Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

(...)Ale z tymi lusterkami go nie widziałem - o co u chodzi? I jeszcze zbiornik 800 l pod UMem - to chyba nietypowa konfiguracja?
Wszak to wersja szkoleniowa, ze specjalnymi lusterkami dla instruktora A poważnie, to dla mnie wygląda jak nielot z akcentami dodanymi przez, mających poczucie humoru, Czechów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poważnie, to dla mnie wygląda jak nielot z akcentami dodanymi przez, mających poczucie humoru, Czechów.

 

Nielotem ta szparka nie miała szczęścia zostać, gdyż 8 czerwca 1998 roku zderzyła się w powietrzu z MiG-em 21 MF 7711. Obydwie maszyny spadły na ulice Czeskich Budziejowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterka zamocowali pewnie na pokazach dla jaj, zaraz po pomalowaniu tego egzemplarza- zwróćcie uwagę, że na zdjęciach nie widać prawie śladów eksploatacji, a sam samolot jest wypomadowany do bólu. Pokaz w Fairford:

 

http://www.airplane-pictures.net/photo/1165/3756-czech-air-force-mikoyan-gurevich-mig-21um/

 

 

Natomiast tutaj sprawa wygląda zdecydowanie inaczej:

 

http://www.airplane-pictures.net/photo/225496/3756-czech-air-force-mikoyan-gurevich-mig-21um/

 

Na owiewce widoczne są ślady po demontażu lusterka, natomiast na krawędziach natarcia normalne odpryski farby.

Zresztą, jaki to problem zapytać się o to Petra Popelarza? Był, widział, to i powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze zbiornik 800 l pod UMem - to chyba nietypowa konfiguracja?

Zależy u kogo. U nas, to zjawisko niewystępujące w przyrodzie.

 

Ostatnio myślałem na ten temat. Czy podwieszenie 800l pod PF/PFM/wersje szkolne, wymagało jakiś przeróbek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę .Uchwyt , mocowanie , położenie króćcy w 490 i 800 było takie same .Instalacja nadcisnienia zb. podwieszanego , w samolocie miała taką samą wartość w obydwu przypadkach .Zakres skali na rozchodomierzu [ paliwomierzu ] sięgał 4000 , tak więc i tu nie było problemu z ustawieniem właściwej ilości paliwa .Wydaje mi się że problem tkwił we właściwościach lotnych PF, PFM , UM po podwieszeniu 800, a raczej w braku konkretnych ustaleń w Instr. użytkowania . Dodatkowo po co 21UM zb. 800 , samolot używany do szkolenia , nawet do lotów na kręgi tankowaliśmy 1600 , [ pełne takowanie to 2350 ].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo po co 21UM zb. 800 , samolot używany do szkolenia , nawet do lotów na kręgi tankowaliśmy 1600 , [ pełne takowanie to 2350 ].

Ale do Fairford nie lataliście?

Ja pisałem o codziennym szarym życiu , a nie o wydumanych marzeniach , przynajmniej w tamtych czasach

 

young -przesłano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A było tez i tak że ET wykonywała malowanie całego sprzetu , jak miała farbę , moce przerobowe i akurat podpadła Starszemu Inzynierowi .Samo życie .

A tak sie składa że 9799, 9975 były w jednym kluczu , a 9211 , 9444 w jednej eskadrze.

ET 34 PLM też wyręczyliście?

http://galeria.aviateam.pl/photos/2011-02-21/804.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young -a Ty byś chciał może , żeby każdy Pułk malował golenie samolotów w swoje wybrane charakterystyczne kolory ?

Bądżmy poważni , ja przedstawiam rzeczywistość, a nie szukam "odcieni "koloru płatowca.

A jak bym był uparty , to mógłbym stwierdzić że akurat te samoloty były w tym samym czasie na pracach po 200h nalotu w PWL w Słupsku i tam tak pomalowali golenie ,bo akurat tak dobrali farbę. Pasuje ?

