ministersan Napisano 6 Lutego 2013 Share Napisano 6 Lutego 2013 Witam Mam pytanko: czy polskie Mig-21 Bis były malowane w jakieś kamo, czy były same "golasy"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 6 Lutego 2013 Share Napisano 6 Lutego 2013 Do wyboru masz jednokolorowe szare lub srebrne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 6 Lutego 2013 Share Napisano 6 Lutego 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 6 Lutego 2013 Share Napisano 6 Lutego 2013 (...)Ale z tymi lusterkami go nie widziałem - o co u chodzi? I jeszcze zbiornik 800 l pod UMem - to chyba nietypowa konfiguracja? Wszak to wersja szkoleniowa, ze specjalnymi lusterkami dla instruktora A poważnie, to dla mnie wygląda jak nielot z akcentami dodanymi przez, mających poczucie humoru, Czechów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 6 Lutego 2013 Share Napisano 6 Lutego 2013 A poważnie, to dla mnie wygląda jak nielot z akcentami dodanymi przez, mających poczucie humoru, Czechów. Nielotem ta szparka nie miała szczęścia zostać, gdyż 8 czerwca 1998 roku zderzyła się w powietrzu z MiG-em 21 MF 7711. Obydwie maszyny spadły na ulice Czeskich Budziejowic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 7 Lutego 2013 Share Napisano 7 Lutego 2013 http://www.thunderstreaks.com/wp-content/uploads/2012/10/mig-21-3756.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 7 Lutego 2013 Share Napisano 7 Lutego 2013 Lusterka zamocowali pewnie na pokazach dla jaj, zaraz po pomalowaniu tego egzemplarza- zwróćcie uwagę, że na zdjęciach nie widać prawie śladów eksploatacji, a sam samolot jest wypomadowany do bólu. Pokaz w Fairford: http://www.airplane-pictures.net/photo/1165/3756-czech-air-force-mikoyan-gurevich-mig-21um/ Natomiast tutaj sprawa wygląda zdecydowanie inaczej: http://www.airplane-pictures.net/photo/225496/3756-czech-air-force-mikoyan-gurevich-mig-21um/ Na owiewce widoczne są ślady po demontażu lusterka, natomiast na krawędziach natarcia normalne odpryski farby. Zresztą, jaki to problem zapytać się o to Petra Popelarza? Był, widział, to i powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 7 Lutego 2013 Share Napisano 7 Lutego 2013 i nawet znalazłem zdjęcie po zderzeniu z MF-em... http://forum.keypublishing.com/showthread.php?t=70742 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 I jeszcze zbiornik 800 l pod UMem - to chyba nietypowa konfiguracja? Zależy u kogo. U nas, to zjawisko niewystępujące w przyrodzie. Ostatnio myślałem na ten temat. Czy podwieszenie 800l pod PF/PFM/wersje szkolne, wymagało jakiś przeróbek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 Nie sądzę .Uchwyt , mocowanie , położenie króćcy w 490 i 800 było takie same .Instalacja nadcisnienia zb. podwieszanego , w samolocie miała taką samą wartość w obydwu przypadkach .Zakres skali na rozchodomierzu [ paliwomierzu ] sięgał 4000 , tak więc i tu nie było problemu z ustawieniem właściwej ilości paliwa .Wydaje mi się że problem tkwił we właściwościach lotnych PF, PFM , UM po podwieszeniu 800, a raczej w braku konkretnych ustaleń w Instr. użytkowania . Dodatkowo po co 21UM zb. 800 , samolot używany do szkolenia , nawet do lotów na kręgi tankowaliśmy 1600 , [ pełne takowanie to 2350 ]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 Tak też myślę, za bardzo trzymaliśmy się instrukcj aby "eksperymentować" jak to robili za granicą. Do szkolenia zbyteczny, zgoda, ale na wypadek W, zawsze jakiś plus... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 Dodatkowo po co 21UM zb. 800 , samolot używany do szkolenia , nawet do lotów na kręgi tankowaliśmy 1600 , [ pełne takowanie to 2350 ]. Ale do Fairford nie lataliście? Ja pisałem o codziennym szarym życiu , a nie o wydumanych marzeniach , przynajmniej w tamtych czasach young -przesłano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 A było tez i tak że ET wykonywała malowanie całego sprzetu , jak miała farbę , moce przerobowe i akurat podpadła Starszemu Inzynierowi .Samo życie .A tak sie składa że 9799, 9975 były w jednym kluczu , a 9211 , 9444 w jednej eskadrze. ET 34 PLM też wyręczyliście? http://galeria.aviateam.pl/photos/2011-02-21/804.