DarkWing Napisano 26 Lutego 2014 Share Napisano 26 Lutego 2014 Rozpoczynam nową przygodę, tym razem Renault FT od Takom'a w skali 1:16. Model stosunkowo świeżutki i jest to pierwszy model w tej skali z tej firmy. Części dość sporo, jest pełne wnętrze, wszystko odlane dość precyzyjnie. Jest też jeden skromny arkusz z blaszka fototrawioną. Jedyny minus to dość grube łączenia części z formą (podobnie jak u Trumpeter'a). Niestety jest troszkę szlifowania w miejscach łączenia form jest niewielki szew. Nadlewek póki co nie zauważyłem. Model jest bogaty w szczegóły ale mimo swej skali wszystko jest drobne - w końcu oryginał nie grzeszył wielkością . Całość prac jest przewidziana 38 etapów - niektóre krótsze, niektóre dłuższe.... Etap 1 Etap 2 Etap 3 Etap 4 Całość po złożeniu części z etapów 1-4 Pozwoliłem sobie na małą waloryzację dorabiając przewody zasilające. Listwa zbiorcza to rurka gumowa, przewody wykonałem z drucika cynowego o śr. 0,56 mm. Teraz muszę całość odpowiednio pomalować i silnik będzie skończony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 26 Lutego 2014 Share Napisano 26 Lutego 2014 Zapowiada się ciekawy warsztat. Super że pokazujesz szczegółowo etapy budowy - zawsze może się przydać przy scratchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni44 Napisano 26 Lutego 2014 Share Napisano 26 Lutego 2014 witam ,ładny model się zapowiada ,wypraski są w tym kolorze czy malowałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 26 Lutego 2014 Share Napisano 26 Lutego 2014 Bardzo ciekawy sposób prezentacji warsztatu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 27 Lutego 2014 Autor Share Napisano 27 Lutego 2014 ...wypraski są w tym kolorze czy malowałeś ? Wszystkie ramki są w kolorze brązu, mini antykorozyjnej..... Silnik skończony Krótko o tym jak i czym był malowany. W pierwszej kolejności całość malowałem czarnym podkładem w spray'u. Następnie górna część psikana z aero ModelMasterem Gun Metal, część dolna (misa olejowa) ModelMasterem Aluminium NonBuff. Po aluminium dół napylony X-31 Titanium Gold i na koniec X-32 Titanium Silver. Przewody oraz popychacze zaworów to Tamiya X-34 Metal Brown. Opaski przewodów gumowych oraz zbiornika to oczywiście Aluminium MM. Przewody zapłonowe oraz rura gumowa to Pactra Flat Black. Głębię wydobyłem Tamiya X-19 Smoke. Ślady po oleju, zacieki to rozcieńczona czarna Pactra Semi Gloss. Po wyschnięciu całość psiknięta ze spray'a Vallejo Varnish Matt. Na to troszkę pigmentów od Mig'a oraz z zestawu Tamiya Wathering (kurz, przybrudzenia oraz odrapania). Na koniec ponownie Vallejo Varnish Matt. Efekt różnicy "gołych" części a pomalowanych dobrze widać na poniższym zdjęciu Etap 5 Malowanie podobnie jak w przypadku silnika. Kolor obudowy chłodnicy musiałem jednak dorobić sam gdyż instrukcja przewiduje Medium Blue, który mi nie do końca odpowiadał. Postanowiłem więc uzyskać barwę z mieszanki X-14 Sky Blue + XF-54 Dark Sea Grey. Niestety nie podam proporcji - robiona na oko, do uzyskania pożądanego odcienia. Całość wyszła następująco i dla porównania... Są też już gotowe przekładnie z hamulcami ale nie pokazuję ponieważ nie chcę zakłócać kolejności budowy, kolejnym etapem ma być połączenie silnika z chłodnicą. Mam nadzieję, że jakoś to wychodzi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 Mnie tam pasi. Oby tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 świetna relacja "krok po kroku" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni44 Napisano 27 Lutego 2014 Share Napisano 27 Lutego 2014 witam ,tak powinny wyglądać wszystkie prezentowane warsztaty "krok po kroku" życzę powodzenia i kibicuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 28 Lutego 2014 Autor Share Napisano 28 Lutego 2014 jeśli się podoba to działam dalej... Etap 6 Nastąpiło połączenie wcześniej przygotowanych podzespołów: silnika z chłodnicą. Jedynym elementem który doszedł to przewód łączący chłodnicę z blokiem silnika. Etap 7 Wspomniane