Każdy samolot srednio co 200 godzin miał demontowane podwozie , to tak daje kilkanaście razy plus do tego malowanie w czasie biężącej "konserwacji " samolotu- niech będzie że ok. 15-20 razy było malowane podwozie [ BIS-y ] , to myślisz że ktoś sie tak mocno przejmował "odcieniem " koloru goleni . A dodaj do tego jeszcze w międzyczasie wymiane goleni , montowanie goleni po remoncie , w całkiem innym kolorze.

Sztuczne problemy , moim skromnym zdaniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Babcia, poddaję się hehe

Em, co Ty z tym Kisajno? To kiedyś wisiało pod jakimś naszym 21? Od czerwca zeszłego roku mam przerwę w klejeniu, a w dającej określić się przyszłości nie zamierzam zaczynać następnego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dawno tu nie zagladałem i widzę że ostro do przodu dajecie

Pierwsza sprawa to "orki" na bisach w Malboro. Generalnie tak jak napisał Kornel odziedziczyli je po 1DLMW, z tym, że technicy z 41 malowali je dalej na samolotach, więc nie były to tylko pozostałości a kontynowanie tradycji. Przykładem morze być 9483, który po przemalowaniu w szaro czarne barwy otrzymał orki pod owiewką i na zbiorniku 490 (800 była czarna)

Druga sprawa/ Rozkminiam malowanie w ostaniej wersji 0880 i brakuje mi następujących elementów::

- za kabiną na garbie jest namalowana ciemna postać wygląda trochę jak kaczor dafi

- pod nim na kadłubie jest mały niebieski emblemat w białej obwódce

- pomiędzy żółtymi strzałkami pod kabiną czerwony pasek a w nim tekst

Poratuje ktoś fotkami? Z góry dzięki.

 

Wcześniejszy projekt kalek ma błąd w malowaniu 8971. Szczęka nie przechodziła pod kadłubem na drugą stronę tylko były dwie osobne szczęki. Słabo bo słabo ale widać to na fotkach z http://www.lwwo.slupsk.pl

Pozdrawiam

FJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakze . Hulało na 21 w Debrznie cały okres rozwojowy , tam badano prototypy systemu Kisajno. Moze panowie z LAF cos wiecej wyciagneli przy swoich ,,kwerendach,,

Ok, a po próbach przyjęto to na uzbrojenie 21? Chociaż na papierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność pracować z Chłopakami z Debrzna parę lat ,po "przeniesieniu " Debrzna do Zegrza i nawet słowo nie padło na temat tego zasobnika i ew. przyjęcia go na uzbrojenie 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z sąsiedniego forum, odpowiedzi nie znam:

Mam pytanie do znawców tematu: czy te dwa zaznaczone gniazda na zbiorniku to wlewy paliwa?

fuel_zpsd7644762.jpg

Niby oczywiste, ale na zdjęciach w monografiach nie jest to opisane, a w modelu zbiornik posiada jeszcze trzecie coś, co mogłoby być wlewem, w przedniej części:

DSCF5828_zps54d7176c.jpg

Nie chcę zrobić wycieków z czegoś, z czego cieknąć nie może Swoją drogą jak teraz zestawiłem te dwa obrazki, to widzę że całkiem różne jest umiejscowienie tychże ustrojstw na modelu i w instrukcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young napisał " co jest czym "

 

dscf5828zps54d7176c.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Te dwa gniazda , to wlewy paliwa , ale trochę żle odtworzone zostały pokrywy zabezpieczające .Ten element okrągły na przedzie to gardziel do całkowitego roztankowania zbiornika na ziemi .

To jest starszy typ zbiornika, nowsze miały tylko tylną gardziel zalewową i własnie ten zakręcany kołpak do roztankowania z przodu.

Na zdj. ponizej jak to wyglądało w starszych zbiornikach.

zbiornik4906.jpg

zbiornik4905.jpg

zbiornik4904.jpg

zbiornik4903.jpg

zbiornik4902.jpg

zbiornik490.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.