macotra21 Posted October 26, 2023 Share Posted October 26, 2023 Zwracam sie z prosba o zapytanie: czy ktos uzywal farb Alclad II? chodzi mi o farby nie o metaliazery. Do jakich innych farb sa podobne? jak sie zachowuja? czy to cos w rodzaju Mr. Paint? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackriver Posted October 27, 2023 Share Posted October 27, 2023 (edited) W dniu 26.10.2023 o 16:34, macotra21 napisał: Alclad II https://youtu.be/IFuCIzPiJoA - tu gościu psikał... https://youtu.be/iMoB4uut220 - reklama Edited October 27, 2023 by blackriver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giberes Posted October 29, 2023 Share Posted October 29, 2023 Gdzieś niedawno w opisie produktu wyczytałem , że to farba emaliowa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
push-up78 Posted October 29, 2023 Share Posted October 29, 2023 W dniu 26.10.2023 o 16:34, macotra21 napisał: Zwracam sie z prosba o zapytanie: czy ktos uzywal farb Alclad II? chodzi mi o farby nie o metaliazery. Do jakich innych farb sa podobne? jak sie zachowuja? czy to cos w rodzaju Mr. Paint? Używam od czasu do czasu ich lakierów bezbarwnych.To normalne farby umownie emaliowe.Jak Model Master ich lakiery typu Custom.Ftalowe.Można je rozcieńczać benzyną lakową albo i terpentyną.Jak komuś trzeba.Chodz są już z grubsza rozcieńczone gotowe do użycia aerografem.Nie są to MR Painty.To inna linia farb.MR Paint jest mocniejsza po przeschnięciu trwalsza.I na bazie innych rozpuchów.A Alclady podatne na uszkodzenie typu zmycie rozpuszczalnikiem jak ktoś robi łosze.To raczej nie ta droga.Pytanie do czego chcesz ich używać co malować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted February 18 Share Posted February 18 Witam. Czy ktoś wie ile ml farby podkładowej np. Mr Hobby potrzeba do modelu w skali 1:200? Ten podkład jest w 40 ml słoiczkach. https://www.scalemodelshop.co.uk/40ml-mr-primer-surfacer-1000-mr-hobby-sf-287-p17112/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giberes Posted February 18 Share Posted February 18 (edited) Model to łódź patrolowa czy Bismarck? A na poważnie: 40 ml mnożysz x2, a nawet x3 (rozcieńczenie) . Czasem wystarczy 1 warstwa, czasem musisz zrobić poprawki i wtedy trzeba jeszcze raz psiknąć. Nie ma reguły, która Ci odpowie jednoznacznie. Za dużo zmiennych: wielkość modelu, jego jakość, jakość Twojej pracy. W zasadzie mi słoiczek wystarcza na kilka modeli samolotów współczesnych w skali 1/48. Edited February 18 by giberes 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tap-chan Posted February 18 Share Posted February 18 5 minut temu, giberes napisał: Model to łódź patrolowa czy Bismarck? A na poważnie: 40 ml mnożysz x2, a nawet x3. Czasem wystarczy 1 warstwa, czasem musisz zrobić poprawki i wtedy trzeba jeszcze raz psiknąć. Nie ma reguły, która Ci odpowie jednoznacznie. Za dużo zmiennych: wielkość modelu, jego jakość, jakość Twojej pracy. W zasadzie mi słoiczek wystarcza na kilka modeli samolotów współczesnych w skali 1/48. Dokładnie to samo wlasnie napisałem, tylko Yamato zamiast Bismarcka Liczy się jeszcze aerograf, takim PS-290 idzie mi więcej podkładu niż zwykłym aero. Rozcieńczam 30:70 ml (primer:thinner) i te 135 ml wystarcza mi na takie 3-4 rury w 1:48. Powierzchniowo wyjdzie podobnie lub więcej niż duży okręt w 1:200. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted February 18 Share Posted February 18 (edited) 48 minutes ago, Tap-chan said: Dokładnie to samo wlasnie napisałem, tylko Yamato zamiast Bismarcka Liczy się jeszcze aerograf, takim PS-290 idzie mi więcej podkładu niż zwykłym aero. Rozcieńczam 30:70 ml (primer:thinner) i te 135 ml wystarcza mi na takie 3-4 rury w 1:48. Powierzchniowo wyjdzie podobnie lub więcej niż duży okręt w 1:200. Model to Yamato 1:200 . Kompletuję na razie wszystko. A do natrysku będę używał aerografu z akumulatorkami bo żona wysadziłaby mnie na dwór jakbym kupił kompresor Edited February 18 by Olaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giberes Posted February 18 Share Posted February 18 (edited) Ha, ha, to powiedz jej, że model jest droższy niż kompresor. Edited February 18 by giberes 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giberes Posted February 18 Share Posted February 18 58 minut temu, Tap-chan napisał: Dokładnie to samo wlasnie napisałem, tylko Yamato zamiast Bismarcka Prorok czy co 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted February 18 Share Posted February 18 33 minutes ago, giberes said: Ha, ha, to powiedz jej, że model jest droższy niż kompresor. Życie mi jeszcze miłe 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur_12 Posted February 27 Share Posted February 27 Witam. Włączę się do dyskusji I mam pytanie: Czy ktoś kiedyś używał do aerografu farb akrylowych pactra? Bo z tego co tu czytałem to da się nimi malować. Pytam się bo je mam i nie wiem czy kupić tamiya, vallejo, humbrol czy inne marki czy zostać może przy farbach pactry? (Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juffre Posted February 27 Share Posted February 27 