Skocz do zawartości

Panther ausf. A - Italeri 1:35 - podstawy malowania i weatheringu


Stojkovic

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...

Wątek szkoleniowy pędzi dalej.

Dzis nieco więcej o narzędziach na pancerzu i ich malowaniu na metaliczny kolor.

Model przed dzisiejszym tutorialem prezentował się w sposób następujący - blask pochodzi z sidoluxu, który nałożyłem pod kalki i następnie kalki wraz z płynami zmiękczającymi (przy zimmericie to konieczność).

66533860_2545390315492133_1343077732778508288_n.jpg.294259fbc4903a7413ee0420ee80da3d.jpg

66202901_2545390728825425_1435790473082961920_n.jpg.050efd7c41dc9ae42d0129e797a1b19f.jpg

 

66046993_2545390538825444_7432280699152891904_n.jpg.8cd1d7567a52551bba657e942028f12f.jpg

 

Jak widać sporo na tej Panterze sprzętu, który trzeba pomalować na metaliczny kolor.

Do tego celu używam tego zestawu:

66082104_2545393505491814_1914003642331955200_n.thumb.jpg.74187fc1f5d226326ffe10a84cc57adb.jpg

Kolorem jaki wybiorę będzie szary "Gun Grey" wymieszany z metalicznym pigmentem "Reflecting agent".

Tak wymieszaną miksturę z pędzla dokładnie nakładam na element który chcę pomalować:

Gdy to uczynimy powinniśmy otrzymać coś takiego:

66478897_2545393778825120_3228033300106838016_n.jpg.6bb0b6cc7415befd97edd332c09b3571.jpg

Po przezchnięciu po kilku minutach możemy już działać - bierzemy starszy pędzel w dłoń i trzemy:

65964598_2545393982158433_1406338168642338816_n.jpg.3a7e9a448d5952fe86c2d11554b21111.jpg

Oto efekt jaki otrzymujemy w nagrodę:

66057663_2545394168825081_8562382570069688320_n.jpg.ad3a446473b0be8cc271dbae5c2d6496.jpg

Pamiętajmy, że gdy położymy na to wash ciemnobrązowy lub nawet rdzawy cały element nabierze bardzo realistycznego wyglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy są jeszcze dostępne produkty firmy Agama z serii metalizerów. To takie plastikowe ampułki z metalizerem o konsystencji półpłynnej. Można rozcieńczyć i normalnie malować pędzlem, a potem na sucho się przeciera uzyskując oczekiwany metaliczny błysk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy wypracowuje sobie sam najlepsze patenty.

Nie ośmielę się twierdzić że mój sposób jest lepszy czy gorszy, ważne że działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super watek , bardzo mnie podszkolil

Przymierzam sie do Abramsa i teraz myślę , ze sobie jakoś poradze

Mam filtry od AK i nie wiedziałem do czego sluza

Dzieki za poświęcony czas i rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2019 o 10:15, Baldigozz napisał:

Nie wiem czy są jeszcze dostępne produkty firmy Agama z serii metalizerów. To takie plastikowe ampułki z metalizerem o konsystencji półpłynnej. Można rozcieńczyć i normalnie malować pędzlem, a potem na sucho się przeciera uzyskując oczekiwany metaliczny błysk. 

A jeszcze łatwiejsze w użyciu są "cienie do powiek" Tamiya zestaw "C".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kilka słów o kalkach i lakierach w moim procesie budowy modeli.

Kalki: W przypadku tej Pantery mamy zimmerit, więc bez chemii zmiękczającej kalki ani rusz. Dlatego od lat (w sumie chyba od dekady) używam jednego zestawu i nie zużyłem jeszcze połowy jego zawartości. Do tego obowiązkowo Sidolux do paneli.

Mowa o absolutnych władcach i poskromiecielach kalkomanii: Micro Set i Micro Sol.

67069103_2561295963901568_5541612726536634368_n.thumb.jpg.03a0615b2320f20dce1fd7dc59262e85.jpg

Do tego Satin Varnish, który w takiej buteleczce jeszcze nigdy nie zawiódł (Vallejo).

