Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

aerograf sam kosztuje około 50 zł , mam taki malowałem nim 2 razy i odłożylem do szafy wkrótce pujdzie na znany serwis aukcyjny, mam tez jego starszego brata tg 180 i tym maluje sie o niebo lepiej , jesli chodzi o cisnienie to wszystko zalezy od farby no i równiez od aerografu przy tg 180 uzywalem cisnienia okolo 2 barów teraz mam aerograf pasche i używam 1 bara , jesli nie masz duzego budżetu proponował bym zakup takiego aerografu jak w tym zestawie za 50 zł , oraz kompresor lodówkowy nawet bez zbiornika bo i tak ludzie malują , a cisienie zapewne wieksze, optymalnym rozwiązaniem było by poszukanie np na giełdzie jakiegoś kompresora olejowego nawet takiego walizkowego, badz zwyklego warsztatowego , na gieldzie takie cosik mozna kupic za 150 zł , w marketach czasem sa tez kompresory w dobrej cenie np 200 zł oczywiscie warsztatowe, a co za tym idzie dosyc głośne , sam miałem dylemat co by kupić , kupilem warsztatowca ze 24 l zbiornikem co prawda głosny jest ale tez czesto sie go nie włącza wystarczy raz napompowac do 8 barów i starczy na długi czas malowania, jesli chcesz malowac wieczorem kiedy wszyscy śpia to lepiej napompuj kompresor za dnia bo jak go wlaczysz w nocy to wszyscy z łużek pospadaja.Słyszalem w akcji równiez bezolejowe kompresory senco z 3 litrowym zbiorniczkiem i tak na moje ucho to duzo cichsze to one nie były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam.

Proszę powiedzcie mi co robię źle... Mieszam pactre z odrobiną leveling thinera, retardera valejo. Ogólnie jeśli już aerograf pomaluje to tylko przez parę sekund i później leci powietrze. Robi mi tak nawet jak jest świeżo wymyty.

Teraz moczy się w cleanoluxie ale już sytuacja mi się powtórzyła 3 razy na 4 i powoli zniechęcam się do aero. Przerzuciłem forum ale nic ciekawego nie znalazłem, google też do końca rozwiązania mi nie podały... a nerw mnie zjada:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farby Pactry dziwnym zbiegiem okoliczności nadają się by rozcieńczyć je Gunze. Ale jakiekolwiek dodanie do niego czegokolwiek z Valejo zsiada się . I nie mieszaj farby odrobiną lecz w ilości ok. 3 jedn. rozpuszczalnika do 1 jednostki farby. Zbyt gęsta farba nie poleci przez dyszę . Poza tym malując farbami akrylowymi przygotuj sobie wacik na kiju taki do pielęgnacji np. uszu i zwilżony rozpuszczalnikiem przecieraj co jakiś czas wylot z dyszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja maluje tez pactrami aerografem i powiem że tzreba dosyć mozco rozcienczyć wodą tak mniej wiecej 60-70 % farby 40-30 % wody,(wszystko zależy od farby) przy małych dyszach 0,25 troche lipa bo szybko sie zatyka, teraz maluje dysza 0,38 i jest o niebo lepiej ale musze od czasu do czasu zebrac zaschnieta farbe z konca iglicy ale to nie duzy problem, i zaobserwowałem że im większe ciśnienie tym szybciej farba na końcu iglicy zasych, w modelu tg-180 miałem przygotowana zawsze szczotke do żebów i jak juz aero nie malował jak tzreba przejechalem kilka razy szczotką po tzw tylipanku z odciagnieta iglica aby niepokrzywic i tez skutkowalo, mialem raz taka sytuacje jak ty ale to byla wina farby ktora nie zabardzo chciala sie wymieszac i co chwila zapychala mi dysze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 pierwsze to to samo, 4 nie znam. Żaden nie ma butli więc problem z e stabilnością ciśnienia będzie. Moim zdaniem najlepszy będzie lodówkowiec. Ale już nie raz o tym pisałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten ale widze ,że od czasu kiedy ja kupowałem /kilka m-cy temu/cena poszła o prawie 40zeta do góry ,mimo wszystko polecam dla tych którzy chca miec fabryczny sprzet.

 

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=kompresor+z+butl%C4%85&category=1061

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.mojehobby.pl/Mar-Aerograf-AD ... 30991.html czy ten areograf nadaje się dla początkującego modelarza ?? I pod jaką sprerzarkę podłącza sie tego typu areograf .

 

 

Dane techniczne:

• Dysze 0,2 oraz 0,3mm (obie w zestawie)

• Dwufunkcyjny

• Zbiornik górny 7cm3

• Zasilanie 1-3.5 atm

 

Zawartość zestawu:

• Aerograf,

• Dodatkowa dysza i iglica

• Klucz do rozkręcania aerografu

• Redukcja/ przejścióka na wąż

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi jescze o jedno czy pasuje do farb akrylowych bo sie nie znam aż tak:D i jaką sprężarke do niego można by było podpiąć marka i gdzie się taki sprzet można zakupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie odnośnie temperatury. W mojej "lakierni" panuje temperatura 1-2 stopnie na plusie, i nie ma jak ogrzać. Czy taka temperatura nie zaszkodzi aerkowi i kompresorowi z lodówki?

