynitów, szukających modelarskiego Absolutu lub wersji, w których egzemplarzy samolotów wybudowano tyle, że drwal, stolarz i himalaista po 20 latach kariery są w stanie zliczyć je na własnych palcach.

Edytowane przez socjo1
  • Like 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Skawinski napisał:

To jest 1 element 😎

O ile dobrze rozumiem co masz na myśli pisząc "wstawka ze słynnym wyprofilowaniem".

Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem te fragmenty spodu, które wyglądają na wklejane osobno części. Ale jak wyżej napisałem, mogło to być złudzenie.

IMG_20250201_185057.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie taki podział umożliwił lepsze odwzorowanie nitów na spodzie kadłuba.

Przy takiej krzywiźnie i tych głębokich IBGeowych nitach, wyszłyby tam rozmazane rowki 😄

 

PS

Jak patrzę na te zdjęcia to muszę przyznać, że te nity wcale tak źle nie wyglądają 😃 (mam na myśli tylko samo ich wykonanie od strony technicznej)

Trzeba zaczekać jak to będzie się prezentował na żywo.

 

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, socjo1 napisał:

Przecież to jest inna grupa docelowa. 🤦‍♂️ Młode zdolne rączki sobie kupią za 1/2 albo 1/3 ceny w supermarkecie model Revella albo Tamiyę (w sklepie modelarskim) która się skleja jak marzenie.

Na opakowaniu IBG będzie - Dla doświadczonych modelarzy.  W PRL tez tak pisali, w końcu nawet IL-2 Krugozora w skali 1/50  można było zrobić Iła-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maxy napisał:

Na opakowaniu IBG będzie - Dla doświadczonych modelarzy.  W PRL tez tak pisali, w końcu nawet IL-2 Krugozora w skali 1/50  można było zrobić Iła-2

Wiadomix!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tainan41 napisał:

Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem te fragmenty spodu, które wyglądają na wklejane osobno części. Ale jak wyżej napisałem, mogło to być złudzenie.

IMG_20250201_185057.jpg

Raczej to wyglada tak: 

IMG_4475.jpegTrudno cos wnioskować bo jakość montażu widać ze jest pospieszna, „ na targi” i swoją złą robotę robi. Myślę, że to jest jednak eksperyment w pewnym stopniu: czy jest nisza rynkowa na taki detal w modelu w 72? Bo w plastiku sorki ale wiele rzeczy się nie da (co widać na zdjęciach) także pojawia się eduarduv czesta- detale drukowane. Na tej ścieżce zresztą IBG już jest.

Edytowane przez Qz9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, BRAVO112 napisał:

ale i tak im nie podaruje, ze zamiast Wilgi albo innego Kruka wypuscili tego durnego ( dla mnie ) spita

 

I tak w koło Macieju jak zdarta płyta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz mejnstrimowa, więc na pewno nie będzie wtopy biznesowej. natomiast - co do jakości, to słowa znawców tematu pozostają wciąż w mocy..

image.png.bd7b349d3ba0488314ecc2eabe1b5386.png

 

p.s. to prawda - jak na razie, nikt lepszego nie zrobił

 

 

Edytowane przez KFS-miniatures
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tainan41 napisał:

Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem te fragmenty spodu, które wyglądają na wklejane osobno części. Ale jak wyżej napisałem, mogło to być złudzenie.

IMG_20250201_185057.jpg

 

Zarówno 1, jak i 2 są zintegrowane ze skrzydłem. Czyli mówiąc inaczej - skrzydło sięga aż do części ogonowej. 

Powód był dość prosty:

3 godziny temu, arhtus napisał:

Pewnie taki podział umożliwił lepsze odwzorowanie nitów na spodzie kadłuba.

Doookładnie!

A zatem zasadnicze komponenty kadłuba to: prawa połówka, lewa połówka, spód zintegrowany ze skrzydłem, górna pokrywa silnika (jako jedna część, po to, żeby uniknąć wrednej spoiny wzdłuż nosa), opancerzenie zbiornika paliwa (podobny powód + odwzorowanie wlewu paliwa), broda (bo bród było... w brud + uniknięcie spoiny i zatarcia detali przy pracy z nią + nity lepiej wyjdą, bo krzywizny mniejsze). W prawdziwym samolocie połączenia między pokrywami  sinika i przejście opancerzenie zbiornika-kadłub były dalekie od ideału, więc to idealne miejsca na spoiny.

 

3 godziny temu, arhtus napisał:

Jak patrzę na te zdjęcia to muszę przyznać, że te nity wcale tak źle nie wyglądają 😃 (mam na myśli tylko samo ich wykonanie od strony technicznej)

Trzeba zaczekać jak to będzie się prezentował na żywo.

 

Na żywo będzie lepiej, niż na tych zdjęciach, o to jestem spokojny.

 

52 minuty temu, Tainan41 napisał:

Info o Plessey powinno być też w pierwszym opisie. 

 

Ups, z jakichś względów wypadło "on top of the fuselage". Oczywiście recognition device wcześniej był na spodzie kadłuba (na tej części zintegrowanej ze skrzydłem) i na to jest nawiert. Bo oczywiście początkowo go nie było, więc w tych, w których był będzie do dowiercenia. No, uciekł tekst. Brawo za spostrzegawczość!

