Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

R-3S by się zgadzało. Problem jest z APU-13. Podałeś wymiary wersji MT (tej z butlą azotu) dla R-13. Ja zaś potrzebuję zwykłej do zwykłego R-3S. Tylko żeby to nie była z kolei ta od R-3R... Właściwie nie wiem jak się nazywa ta dla S i ta dla R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały pic polega na tym że na MT równiez mozna bylo podwieszać R-3S.

Niestety nie ma danych geometrycznych APU-13U-2 -sa wszystkie dane , masowe , siły zejscia pocisków itd . a rozmiarów nie ma .Tylko cięzar ok.31kg

Sorry -cała nadzieja w Grzegorzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ta długość będzie ok.

Kwestia, która dalej nie daje mi spokoju. Jak nazywa się belka dedykowana dla R-3R? Może to zacytowana przez Babcię APU-13U-2 (i dlatego ta różnica masowa)? Zwykła APU-13M to już chyba Bisowi niepotrzebna...

O tym R-3S na APU-13MT wiem, kiedyś widziałem takie zdjęcie MiG-23 i się zdziwiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz złącza dla R-3R ,w tylnej części w opływie znajdował się blok rozkręcania żyroskopu głowicy pocisku R-3R i blok połączeń -stacja r-lokacyjna -głowica pocisku i przedniej [ ale nie wiem czy tego ostatniego nie było też w APU-13M ]

Więcej się nie zagłębiałem -bo schematy elektroniczne to nie mój konik.

Jak ktoś ma taki schemat z APU-13M i wrzuci będzie widać różnice i skąd te "nadwyżkowe kilogramy "

 

apu13u2.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radioelektronicky boj poznatky z valky ve vietnamu se s jistym zpozdenim odrazily i na letounach mig-21mf. V druche polovine roku 1984 probehla zastavba elektroinstalace pro rusici kontejner SM nesouci aparaturu SPS-141. pro radary systemu hawk by mozna sps-141 predstavoval riziko ale napriklad pro radar migu-23 ml nepredstavovala jeho cinnost zadnou zmenu pouze pri letu dvojice migu-21 preskakoval signal cile obcas mezi obema letouny.

 

Znajomość zasad walki radioelektronicznej z wojny wietnamskiej, z pewnym opóźnieniem znalazło odzwierciedlenie w samolotach MiG-21MF. W drugiej połowie 1984 roku, rozpoczeto instalacje okablowania do pojemnika zakłócającego SM niosącego aparaturę SPS-141.Dla systemu radarowego Hawk byc może sps-141 stanowił zagrożenia, ale dla radaru samolotu MiG-23 Ml jego emisja /SPS-141/ nie powodowała zadnej zmiany.W locie dwojki MiG-21 sygnały celow okazyjnie migotały między dwiema płaszczyznami /celownika/

 

za Modelar Extra 17/2012

 

Sadze ze rowniez u nas SPS-141 pojawił sie w tym czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugiej połowie 1984 roku, rozpoczeto instalacje okablowania do pojemnika zakłócającego SM niosącego aparaturę SPS-141.Dla systemu radarowego Hawk byc może sps-141 stanowił zagrożenia, ale dla radaru samolotu MiG-23 Ml jego emisja /SPS-141/ nie powodowała zadnej zmiany.W locie dwojki MiG-21 sygnały celow okazyjnie migotały między dwiema płaszczyznami /celownika/

 

za Modelar Extra 17/2012

 

Sadze ze rowniez u nas SPS-141 pojawił sie w tym czasie

Jak mnie pamięć nie myli były wcześniej około roku 80 już się mówiło, że malborski pułk ma klucz samolotów do zakłóceń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łacznie Czesi do przenoszenia SPS-141 przystosowali 30 samolotow Mig-21 ,z tego 4 wersji Mig-21 M /po wymianie R-11 na R-13 oznaczonych MA/ oraz 26 MF.

Było to 1/3 stanu Mig-21 M/MF lotnictwa Czechosłowackiego.

Poprzez analogie / choc trudno porównywac nasz szalony kraj do Czechosłowacji / u nas przy tych samych załozeniach ochrony przez jednego nosiciela klucza samolotów,do przenoszenia SPS-141 powinno byc przystosowanych ok 50 Mig-21 ...

 

U nas natrafilem na zapis /okolo 1978 roku/ ktory wiescil zakup zasobnikow typu SPS-141/142/143

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łacznie Czesi do przenoszenia SPS-141 przystosowali 30 samolotow Mig-21 ,z tego 4 wersji Mig-21 M /po wymianie R-11 na R-13 oznaczonych MA/ oraz 26 MF.

Było to 1/3 stanu Mig-21 M/MF lotnictwa Czechosłowackiego.

Poprzez analogie / choc trudno porównywac nasz szalony kraj do Czechosłowacji / u nas przy tych samych załozeniach ochrony przez jednego nosiciela klucza samolotów,do przenoszenia SPS-141 powinno byc przystosowanych ok 50 Mig-21 ...

 

U nas natrafilem na zapis /okolo 1978 roku/ ktory wiescil zakupienie zasobnikow typu SPS-141/142/143

 

Lotnictwo czeskie było trochę inaczej zorganizowane stąd zwiększona ilość samych zasobników jak i też maszyn przystosowanych do ich przenoszenia.