Pytanie może głupie, ale wolę je teraz zadać, niż potem kupować nowy sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aerografowi - raczej nie powinno, prędzej się od dłoni nagrzeje, kompresorowi też nie powinno choć u mnie jak maluje lodówkowcem w niskich temperaturach to lubi nie zaskakiwać lub przerywać prace... po chwili oczywiście znów startuje ale troche irytujące to jest, zaszkodzić może natomiast farbie :| w tej temperaturze farby na pewno będą gorzej schły, powietrze wypuszczane z aerografu ma niższą temperaturę niż to sprężone, więc licho wie jak się farby będą zachowywać w temperaturze około 0, zwłaszcza akryle... (termodynamika i takie tam... tak działa klima - chłodzi się sprężone powietrze a w czasie rozprężania ono dodatkowo traci na temperaturze i mamy zimny nawiew - powietrze zimniejsze niż to pobrane do sprężenia, bo skoro w czasie sprężania temperatura się zwiększa to w czasie rozprężania maleje, w przewodzie zasilającym sprężone powietrze może się schłodzić a w trakcie rozpylania jeszcze straci na temperaturze, sorki jak zamęczam teorią...)

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Jeśli mógłbym coś doradzić w kupnie aerografu to polecam dla modelarzy aerograf firmy Badger 360 Universal. Obecnie niestety ostro podrożał (może kwestia prawa relacji cen do podaży i popytu). Aerograf ten ma bardzo uniwersalne zastosowanie ze względu na przekręcaną o 360 stopni przednią część korpusu aerografu zawierającą dysze. Jest to aero który zawiera tylko jedną uszczelkę (teflonową), która ogradza farbę, która mogłaby spłynąć do tyłu przez otwór igły. Wiąże się to z odpornością na agresywne środki myjące. Przekręcany korpus daje możliwość malowania zarówno z grawitacyjnym podawaniem farby oraz podpięcie buteleczki z farbą pod aero. Teraz Badger wypuścił konwersje na ten aero z dyszy medium, do jeszcze bardziej precyzyjnej fine. Generalnie konstrukcja jest bardzo zmyślna (brawo dla projektantów) natomiast wykonanie trochę mnie wkurzyło. Po pierwsze dostałem na wstępie uszkodzony cały mechanizm spustowy i musieli mi zamienić na nowy (oczywiście za darmo ale wnerwiłem się niemiłosiernie). Po drugie igła jest za słabo przeszlifowana przez co farba ma tendencję do łatwiejszego osadzania się na niej (opóźniacz do akrylów i odpowiednie rozwodnienie farby załatwia sprawę, ale p-iwata miała moim zdaniem igłę gładszą), po trzecie trzeba było kupić specjalną przejściówkę do gwintu badger, którą znalazłem na jakiejś zadupiarskiej stronie internetowej, a towar sprowadzali mi z Niemiec (koszt około 20 zł z wysyłką). A po czwarte aerograf wymaga jednego klucza ampułowego tylko niestety calowego, a więc musimy dokupić jeszcze nowy zestaw kluczy do niego. Wady te myślę, że nie są ogromne, a konstrukcja w zasadzie daje nam aerograf zastępujący wszystkie urządzenia. Na dyszy medium można malować linie około 0,8 mm więc daje rade. Badger niby daje gwarancje dożywotnią, ale wiadomo- trzeba im w razie awarii wysłać aero do USA- a to już jest dość upierdliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może choć ktoś wie, jaką końcówke ma ten Ew-550, bo teraz nie wiem nawet czego szukać. Mam aerograf, a nie moge z niego korzystać. Przecież to popularny model, ktos musi coś wiedzieć, bo intrukcja nie mówi nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o końcówce do podłączenia wężyka? Mam 3 różne aerografy Mar i wszystkie mają taką samą, czyli 1/8 cala, więc potrzebujesz wężyk 1/8 na jednym końcu - drugi koniec zależny będzie od kompresora (u mnie przykładowo też 1/8).

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca zrozumiałem co napisałeś, bo chyba się gdzies pomyliłeś, ale tak, mam na myśli końcówkę do podłączenia aerografu

Mam kompresor MARu ten z butlą i do niego potrzebna jest końcówka wkręcana 1/8", ale do aerografu jest potrzebna chyba jakaś szybkozłączka. I tutaj miałem nadzieje, że ktoś mi pomoże jaka.

 

Wąż, który chciałem kupić ma takie końcówki, może niech ktoś, kto ma EW-550 rzuci na to okiem i zobaczy u siebie, czy ma takie same?

 

0000001.jpg

 

Według opisu, jednak końcówka 1/8", a druga to 1/4".

 

EDIT: Aha, już widzę poprawiłeś Czyli z tego wynika, że ten wąż, który pokazałem na zdjęciu nie będzie pasował. Cholera

 

To wtedy wróćmy do tego wężyka z linku wcześniejszego (z poprzedniej strony), ma on w opisie tak:

 

Dane techniczne:

- wąż 1/4" - 1/8" gwinty wewnętrzne

- długość 1,8 m

 

Czyli rozumiem, że grubość węża to 1/4", a gwinty po obu stronach są 1/8"?

Wybaczcie jeżeli te pytania wydają się wam głupie, ale serio jestem zielony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, w tamtej aukcji jedna końcówka ma 1/8 cala, a druga 1/4 cala - obydwie mają gwinty wewnętrzne.

 

Potrzebujesz taki:

http://allegro.pl/waz-wezyk-przewod-do-aerografu-1-8-m-aerograf-i2121492185.html

 

Tutaj masz taki sam, ale ze szybkozłączką:

http://hobby-model.pl/mar-przewod-profi-z-szybkozlaczka-i-zlaczka-18.html

 

Sama szybkozłączka:

http://hobby-model.pl/mar-szybkozlaczka-zlaczka-18.html

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.