Nużek Napisano 18 Listopada 2014 Share Napisano 18 Listopada 2014 Patrząc na tempo twoich prac to aż głupio się przyznawać ile ja ze swoim thunderboltem sie wygłupiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 19 Listopada 2014 Autor Share Napisano 19 Listopada 2014 Surfacer Gaia śmierdzi. I to paskudnie. Przypomina mi srebrzankę jaką w latach 80 dodawano do niektórych modeli. Co ciekawe, ten surfacer jest niezbyt błyszczący, więc efekt srebrzenia jest stosunkowo niewielki, co widać na zdjęciach. Kładzie się to jednak bardzo wygodnie i jako podkład pod malowanie powinien się sprawdzić. Zobaczymy. Tak więc model został pomalowany srebrnym podkładem. Zastanawiałem się przed malowaniem, czy nie przykleić także pylonów, czujnika FLIR oraz prowadnic strug na skrzydłach, ale doszedłem do wniosku że to by jednak mocno utrudniało malowanie. Lepiej będzie to pomalować oddzielnie i delikatnie przykleić do kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 19 Listopada 2014 Share Napisano 19 Listopada 2014 Na zdjęciach dużej różnicy między Gają a Surfacerem nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 19 Listopada 2014 Share Napisano 19 Listopada 2014 Trochę mało srebrny :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 19 Listopada 2014 Autor Share Napisano 19 Listopada 2014 To prawda, w rzeczywistości widać to lepiej, ale to nie jest po prostu srebrna farba, tylko coś znacznie mniej połyskliwego. Sam jestem ciekaw jaki to da efekt pod farbami kamuflażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 19 Listopada 2014 Share Napisano 19 Listopada 2014 To prawda, w rzeczywistości widać to lepiej, ale to nie jest po prostu srebrna farba, tylko coś znacznie mniej połyskliwego. Jasne (Gaia po lewej): Sam jestem ciekaw jaki to da efekt pod farbami kamuflażu. Żadnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Listopada 2014 Autor Share Napisano 20 Listopada 2014 Czy ktoś z Was ma dostępne zdjęcia dyszy silnika Drakena, ale nie takiego w wersji muzealnej, tylko raczej operacyjnego? Na zdjęciach takich jak poniżej niewiele można wywnioskować jak wyglądała tak dysza, gdyż wszystko jest pokryte warstwą patyny. Jeśli ktoś ma takie zdjęcia, będę bardzo wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Listopada 2014 Autor Share Napisano 20 Listopada 2014 Po kilku poprawkach i ponownym malowaniu przyszedł czas na wypolerowanie powierzchni podkładu. Zrobiłem to gąbeczką matującą i Draken jest co prawda może nie błyszczący, ale bardzo gładki. Wykąpany czeka aż wyschnie. Kolejny krok to preshading. Generalnie jestem bardzo zadowolony z podkładu Gai i chyba będę go stosować. Bałem się jak z przyczepnością, ale sreberko trzyma się Surfacera 1500 jak urzędnik stanowiska. Nic nie schodzi zarówno od taśmy maskującej, ani nawet pod paznokciem. Zadowolony jestem też z samego efektu srebrzenia, może nie jest to metalizer Gunze, ale bardzo niewiele się różni. Efekt rozjaśniania pod farbami bazowymi jest lepszy niż oczekiwałem. Bardzo solidny specyfik, szkoda że w Polsce mało, albo i w ogóle niedostępny w sklepach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 20 Listopada 2014 Share Napisano 20 Listopada 2014 Dobra a teraz wyjaśnij czemu najpierw Surfacer i na to ten podklad? Bo na mój chłopski rozum to położyłeś podkład na podkład i teraz będziesz kładł kolorki bazowe znaczy się jak dla mnie dałeś gdzieś o jedną warstwę za dużo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Listopada 2014 Autor Share Napisano 20 Listopada 2014 Surfacer to była szpachlówka, która miała pokazać niedoskonałości obrabianej powierzchni i ewentualnie zaszpachlować wszelkie szpary i nierówności (szlifowanie). Gaia to tylko i wyłącznie po to, żeby mieć srebrny kolor podkładu, który by nie schodził z modelu przy byle kichnięciu. Z tego co zaobserwowałem teraz, to Gaia jako szpachlówka nie za bardzo chyba się nadaje do takich prac. Gaię użyłem po prostu tak samo jak w poprzednich modelach srebrną farbę przed preshadingiem i właściwym malowaniem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nużek Napisano 20 Listopada 2014 Share Napisano 20 Listopada 2014 Ja nie rozumiem sensu kładzenia surfacera i tego drugiego gaia. Ja bym dał tylko surfacer i jak dla mnie byłoby ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Listopada 2014 Autor Share Napisano 20 Listopada 2014 Srebrny kolor pod malowaniem kamuflażu daje bardzo fajny efekt: kolory są jakby rozjaśniane