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 young -a Ty byś chciał może , żeby każdy Pułk malował golenie samolotów w swoje wybrane charakterystyczne kolory ? Bądżmy poważni , ja przedstawiam rzeczywistość, a nie szukam "odcieni "koloru płatowca. A jak bym był uparty , to mógłbym stwierdzić że akurat te samoloty były w tym samym czasie na pracach po 200h nalotu w PWL w Słupsku i tam tak pomalowali golenie ,bo akurat tak dobrali farbę. Pasuje ? Każdy samolot srednio co 200 godzin miał demontowane podwozie , to tak daje kilkanaście razy plus do tego malowanie w czasie biężącej "konserwacji " samolotu- niech będzie że ok. 15-20 razy było malowane podwozie [ BIS-y ] , to myślisz że ktoś sie tak mocno przejmował "odcieniem " koloru goleni . A dodaj do tego jeszcze w międzyczasie wymiane goleni , montowanie goleni po remoncie , w całkiem innym kolorze. Sztuczne problemy , moim skromnym zdaniem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 Young, zawies na wewnetrznych belkach ,,Kisajno,, .To dopiero bedzie ,plus PTB-490 pod kadlubem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 Babcia, poddaję się hehe Em, co Ty z tym Kisajno? To kiedyś wisiało pod jakimś naszym 21? Od czerwca zeszłego roku mam przerwę w klejeniu, a w dającej określić się przyszłości nie zamierzam zaczynać następnego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 A jakze . Hulało na 21 w Debrznie cały okres rozwojowy , tam badano prototypy systemu Kisajno. Moze panowie z LAF cos wiecej wyciagneli przy swoich ,,kwerendach,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smk_szkwal Napisano 9 Lutego 2013 Share Napisano 9 Lutego 2013 Witam. Dawno tu nie zagladałem i widzę że ostro do przodu dajecie Pierwsza sprawa to "orki" na bisach w Malboro. Generalnie tak jak napisał Kornel odziedziczyli je po 1DLMW, z tym, że technicy z 41 malowali je dalej na samolotach, więc nie były to tylko pozostałości a kontynowanie tradycji. Przykładem morze być 9483, który po przemalowaniu w szaro czarne barwy otrzymał orki pod owiewką i na zbiorniku 490 (800 była czarna) Druga sprawa/ Rozkminiam malowanie w ostaniej wersji 0880 i brakuje mi następujących elementów:: - za kabiną na garbie jest namalowana ciemna postać wygląda trochę jak kaczor dafi - pod nim na kadłubie jest mały niebieski emblemat w białej obwódce - pomiędzy żółtymi strzałkami pod kabiną czerwony pasek a w nim tekst Poratuje ktoś fotkami? Z góry dzięki. Wcześniejszy projekt kalek ma błąd w malowaniu 8971. Szczęka nie przechodziła pod kadłubem na drugą stronę tylko były dwie osobne szczęki. Słabo bo słabo ale widać to na fotkach z http://www.lwwo.slupsk.pl Pozdrawiam FJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smk_szkwal Napisano 9 Lutego 2013 Share Napisano 9 Lutego 2013 O na tej fotce widać to jeszcze lepiej. http://galeria.aviateam.pl/photo/90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 9 Lutego 2013 Share Napisano 9 Lutego 2013 A jakze . Hulało na 21 w Debrznie cały okres rozwojowy , tam badano prototypy systemu Kisajno. Moze panowie z LAF cos wiecej wyciagneli przy swoich ,,kwerendach,, Ok, a po próbach przyjęto to na uzbrojenie 21? Chociaż na papierze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 9 Lutego 2013 Share Napisano 9 Lutego 2013 Miałem przyjemność pracować z Chłopakami z Debrzna parę lat ,po "przeniesieniu " Debrzna do Zegrza i nawet słowo nie padło na temat tego zasobnika i ew. przyjęcia go na uzbrojenie 21. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 9 Lutego 2013 Share Napisano 9 Lutego 2013 Z sąsiedniego forum, odpowiedzi nie znam: Mam pytanie do znawców tematu: czy te dwa zaznaczone gniazda na zbiorniku to wlewy paliwa? Niby oczywiste, ale na zdjęciach w monografiach nie jest to opisane, a w modelu zbiornik posiada jeszcze trzecie coś, co mogłoby być wlewem, w przedniej części: Nie chcę zrobić wycieków z czegoś, z czego cieknąć nie może Swoją drogą jak teraz zestawiłem te dwa obrazki, to widzę że całkiem różne jest umiejscowienie tychże ustrojstw na modelu i w instrukcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 9 Lutego 2013 Share Napisano 9 Lutego 2013 może posiada ktoś z was zbliżenie na tą część kadłuba tegoż Bisa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 10 Lutego 2013 Share Napisano 10 Lutego 2013 young napisał " co jest czym " Uploaded with ImageShack.us Te dwa gniazda , to wlewy paliwa , ale trochę żle odtworzone zostały pokrywy zabezpieczające .Ten element okrągły na przedzie to gardziel do całkowitego roztankowania zbiornika na ziemi .To jest starszy typ zbiornika, nowsze miały tylko tylną gardziel zalewową i własnie ten zakręcany kołpak do roztankowania z przodu. Na zdj. ponizej jak to wyglądało w starszych zbiornikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 10 Lutego 2013 Share Napisano 10 Lutego 2013 Jak rozumiem przez wylew nie można było napełnić zbiornika? Pytanie laika: jaki to miało sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.