Skocz do zawartości

M1A2 Abrams SEPV2 "Dammit Sir" - Dragon 1/35


Kapitan_Kurt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono,

Wreszcie zebrałem się w sobie, by odkopać Abramsa z czeluści komody. Model będzie przedstawiał wóz o nazwie własnej "Dammit Sir", który był częścią wystawy podczas święta 10BKPanc w 2016 roku. Niektóre zdjęcia wozu otrzymałem od amerykańskiego kolegi, który był ładowniczym na tym wozie i z którym się wtedy zaznajomiłem.

Model zacząłem budować w 2016 roku, ale szybko zarzuciłem temat, bo na tamten czas był dość trudny. Przez te 6 lat doszedłem do wniosku, że już czas. Tak i roboty zostały wznowione.

Na początku model wzbogaciłem o spawy i fakturę antypoślizgu na wieży i przedniej części kadłuba.

Następnie usunąłem wszystkie uchwyty do podnoszenia klap, zastępując je drucianymi.

Dużą przygodą było zakładanie fartuchów bocznych, gdyż w czasie leżakowania modelu w szufladzie wcięło gdzieś dwa segmenty tychże fartuchów.

Na szczęście zkanibalizowałem starego Abramsa Tamiyi i po paru przeróbkach udało się problem fartuchowy rozwiązać.

dammit sir.jpg

4.jpg

3.jpg

20220811_104335.jpg

20220809_232135.jpg

20220812_154416.jpg

20220814_121444.jpg

20220814_121454.jpg

  • Like 14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, robertmodelarz napisał:

 Sporo roboty będzie z dorobieniem stanowiska karabinu maszynowego na wieży.  

Wcale nie musi być tak dużo roboty, jeśli posiada się konwersję Def Model, lub Blast Model

IMG_20220814_183416.jpg

IMG_20220814_183348.jpg

Edytowane przez Grzegorz Grabowski
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Grzegorz Grabowski napisał:

Wcale nie musi być tak dużo roboty, jeśli posiada się konwersję Def Model, lub Blast Mode

Zgadza się roboty mało, ale cena to wina TUSKA (nie Donalda tylko  US M1A2 SEP Abrams TUSK II).

https://www.mojehobby.pl/products/M1A2-SEP-V2-Conversion-set-for-Dragon-1-35.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tematem ma wspólnego Tank Urban Survior Kit? 

Autor wątku, nowicjuszem nie jest, więc zapewne udzielanie się i podpowiedzi, nie są mu potrzebne, ale gdyby jednak, to szczerze polecam tę gąsienice zamiast Magic Tracków...

https://www.mojehobby.pl/products/T158-Workable-Track-set-for-1-35-M1-Abrams.html

Edytowane przez Grzegorz Grabowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Grzegorz Grabowski napisał:

A co z tematem ma wspólnego Tank Urban Survior Kit? 

Autor wątku, nowicjuszem nie jest, więc zapewne udzielanie się i podpowiedzi, nie są mu potrzebne, ale gdyby jednak, to szczerze polecam tę gąsienice zamiast Magic Tracków...

https://www.mojehobby.pl/products/T158-Workable-Track-set-for-1-35-M1-Abrams.html

Będzie na friulach. :)

A co ma w sobie ta konwersja czego nie ma model? 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Kapitan_Kurt napisał:

 

A co ma w sobie ta konwersja czego nie ma model? 🤔

Aaaaa. Kolega nigdzie nie napisał, że to Dragon 3556, czego mogę się tylko domyślać. Jeśli tak jest, to faktycznie, konwersja nie potrzebna. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu z nas czeka w najbliższej przyszłości jakiś Abrams do zrobienia więc warto będzie popatrzeć. Co prawda nie będzie przy tym pojeździe aż takiej okazji do wykazania się kunsztem modelarskim jak to zrobiłeś przy Twardym, ale znając Twoje umiejętności to jestem pewien, że wyciśniesz z modelu tyle i się da i niejeden z nas pewnie skorzysta z tego warsztatu. Działaj Waść!

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

A ja myślałem, że z kanciakiem nie idzie poszaleć przy budowie. No i byłem w błędzie... Te kosze wyglądają na trudne jak cholera ale prezentują się przepięknie 😍

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, TAW napisał:

A ja myślałem, że z kanciakiem nie idzie poszaleć przy budowie. No i byłem w błędzie... Te kosze wyglądają na trudne jak cholera ale prezentują się przepięknie 😍

Samo lutowanie kratownicy nie jest specjalnie trudne. Najtrudniejsze jak zwykle są zaokrąglenia narożnika, bo w sposobie jaki ja wybrałem mogłem zrobić swobodnie łuk z jednej strony i umiejscowić pręt w konstrukcji. Natomiast drugą stronę musiałem już kształtować wmontowaną w konstrukcję. Dlatego też moim zdaniem prawa strona wygląda estetyczniej niż lewa. Sama listwa pomiędzy dwoma dolnymi prętami była trudna gdyż znowu ciężko było ją wpasować w zaokrąglenia, również temu można zauważyć gdzieniegdzie luki między listwą a prętami.

Ale cóż tak już musi zostać.

14 godzin temu, patrykd napisał:

Zazdroszcze umiejetnosci lutowniczych

Jakie tam umiejętności, największą robotę robi lutownica ze zmiennym grotem o punkcie styku 0.5mm i najważniejsze temperatura lutowania w okolicach 370 stopni. Jeszcze łatwiej by było z topnikiem Abera, ale niestety obecnie znajduje się na jakiejś sortowni przesyłek kurierskich. 😂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kapitan_Kurt napisał:

Jakie tam umiejętności, największą robotę robi lutownica ze zmiennym grotem o punkcie styku 0.5mm i najważniejsze temperatura lutowania w okolicach 370 stopni. Jeszcze łatwiej by było z topnikiem Abera, ale niestety obecnie znajduje się na jakiejś sortowni przesyłek kurierskich. 😂

Pokaż lutownicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.