 

 

Edytowane przez Skawinski
Późna pora generuje literówki i podmienia słowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, PrzemekW napisał:

Podłączę się z pytaniem.

Jak już macie rozpracowany płat od Mk.VC, to jest szansa na Mk.XII?

Pozdrawiam,  Przemek

 

Hmmm.... zależy ile masz jeszcze lat przed sobą. Lub ile ja mam lat przed sobą. Lub ile szefowie firmy mają lat przed sobą.

Na razie nie ma o tym rozmów. Przed nami ładnych kilka lat wydawania Spitów w tych wszystkich wersjach. Potem pewnie kilka lat przerwy, bo ludzie będą mieli dość na jakiś czas. A co dalej to już decyzja Wszechmocnego.

 

P.S. Wszechmocny zagroził, że jeśli IBG zrobi Suma lub Wichra, to szefowie firmy będą mieli bardzo mało lat przed sobą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Skawinski napisał:

 

Hmmm.... zależy ile masz jeszcze lat przed sobą. Lub ile ja mam lat przed sobą. Lub ile szefowie firmy mają lat przed sobą.

Na razie nie ma o tym rozmów. Przed nami ładnych kilka lat wydawania Spitów w tych wszystkich wersjach. Potem pewnie kilka lat przerwy, bo ludzie będą mieli dość na jakiś czas. A co dalej to już decyzja Wszechmocnego.

 

P.S. Wszechmocny zagroził, że jeśli IBG zrobi Suma lub Wichra, to szefowie firmy będą mieli bardzo mało lat przed sobą.

 

Dzięki za info.

Mam co robić. 

P.S.

Czyli IBG, Lublina i Czaplę, do kompletu wrześniowych samolotów, bez obawy o los swoich szefów, może wydać 😉.

Przemek, Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, KFS-miniatures napisał:

Rzecz mejnstrimowa, więc na pewno nie będzie wtopy biznesowej. nawet, natomiast - co do jakości, to słowa znawców tematu pozostają wciąż w mocy..

image.png.bd7b349d3ba0488314ecc2eabe1b5386.png

 

p.s. to prawda - jak na razie, nikt lepszego nie zrobił

 

 

Tu niestety nie mogę się zgodzić z MarCo... lepszy można zrobić, przynajmniej jeśli chodzi o jakość wykonania elementów. Bo przesunięć form i szwów jest tam od groma. W ogóle, to cześć elementów jakby w mydle robiona. Ale fakt, na razie nikt nic lepszego nie zrobił, jeśli chodzi o późne Merliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Skawinski napisał:

 

Zarówno 1, jak i 2 są zintegrowane ze skrzydłem. Czyli mówiąc inaczej - skrzydło sięga aż do części ogonowej. 

Powód był dość prosty:

Doookładnie!

A zatem zasadnicze komponenty kadłuba to: prawa połówka, lewa połówka, spód zintegrowany ze skrzydłem, górna pokrywa silnika (jako jedna część, po to, żeby uniknąć wrednej spoiny wzdłuż nosa), opancerzenie zbiornika paliwa (podobny powód + odwzorowanie wlewu paliwa), broda (bo bród było... w brud + uniknięcie spoiny i zatarcia detali przy pracy z nią + nity lepiej wyjdą, bo krzywizny mniejsze). W prawdziwym samolocie połączenia między pokrywami  sinika i przejście opancerzenie zbiornika-kadłub były dalekie od ideału, więc to idealne miejsca na spoiny.

 

Że spód ogona i skrzydło to jeden element? No, no. Tego to chyba jeszcze nie grali. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tainan41 napisał:

Tu niestety nie mogę się zgodzić z MarCo... lepszy można zrobić, przynajmniej jeśli chodzi o jakość wykonania elementów

...i bardzo dokładnie pomijasz fakt ze to wypowiedź sprzed sześciu lat, a od tego czasu dużo się zmieniło - a Eduard ma większe mozliwości i świadomość tematu. No i pojawia się lepszy model, tylko że nie ta wersja co u Eduarda.  Jestem przekonany, że przez następne sześć  z tych późnych Merlinów nadal nic lepszego niz Eduard nie dostaniesz bo ani im się nie opłaca robić nowego modelu, ani IBG nie będzie im wchodziło w ogródek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Skawinski napisał:

 

A zatem zasadnicze komponenty kadłuba to: prawa połówka, lewa połówka, spód zintegrowany ze skrzydłem, górna pokrywa silnika (jako jedna część, po to, żeby uniknąć wrednej spoiny wzdłuż nosa), opancerzenie zbiornika paliwa (podobny powód + odwzorowanie wlewu paliwa), broda

 

 

A boczne panele silnika razem z brodą, czy górną pokrywą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, przystopujcie ! To tylko zabawka ! Lepsza,  gorsza, ale zabawka ! Jak jest z nią jakiś problem, nie kupuj ! Piszecie ( żeby nie napisać, że pierdo... ) o bzdurach ! Kto chce polatać tym modelem, niech go zrobi z pierdylionem dodatków, a najlepiej od podstaw ! Stawiacze na półeczce, będą spełnieni. 

1strz.jpg

Edytowane przez kopernik
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.