Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, potwierdza przekazanie do WAT w 1978r, lecz przemalowany został w Oleśnicy, czyli zapewne pomiędzy 1977, a 1978 rokiem.

I co warte całe to "podniecanie" się łaciatym migiem, jeśli przemalowali go gdy już nie latał? To taki sam przypadek, jak "Szkolny" MF, a kto o nim pamięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, potwierdza przekazanie do WAT w 1978r, lecz przemalowany został w Oleśnicy, czyli zapewne pomiędzy 1977, a 1978 rokiem.

I co warte całe to "podniecanie" się łaciatym migiem, jeśli przemalowali go gdy już nie latał? To taki sam przypadek, jak "Szkolny" MF, a kto o nim pamięta?

 

 

Samoloty te ( cała 5 ) na przełomie wrzesień/październik 77 zostały zabrane prawdopodobnie do Dęblina i tam zostały oficjalnie zdjęte ze stanu armii. Do daty mojej promocji tj 20 sierpnia 1978 roku nie było żadnego F. Owszem widziałem zdjęcia po 78 roku jak stał w Oleśnicy pojedynczy F ale to była któraś z 800-setek.

 

Malowany był w Oleśnicy - Ha tylko gdzie ?? bo na lotnisku nie było wówczas hangaru. Na cyklach nie było miejsca no chyba że na stołówce ale za niska była. Z tego co mi się obiło o uszy to został przemalowany na WAT

 

10291_sm.jpg

 

Jednak była to 809 a na przeciwko eMka 1911 a więc zdjęcie zrobione po 1988 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam wasze wątki i potwierdza się sprawa przemalowywania samolotów

w Oleśnicy w barwy maskujące. Dla przykładu Lim5P 419 został przemalowany w identyczne

kolory jak omawiany Mig21f13 - na srebrną farbę naniesiono pistoletem kamuflarz.

Mimo że nie był przerobiony na wersję szturmową Pozdrawiam TS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała piątka? Kojarzę F-13, Lim-5, (SB?)Lim-2. Jakie jeszcze?

Czemu je tak pomalowano?

Pisząc "cała piątka" nie mam na myśli malowania ich wszystkich a fakt zabrania ich ( całej piątki ) z lotniska w Oleśnicy samolotem AN 12.

Jak widzisz wrócił później jeden w starych barwach.

Na oleśnickim lotnisku była cała plejada maszyn 2xIŁ 28 ( 3 i 7 ), SM 2 , Mi 4 no i Lim 2 i Lim 5 z tym, że Lim 2 stały na stojance w głębi lotniska. Oprócz śmigłowców reszta była srebrna lub szara ale jak wspomniałem dotyczy to lat 75-78.

Tak czytam wasze wątki i potwierdza się sprawa przemalowywania samolotów

w Oleśnicy w barwy maskujące. Dla przykładu Lim5P 419 został przemalowany w identyczne

kolory jak omawiany Mig21f13 - na srebrną farbę naniesiono pistoletem kamuflarz.

Mimo że nie był przerobiony na wersję szturmową Pozdrawiam TS

 

masz może zdjęcie 419 w takim kamuflażu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lim_szymanow.jpg

IM004457.jpg

 

Witam

Na dzisiaj mam tylko te dwa zdjęcia. Pierwsze autorstwa Pana Senkowskiego przedstawia

419 w II połowie lat 90. Następne mojego autorstwa to 419 po 10 letnim przechowywaniu.

Kamuflarz już jst wytarty. Podeślę zdjęcia lepszej jakości jak zeskanuje.

A czy kolega Grzegorz 5710 ma może zdjęcia 419 za czasów jego stancjonowania w Oleśnicy.

Samolot wykonał tam swój ostatni lot w kwietniu 1980. Pilotem był Pan Żmirski.

Będę wdzięczny za informacje. Pozdrawiam TS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam wasze wątki i potwierdza się sprawa przemalowywania samolotów

w Oleśnicy w barwy maskujące. Dla przykładu Lim5P 419 został przemalowany w identyczne

kolory jak omawiany Mig21f13 - na srebrną farbę naniesiono pistoletem kamuflarz.

Mimo że nie był przerobiony na wersję szturmową Pozdrawiam TS

Jesteś pewien tych barw? Ze zdjęć za dużo nie da się wywnioskować, a te trzy maszyny które z pewnością zostały tak pomalowane, miały inne białe numery boczne.

Wracając do zdjęcia z Łasku:

EDIT: Kolejna perełka, na lewo od numeru bocznego!

17692338757836464525124.jpg

Okazuje się, że był jeszcze co najmniej jeden s-t z tym oznaczeniem, szparka z 10 PLM (zdjęcie mam już obiecane), a przybliżony okres wykonania go - koniec lat '80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzisiaj mam tylko te dwa zdjęcia. Pierwsze autorstwa Pana Senkowskiego przedstawia

419 w II połowie lat 90. Następne mojego autorstwa to 419 po 10 letnim przechowywaniu.

Kamuflarz już jst wytarty. Podeślę zdjęcia lepszej jakości jak zeskanuje.

A czy kolega Grzegorz 5710 ma może zdjęcia 419 za czasów jego stancjonowania w Oleśnicy.

Samolot wykonał tam swój ostatni lot w kwietniu 1980. Pilotem był Pan Żmirski.

