Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Grzegorz5710

Dzięki Serdeczne -dopiero dziś "ujawniła sie " poczta.

 

Sorry że pytam -ale to jest wszystko , czy jeszcze coś jest ?

Jakby co to żaden problem , zrobię powtórkę , bo ja zeskanowałem całość po niedoróbkach w JW ?

A mogłem przegrać od razu na przenosny dysk

 

To jest to wszystko co dostałem od Ciebie. O ile masz wersję full wypas będę rad gdybyś mi ją podesłał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podeślę -tylko muszę to zeskanować. Miałem już na zeskanowane , ale nie wrzuciłem na przenosnego twardziela , a nikt z pozostałych domowników [ w liczbie sztuk 1 -Suni nie liczę ] nie chce się przyznac że mi to wywalił..a

Ale dzieki za te 2 częsci -duzo mniej skanowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna część moich projektów kalek:

kalki.png

Podziękowania dla kolegi Cinekf1, za napisy do żelazka Z projektu kalek do R/M/MF został mi tylko 10PLM i 32PLRT. Chyba, że coś przeoczyłem proszę mi dać znać. Ponieważ z tymi dwoma pułkami trochę roboty jest, ostatni update będzie pewnie pod choinkę :P

1/32

1/48

1/72

1/144

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cyferki do chorwackiego biało-czerwonego UM nr 102 dasz radę zrobić?

 

to było ich więcej? Byłem przekonany o istnieniu tylko nr 165. Jeśli o tego CI chodzi to tu masz kalki

 

http://www.karaya.pl/pl/begemot/0/mikoyan-mig-21-part-3-b72-020.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

165, moja pomyłka, ale dzięki za link do kalek. O tego mi chodziło:

81697_1219415619.jpg

Podoba mi się okrutnie, na szkolnym takie malowanie jest super, na bojowym już nie trawię takiego cyrku. Z tego co widzę na kalkach z karaya to na skrzydłach i kadłubie cyfry mają taki sam wymiar. Chorwackie oznaczenia mam, kwestia znalezienia odpowiednich cyfr wymiarowo. Jak nie będę miał w odpadach to kupie te kalkomanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś buszując sobie po internecie znalazłem

kolejnego walkarounda do 21-ego. I to do tego jeszcze samolotów z Łasku. Może nie ma i dużo zdjęć ale są przydatne.

oto link

 

http://w4u.am.lodz.pl/~piokas/texty/mig21ang.htm

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przeleciałem na szybko -miodzio -liczą sie szczegóły

 

https://hotfile.com/dl/170356671/a19295f/KAP-2_elementy.zip.html

 

Link do fragmentów instrukcji MiG-21UTI -elementy autopilota KAP-2 i działanie w układzie sterowania .Niestety po rosyjsku .Nic na to nie poradzę , ze Nasze Barany zniszczyły większośc dokumentacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odszukałem notatkę jakie 21 były na stanie 28plm na początku eksploatacji. Może się komuś przyda, a może uda się uzupełnić historię w których półkach były eksploatowane poszczególne egzemplarze.

nr boczne:

 

6601; 6602; 6603; 6604

8001; 8002; 8003; 8004; 8005; 8005; 8006; 8007; 8008

7904; 7907; 7911; 7912; 7913; 7914; 7918

6806; 6807; 6808; 6809; 6810; 6811; 6812; 6813; 6814

8014;

6510u; 6509u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na kalkach z karaya to na skrzydłach i kadłubie cyfry mają taki sam wymiar. Chorwackie oznaczenia mam, kwestia znalezienia odpowiednich cyfr wymiarowo.

 

Leszku wydaje mi się że te numer\y na skrzydłach i na kadłubie rzeczywiście mają taki sam wymiar

 

mig2139.jpg

 

Jedynie czcionka jest trochę kiepsko dobrana na kalkach, mam je w 1/48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Radziki" -pomóżcie .Gdzie na samolocie wersji M znajdował sie przełącznik "izd. 81E"

[kod 81E ] widoczny na ponizszym zdjęciu na innych wersjach 21. [MF]

Nie mam dobrych zdjęc prawej burty 21M i nie mogę znależć tego AZS.

