Skocz do zawartości

[Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - 1:72 - IBG - już niedługo!


pepociufakers

Rekomendowane odpowiedzi

P- 8 od Marcina Kuźniara mam i myślę że w momencie kiedy się pojawił był najlepiej zrobionym modelem samolotu Polskiego w 1/72.

Arma Hobby to również pierwsza klasa ,ale ich modelu w ręku nie miałem. Myślę patrząc na fotki że od MK nie jest gorszy !

Tyle że MK wydał PZL P-8 /I a Arma Hobby PZL P-8/I i P-8II.

Oczywiście to sprawa gustu ,ale dla mnie to jedne z najpiękniejszych maszyn skonstruowanych w Polsce !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

 

Moje pierwsze wrażenie w odniesieniu do tej recenzji:

Nie podoba mi się osłona silnika: Osobny kolektor z osłoną byłby bardziej "technologiczny". Te deflektory między osłoną karteru, a kolektorem nie występowały na każdej maszynie. Ich usunięcie będzie komplikowało budowę. Poza tym jeśli były, to chyba trochę głębiej, ale póki nie zobaczę na własne oczy, to pewności nie mam:

NDVD_043.jpg

 

Chłodnica oleju nie ma błędu:

pzl23-8.jpg

 

Będzie trzeba trochę pogłebić linie lotek, bo nie były przecież takie same jak podziały blach.

Śmigło chyba fabrycznie jest przystosowane do zamontowania tylko na stałe. Bez kręcącego się śmigiełka nie ma modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigło chyba fabrycznie jest przystosowane do zamontowania tylko na stałe. Bez kręcącego się śmigiełka nie ma modelu

Co prawda to prawda. Ja nawet uważam, że smigiełko musi się kręcic przy delikatnym powiewie wiaterku. Dlatego od dawna sam sobie załatwiam sprawę kręcenia ,-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się właśnie nabyć na alledrogo dwa modele po cenie jakże nie dużej ,już nie mogę się doczekać przylotu ;) tych rybek .Odżyło marzenie o RWD 14b a gdyby tak ... to był by numer .Oficjalne podziękowania dla firmy IBG za te dwa modele ,wielki szacunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taką kasę i taką robotę pełen szacun. I to jest właśnie propozycja dostępna dla wszystkich i tych najmłodszych. O take P walczyliśmy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

 

Moje pierwsze wrażenie w odniesieniu do tej recenzji:

Nie podoba mi się osłona silnika: Osobny kolektor z osłoną byłby bardziej "technologiczny". Te deflektory między osłoną karteru, a kolektorem nie występowały na każdej maszynie. Ich usunięcie będzie komplikowało budowę. Poza tym jeśli były, to chyba trochę głębiej, ale póki nie zobaczę na własne oczy, to pewności nie mam:

NDVD_043.jpg

 

Chłodnica oleju nie ma błędu:

pzl23-8.jpg

 

Będzie trzeba trochę pogłebić linie lotek, bo nie były przecież takie same jak podziały blach.

Śmigło chyba fabrycznie jest przystosowane do zamontowania tylko na stałe. Bez kręcącego się śmigiełka nie ma modelu

 

Od razu kiedy tylko ukazał się inbox, chciałem pisać, iż moim zdaniem kolektor jest do bani. Jest za szeroki w przekroju, a w rzucie od frontu, jego wewnętrzna średnica jest zbyt mała. Inaczej mówiąc, patrząc od przodu, to "na oko" za bardzo przysłania komorę silnika. Potwierdza to także już wykonany model PZL.42 na na naszym forum. Prawdopodobnie korekta tego błędu nie będzie jednak zbyt trudna....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Panowie, wytłumaczcie lajkonikowi:

Jakie są różnice między wersją wczesną i późną Karasia B?

Czy wypraski w obu wersjach są różne, bo domyślam się, że kalkomanie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wytłumaczcie lajkonikowi:

Jakie są różnice między wersją wczesną i późną Karasia B?

Czy wypraski w obu wersjach są różne, bo domyślam się, że kalkomanie tak?

 

Z tym późne, wczesne to pewnie trochę naciągane, bo raczej chodzi o modyfikacje wprowadzane na remontowanych samolotach. Drobiazgi w rodzaju dodatkowej blachy przedłużającej osłonę silnika na spodzie, albo zgarniacza oleju osłaniającego oszklenie przed zabrudzeniem. Szczegółów szukaj w PKL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim nie robię. Bardziej bym wierzył w tym względzie literaturze, a nie instrukcji. Wprawdzie zdjęcia pokazują "ósemkę" już przerobioną na Karasia I i na dodatek zdemolowaną przez Niemców, ale wg opisu w MiniReplice nr 95 Karasie I też nie miały radiostacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Wpadłem w małą konsternację, i to chyba najlepsze miejsce żeby się tą konsternacją podzielić.

Czy wszystkie modele Karasia mają zupełnie łysą osłonę silnika, czy coś się... coś się zepsuło?

Właśnie dostałem swojego późnego Karasia 23.B, i na osłonie silnika nie ma nic, null, zero. Na to samo zwrócił uwagę panDespota w swoim niedawnym warsztacie. Chociażby na samolotach Flachentego wszystko jest na swoim miejscu.

Ja wiem, że mogę sobie to wszystko przeryć, ale to by się chyba jednak kwalifikowało do jakiejś reklamacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.