Kup normalne farby do aerografu: Tamiya , Mr Hobby, AK Real color, MRP, hataka orange 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawbo Posted February 27 Share Posted February 27 Ale odpowiadając na Twoje pytanie, to tak, można, ale ... Gdy ja przesiadałem się na aerograf, to miałem tą samą wątpliwość, no przecież już mam farby , szkoda wyrzucić! Pactry rozcieńczałem MLT., uważam że to dość agresywny / skuteczny rozcieńczalnik. Czasami dawało to nawet dobre efekty a czasami farby nie dało się rozcieńczyć, nie wiem od czego to zależało. Malować się dało aczkolwiek raczej "hurtowo" większe powierzchnie. Szczegóły, detale, laserunki czy cienkie linie raczej nie. Dodatkowo mam wrażenie, że powierzania była bardziej "chropowata" niż malowana gunze czy tamiya. Większe ziarna pigmentu? Ale ja nie jestem profesjonalnym malarzem i może profesjonalista wycisnąłby więcej?? Tylko po co się męczyć? Kup to co proponuje Juffre i miej problem z głowy 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arhtus Posted February 27 Share Posted February 27 Najpierw kup MLT (bo i tak Ci się przyda) i spróbuj z tymi Pactrami. Ponoć niektóre właśnie się ważą, choć z tymi które ja mam akurat nie miałem problemów, ale docelowo przesiadaj się na lepsze farby pod aero. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DamianosPL Posted March 6 Share Posted March 6 Witam mam pytanie. Jakim rozcienczalnikiem sie rozciencza farby od Mr Hobby Mr.Aqueous bardziej chodzi mi tu o podład HSF-01 Surfacer 1000. Da sie tym rozcienczac MLT? Bo mam serie prodkładu ale celuloze a myśle nad czymś mniej smierdzącym , wiem ze najlepszy podkład to Celuloza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giberes Posted March 6 Share Posted March 6 Aqueos można rozcieńczać MLT, ale trochę wolniej wtedy schnie. Nic się nie psuje, nie "warzy". Trzeba pozwolić warstwie dobrze wyschnąć zanim nałoży się następną. Będąc przyzwyczajonym do pracy z serią C za szybko posikałem kolejne warstwy i potem długo farba była miękka, choć pyłosucha. Dlatego już nie stosuję tej kombinacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKK Posted March 7 Share Posted March 7 (edited) 14 godzin temu, DamianosPL napisał: Da sie tym rozcienczac MLT? Bo mam serie prodkładu ale celuloze a myśle nad czymś mniej smierdzącym Ale MLT śmierdzi dokładnie tak samo jak seria C. Zresztą główną różnicą między seriami H i C jest właśnie rozcieńczalnik. Dolewając MLT do farby H robisz z niej nieco gorszą farbę C. Ale lepszą od H. Edited March 7 by HKK 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKK Posted March 7 Share Posted March 7 14 godzin temu, giberes napisał: Aqueos można rozcieńczać MLT, ale trochę wolniej wtedy schnie Zamiast MLT który zawiera opóźniacz można dać zwykły Gunze MT albo Rapid Thinner. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tap-chan Posted March 7 Share Posted March 7 Czy Gunze H można rozcieńczać IPA jak akryle Tamiya? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HKK Posted March 7 Share Posted March 7 2 godziny temu, Tap-chan napisał: Czy Gunze H można rozcieńczać IPA jak akryle Tamiya? Nie mam w tej chwili żadnej takiej, ale nie powinno być żadnego problemu. Ale czysty (99 %) IPA zwykle nie jest najlepszym rozwiązaniem. Za szybko paruje. "Firmowe" rozcieńczalniki do wodnych akryli zwykle zawierają do 50% wody. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KFS-miniatures Posted March 7 Share Posted March 7 7 godzin temu, Tap-chan napisał: Czy Gunze H można rozcieńczać IPA jak akryle Tamiya? można, tylko po co? [ma to swoje specyficzne zastosowania, ale ciekaw jestem, czy to jest szukanie oszczędności rzędu pięciu złotych na trzydzieści modeli, znaczącym kosztem komfortu pracy, czy pytanie o specyficzne możliwości, jakie dają różne kombinacje chemii stosowanej w modelarstwie] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lord_karton Posted March 8 Share Posted March 8 7 godzin temu, KFS-miniatures napisał: czy pytanie o specyficzne możliwości, jakie dają różne kombinacje chemii stosowanej w modelarstwie] A jest gdzieś to opisanie w sieci bo to ciekawe zagadnienie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KFS-miniatures Posted March 8 Share Posted March 8 3 godziny temu, lord_karton napisał: A jest gdzieś to opisanie w sieci bo to ciekawe zagadnienie. Jeśli pytasz o jakieś zestawienie szerzej traktujące tę kwestię, to nie spotkałem się, natomiast o specyfice mieszanki Mr. Hobby i spirytusu technicznego wspominałem choćby tutaj: 1/48 Ju 87D-3 Stuka in RAF Service - Malowanie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tap-chan Posted March 8 Share Posted March 8 To nie szukanie oszczędności tylko obecnie zimą nie mam warunków na malowanie śmierdzącymi thinnerami typu MLT. Tamiya + IPA + retarder daje całkiem dobre właściwości, co więcej "brudna" IPA (~95% IPA + ~5% farby) jest dobra do malowania post shadingu czy położenia filtra, a szybkie parowanie zmniejsza ryzyko przypadkowych zacieków. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.