To samo pytanie tyczy 21BIS .

Chyba nie oślepłem , ale nie mogę znależć tych AZS [ ale skoro jest SRZO to i chyba było izd.81E ? ]

izd81e.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Charakterystyczne położenie na 21MF [ PF-PFM gdzie indziej ] a na M nie moge znależć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Radziki" -pomóżcie .Gdzie na samolocie wersji M znajdował sie przełącznik "izd. 81E"

[kod 81E ] widoczny na ponizszym zdjęciu na innych wersjach 21. [MF]..............

a na M nie moge znależć

 

 

Uzbrojeniec Ci pomoże - tego przełącznika na prawej burcie wersji "M" nie znajdziesz - po prostu go nie ma

( instrukcja LOT 1360/70 samolot MiG 21 M - eksploatacja uzbrojenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzbrojeniec Ci pomoże - tego przełącznika na prawej burcie wersji "M" nie znajdziesz - po prostu go nie ma

Grzegorz -sorry-może żle zrozumiałem -nie ma na prawej burcie , czy nie ma wogóle w kabinie ? .I czy na 21R jest w tym samym miejscu co na PFM - czyli na górze kabiny z prawej strony przed AZS SOD .Pytam , bo niestety nawet na rysunkach z instrukcji pilota 21R tego elementu kabiny nie ma zaznaczonego.

Może ktoś z Kolegów ma dobre zdjęcie prawej burty 21R , chodzi mi o ten element zaznaczony strzałką "ASZ kod 81E"

kod81e21pfm4.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien daty , ale gdzieś mi się przewinął 1966r -a instrukcje pochodzą z 1969-1970 .No ale może z racji "sekretności " nie umieszczali tego nawet w swoich instrukcjach , mimo że kartki sa policzone , ksiażka oplombowana i jest dokładny wykaz liczb stron i stron "tajnych "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na boku dyskusji o AZS ... dwa zdjęcia fragmentów kabiny, a ja widzę dwa różne kolory malowania wnętrza, praktycznie zielony, i zielono niebieski .... i bądź tu czlowieku mądry ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien daty , ale gdzieś mi się przewinął 1966r -a instrukcje pochodzą z 1969-1970 .No ale może z racji "sekretności " nie umieszczali tego nawet w swoich instrukcjach , mimo że kartki sa policzone , ksiażka oplombowana i jest dokładny wykaz liczb stron i stron "tajnych "

 

Schematy elektryczne pomiedzy M a Bis roznia sie tylko umieszczeniem na Bisie mikrowyłacznika pod fotelem.

Nie wiem co tam wyjasniacie w kwesti SRZO ,ale ,,Uzupełnienie go opisu technicznego i eksploatacji Mig-21 Bis,, mówi ze ,,w bloku nad-odb /blok O-5M / i deszyfratorze /blok 4/ nie zamontowano detonatorow elektrycznych.Obwod detonatorow elektrycznych odlaczony jest od akumulatorow pokladowych/ wyjety jest bezpiecznik z obwodu wybuchu/,,..

i to by było na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em -ale mi chodzi o położenie AZS "izd.81E [ kod 81 ] na prawej burcie samolotów 21M-21R.Ewentualnie o dobre wyrazne zdjęcia prawych burt tychże samolotów.

To co przytoczyłes najprawdopdobniej dotyczy demontażu detonatorów z obwodu "Chrom-Nikiel "po 1989 r. Zmieniła sie opcja polityczna i militarna, to i ten system przetał być potrzebny.

Andzin

Pierwsze zdjęcie pochodzi [ chyba ] z demontażu burty ze sprzętu w Sojuzie , drugie zdjęcie przedstawia 21PFM z zasobów węgierskich - to i kolor po remoncie się rózni .Miał być "morski" to i był .Naturalne lotnictwo to nie modelarstwo i numerki puszek z farbami .Ale jak będziesz robił model węgierskiego 21 to trzeba kolorek dobrać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.