Skocz do zawartości

Nowości lotnicze w skali 1/72


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, Piotr Dmitruk napisał:

Nic nie poprawia...😂

No dobra, pudełko poprawia bo sztywniejsze będzie, ale grafika ze starej edycji była zdecydowanie lepsza. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam się kabina nie bardzo da zrobić zamknięta, bo fotel wystaje. Fajny, chociaż niezbyt lekki w klejeniu model. Ale warto bo dobrze na półce wygląda.

Edytowane przez WujekAlice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
7 minut temu, DamianosPL napisał:

Za tego Tu-144 kasuja 2 tysiące złotych kto im to kupi?

 

model w cenie poloneza do odratowania :tancze:

 

 

Ceny modeli ogólnie podskoczyły do góry. Dobrze to wyjaśnił Rafhart na youtube:

 

Edytowane przez Kolekcjoner WP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, M.A.V. napisał:

coś dla wielbicieli dziwaków wszelakich :

Kolejny raz mamy przykład na to, że innym wszystko się opłaca ... A, polski rynek modelarski nie istnieje ☹ Produkcja 500 egzemplarzy okazuje się dochodowa . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kopernik napisał:

Produkcja 500 egzemplarzy okazuje się dochodowa . 

bo to klasyczne ukraińskie shortruny spod znaku Avis/Sova/Amodel (tak samo w szkutnictwie wydaje MikroMir) - jakościowo szału nie ma chociaż i tak się poprawili w porównaniu z tym co było 5-6 lat tamu, a jeszcze NH Detal (też ukraiński producent) wydaje pod nie blaszki (lub robi im te "pudełkowe"). Cóż, tanie nie są ale kto chce to i tak kupi więc wszyscy zadowoleni a biznes się kreci :szczerbol:    

Z tymi 500 sztukami to może być chwyt marketingowy, ale i prawda - bo te okręty MikroMira co wyszły 6-8 lat temu to już ciężko dostępne za dużo większą kasę "z drugiej ręki" (chociażby na ebay'u)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M.A.V. napisał "... bo to klasyczne ukraińskie shortruny ..." a gdzie są polskie klasyczne shortruny ? Dodatki mamy podobno najlepsze na świecie (kalki i blaszki, żywice). Swoją drogą, Ukraina pogrążona w wojnie z Rosją, korupcja, masowa emigracja ekonomiczna, wychodzą z grupy na Euro i hobby modelarskie. Gratuluję i zazdroszczę.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kopernik napisał:

M.A.V. napisał "... bo to klasyczne ukraińskie shortruny ..." a gdzie są polskie klasyczne shortruny ?

no przecież są....  w 72 swego czasu Lukgraph wydał kilka sztuk, nie wiem jak inne jego produkty ale mam dwie łodzie latające (Corka i Normana) i bardzo przyzwoite są (dużo lepsze niż od Choroszego). Szkoda że teraz się firma przerzuciła na skale 32, ale pewnie dlatego że jakościowo się można wykazać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arma się rozwija, IBG wrzuca coraz to nowe modele, Lukgraph idzie z trendami i rusza z modelami w dużej skali, ale rynek w Polsce nie istnieje....

"Nie istnieje" bo polski modelarz, będzie narzekał ze 70zl za wtrysk z polski to cena zaporowa, natomiast tyle samo za ukraińskie mydło jest już ok :D

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu znienacka nam KP zapowiedziało coś takiego:
Boxart Dassault/Dornier Alpha Jet A/E/MS.1/MS.2 TBA Kovozávody Prostějov

 

Mam tylko nadzieję, że jakość będzie porównywalna z MiGiem-19, a nie na przykład z 23. Desperacko jest mi potrzebny dobry model tego samolotu :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosyjska firma ABM twardo idzie swoją drogą i po kilku spektakularnych modelach wypuszczonych w 2020 wydaje kolejne niszowe łodzie latające - widocznie im też się to opłaca, mimo że te modele są dość drogie (bo żywica i produkują po 300sztuk)

Tym razem Krilov ASK chociaż wg mnie ta nazwa jest naciągana bo w czasach w którym powstał nie było jeszcze tradycji nadawania nazw samolotom wg "inicjałów" głównego inżyniera - w tym przypadku był to W.J.Kryłow (В.Я.Крылов). Tym bardziej że w sowieckiej historii awiacji ta prototypowa konstrukcja figuruje jako ACK czyli "amfibia dla obszarów północnych" (Aмфибия Северного Kрая) .

No ale dość pierdololo.... zainteresowani mogą sobie doczytać o tym dziwadle więcej tutaj :

http://авиару.рф/aviamuseum/aviatsiya/sssr/morskaya-aviatsiya-2/morskaya-aviatsiya-1920-e-1940-e-gody/transportnaya-letayushhaya-lodka-ask/

Fotki :

ASK-1.jpg.ac161e5be09ff36f79c74027cd1008fe.jpg

 

ASK-2.thumb.jpg.40acdcda45688b700bb0450d8415b69d.jpg

 

ASK-3.thumb.jpg.8d2bbb3028451c52043564b6d9bbd447.jpg

 

 

EDIT ----------------------------

a żeby nie było tylko o starociach to jeszcze jeden "dziwak" , ale też wyrób producentów zza wschodniej granicy --->  Grumman E-1 Tracer

na razie zaprezentowano tylko rendery :

trac-1.jpg.d5efba3f3a1bf5eab2fe5f5ae4cd9e93.jpg

 

trac-2.jpg.ba0a4e8800e74e2a6a3071c4b9b4a8b6.jpg

 

trac-3.jpg.26a286b84e93f899fe3b665b9a3298c3.jpg

Edytowane przez M.A.V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytując Answer'a:

"Mały 'apdejt' do modelu CASA C295M w skali 1/72.

Generalnie sprawa wygląda tak, że model 3d (wraz z podziałem na części) podstawowej wersji jest już prawie gotowy.

Aktualności w temacie Biesa w poniedziałek lub wtorek."

 

212626942_1130070250810311_5103623915468043480_n.png

216330792_1130070254143644_7470770771680428252_n.png

215382234_1130071537476849_7628622000628542810_n.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.