Skocz do zawartości

He 219 | Revell | 1:32


wojtek_fajga

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanie do autora. czym tak ładnie nacinasz linie? Szczególnie interesuje mnie poprawianie tych łukowatych narożników przy klapkach inspekcyjnych. Z góry dziękuję za odpowiedź

Sztukę nacinania linii objaśnił autor wątku w artykule zamieszczonym w serwisie Modelarstwo Redukcyjne: http://goo.gl/LeH49

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

czy dopasoanie skrzydeł do kadłuba tak, bo można je było malowac osobno było pracochłonne czy spasowane wszystko równie dobrze jak oszklenie?

Linia łączenia skrzydeł z kadłubem leży na płaszczyźnie, łatwo dopasować. Sądzę, że przy wklejaniu będzie jednak mała szczelina - do zaszpachlowania i zamalowania.

Zdecydowałem się na taką kolejność prac, ponieważ model jest duży i nieporęczny; mam nadzieję, że to ułatwi namalowanie jelitek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze idzie! Zwróć uwagę tylko, czy ramy kabiny były też "wężykowane", bo na wielu zdjęciach widać że nie (nie wiem jaki konkretnie egzemplarz robisz).

Strasznie żmudne takie malowanie; ręka cierpnie

Coś o tym wiem! Nie tak dawno robiłem te esy-floresy na Uhu i to w skali 1/72! http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=36062 Z tym że nie podjąłem się ich zrobić aerografem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramy kabiny przemalowałem. Rzeczywiście trudno dopatrzeć się na zdjęciach, aby były kamuflowane. Na zdrowy rozum komu by się chciało maskować oszklenie tylko po to aby wykonaś kilka psików innum kolorem. Nie mogłem się też dopatrzeć czy ramy sż ciemne czy jasne; zdecydowałem, że moje będą jasne.

he_219_revell_33.jpg

 

Wszystkie większe oznaczenia namalowałem korzystając z masek.

 

he_219_revell_34.jpg

 

 

he_219_revell_35.jpg

 

 

he_219_revell_36.jpg

 

 

O tych drobiazgach Revell tradycyjnie "zapomniał".

 

he_219_revell_37.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, mógł byś opisać jaki masz patent na szablony do malowania oznaczeń? Gdzie kupujesz, zamawiasz lub w jaki sposób je wykonujesz, uchyl proszę rąbka tajemnicy.

 

Dosyć dokładnie opisał to Kamil - corel draw, folia oramask i ploter tnący. Usługowy ploter tnący będzie w każdym większym mieście, w agencjach reklamowych wycinających reklamy z folii.

 

wojtek, opanowałes jakos metodycznie temat ryzyka zerwania farby przez folię czy wciąz jej usuwanie powoduje szybsze bicie serca?

 

Przed przyklejeniem folii na model osłabiam jeszcze klej przez krótkie naklejenie na czoło, wewnętrzną część dłoni lub macam po prostu klej opuszkiem palca.

 

Sorry, że znowu się "wtrancam" , ale wydaje mi się że wypełnienie krzyża kadłubowego powinno być szare...

 

No właśnie, a może to tyklo odbicie od powierzchni farby daje taki efekt? Statecznik pionowy i bok kadłuba są pod różnymi kątami, a samolot stoi w ostrym słońcu, nie wiadomo na jakim rodzaju filmu było zdjęcie zrobione. Piszę tak, bo wydaje mi się, że tej jakości czarno-białe zdjęcie można interpretować w różny sposób i znaleźć argumenty na poparcie kilku różnych tez.

Czy w ogóle jakoś systemowo na tych samolotach były znaki malowane w kolorze szarym? Na innych zdjęciach tych maszyn nie zauważyłem takich efektów.

Raczej tak już zostawię, no może jeszcze jakieś efekty płowienia wykonam na tym znaku pigmentami.

Dzięki za zwrócenie uwagi i podlinkowanie zdjecia tego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na skomplikowanych powierzchniach nacinam maski tak, aby na krawędziach maski nie było naprężeń, a powstałe szpary wypełniam maskolem lub zaklejam kawałkiem folii. No i przy ścąganiu maski uważam - bardzo wolno, pod małym kątem do powierzchni i wzdłuż krawędzi. No ale pewnie tak samo robisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracajac na moment do kwestii krucyfiksów.. wedłyg kuby plewki orac zdjec, które dają miejsze pole do interpretacji wiele wskazuje na to, ze nie były one jednak czarne

 

co warto dodać, czesto były one malowane na zasadzie plamy kamuflażu

 

[imghttp://i610.photobucket.com/albums/tt188/kuba-plewka/Untitled-1-9.jpg[/img]

 

która dopiero na koncowym etapie była wykańczana białymi belkami

cytując kube: "kadłub na bokach i u góry na szaro + szara plama w miejscu krzyża, potem niebieskie wężyki i niebieski spód"

 

for your consideration..

 

Co do do szarości krzyży, to rzeczywiście wszystko wskazuje na ten kolor.

 

W kwestii zdjęcia ten 109-ki- nie jest to przypadkiem zwyczajne zamalowanie krzyża tym co było pod ręką dokonane przez zdobywców? Swastyki też na tym zdjęciu nie uświadczysz...

Krzyże i swastyki malowane były przecież na linii produkcyjnej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

 

Bardzo podoba mi się ten model, chyba pierwszy Uhu jakiego widzę że jest pomalowany tak, jak to powinno wyglądać.

Brawo.

 

W kwestii krzyża tak jak wyżej Kamil napisał - to raczej jest szare wypełnienie i ten kolor wynika z uproszczonego procesu technologicznego. Kadłub po montażu był pomalowany na szaro razem z zarysem krzyża, potem kamuflaż uzupełnił jasny kolor spodu + szlaczki i na plamie pod krzyżem namalowano białe ramiona.

 

Ten 109, który tu robi za przykład takich praktyk jest nieukończony, został sfotografowany w którymś z centrów montażu w trakcie przewożenia na miejsce montażu końcowego i oblotu.

Fotka z Czech.

 

Pozdrowienia,

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Marcin, kopę lat...

 

Mikołaj, wszystko malowane aerografem, bardzo cienką farbą, a właściwie zabarwionym farbą lakierem bezbarwnym z dużą ilością rozcieńczalnika; konsystencja prawie wody. Pojedynczego psiku aerografem prawie nie widać, a ciśnienie dobrane tak, aby w miarę szybko schło, żeby podczas jednej sesji wszystko wymalować. W niektórych miejscach na gondoli silnikowej jest kilkadziesiąt warstw. Na kadłubie nierównomierne pociągnięcia aerografem wzdłuż linii podziałowych i pojedyncze psiki na śruby/zatrzaski. Przed malowaniem w linie podziałowe jest wpuszczony MiG Dark Wash na górę i Neutral Wash na dolne, jasne powierzchnie.

 

A tutaj druga sesja malowania, kolorem czarnym.

 

he_219_revell_43.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.