Skocz do zawartości

J-35F/J Draken // Hasegawa // 1:48


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 697
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Przecież ja tego nie będę od razu malował.

Sam jeszcze nie wiem jak to będę robił.

Jak widać na zdjęciach sól została położona na rozjaśnionej oliwce, bo przebarwienia mają być jaśniejsze.

Tak więc chyba najpierw położę teraz samą oliwkę, żeby doprowadzić te łaty kamuflażu do finalnego koloru, a potem ewentualnie, po zdjęciu soli, będę rozjaśniać innymi kolorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ja tego nie będę od razu malował.

Sam jeszcze nie wiem jak to będę robił.

Jak widać na zdjęciach sól została położona na rozjaśnionej oliwce, bo przebarwienia mają być jaśniejsze.

Tak więc chyba najpierw położę teraz samą oliwkę, żeby doprowadzić te łaty kamuflażu do finalnego koloru, a potem ewentualnie, po zdjęciu soli, będę rozjaśniać innymi kolorami.

 

 

Przestań się wygłupiać ... Maluj całość a dopiero później to niszcz solą... Chociaż przekonywać Cię nie będę, bo i tak zrobisz jak uważasz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież na tym polega technika soli - sól jest rodzajem maskowania.

Jako że chcę na ciemnym tle kamuflażu mieć jasne przebarwienia (bo ciemne byłyby bez sensu), więc najpierw musiałem pomalować samolot jaśniejszą farbą (jak na zdjęciu), potem położyłem sól, a na koniec będzie ciemna oliwka, czyli kolor bazowy.

Po zdjęciu soli powinny na jej tle pojawić się plamki z uprzednio nałożonego koloru - jaśniejszego.

Więc nie bardzo rozumiem o czym teraz piszesz i jakie masz zastrzeżenia do tego co zamierzam zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież na tym polega technika soli - sól jest rodzajem maskowania.

Jako że chcę na ciemnym tle kamuflażu mieć jasne przebarwienia (bo ciemne byłyby bez sensu), więc najpierw musiałem pomalować samolot jaśniejszą farbą (jak na zdjęciu), potem położyłem sól, a na koniec będzie ciemna oliwka, czyli kolor bazowy.

Po zdjęciu soli powinny na jej tle pojawić się plamki z uprzednio nałożonego koloru - jaśniejszego.

Więc nie bardzo rozumiem o czym teraz piszesz i jakie masz zastrzeżenia do tego co zamierzam zrobić.

 

 

Po pierwsze przed soleniem pozbądź się tego skopanego pre-coś. Jeżeli na to położysz sól, to po pomalowaniu kolejną warstwą (na sól) będziesz miał małe czarne plamki, których ni cholery niczym nie zamalujesz. Po drugie, kładzenie soli to jedno a jej pozbycie się z modelu to drugie. Bardzo jestem ciekaw jak "uporządkujesz" powierzchnię przed kolejnym kolorem. Ale rób jak chcesz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolejny kolor będzie obok, tam gdzie nie ma soli...

 

 

Sam się przekonasz gdzie jest sól a gdzie jej nie ma... I to bardzo szybko.... Jest metoda, Ty postanowiłeś ją zmodyfikować i ok. Zobaczymy jak będzie... Ja obstawiam, że kiepsko. Ale wbrew pozorom życzę żeby Ci się udało, choć w mojej ocenie to się udać nie może.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz jaśniej? Bo skoro robię coś źle, to warto się zastanowić czy robić to dalej.

 

Ale co chcesz wiedzieć? Przecież Ci napisałem. Pomaluj cały model likwidując to czarne cholerstwo prześwitujące. Farba na którą położysz sól musi być farbą twardą nie suchą (nie wiem czy masz suszarkę). Inaczej przy pozbywaniu się soli zobaczysz plastik. Dalej maluj jak chcesz.... Jaka w tym ma być filozofia? Ja nawet nie wiem czy uda Ci się obecnie bez szkody zdjąć tę sól, którą już wysypałeś... Walcz, ja idę spać..