Natomiast u nas do osłony wojsk lądowych była przeznaczona 1 dywizja myśliwska i sztabowcy zapewne uznali, że klucz wystarczy. Co do samej ilości samolotów przystosowanych się nie wypowiadam bo liczby nie znam. Zapewne było ich trochę więcej ale na pewno nie mniej niż 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz5710

Jak mnie pamięć nie myli były wcześniej około roku 80 już się mówiło, że malborski pułk ma klucz samolotów do zakłóceń.

Jednak chyba trochę póżniej .Wszystkie samoloty były przystosowywane w jednym okresie [ szkolenie , nadzór radzieckich specjalistów -było opisywane ]

A np. 8706 dopiero na jesień 81 , po przybyciu BIS-ów został przekazany razem z pozostałymi MF do M-ka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł jest niejako opisem prawdziwych samolotow w odniesieniu do modelu edurda 1-48, opisuje np roznice miedzy skrzydłami samolotow wyprodukowanych w Moskwie a tymi z Gorki . Chodzi glownie o dlugi owalny panel,te z Moskwy go maja ,a jak mowia Czesi,,sedivki,, czyli samoloty serii 7600 z Gorki , nie.

Jeszcze jedna cecha ,odrozniajaca 21 z obu wytworni ,byly ,,uszy,, na wylotach lusek z Gsz-23 .Te z Gorki sa mniejsze i maja troche inny kształ /postaram sie wrzucic skan dla zobrazowania -jutro/

Samoloty z Gorki po przylocie do CSSR były pomalowane na gornych powierzniach w kamuflaz brazowo-zielony ,dol niebiesko-szary.

Jak pisza Czesi ,byla to lekcja po wojnach izraelsko-egipskich.

Byly bez znakow przynaleznosci panstwowej i numerow taktycznych , napisy eksploatacyjne po rosyjsku w kolorach czerwonym i niebieskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np. 8706 dopiero na jesień 81 , po przybyciu BIS-ów został przekazany razem z pozostałymi MF do M-ka .

A czy przez przypadek w 79 albo 80 roku 41 plm nie miał kontroli GISz-u bo jakoś z tą kontrolą kojarzę ten klucz.

 

O tym nie mam zielonego pojęcia , bo w 81 to ja byłem w pięknym , cudownym, niezapomnianym 26plm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em -wrzuc jakąś fotkę , bo jeszcze któryś z młodszych pasjonatów 21 zacznie "googlować " i dojdzie do wniosku że z 21 odpalano Polskie rakiety meteorologiczne noszace taką sama nazwę RM-3W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł jest niejako opisem prawdziwych samolotow w odniesieniu do modelu edurda 1-48, opisuje np roznice miedzy skrzydłami samolotow wyprodukowanych w Moskwie a tymi z Gorki . Chodzi glownie o dlugi owalny panel,te z Moskwy go maja ,a jak mowia Czesi,,sedivki,, czyli samoloty serii 7600 z Gorki , nie.

Jeszcze jedna cecha ,odrozniajaca 21 z obu wytworni ,byly ,,uszy,, na wylotach lusek z Gsz-23 .Te z Gorki sa mniejsze i maja troche inny kształ /postaram sie wrzucic skan dla zobrazowania -jutro/

Był już swego czasu taki, w innym wydawnictwie. Wklejałem przy okazji In-boxu zestawu Eduarda.

96004.th.jpg

Sprawdziłem to na MF 7502. Większość się zgadza. Czy "uszy" miał mniejsze ciężko mi było ocenić. Braku owalnego panelu na górnych powierzchniach skrzydeł nie mogłem sprawdzić, ale pewnie też go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samoloty z Gorki po przylocie do CSSR były pomalowane na gornych powierzniach w kamuflaz brazowo-zielony ,dol niebiesko-szary.

Jak pisza Czesi ,byla to lekcja po wojnach izraelsko-egipskich.

Byly bez znakow przynaleznosci panstwowej i numerow taktycznych , napisy eksploatacyjne po rosyjsku w kolorach czerwonym i niebieskim.

 

Myślę, że to ważna wskazówka co do naszych 9600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikając w szczegóły to na BIS-ie w tylnej częsci doszedł ten blok rozkręcania żyroskpu rakiety R-3R.

 

Temat kiedyś poruszany -pulpit specbomby A w kabinie trenażera [ podobno 21SMT ] chyba specjalnie zbudowanego dla ćwiczenia tylko tego elementu ataku atomowego ,sądząc po wyposażeniu kabiny .

I widok dodatkowych celowników przeziernych dla A zachowanych na wegierskim BIS-ie. U Nas chyba już z nie zobaczy się czegoś takiego .

pulpitae.th.jpg

celownikidlaa21bis.th.jpg

 

Zdjęcia z węgierskiego Forum

http://makettinfo.hu/

 

Szczerze powiedziawszy to coś mi w tej kabinie nie pasuje - ale Rosjanie chyba mieli na Wegrzech swoje 21SMT , to może zostawili w spadku ten element wyposażenia i treningu .A że kabina niekompletna , to byc może jest to swego rodzaju "składak " do ćwiczeń tylko ataku z bombą A .

Ale najwazniejszy jest pulpit .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.