Proces jest prosty i bezstresowy - zawsze!

1) powierzchnie gdzie chcemy umieścić kalkę psikamy porządnie z aero sidoluxem. Ma się błyszczeć! ale nie może być większych zacieków.

2) po wyschnięciu sidoluxu nakładamy pędzlem Microset na te miejsca i kalki

3) po nałożeniu kalek, sięgamy po Microsol i z pędzla nakładamy go na kalkę (porząnie!)

4) Po odczekaniu 24h znowu natryskujemy z aero Sidolux na kalki.

5) Po wyschnięciu sidoluxu biorę w rękę satin varnish i z aero psikam cały model z pominięciem wcześniej połyskliwych metalowych elementów (malowanych lifecolorami post wcześniej). Jest to zarazem pierwszy i ostatni raz w całym procesie kiedy nakładam lakier na model (prócz sidoluxu oczywiście).

Na satynowy model nakładał będę washa - o tym post następny.

Model i kalki na nim wyglądają po tym szybkim i prostym przepisie tak:

64744240_2561296290568202_5969260915097337856_n.jpg.931cbf840a45558acb311ac176e7c8c8.jpg67180266_2561296143901550_4709503653780652032_n.jpg.0cf39dc7b00974d94ce4788ba3d7e05a.jpg66803125_2561296663901498_9168499096594415616_n.jpg.54f51f391695f109866ee8e1a5a713a8.jpg67380174_2561296473901517_8905888037154586624_n.jpg.68fb6cc7e938a06ff11aa9311833600c.jpg

Myślę, że wstydu nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam, ze dziwne, bo na zywo nie ma żadnego srebra. Nie wiem czy to nie wina fotek. Przyjrze sie temu.

 

tak teraz patrzę, nie chodzi czasem o 4 foto miedzy numerami 3 i 4?

Edytowane przez Stojkovic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze to sprawdzić, bo a,ż oczom nie wierzę.

Jeśli jest taki babol w realu, to zamykam wątek i kasuję konto ze wstydu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

A czy istnieje możliwość, że kalki nie siadły i się srebrzą, bo użyłeś sidoluxu, który z mojego doświadczenia do pięt nie dorasta modelarskiemu lakierowi bezbarwnemu?

I to jest tylko pytanie, nie czepianie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sidolux nie ma nic do rzeczy.U mnie nigdy nie było problemu z siadaniem kalek czy srebrzeniem na sidoluxie, nie zauważyłem też by ktoś narzekał.Albo kalki do bani albo ja bym je jeszcze pomęczył solem ale teraz już satyna położona więc po ptokach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy Spotter i enten mają rację. Kalki nie siadły. Są źle położone, zwłaszcza na prawym boku. Srebrzą się jak cholera i widać zamknięte powietrze pod spodem. Nie docisnołeś ich, albo płyn nie dał rady.

Użyj czegoś innego, np: Acryl Cleaner od Modelmastera. Wszystko po nim siada, nawet kalki Academy.

 

Zamykasz warsztat?

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że to wina jednak kalek bo to ponad 30 letnie pozostałości z innej Pantery (z Tamki).

Pierwszy raz mam taką akcję z kalkami naet na zimmericie. Kładłem przecież kalki na dziesiątkach modeli...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, stare kalki. Mają to do siebie że po wymoczeniu zchodzą z papieru razem z klejem i kredą. Kreda z papieru powoduje to że kalka robi wrażenie jakby była podlana mlekiem. Daje to dodatkowy efekt srebrzenia.

Trzeba było Kolego umyć kalkę od lewej strony, pozbyć się kleju z kredą i dopiero układać. Poza tym powinna dłużej poleżeć w wodzie.

To było pierwsze, a drugie to że chyba jednak kalek nie wklepałeś mocniej w podłoże.

I tyle

Mariusz

 

Edytowane przez marioba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie tylko, że osoby początkujące robią modele prosto z pudła bez komplikacji.

Suche kalki archera czy szablony eduarda to później, jak już opanują fototrawionki i żywice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.