spiton Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Bf-109 to był w połowie lat 30-stych prawdziwy przebój. Polscy inżynierowie nie namyślając się długo postanowili skopiować układ tego myśliwca. Sprawę jednak trzymano w tajemnicy. Dla tego dla nowego samolotu przyjęto oznaczenie P-11 D. Sugerujące, że to tylko drobna modyfikacja.... Te białem kawałki plastiku na kadłubie i skrzydłach to elementy, dzieki którym przejscie skrzydło-kadłub, bedzie miało szanse byc symetryczne. Tył z P-11, skrzydło z Bf-109, silnik od Zero ,-)) Samolot bedzie uzbrojony w dwa działka 20mm zamontowane na bokach kadłuba, tak, jak w jedenastce, były zamontowane kmy. Tyle, ze pojawia się przetłoczenia, ze względu na znacznie większy rozmiar działek. Kabina pozostanie odkryta. Jak na włoskich myśliwacach. Dorobie tylko większy i ładniejszy wiatrochron. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 silnik od Zero ,-)) Samolot bedzie uzbrojony w dwa działka 20mm zamontowane na bokach kadłuba, tak, jak w jedenastce, były zamontowane kmy. W Jedenastce był silnik gwiazdowy. Wystrzelone pociski omijały cylindry. W silniku zbudowanym w układzie podwójnej gwiazdy, a taki wydaje się być ukryty pod tą osłoną, nie będzie takiej możliwości. Niemcom udało się zamontować MG FF w skrzydłach, czemu nie zrobić tak samo z Oerlikonami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 20, 2015 Author Share Posted February 20, 2015 Czy ten silnik gwiazdowy jest chłodzony cieczą? ,-)) Chodnic już nie ma. Ale dla stabilności całości odciąłem chłodnice dopiero po sklejeniu wszystkiego do kupy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Uzyj mocy ,niech to nie bedzie Rumunski Klon ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 20, 2015 Author Share Posted February 20, 2015 Staram się ,-)) Bądzie miał inne podwozie(kradzione z messera) bardziej korespondujące obrysem skrzydła(trochę zmodyfikowałem meserowskie) i fajne działka po bokach kadłuba ,-)) No i będzie miał szachownice ,-)) P-11 miała niezła prędkość nurkowania(dopuszczalna) 7 stówek. Dla myśliwca to spory atut. Ta moja P-11D może byłaby w nurkowaniu jeszcze szybsza ,-)). Na początku miała mieć trochę większe skrzydła, ale ostatecznie poszedłem w szybkość ,-))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Właśnie zauwazyłem iz lubisz isc w rozpietosc, nie dobrze . Daj im wytrzymałosc , tym samolotom , coby przynajmniej 7-3G wytrzymywały . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 20, 2015 Author Share Posted February 20, 2015 ten ma skrzydełko zgrabne. W porównaniu z oryginalnym, subtelne i krótkie ,-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek.S. Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Fajna zabawa, chłodnice mogły zostać mniejsze do oleju. Czy przypadkiem "D" to nie była planowana wersja P.11 dla lotnictwa MW? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 20, 2015 Author Share Posted February 20, 2015 (edited) Model jest teraz oblepiony green stafem i czeka, aż green staf stwardnieje. Czy nie ma jakiejs łatwej w użyciu masy , która by szybciej twardniała? Oczywiście jest poxylina, ale ona twardnieje za szybko. ...bo w 10 minut. nie ma czegoś co twardnieje w 2-4 godziny ? Piotrek.S, chłodnice sa spiłowane i zalepione na gładko ,-)). W pierścieniu silnika jest wlot do chłodnicy oleju. Wystarczy ,-)) Edited February 20, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Płynny Green Stuff twardnieje tak w kilkadziesiąt minut, z tego co pamiętam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 20, 2015 Author Share Posted February 20, 2015 Płynny.... a co ja z tego ulepie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Warstwami, jak rzeźbiarz à rebours. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Magic Sculp twardnieje w ok.2 godziny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wuwumaster Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Spitonie ! niestety twoja koncepcja kadłuba z PZL-ki + dolny płat to nie taki do końca SF, bo została zrealizowana, i to bardzo dawno temu - do tego przez rumuńską fabrykę Industria Aeronautica Romana, nazywała się IAR- 80 nie mniej jednak koncepcja ciekawa, więc życzę powodzenia ! p.s. właśnie doczytałem że rumuński klon został już przypomniany, co nie zmienia faktu że będę to zaglądał ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 21, 2015 Author Share Posted February 21, 2015 Jako entuzjasta lotnictwa ze sporym stażem , wiem co to jest IAR-80 ,-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blacman Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Kolejny fajny, szalony projekt. Będę zaglądał.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Fajnie Mistrzu blackmanie, ze wpadłes do zagrody gigantycznych modeli(10 razy większe niz 700 ,-)) A tymczasem. Obkleiłem, wygładziłem, pomalowałem, ale okazało się, że te przejścia skrzydło-kadłub, zawierające w sobie przetłoczenia na działka wyglądają kiepsko : Wiec je przemodelowałem, i teraz sobie robię panele na powierzchni modelu. Bardzo przyjemna robota ,-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Ciekawy temat Myślałem, że zrobisz skrzydła w stylu Corsarza, to by pasowało do P.11 ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Ciekawy temat Myślałem, że zrobisz skrzydła w stylu Corsarza, to by pasowało do P.11 ;) Myślełem o tym. Taka odwrócona mewa. Skoro Pułaski wyginał w jedna to idąc tym torem, można by wygiąć w druga. Poza tym był już wtedy Stukas.Było na czym się wzorować. I nie trzeba by było robić oprofilowania-skrzydło-kadłub ,-)). Bo skrzydła łączyły by się pod katem prostym z okręgiem kadłuba. Słowem była taka pokusa. Ale wygrał układ bardziej tradycyjny ,-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Wg mnie szkoda, ale działaj dalej ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Model już zlepiony i wstępnie pomalowany. Chyba będzie taki nietypowy-szary ,-)) Slash nie będzie mówił, że cepelia ,-))) Dzisiaj zdjęcia komórką. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archelaos Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Pasuje mu ten silnik, dobrze ci wychodzi! Skoro szary to może MDL, jak mnie proponował Pomidor? Tylko wtedy może osłona silnika w metalu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 MDL ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted February 22, 2015 Share Posted February 22, 2015 Ciekawy temat Myślałem, że zrobisz skrzydła w stylu Corsarza, to by pasowało do P.11 ;) Myślełem o tym. Taka odwrócona mewa. Skoro Pułaski wyginał w jedna to idąc tym torem, można by wygiąć w druga. Poza tym był już wtedy Stukas.Było na czym się wzorować. I nie trzeba by było robić oprofilowania-skrzydło-kadłub ,-)). Bo skrzydła łączyły by się pod katem prostym z okręgiem kadłuba. Słowem była taka pokusa. Ale wygrał układ bardziej tradycyjny ,-)) Ale trzeba by robić oprofilowania przełamania wzniosu skrzydła. I skomplikowane w kształcie dźwigary. Zbędna rzecz, o ile nie ma potrzeby. Bo przecież nie z fantazji robiono skrzydła W, tylko w jakimś celu. U Puławskiego była to chyba widoczność z kabiny? W F4U problem wysokości podwozia przy dużej średnicy skrzydła. Jak trzeba to trzeba, ale konstrukcji to nie upraszcza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Dokładnie. W tamtej epoce (35-39) skrzydła w kształcie W stosowano, żeby skrócić stałe podwozie. A moja jedenastka ma podwozie porządne !! Niemieckie !! Chowane !! ,-)) I nie ląduje na lotniskowcach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.