Skawinski Napisano 3 Września Share Napisano 3 Września 5 minut temu, greatgonzo napisał: niestety, jest zupełnie sprzeczna z tym co wiemy. Wiemy, że nie chcemy mieć wciągów, więc całe szczęście dla mas, że tak to zrobili, jak nie dało rady inaczej. Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 3 Września Share Napisano 3 Września (edytowane) 53 minuty temu, greatgonzo napisał: Poczytałem linkowany artykuł ze strony AH. Nie wiem na co konkretnie powołuje się autor, przytaczając autorytet Dana Bella, ale ja mogę przytoczyć kilka cytatów z jego wypowiedzi, które stoją w zupełnej sprzeczności z przypisywanymi mu tezami. Gorzej, że także z dostępną wiedzą, z którą akurat Dana niekoniecznie się rozmija. Historia malowania wnęk Mustanga jest w artykule bardzo uproszczona. Pewnie nie stanowi to problemu, ze względu na założenia tekstu, ale miejscami sugeruje błędną interpretację (o ile nie jestem nadwrażliwy), a w innych miejscach, niestety, jest zupełnie sprzeczna z tym co wiemy. Nie znam się na historii malowania wnek w mustangu, ale zakładam, że wariant zaproponowany przez Arme istniał w rzeczywistości i być może pomysł producenta z kalkami pozwoli lepiej / prościej/ szybciej wymalować wnęki w tych przypadkach w których występował w rzeczywistości. Edytowane 3 Września przez martinello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 3 Września Share Napisano 3 Września Wpis na blogu AH ma dwie części. Modelarską i historyczną. Odniosłem się wyłącznie do historycznej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 3 Września Share Napisano 3 Września (edytowane) #Misiewydaje że autor artykułu na blogu AH posiłkował się wypowiedzią Dany'ego Bella cytowaną w tym wątku (trzeci post od góry). Tylko, że parę kwestii uprościł, bądź pomylił. Edytowane 3 Września przez HKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bercik Napisano 3 Września Share Napisano 3 Września 7 godzin temu, Skawinski napisał: Wiemy, że nie chcemy mieć wciągów, więc całe szczęście dla mas, że tak to zrobili, jak nie dało rady inaczej. Michał Ale wiesz, że główną ideą za tym rozwiązaniem było pójście na rękę modelarzom aby nie musieli tyle maskować dwukolorowej wnęki? Brak wciągów będzie bardzo przyjemnym "dodatkiem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCorp Napisano 6 Września Share Napisano 6 Września W dniu 3.09.2025 o 21:12, Bercik napisał: Brak wciągów będzie bardzo przyjemnym "dodatkiem". Czy ja dobrze rozumiem ze obecność wciągów nie jest problemem, a brak wciągów to bonus? Dla kolegi pytam. A, no jeszcze tak to tylko tu zostawię. Zróbcie porządek z kółkiem bo nam kolega wylewu dostanie. Wszyscy projektanci robią mu na złość - w Spitfire mu przeszkadzało, ale chyba Mustanga jeszcze nie widział. To dopiero będzie: W dniu 27.08.2025 o 20:09, Tainan41 napisał: Pomysł z kółkiem ogonowym jest słaby. Dla mnie takie rozwiązanie jest kompletnie bezsensowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 7 Września Share Napisano 7 Września Jan chyba też dostanę wylewu "odkółkowego" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano 7 Września Share Napisano 7 Września 8 godzin temu, MarCorp napisał: Czy ja dobrze rozumiem ze obecność wciągów nie jest problemem, a brak wciągów to bonus? Dla kolegi pytam. A, no jeszcze tak to tylko tu zostawię. Zróbcie porządek z kółkiem bo nam kolega wylewu dostanie. Wszyscy projektanci robią mu na złość - w Spitfire mu przeszkadzało, ale chyba Mustanga jeszcze nie widział. To dopiero będzie: Marku, dziękuję, że martwisz się o mój stan zdrowia. Takich ludzi ze świecą teraz szukać... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bercik Napisano 7 Września Share Napisano 7 Września 15 godzin temu, MarCorp napisał: Czy ja dobrze rozumiem ze obecność wciągów nie jest problemem, a brak wciągów to bonus? Dla kolegi pytam. A, no jeszcze tak to tylko tu zostawię. Zróbcie porządek z kółkiem bo nam kolega wylewu dostanie. Wszyscy projektanci robią mu na złość - w Spitfire mu przeszkadzało, ale chyba Mustanga jeszcze nie widział. To dopiero będzie: Głupio pytasz, to odpowiedzi się nie doczekasz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipsg Napisano Czwartek o 09:53 Share Napisano Czwartek o 09:53 Jakoś umknęło, że od tygodnia na blogu wisi już instrukcja do P-51D: https://armahobbynews.pl/en/blog/2025/09/03/70070-p-51d-mustang-1-72-instruction-sheet Krowa z czystymi srebrnymi skrzydłami, takiego wyglądu Mustanga bronił też przedstawiciel Army w komentarzach na Facebooku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano Czwartek o 11:07 Share Napisano Czwartek o 11:07 (edytowane) Ktoś straceńczo lansował tezę, że taki Old Crow nie istniał? Zestaw robi dobre wrażenie. Mało wątpliwych miejsc, mało błędów, a i ogarnięcie zwykle źle przedstawianych tematów się znajdzie. Edytowane Czwartek o 11:47 przez greatgonzo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano Piątek o 15:18 Share Napisano Piątek o 15:18 Dodatki do nowego Armowego Konika: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano Piątek o 16:48 Share Napisano Piątek o 16:48 Mnie niepokoi rozwiązanie z osłonami km dzielonymi na połówki skrzydła. Tego się nie da dobrze wykonać z pudła. Osłony luf to dość skomplikowane i delikatne kształty. Po sklejeniu połówek będą niedokładności a ingerencja szpachlówką czy papierem bardzo kłopotliwa. Eduard zrobił to jako osobne moduły które chociaż nieidealne w montażu, to przy starannym wpasowaniu dają od razu dobry efekt. A nawiercenie otworów i wklejenie luf metalowych też jest dużo prostsze. Wg mnie projektant Army się tutaj nie popisał. Takie osobne moduły wklejane w krawędź natarcia można by podmienić na drukowane i w ogóle uniknąć kupowania metalowych luf. Przypomina mi to kwestię osłon km w H-75. Też zintegrowane z połówkami kadłuba i powodujące problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano wczoraj o 13:00 Share Napisano wczoraj o 13:00 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.