już wcześniej przekładnie wraz z hamulcami. i na gotowo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 28 Lutego 2014 Share Napisano 28 Lutego 2014 Super ten kolor ci wychodzi - to efekt zastosowania Tamiya Smoke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejon26 Napisano 1 Marca 2014 Share Napisano 1 Marca 2014 Nareszcie ktoś mi pokazł jak się powinno prowadzić warsztat. Malowanie cudowne, tylko człowiek się załamuje, że jeszcze bedzie musiał cwiczyć 10 lat żeby dojść do takiej perfekcji. Trzymam kciuki za dokończenie warsztatu na takim wysokim poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copycat Napisano 2 Marca 2014 Share Napisano 2 Marca 2014 W końcu łączysz swoje ogromne umiejętności modelarskie z odrobiną technik brudzenia i efekt jest imponujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 3 Marca 2014 Autor Share Napisano 3 Marca 2014 Widzę, że się podoba i to mnie cieszy. Etap 8 Ścianka działowa - ogniowa. Zaczęły się schody ... Oryginalny plastik jak wiadomo jest w kolorze rudego brązu. Zamalowanie go to koszmar, szczególnie na biało..... Najpierw próbowałem szarym i białym podkładem... wychodził piękny róż... wrr... W końcu wpadłem na pomysł: w pierwszej kolejności czarny półmat - spray. Na to Szary podkład - spray i biały podkład - spray. Finalnie Vallejo 70.918 Ivory - aero. Zabezpieczenie matowy bezbarwny Vallejo - spray. Brudzenie to ModelMaster Gun Metal (odpryski i obtarcia), Tamiya Weathering Master A+C+D oraz pigmentyVallejo Set No.1 + No.2 . Na koniec oczywiście bezbarwny mat . Proszę oceńcie jak wyszło..... I na koniec etapu połączenie ścianki ogniowej z przekładnią Na sam koniec prac przy silniku (po połączeniu ze skrzynią oraz po wmontowaniu na podłodze) dodam jeszcze kilka mokrych plam oleju tu i tam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 3 Marca 2014 Share Napisano 3 Marca 2014 Na sam koniec prac przy silniku (po połączeniu ze skrzynią oraz po wmontowaniu na podłodze) dodam jeszcze kilka mokrych plam oleju tu i tam... ... i nikt nie uwierzy, że to model. Leżę rozwalony jak dotąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 3 Marca 2014 Share Napisano 3 Marca 2014 Jak na razie rewelka. Trzymaj tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makinen Napisano 3 Marca 2014 Share Napisano 3 Marca 2014 Kapitalna robota!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 Duży respekt. Model będzie prezentował się rewelacyjnie. PS. tylko wsiąść i jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 4 Marca 2014 Autor Share Napisano 4 Marca 2014 Etap 9 Na początek przygotowanie podłogi. Już na tym etapie wkleiłem przednią część, aby móc całość pomalować i wybrudzić. Cały proces przebiegał identycznie jak w przypadku ścianki ogniowej. Szkoda tylko, że praktycznie wszystko zniknie pod silnikiem, a w efekcie finalnym pod pancerzem. Następnie przyszedł czas na montaż przedziału silnikowego... i widok na całość podłogi Przy okazji przymierzyłem sobie boczną ściankę i.... SZOK. Obydwie ścianki są niesamowicie odkształcone !!! Gdyby to były niewielkie skrzywienia pewnie można by to skorygować klejem - nagiąć i przyłapać cjanoakrylem. Tu jednak naprężenia byłyby zbyt duże i na pewno by puściło. Myślałem nawet o próbie reklamacji u producenta ale szkoda mi czasu. Podjąłem więc próbę prostowania, najpierw pod wodą bieżącą - ciepłą. Niestety, marnie szło.... Druga próba to zanurzenie we wrzątku..... Ryzykownie ale... udało się. W dalszym etapie wrzucę zdjęcia przed i po prostowaniu. Tyle na dziś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtMac Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 Chłopie! Ty spowodujesz, że tacy sklejacze jak ja uciekną z płaczem i porzucą modelowanie :( Wielki szacun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 4 Marca 2014 Super Moderator Share Napisano 4 Marca 2014 Cześć Świetnie prowadzisz swój warsztat - nic tylko naśladować. Wszystko bardzo przejrzyście