 

Dobranoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości: skoro najpierw byś pomalował model na ciemnooliwkowy, to jak uzyskałbyś jaśniejsze przebarwienia od soli?

 

 

Nie wiem jak chcesz uzyskać przebarwienia od soli Przebarwienia uzyskujesz od farby .... Ja bym ten model robił zupełnie inaczej niż Ty i przede wszystkim zaplanowałbym to co ma być "pod" warstwami głównych kolorów. Ty walnąłeś srebro, na srebro pojechałeś z czernią, teraz walisz ciemnooliwkowy. Srebro - którego już nie widać, czarny - który widać jak diabli i który nie jest Ci w tym "nasyceniu" potrzebny, ciemnoiliwkowy - który będziesz niszczył solą.

Generalnie ja bym to wszystko zmył w cholerę, przeleciał papierem i zwykłym podkładem, zaakcentował linię, pomalował całość rozjaśnionymi bazowymi kolorami i dopiero zaczynał (jeżeli jest taki wymóg) bawienie się solą. Straciłbym może ze 3 godziny, ale miał bym przynajmniej czysto i później dużo łatwiej.

Tyle mojego. Nie sądzę żebyś poszedł powyższą drogę boś uparty jak osioł (bez urazy i złośliwości) i zawsze robisz po swojemu. Ćwiczyliśmy to już przy Gaia, której "srebro" tak skutecznie teraz zamalowujesz...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomalowałem na próbę jedno skrzydło i muszę przyznać że wyszło znacznie lepiej niż myślałem.

Nauka na przyszłość: sól najlepiej zdejmować po uprzednim nawilżeniu ją wodą, wtedy łatwiej odchodzi i nie ma ryzyka że porysuje farbę.

Ja sól zdejmowałem po prostu pod strumieniem ciepłej wody, przy pomocy pędzelka.

Druga uwaga na przyszłość: soli powinno być trochę mniej a farba pod nią powinna nie być tak bardzo kontrastowa.

Innymi słowy powinienem położyć nieco ciemniejszą pierwszą warstwę, bo za bardzo kontrastuje z finalną wersją oliwki.

Na szczęście w procesie postshadingu to się da łatwo naprawić.

Tak więc tak to teraz wygląda, ale naturalnie to nie koniec.

Postaram się to ładnie wycieniować postshadingiem, przyciemniając co bardziej kontrastowe wypłowienia i rozjaśniając tu i tam.

No to teraz czas na malowanie reszty oliwkowych plam.

 

093.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy kolor kamuflażu gotowy.

Przebarwienia po soli stonowałem kolorem podkładu (bazowy plus żółty starając się rozjaśniać wnętrza paneli.

Na to wszystko nałożyłem dość mocny filtr z koloru bazowego.

Poczekam jeszcze do jutra i obejrzę model w świetle dnia, być może jakieś poprawki będą konieczne, zastanawiam się nad lekkim rozjaśnieniem paneli. Troszkę żałuję że bardzo słabo widać linie preshadingu, no ale przy tak ciemnym kolorze kamuflażu inaczej się nie dało.

 

EDIT: trochę lepsze zdjęcie. Na żywo nie widać aż tak bardzo tych przebarwień na grzbiecie.

 

095.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda ostateczna wersja pierwszego koloru kamuflażu.

Rozjaśniłem dodatkowo panele mieszanką bazowego z żółtym, jednocześnie mocno (nie wiem czy nie za mocno) korygując kontrast jaki pozostał po soli.

Na to wszystko nałożyłem filtr bazowego z odrobiną żółtego, aby same kamuflaż nie był taki ciemny.

Zabawy z tym było co niemiara, przy okazji trochę uciekł preshading, ale efekty uzyskany dzięki soli podoba mi się.

To samo zrobię z granatem, choć postaram się o mniejszy, początkowy kontrast.

Zobaczymy jak wyjdzie.

 

096.jpg

097.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na takich przerażających maszynach ziejących ogniem z d...użych dziur z tylu, ale zastanawiam się po kiego .... te wszystkie cudaczne zabiegi? Jak to ma wyglądać docelowo? Jakieś zbliżenie oryginału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.