Będę wdzięczny za informacje. Pozdrawiam TS

 

 

Niestety zdjęć z Oleśnicy nie posiadam - w czasach kiedy tam bywałem aparat fotograficzny był rzeczą zakazaną. Później COSSTWL omijałem szerokim łukiem.

 

Ale do czego zmierzam - z załączonych zdjęć nie wynika, że samoloty zarówno ten jak i 2015 przemalowane były w Oleśnicy. Z pierwszego zdjęcia wynika tylko fakt iż maszyna ta pomimo pomalowania w kamuflaż jest mocno zdewastowana co mnie osobiście dziwi bo sprawność maszyn tam była oczkiem w głowie ( za moich czasów ). Ja jakoś nie zauważyłem żadnych napisów eksploatacyjnych co jak mi się wydaje być powinny. Trzeba dokładnie prześledzić losy tej maszyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są zdjęcia zrobione po wycofaniu samolotu z wojska. Czy zdwastowany - raczej zdekompletowany na zdjęciu.

Co do malowania - samolot został pomalowany w barwy masujące pistoletem w Oleśnicy. Dlaczego tak sądzę ? Malowanie zostało naniesione na srebrny kamuflarz , łącznie z napisami eksploatacyjnymi. Napisy są widzoczne po zdjęciu kamuflowanej powłoki lakierniczej. Takiego malowanie nie robi się na samolocie lotnym.

Do malowanie zastosowano marnej jakości farby , która w okresie pobytu samolotu na lotnisku w szymanowie praktycznie zeszła (w okresie 91-99)

Pozdrawiam TS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale Kolega z uporem maniaka w każdym swoim poście powiela błąd ortograficzny. KamuflaŻ.

 

A co do samego malowania, to raczej pewne jest, że pryśnięto kamuflaż już po wycofaniu samolotu z lini. Ale gdzie to zrobiono, tego ciągle jednak nie wiadomo. Czy nie mogli zrobić tego np. studenci w ramach jakiejś pracy już po przeniesieniu z Oleśnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje koledze Jaco za cenną uwagę ! Przyda się na przyszłość

Co do tego kamuflażu samolot wyjechał z jednostki w oleśnicy już pomalowany - pamiętam że jednostkę opuszczały w tym samym terminie 2 limy 5P - jeden srebrny (numeru nie pamiętam) i kamuflowany 419. Mam zdjęcia 419 z czasów służby w kolorze srebrnym.

W oleśnicy był pomalowany Mig 21 w kamuflarz - numer boczny 04 z napisem szkolny - był to samolot nielotny ale o dziwo kamuflarz był naniesiony ładnie łącznie z napisami eksploatacyjnymi. Lim 419 miał malowanie maskujące bez naniesionych napisów. Kolory fab było zbliżone do malowania Miga21F13 (ktore to zostały pokazane w którymś Aeroplanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oleśnicy był pomalowany Mig 21 w kamuflaŻ - numer boczny 04 z napisem szkolny - był to samolot nielotny ale o dziwo kamuflaŻ był naniesiony ładnie łącznie z napisami eksploatacyjnymi.

 

Błąd w sztuce- 04 był srebrny- poza tym w wersji M, później zrobiono w niego "tygrysa". Chodzi tu o egzemplarz MiG-21MF nr 09. Autorem malowania był Grzesiek Skowroński- marynarskie godełko nie znalazło się tu przypadkowo. Na kadłubie, z obu stron był czarny napis "POLISH AIR FORCE". Zdjęcie z grudnia 1998r.:

 

88497-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Z okazji Nadchodzących Świąt i Nowego Roku Wszystkim Migomaniakom Wszystkiego Najlepszego , Nowych Pięknych Modeli , dodatków, dociekliwości w wyszukiwaniu nowych zdjęc i dokumentacji MiG-21

Życzy babcia131

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wesołych Świąt

Zdrowia, pomyślności, radości oby grono miłośników się powiększało,

wspomnienia powracały a modele powstawały.

Z podziękowaniami i życzeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to zdjęcie zostało zrobione w dniu ostatniego lotu Miga- 21 w Siłach Powietrznych, chodź mogę się mylić.

Zgadza się , to jest Malbork. Wrzucam trochę inne ujęcie .

A jesli chodzi o podwieszenia, oczywiście jak najbardziej prawidłowe, ale nie mające wiele wspólnego z codziennością. Przy lotach na poligon z UB-ekami, podwieszano tylko UB-16 i to też załadowane częściowo , tak więc nie było sensu podwieszać UB-32. Czyli na zdjęciu wariant typowo "festynowo-jarmarczny"

 

tm36.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze samoloty były przygotowane do pokazowych lotów w tym dniu, ale przyleciał jeden b...! i zakazał. Skończyło się tak jak zawsze...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli chodzi o podwieszenia, oczywiście jak najbardziej prawidłowe, ale nie mające wiele wspólnego z codziennością.

 

Omawiany wariant uzbrojenia Bisa był w rzeczywistości. Na wewnętrznych podwieszeniach UB 32 lub UB 16 natomiast na zewnętrznych podwieszeniach tylko UB 16. Natomiast tak jak Babcia pisze taki wariant był stosowany niezwykle rzadko przy okazji festynów jarmarcznych W użyciu codziennym nie bo nie było takiego zapotrzebowania - na lotach poligonowych do zasobnika UB ładowało się po dwa pociski na wyrzutnię - chyba w ramach oszczędności. W swojej karierze bomboluka były tylko dwa wyloty z pełnym załadowaniem zasobnika UB 16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.