podane - bardzo mi się podoba! Witać, że dobrze zgrałeś farby i dodatki - łady bardzo zakresy barw użyłeś - wszytko świetnie harmonizuje. Powodzenia w kolejnych etapach - będę zaglądał! pozdrawiam serdecznie Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 Brudzenie podłogi bajka, tylko teraz ten silnik troszke za czysto przy niej wygląda, he, he. Bardzo ładna relacja, aż miło zaglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiek13 Napisano 5 Marca 2014 Share Napisano 5 Marca 2014 Na prawdę piękny warsztat, prosimy wszyscy o jak najczęstsze aktualizacje, super roboty malarskie...Ogromny podziw z mojej strony:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 5 Marca 2014 Autor Share Napisano 5 Marca 2014 Na prawdę piękny warsztat, prosimy wszyscy o jak najczęstsze aktualizacje.... Dziękuję i obiecuję, że będę się starał - dla Was. Niestety, jak pisałem na początku, za +/- 2 tyg. nastąpi przerwa na czas.... hmm , do czasu kiedy wrócę.... Jeśli wrócę.... Etap 10 Przedział kierowcy. Nie będę się dużo rozpisywał ponieważ użyte techniki były opisywane wcześniej. Podobna jest również kolorystyka, a co za tym idzie użyte farby. Do malowania siedziska oraz oparcia użyłem mieszanki kolorów (olive drab + russian green) w celu uzyskania koloru tkaniny która była używana w wojsku - dermy ?. Etap 11 Osłona przekładni łańcuchowej zespołu napędowego. Całość wykonana z jednego kawałka blaszki. Po odpowiednim zagięciu całość jest spasowana idealnie. Ponieważ część środkowa (wewnętrzna) jest niewidoczna to można było miejsca łączenia blaszki dobrze wypełnić klejem cyjanoakrylowym co dało trwałe i pewne połączenie. Przy okazji wykonania tego elementu chciałbym przekazać jedną uwagę dot. malowania. Po wymalowaniu kolorem bazowym Vallejo white Ivory całość psiknąłem bezbarwnym matem. Matowy lakier zastosowałem głównie po to, aby lepiej trzymały pigmenty. Na "gołej" farbie ciężko się "ciapie" - pigmenty słabo się wcierają. Dodatkowo robiąc odpryski metalizerem (ModelMaster GunMetal) zabezpieczam biel przed wchodzeniem w reakcję, co daje mi dodatkową kontrolę na precyzyjnym wykonaniem tych czynności. Metalizer jest dość agresywną farbą i czasami potrafi rozpuścić i rozmazać bazę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Flachenty Napisano 5 Marca 2014 Share Napisano 5 Marca 2014 Do malowania siedziska oraz oparcia użyłem mieszanki kolorów (olive drab + russian green) w celu uzyskania koloru tkaniny która była używana w wojsku - dermy ?. Te elementy fabrycznie były robione z jasnej niemalowanej skóry więc raczej do zmiany (oczywiście z czasem ciemniała, ale raczej nie zieleniała ;) ) Wygląda to tak (kopia zgodna z oryginałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkWing Napisano 11 Marca 2014 Autor Share Napisano 11 Marca 2014 Do malowania siedziska oraz oparcia użyłem mieszanki kolorów (olive drab + russian green) w celu uzyskania koloru tkaniny która była używana w wojsku - dermy ?. Te elementy fabrycznie były robione z jasnej niemalowanej skóry więc raczej do zmiany (oczywiście z czasem ciemniała, ale raczej nie zieleniała ;) Dzięki bardzo za uwagę i fotkę. Rzeczony element troszkę potraktowałem pigmentami i myślę, że ujdzie.... Tymczasem po nieplanowanej dłuższej przerwie wracam do pracy Etap 12 Prawa burta Etap 13 Lewa burta Nie bardzo jest o czym pisać... ciągle to samo malowanie i brudzenie.... Zdjęcie lewej strony kadłuba wyszło troszkę niedoświetlone - w cieniu - dlatego wszystko wydaje się bardziej żółte niż jest w rzeczywistości.... Teraz kilka bardzo krótkich etapów z kilkoma "duperelami" i będzie można łączyć podłogę z burtami oraz powoli zamykać to ładne i bogate wnętrze. Aaa... miałem dać fotki ukazujące zwichrowanie bocznych paneli. Niestety prostując te elementy zupełnie zapomniałem o zrobieniu zdjęć przed próbą ich naprawy. Musicie więc uwierzyć mi na słowo lub... kupić model i samemu się przekonać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.