od spodu, modulowane w delikatny sposób. Wiele to daje w finale. Kładzenie zwykłego srebrnego metalizera mija się z celem, bo bardzo słabo trzyma się na nim jakakolwiek farba. Kilka razy malowałem w ten sposób i ilość poprawek jaką musiałem robić była zbyt męcząca. Dlatego znalazłem tę Gaię i na razie jestem bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 20 Listopada 2014 Share Napisano 20 Listopada 2014 Srebrny kolor pod malowaniem kamuflażu daje bardzo fajny efekt: kolory są jakby rozjaśniane od spodu, modulowane w delikatny sposób.Wiele to daje w finale. W mojej ocenie to jedna z legend wielokrotnie omawianych (krytycznie) w obcych językach. Ale nie ukrywam, że sam długi czas byłem pod urokiem tej teorii... No i nie wykluczam, że jestem ślepy... Kładzenie zwykłego srebrnego metalizera mija się z celem, bo bardzo słabo trzyma się na nim jakakolwiek farba. Alclad trzyma się znakomicie tak więc to nie jest prawda... Kilka razy malowałem w ten sposób i ilość poprawek jaką musiałem robić była zbyt męcząca.Dlatego znalazłem tę Gaię i na razie jestem bardzo zadowolony. Nie znalazłeś jej, tylko pokazał Ci ją palcem ktoś z PWM-u... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 21 Listopada 2014 Share Napisano 21 Listopada 2014 Modulacja smrodulacja, srebro (dobre) wygładza powierchnie lepiej niz surfacer, i o wiele lepiej ukazuje wszelkie miejsca do poprawki niz surfacer czy czarna farba. Dlatego ze spokojem ducha możesz odpuścić sobie surfacera. A co do tego sreberka, mógłbyś podać jakiś namiar na tą gaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 21 Listopada 2014 Share Napisano 21 Listopada 2014 … A co do tego sreberka, mógłbyś podać jakiś namiar na tą gaje? Plosiem bajdzio. Zajęło 45 sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 21 Listopada 2014 Share Napisano 21 Listopada 2014 A coś z Polski będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 21 Listopada 2014 Autor Share Napisano 21 Listopada 2014 Kupiłem ją w Hobby Easy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon Napisano 21 Listopada 2014 Share Napisano 21 Listopada 2014 witam.z racji że o kolorystyce troszkę wiem i są to pewne informacje, postanowiłem wtrącić słowo w temacie odziaływania koloru/rodzaju podkładu na późniejsze kolory i ich odbiór(Solo wybacz ze w twoim wątku). kolor to w zasadzie sposób w jaki odbieramy odbijające się od przedmiotu światło.więc w to prawda ze srebrny podkład rozjaśnia i ożywia ALE nie wszystkie kolory.jeśli farba nie jest transparetna(mocno kryje) to i rodzaj podkładu nie ma tu znaczenia bo owe światło do niego nie dociera. zatem srebro w podkładzie ma sens tylko w tedy gdy następne warstwy koloru będą "przenikliwe" dla światła(tak jak to ma miejsce przy nakładaniu filtrów/przykład skrajny dla zobrazowania tego o co mi chodzi). oprócz modelarstwa ma to powszechne i szerokie już zastosowanie przy lakierowaniu samochodów a motocykli już w szczególności (co raz to bardziej popularne kolory typu 'kandy' są dobrym przykładem). korzystają tez z tego artyści airbrushu których prace często powstają z w sumie transparetnych farb i właśnie wtedy rodzaj podłoża ma fundamentalne znaczenie dla uzyskania zaplanowanego efektu końcowego.co do samych farb i doboru właściwości pigmentów dla powstania odpowiedniego koloru już nie będę się rozwodził ale należy wspomnieć że ma to również spore znaczenie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 21 Listopada 2014 Share Napisano 21 Listopada 2014 Kupiłem ją w Hobby Easy. To daj znaka jak bedziesz zamawial ponownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 21 Listopada 2014 Autor Share Napisano 21 Listopada 2014 Zamawiam teraz w HLJ, sprawdź czy tam tego nie ma, to mogę Ci kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 21 Listopada 2014 Autor Share Napisano 21 Listopada 2014 witam.z racji że o kolorystyce troszkę wiem i są to pewne informacje, postanowiłem wtrącić słowo w temacie odziaływania koloru/rodzaju podkładu na późniejsze kolory i ich odbiór(Solo wybacz ze w twoim wątku). kolor to w zasadzie sposób w jaki odbieramy odbijające się od przedmiotu światło.więc w to prawda ze srebrny podkład rozjaśnia i ożywia ALE nie wszystkie kolory.jeśli farba nie jest transparetna(mocno kryje) to i rodzaj podkładu nie ma tu znaczenia bo owe światło do niego nie dociera. zatem srebro w podkładzie ma sens tylko w tedy gdy następne warstwy koloru będą "przenikliwe" dla