Jump to content

Su-22M4 i MiG-21MF "Na szaro" KH i Eduard 1:48


KRL
 Share

Recommended Posts

Poniżej prezentuje dwa modele samolotów z szachownicą, oba samoloty łączą szarości.

 

Modele wykonane zdecydowanie bez napinki takie modele „odpoczynkowe” są to typowe modele na półkę.

 

Pierwszy z prezentowanych modeli to Su-22 w nowym schemacie kolorystycznym a więc szaro-szary, podstawą do wykonania modelu był zestaw KH.

Zestaw ma swoje dobre i słabe strony. Model typowo dla tego producenta pocięty na możliwie największą ilość kawałeczków do sklejania z instrukcją która wymaga wiele cierpliwości.

Osobiście instrukcję potraktowałem nie jako przewodnik do złożenia modelu a jedynie poglądowo. Wszystkie części połówek kadłuba skleiłem w całość i w takim stanie połączyłem.

Korzystałem z kalek MM które ograniczyły się w zasadzie do numerów bocznych reszta kalkomanii to kombinacja.

Modele złożony prosto z pudła. Wkradło mi się sporo błędów ale jak napisałem wyżej modele wykonane bezstresowo mają po prostu cieszyć oko.

 

CKxBZG2.jpg?172Ky04j.jpg?1NjXujKn.jpg?14z2hZlq.jpg?15puDRIB.jpg?1IBCClTv.jpg?1

 

Nr.2 to żelazko w szarościach, zestaw Edka co mogę napisać o tym zestawie – jest bardzo przyjazny .

 

 

iO12K2Y.jpg?1wjXIkF2.jpg?1vfjpqdM.jpg?1zbX2mbZ.jpg?1ccPzPQu.jpg?19Iu4uUg.jpg?1

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem fanem rur, ale Twoje modele przyprawiają me serce o szybsze bicie (bez podtekstów ;) ). Piękne wykonanie! Takie modelarstwo lubię, bez napinki, liczenia nitów, wykonane dla rozrywki i satysfakcji. Jedynie Su-22 wydaje mi się ciut za bardzo styrany lataniem, a przecież na szaro przemalowano je stosunkowo niedawno. Jednakże, ekspertem od Su-22 nie jestem. Inna sprawa, że pewnie polatają jeszcze trochę u nas, bo o następcach to jedynie się mówi, toteż będa miały okazję, aby lakier spłowiał

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem fanem rur, ale Twoje modele przyprawiają me serce o szybsze bicie (bez podtekstów ;) ). Piękne wykonanie! Takie modelarstwo lubię, bez napinki, liczenia nitów, wykonane dla rozrywki i satysfakcji. Jedynie Su-22 wydaje mi się ciut za bardzo styrany lataniem, a przecież na szaro przemalowano je stosunkowo niedawno. Jednakże, ekspertem od Su-22 nie jestem. Inna sprawa, że pewnie polatają jeszcze trochę u nas, bo o następcach to jedynie się mówi, toteż będa miały okazję, aby lakier spłowiał
Na za kilka lat brudzenie będzie jak znalazł. Fajne samoloty i dobrze wiedzieć, że da się skleić model cieszący oko bez całej góry dodatków.
Link to comment
Share on other sites

Gratuluję świetnych modeli. Tak wykonane modele podobają mi się najbardziej, bez zbędnych wodotrysków i kratki preszajdingu.

Chciałbym zobaczyć więcej takich modeli bez "napinki" w Twoim wykonaniu.

Link to comment
Share on other sites

Gratuluję świetnych modeli. Tak wykonane modele podobają mi się najbardziej, bez zbędnych wodotrysków i kratki preszajdingu.

Chciałbym zobaczyć więcej takich modeli bez "napinki" w Twoim wykonaniu.

 

Coś zapewne się pojawi - zakupiłem ostatnio sporo modeli w skali 1:48

 

Mi twoje pomalowanie Su się szczególnie podoba.

 

Dzięki karambolis.

 

Fajne to zdjęcie Suczki z uzbrojeniem

 

Mojego faworyta z uzbrojeniem nie umieściłem więc może jeszcze fotka poniżej.

 

OZ1XCpE.jpg?1

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Wszystko cacy tylko jak robić aby był taki ładny lakier matowy na powierzchni?

 

 

Nużek, chętnie odpowiem tylko proszę sprecyzuj pytanie chodzi Ci o to jak jest rozlany? o stopień matu?

Link to comment
Share on other sites

Chętnie sprecyzuję. Chodzi mi głównie o stopień zmatowienia. Chociaż jeśli możesz to chętnie poznam więcej szczegółów nakładania lakieru matowego.

 

 

W kwestii samego matu mogę napisać tyle że używam lakieru o stopniu matu 30-40GU.

Natomiast bardzo duże znaczenia ma sposób aplikacji a także prawidłowe przygotowanie mieszanki (rozcieńcenie, nie rozcieńczam produktów nadmiernie).

 

Przy samej aplikacji staram się nakładać lakier nie cienkimi spylonymi warstwami ( to często powoduje pojawienie się plam i przebłyszczeń) a wręcz przeciwnie w dwóch wylanych (mokrych) warstwach.

Jeżeli to pomoże ustalam lepkość lakieru 15-16sek ciśnienie zwykle 2bar lakiery bezbarwne zarówno gloss jak i mat powinny być dobrze zatomizowane wtedy uzyskujemy równą gładką dobrze rozlaną powierzchnię a po wyschnięciu równomierny gładki wygląd powłoki matowej bez widocznych miejsc gdzie powierzchnia jest mniej lub bardziej matowa.

 

To tyle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.