światła(tak jak to ma miejsce przy nakładaniu filtrów/przykład skrajny dla zobrazowania tego o co mi chodzi). oprócz modelarstwa ma to powszechne i szerokie już zastosowanie przy lakierowaniu samochodów a motocykli już w szczególności (co raz to bardziej popularne kolory typu 'kandy' są dobrym przykładem). korzystają tez z tego artyści airbrushu których prace często powstają z w sumie transparetnych farb i właśnie wtedy rodzaj podłoża ma fundamentalne znaczenie dla uzyskania zaplanowanego efektu końcowego.co do samych farb i doboru właściwości pigmentów dla powstania odpowiedniego koloru już nie będę się rozwodził ale należy wspomnieć że ma to również spore znaczenie.pozdrawiam Mówiąc w skrócie, jak się zamaluje za grubo, to nawet srebrny pokład nie będzie przebijać. I to jest prawda. Sęk w tym, że srebrny podkład nieco inaczej przebija przez transparentny kolor, niż szary podkład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 21 Listopada 2014 Share Napisano 21 Listopada 2014 Sęk w tym, że srebrny podkład nieco inaczej przebija przez transparentny kolor, niż szary podkład. Sęk w tym, że farby którymi się posługujesz nie są transparentne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 21 Listopada 2014 Share Napisano 21 Listopada 2014 - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorotka Napisano 21 Listopada 2014 Share Napisano 21 Listopada 2014 - Tytułem wyjaśnienia. Przyjmijmy, że żeby z białej powierzchni formatu A4 zrobić czarną powierzchnię A4 potrzeba 1 mln czarnych nietransparentnych punktów (cząstek farby). Jeżeli położymy 1 czarny nietransparentny punkt na ten obszar, to ten punkt będzie czarny (nie szary jak się niektórym wydaje). Jeżeli położymy (równomiernie) 500 tys. takich punktów w tym obszarze, to kolor obszaru stanie się dla naszego oka jasno szary, ale każdy z tych położonych punktów dalej będzie czarny. Jeżeli położymy ich w tym obszarze 750 tys. to kolor odbierany przez oko stanie się ciemniejszy, ale dalej będą tam tylko dwa kolory - biały (kartka) i czarny (cząstki farby). I tak można aż do uzyskania całkowicie czarnego dla naszego oka obszaru, w którym to obszarze są tylko czarne punkty (lub taka ich ilość, że my będziemy to odbierać jako czarne). W tym kontekście inny kolor podkładu nie ma sensu. Jest on tylko i wyłącznie efektem za małej ilości cząstek farby na danym obszarze. Gdyby być językowym purystą to nie ma czegoś takiego jak cieńsza warstwa. Bardziej zbliżone do tego zjawiska byłoby określenie warstwa rzadsza (czyli o rzadszej ilości punktów danego koloru na dany obszar w innym kolorze). Jest nawet na to specjalny wzór, który wbijano mi do łba przez 4 lata liceum wysoce specjalistycznego, a którego nigdy nie byłem w stanie zapamiętać... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon Napisano 22 Listopada 2014 Share Napisano 22 Listopada 2014 Sęk w tym, że srebrny podkład nieco inaczej przebija przez transparentny kolor, niż szary podkład. Sęk w tym, że farby którymi się posługujesz nie są transparentne... fakt .to jest miejsce gdzie teoria i praktyka troszkę się rozmija.ja pisze o praktycznych aspektach.zgodnie z kolorystyką farb nie istnieje kolor biały i czarny,zawsze jest to bardzo jasny bądz ciemny kolor podstawowy(na tym opiera się tworzenie kolorów np na samochody). typowo transparętne kolory tworzone są ze specyficznych pigmentów i żywic zapewniających klarowność. tu jednak posługując się tym terminem bardziej miałem na myśli stopień rozrzedzenia farby,który znacznie osłabia krycie.wiadomo,barwy brudne(do powstania których wykorzystuje się różne(i często wiele) pigmenty o kolorach leżących po przeciwnych stronach koła chromatycznego) nawet rozcieńczone dobrze kryją i ciężko mówić o transparętności we właściwym rozumieniu...ale myślę że dopuszczalne jest użycie tego terminu do określenia efektu farby przez którą 'prześwituje' to co jest pod spodem(jeśli jest to oczywiście efekt zamierzony). co do określenia gruba/cienka warstwa to skoro w motoryzacji podaje się ja w mikronach i odnosi do wartości podanych przez producenta(który podaje wartość konieczną dla np uzyskania zgodnosći odcienia koloru) to i w modelarstwie jest raczej słuszne swoim komentarzem chciałem tylko uporządkować sprawę sensowności użycia metalizowanych podkładów a widzę że troszke namieszałem i nabałaganiłem Solo w relacji.sorki pozdrawiam i czekam na pierwsze kolorki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.